Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Brat zagotował auto

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Brat zagotował auto

Post autor: zarzyk » 13 cze 2013, 18:36

Witam, brat bronił dzisiaj prace lic. i jadąc ze Zgierza do ÂŁodzi korek 10 Km i:
- 5 osób
- nawiew econ
- ciągle jedynka i przejazdy po 5-10m.
- na zewnątrz prawie 30stopnii.


Auto jak w opisie gaz 1.8T APU olej płyn jest.
Potem jak już minął korek to jadąc temp zmalała i była 90 idealnie.
Stojąc długo pod blokiem na klimce około 5-7minut też weszła mu temp na pierwsza kreske poza 90st.
Ruszył i wszystko ok.

Rozrząd z pompą wody wymieniony, olej ma już 10tyś będę wymieniał termostat jest nowy ma ze 3 miesiące i mi nigdy stojąc się nie gotował a jemu dać to zaraz coś zje...bie...

ja jak chce to stoje 10 minut 20 i nic. czemu moglo się tak stać mowi ze temp nie szła dalej tylko się wahała pierwsza kreska poza 90 i w dół.

Dodam, że mam uszkodzoną wiskozę działa cały czas z obrotami silnika jak dodaje gazu to obroty wiatraka rosną i jest niezły przeciąg.
Może być tak, że wtedy wiatrak nie włącza się na "2 bieg"?

a na klimie nie mam wiatraka bo padły szczotki i jestem w trakcie wymieniania szczotek dla tego kazałem mu nie stać na klimie - nie posłuchał...
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Wojtex71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 cze 2010, 14:13
Lokalizacja: Piaseczno/Wrocław

Post autor: Wojtex71 » 13 cze 2013, 18:56

W mojej A4 1.8 miałem to samo od początku eksploatacji. Korek, upał i zaraz wskaiwał na pierwszą kreskę (~100 stopni). Na początku mysłałem, że coś jest nie tak, ale później na forum A4 wyczytałem, że to normalne o ile temp. dalej nie rośnie. I rzeczywiście była to prawda. Przejechałem po tym jeszcze 4,5 roku zupełnie bezawaryjnie.
To podobno charakterystyczne dla 1.8, zapewne również tych uturbionych.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 13 cze 2013, 21:04

to że temp. skoczyła to nie znaczy że zagotował. to jest raczej normalny objaw, że stojąc w korku w taki upał temperatura podejdzie nieco wyżej. wszystko powinno być ok. mam tak samo i wszystko gra

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 13 cze 2013, 21:09

Al ten wiatrak klimy zrób bo on ma za zadanie się włączyc i schłodzić dodatkowo własnie w takich sytuacjach.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 13 cze 2013, 22:15

pastaldo pisze:Al ten wiatrak klimy zrób bo on ma za zadanie się włączyc i schłodzić dodatkowo własnie w takich sytuacjach.
Lajt, wiatrak będzie tylko wydlube go bo odkrecic jest spoko tylko wyciaganc trudno. myslalem ze ten wiatrak to tylko klima i jej chlodnica. Teraz porobiłem logi pojeździłem trochę niezgodnie z przepisami i nic poza olejem do ~100stopni nie doszło na vagu max 93 vcds to samo na klimatroniku 92 a kanal nizej pokazuje to co widza zegary i 90 tak ze ciężko chbya jest zagotować szczelny układ tym bardziej ze jest ciśnienie :) Dzięki za szybką reakcje pytam z ciekawości bo zawsze jak mu dam auto bo coś to odbieram bez popielniczki, a to otarte.... ale to młodszy brat :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 13 cze 2013, 23:00

No wlasnie tez zaczalem sie zastanawiac, w czym masz problem, bo w sumie takiego nie opisales. To normalna praca silnika - ma prawo osiagnac pow. 90'C a w zasadzie nawet do 120'C nic sie nie dzieje, chyba, ze masz wode. Wiec mozesz spac spokojnie a brat niech Ci postawi browara za uzyczke.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 14 cze 2013, 08:00

Nie wymieniaj termostatu bo widać że działa i szkoda czasu oraz kasy. Przede wszystkim napraw wentylator u mnie jak mam załączoną klimę a jest upał to on pracuje prawie bez przerwy w korkach bo jak już ruszę to wisko działa. Co do 120st i wody, to nie powinno być problemu bo wzrasta znacznie ciśnienie w układzie a temp wrzenia też od tego zależy.
Jak się uporasz z naprawą to wszystko będzie ok.
Fuck Fuel Economy

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 cze 2013, 08:07

jankes1878 pisze:ma prawo osiagnac pow. 90'C a w zasadzie nawet do 120'C
Powiem tak. Odkąd półtora roku temu wymieniłem termostat, to wskazówka temperatury jest jak przyklejona... 90C i ani mniej, ani więcej... obojętne czy -20C, czy + 35C i korek z godzinnym staniem. Oczywiście, mam w 100% sprawne wentylatory... to tylko taka mała dygresja w związku z tym, że temperatura ma prawo się wahać... moim zdaniem, jeśli wszystko jest w 100% sprawne, to nie ma wahania... oczywiście opieram się na wskazaniu w kokpicie. VCDS na pewno pokazywałby zmianę temperatury, ale myślę, że bardzo niewielką...


P.S. Absolutnie nie sugeruję, że powinieneś wymienić termostat. U Ciebie bardziej prawdopodobne są problemy z wydajnością wentylatorów...

mathof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 wrz 2012, 16:55
Lokalizacja: Łódź

Re: Brat zagotował auto

Post autor: mathof » 14 cze 2013, 11:33

zarzyk pisze: Stojąc długo pod blokiem na klimce około 5-7minut też weszła mu temp na pierwsza kreske poza 90st.
Ruszył i wszystko ok.
Obrazek To opis z insturkcji vw passata ale to prawie takie same autka :D Wydaje mi się że wszystko jest w normie.

Druga sprawa to czy czujnik który włącza wiatrak od klimy w razie przegrzania silnika znajduje sie w dolnym węzy od chłodnicy? Czy wie ktoś ile on kosztuje ? :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 cze 2013, 14:13

0x4B25A pisze:

P.S. Absolutnie nie sugeruję, że powinieneś wymienić termostat. U Ciebie bardziej prawdopodobne są problemy z wydajnością wentylatorów...
tak jak napisał, nie działa wentylator od klimy, który powinien wspomagać, więc to też ma pewien wpływ na to co się dzieje

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 14 cze 2013, 15:16

0x4B25A pisze:wskazówka temperatury jest jak przyklejona... 90C i ani mniej, ani więcej... obojętne czy -20C, czy + 35C i korek z godzinnym staniem. Oczywiście, mam w 100% sprawne wentylatory...
To fakt i tak powinno to wyglądać u minie sytuacja jest taka sam jak u Krzyśka. Takie wahania temperatury mogą być standardem ale w polonezie tracku miałem kiedyś takiego nowego i w korku w ciepłe dni 120°C było normą choć bardzo niebezpieczną dla tego wynalazku.
0x4B25A pisze:VCDS na pewno pokazywałby zmianę temperatury, ale myślę, że bardzo niewielką...
zgadza się będą niewielkie różnice tak jak Krzysztof napisał ale na pewno nie po kilkanaście czy kilkadziesiąt stopni jak u Ciebie.

matibronx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 09 paź 2012, 12:09
Lokalizacja: Wschowa

Post autor: matibronx » 03 lip 2013, 01:29

kolego może być, ze uszczelka już nie trzyma w jakimś miejscu i się przegrzewa w cięższych warunkach. moje 1.8t tylko po ostrym upalaniu łapie 100stopni w ostry upał.

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 03 lip 2013, 09:13

Jezdzij dalej bez wentylatora klimy z zalaczona klima to zaraz bedziesz wymienial usmażoną sprężarke

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 03 lip 2013, 18:49

matibronx,
uszczelka pod pokrywa noweczka pod glowica suchutko ale przy ciężkim pałowaniu nigdy się nie grzeje ciężko jest mieć na vagu lub climatronicu 94 zazwyczaj 90 92 max zadko 93stopnie. a tam stał w korku i tak w 5 osob jechali po pare cm co ruszenie. Spokojnie widać było to jakieś jednorazowe :) i jak czytam tam czasami może być i jest to normalka :)

rafal149135,

Jak nie używam klimy to nie zgrzeje się a jeśli chodzi o chłodzenie czynnika to po mieście bez klimy wole okno otworzyć a trase to przy 120 i wiskozie na stałe kręcącej się jest taki przeciąg... na wolnych jak wsadzisz głowe pod maske koło wiatraka to czapke zdmuchnie :) tak sobie dmuchaw w standardzie. będę tez to robil spokojnie tylko znajde jakiś patent na wyciagniecie wiatraka od klimy by przodu nie zdjemowac. brakuje mi z pół cm...
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 03 lip 2013, 19:15

w którym miejscu Ci brakuje 0.5cm?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga