
tył nisko siedzi-sprężyny?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
tył nisko siedzi-sprężyny?
witam. praktycznie od początku po kupnie auta tył siedzi niżej niż przód, nie przeszkadzało mi to za bardzo ale po zamontowaniu gazu, tankowanie benzyny i gazu plus zapasówka w bagażniku to wygląda jakbym miał przeładowany bagażnik. byłem u mechaniora i po wymianie sprężyn (niby dedykowane do Avanta) na nowe i na początek powiedzmy że ok, nie tak jak powinno ale już tak nie raziło. na następny dzień dalej to samo czyli znowu tył opad
, zareklamowałem i zamówiliśmy nowe ale z nimi taki sam przypadek, tyle że dopiero po tygodniu siadł. czy są jakieś oznaczenia na sprężynach po jakich się dobiera je do danego typu auta? co jest nie tak że one takie miękkie, bo myślę że to wina twardości a nie rozmiaru.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 139
- Rejestracja: 29 sty 2012, 09:14
- Imię: Damian
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mrągowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
wszystkie podpowiedzi są dobre ale:
-amory tylne miały sprawność w granicach 58-60% więc to chyba nie to (biorąc pod uwagę że chyba nawet nówki nie będą na stacji miały sprawności 100%) ale dzisiaj podjadę i sprawdzę jeszcze raz,
-też rozważam opcje z gumami, a co do butli to chyba nie o to chodzi że to nie przewidziane bo chyba tam w firmie Audi musieli wziąć pod uwagę że to kombi i ktoś coś będzie w nim ciężkiego woził
- na przednich sprężynach mam namalowane 3 paski, 2 białe i 1 niebieski, to są jakieś oznaczenia? może w ten sam sposób trzeba dobrać tył?
[ Dodano: 2013-06-24, 11:14 ]
byłem na trzepakach i wyszło bez obciążenia 68-78% ale już pod obciążeniem tylko 55%, tylko że to nie będzie wina tego że siedzi nisko, zastanawiam się czy ktoś wcześniej do przodu raczej nie wsadził innych sprężyn, np od jakiegoś disla?
-amory tylne miały sprawność w granicach 58-60% więc to chyba nie to (biorąc pod uwagę że chyba nawet nówki nie będą na stacji miały sprawności 100%) ale dzisiaj podjadę i sprawdzę jeszcze raz,
-też rozważam opcje z gumami, a co do butli to chyba nie o to chodzi że to nie przewidziane bo chyba tam w firmie Audi musieli wziąć pod uwagę że to kombi i ktoś coś będzie w nim ciężkiego woził

- na przednich sprężynach mam namalowane 3 paski, 2 białe i 1 niebieski, to są jakieś oznaczenia? może w ten sam sposób trzeba dobrać tył?
[ Dodano: 2013-06-24, 11:14 ]
byłem na trzepakach i wyszło bez obciążenia 68-78% ale już pod obciążeniem tylko 55%, tylko że to nie będzie wina tego że siedzi nisko, zastanawiam się czy ktoś wcześniej do przodu raczej nie wsadził innych sprężyn, np od jakiegoś disla?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Kolego ja zmieniałem niedawno wszystkie amorki i jak pojechałem na bardzo nowoczesną maszynę do sprawdzania sprawności a amorków to tył pokazało 65% a przód 70%. Jak je wyciągnąłem to ręką mogłem ścisnąć amorki. A myślę, że jak dojdzie do tego waga samochodu i przeciążenia to tak jakby tych amorków nie było. A ty masz jeszcze mniej "sprawności" więc myślę, że amorki masz do wymiany-amory tylne miały sprawność w granicach 58-60% więc to chyba nie to (biorąc pod uwagę że chyba nawet nówki nie będą na stacji miały sprawności 100%) ale dzisiaj podjadę i sprawdzę jeszcze raz,

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Witam
ja na przeglądzie miałem sprawność amorow 80% i mowili mi że są jak nowki po czym pod 2 tyg przywalilem w dziure i tylny amor wyleciał mi z górnego mocowania. Po wyjęciu amortyzatora działał on jak pompka od roweru..... pojechalem kupiłem dwa amory plus gorne mocowanie amortyzatorow plus odboje. Drugi amortyzator po sprawdzeniu był jeszcze w gorszym stranie niż ten pierwszy... więc sprawdzaniem amorów na stacjach diagnostycznych bym się sugerował bo pojechałem na stacje gdzie robiłem przegląd to mi powiedzieli że przez 2 tyg amory sie zepsuly... troche śmieszna teoria. Po opuszczeniu samochodu na nowych amorach tył jest wyżej z jakies 5 cm i ciężko wogule go ugiąć... amory kupiłem monroe i jestem mega zadowlony auto trzyma się teraz dużo lepiej drogi....
Pozdro
ja na przeglądzie miałem sprawność amorow 80% i mowili mi że są jak nowki po czym pod 2 tyg przywalilem w dziure i tylny amor wyleciał mi z górnego mocowania. Po wyjęciu amortyzatora działał on jak pompka od roweru..... pojechalem kupiłem dwa amory plus gorne mocowanie amortyzatorow plus odboje. Drugi amortyzator po sprawdzeniu był jeszcze w gorszym stranie niż ten pierwszy... więc sprawdzaniem amorów na stacjach diagnostycznych bym się sugerował bo pojechałem na stacje gdzie robiłem przegląd to mi powiedzieli że przez 2 tyg amory sie zepsuly... troche śmieszna teoria. Po opuszczeniu samochodu na nowych amorach tył jest wyżej z jakies 5 cm i ciężko wogule go ugiąć... amory kupiłem monroe i jestem mega zadowlony auto trzyma się teraz dużo lepiej drogi....
Pozdro
tak że tego. . .
Ostatnio jak pakowałem się na wyjazd to też zauważyłem, że tył dosyć mocno siedzi, nawet bez załadunku. Jeden z mechaników mi powiedział, że ponoc można gdzies zakupić jakieś wzmocnione sprężyny na tył. Ktoś coś wie na ten temat? Amortyzatory mam wymienione, bo jeden wypadł 3 miesiące temu z mocowania 

Fiat 126p
Peugeot 205
Suzuki Vitara 4x4
VW Golf IV 1.9 GTi
Fiat Brava
Audi A6 C5 Avant
Peugeot 205
Suzuki Vitara 4x4
VW Golf IV 1.9 GTi
Fiat Brava
Audi A6 C5 Avant
jeżeli mimo wymiany amorów tył dalej siedzi to sprężyny masz albo do wymiany albo założone jakieś nie oryginalne... ja miałem amory wywalone obydwa bo chodziły jak pompka do roweru to mimo tego że auto siedziało na samych sprężynach tył wyglądał na pusto ok... zresztą sąsiad w swojej a6 miał taki sam problem jak ja i na pusto było ok....
tak że tego. . .