Klimatyzacja po raz kolejny
Klimatyzacja po raz kolejny
A więc od początku, przeczytałem wszystkie tematy dotyczące klimy, ale nic mi nie pomogło.
Rozebrałem cały przód. Wymieniłem łożysko klimatyzacji, oddałem łożysko do przetoczenia i koło pasowe również. Sprawdziłem oporność cewki. Klima full nabita. Klimatyzacja "na sucho" się obraca. Klimatronik działa. Po włączeniu auto wiatrak sie załącza i przekaÂźnik pyka. Vag nie pokazuje błędów, a sprężarka nadal sie nie załącza. Nie mam już do niej siły. Co dalej robić aby ją sprawdzić?
Rozebrałem cały przód. Wymieniłem łożysko klimatyzacji, oddałem łożysko do przetoczenia i koło pasowe również. Sprawdziłem oporność cewki. Klima full nabita. Klimatyzacja "na sucho" się obraca. Klimatronik działa. Po włączeniu auto wiatrak sie załącza i przekaÂźnik pyka. Vag nie pokazuje błędów, a sprężarka nadal sie nie załącza. Nie mam już do niej siły. Co dalej robić aby ją sprawdzić?
Re: Klimatyzacja po raz kolejny
A pyka elektro_sprzegło w spręzarce? na schemacie oznaczone jako A/C clutch .Zdaje sie że idzie jeden kabel do kompresorabaaaartus pisze: .......Po włączeniu auto wiatrak sie załącza i przekaźnik pyka. ..........
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Tak jak radzi Kolega manfredjg należy sprawdzić czy załącza się sprzęgło klimatyzacji - robisz to patrząc na sprężarkę (po włączeniu klimy, sprzęgło blokuje wał sprężarki z kołem pasowym i od tego momentu następuje sprężanie czynnika). Jeżeli sprężarka się nie załączy, to szukasz po kolei:baaaartus pisze:Co dalej robić aby ją sprawdzić?
- na wszelki wypadek sprawdzasz czy bezpiecznik nr 25 jest nieprzepalony
- 'pykania' - czyli sprawdzasz poprawność działania przekaźnika sprzęgła klimatyzacji (pozycja nr 5 na poniższym zdjęciu)
- czy podawane jest napięcie na wtyczkę (zielona, 1 pinowa) znajdującą się w mocowaniu koło zbiorniczka płynu od wspomagania (następuje tylko gdy włączona jest klimatyzacja)
- możesz sprawdzić czy na styk 86 przekaźnika podawany jest sygnał GND jeżeli ma być włączona sprężarka
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Skoro na wtyczce jest 14V, tzn że sterownik klimatyzacji próbuje włączyć sprężarkę. Jeżeli w dalszym ciągu się nie załącza to ja bym obstawiał uszkodzone sprzęgło sprężarki. Jesteś w stanie wjechać gdzieś na kanał, ewentualnie zaobserwować jakoś z góry czy sprzęgło poprawnie blokuje wał z kołem pasowym?baaaartus pisze:Sprawdzone. Na wtyczke zieloną jest podawane napięcie ok 14V