[ AKE 2.5 180 KM] Ciężko odpala jak dłużej postoi i dymi
[ AKE 2.5 180 KM] Ciężko odpala jak dłużej postoi i dymi
Witam,
Sprawa dotyczy A6 z 2.5TDI AKE. Dotychczas nie było problemów z odpalaniem.
Po nocy auto odpala bardzo dobrze (choć wydaje mi się że nie tak dawno było minimalnie lepiej). Jednak gdy auto postoi dłużej i np. po pracy chcę odpalić to muszę kręcić z 5-7 sekund po czym zakopci chmurą dymu.
Każde odpalenie na ciepłym silniku jest dobre. Problem jest jak zrobi się ciepło i postoi dłużej. Dymi tylko przez chwilę. PóÂźniej przestaje i nawet jak ciepły też nic nie puszcza z wydechu. Wałki sprawdzane i można powiedzieć że prawie zero zużycia. Problemów z mocą raczej nie ma chyba że w upalne dni trochę brakuje reakcji na dodanie gazu.
Przy okazji wrzucam logi do sprawdzenia co i jak z silnikiem.
000 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131473.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131478.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131472.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131480.html
007 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131474.html
008 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131479.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131475.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131482.html
013 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131477.html
014 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131481.html
018 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131476.html
bs
000 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131484.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131483.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131486.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131485.html
dynamiczne
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131488.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131487.html
Sprawa dotyczy A6 z 2.5TDI AKE. Dotychczas nie było problemów z odpalaniem.
Po nocy auto odpala bardzo dobrze (choć wydaje mi się że nie tak dawno było minimalnie lepiej). Jednak gdy auto postoi dłużej i np. po pracy chcę odpalić to muszę kręcić z 5-7 sekund po czym zakopci chmurą dymu.
Każde odpalenie na ciepłym silniku jest dobre. Problem jest jak zrobi się ciepło i postoi dłużej. Dymi tylko przez chwilę. PóÂźniej przestaje i nawet jak ciepły też nic nie puszcza z wydechu. Wałki sprawdzane i można powiedzieć że prawie zero zużycia. Problemów z mocą raczej nie ma chyba że w upalne dni trochę brakuje reakcji na dodanie gazu.
Przy okazji wrzucam logi do sprawdzenia co i jak z silnikiem.
000 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131473.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131478.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131472.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131480.html
007 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131474.html
008 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131479.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131475.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131482.html
013 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131477.html
014 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131481.html
018 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131476.html
bs
000 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131484.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131483.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131486.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131485.html
dynamiczne
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131488.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131487.html
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013, 22:47 przez LeszekA6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
LeszekA6, logi wydają się być całkiem przyzwoite
.
Ale jest jedno ale?!? Wartość ciśnienia w o11D jakie żąda ECU jest za niskie jak na AKE. Idąc tym tropem sprawdziłem w ETKA i... <szok> Twój sterownik silnika jest dedykowany do AKN-a z manualną skrzynią biegów. SprawdÂź to w pierwszej kolejności. pzdr.

Ale jest jedno ale?!? Wartość ciśnienia w o11D jakie żąda ECU jest za niskie jak na AKE. Idąc tym tropem sprawdziłem w ETKA i... <szok> Twój sterownik silnika jest dedykowany do AKN-a z manualną skrzynią biegów. SprawdÂź to w pierwszej kolejności. pzdr.
Zgadza się, bo pierwotnie siedział tam AKN który Âźle skończył i w miejsce jego wskoczył AKE II. Porównując z drugą A6 z AKE jadę dokładnie tak samo więc problem ECU chyba tu nie jest (tak mi się wydaje).
Wcześniej problemów z odpalaniem nie było. Ale poprzedniego lata miałem inaczej ustawiony kąt wtrysku (było bliżej "2"). Tak myślę czy to nie przyczyna. Co ciekawe dziś odpalił bez problemów i dymienia. Zbliża się wymiana rozrządu za około 2 miesiące. Może to ma jakieś delikatne znaczenie?
Co w przypadku za niskiego żądania ciśnienia? Coś się da zrobić? Czy zostawić to tak jak jest.
Wcześniej problemów z odpalaniem nie było. Ale poprzedniego lata miałem inaczej ustawiony kąt wtrysku (było bliżej "2"). Tak myślę czy to nie przyczyna. Co ciekawe dziś odpalił bez problemów i dymienia. Zbliża się wymiana rozrządu za około 2 miesiące. Może to ma jakieś delikatne znaczenie?
Co w przypadku za niskiego żądania ciśnienia? Coś się da zrobić? Czy zostawić to tak jak jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
LeszekA6, mapy zapisane w ECU od AKE mają wyższe wartości niż w AKN (kąt wtrysku, ciśnienie doładowania, dawki paliwa). Nie uwierzę że jeÂździ tak samo jak zdrowy AKE (tym bardziej że twoja przepływka zaniża paliwo- wcześniej nie zauważyłem). Jak chcesz mieć pewność to wykonaj loga dynamicznego 008. Zobaczysz że Twój AKE nie jedzie jak powinien (no chyba że coś modziłeś w ECU ale z logów wynika że nie).
Pozostaje poszukać ORI ECU, bądÂź podjedÂź do jakiegoś chiptunera z pytaniem czy nie da się wgrać oryginalnego softu. pzdr.LeszekA6 pisze:Co w przypadku za niskiego żądania ciśnienia?
Sprawdzane wielokrotnie z AKE czy ze startu czy z różnych prędkości i jadą "łeb w łeb". Nie ja zmieniałem silnik więc nie powiem czy coś grzebał przy ECU. A coś prędzej było tam robione bo mam przy kompie dziwne wtyczki (widać że dokładane) i nic przy nich nie jest podpięte. Jedyna różnica to ta A6 o której tu mówimy jakby minimalnie póÂźniej reagowała na dodanie gazu. Nie czuć tego w oparciu. Więc albo coś przy ECU robione albo druga A6 coś nie bardzo w co nie chce mi się wierzyć.
ECU od AKE powinien bez problemu załatwić tu sprawę, czy mogę mieć jakieś problemy po drodze przy wymianie?
Jakaś różnica co do skrzyni biegów itd. Mam manuala.
ECU od AKE powinien bez problemu załatwić tu sprawę, czy mogę mieć jakieś problemy po drodze przy wymianie?
Jakaś różnica co do skrzyni biegów itd. Mam manuala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: