Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Ciężko odpala jak dłużej postoi i dymi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ AKE 2.5 180 KM] Ciężko odpala jak dłużej postoi i dymi

Post autor: LeszekA6 » 18 cze 2013, 22:27

Witam,
Sprawa dotyczy A6 z 2.5TDI AKE. Dotychczas nie było problemów z odpalaniem.
Po nocy auto odpala bardzo dobrze (choć wydaje mi się że nie tak dawno było minimalnie lepiej). Jednak gdy auto postoi dłużej i np. po pracy chcę odpalić to muszę kręcić z 5-7 sekund po czym zakopci chmurą dymu.
Każde odpalenie na ciepłym silniku jest dobre. Problem jest jak zrobi się ciepło i postoi dłużej. Dymi tylko przez chwilę. PóÂźniej przestaje i nawet jak ciepły też nic nie puszcza z wydechu. Wałki sprawdzane i można powiedzieć że prawie zero zużycia. Problemów z mocą raczej nie ma chyba że w upalne dni trochę brakuje reakcji na dodanie gazu.

Przy okazji wrzucam logi do sprawdzenia co i jak z silnikiem.

000 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131473.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131478.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131472.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131480.html
007 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131474.html
008 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131479.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131475.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131482.html
013 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131477.html
014 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131481.html
018 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131476.html

bs
000 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131484.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131483.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131486.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131485.html


dynamiczne
003 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131488.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/leszek_a6_131487.html
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013, 22:47 przez LeszekA6, łącznie zmieniany 1 raz.

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 18 cze 2013, 22:40

sprawdź sobie wtryski
Mati

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 18 cze 2013, 22:44

wtryski zrobione niecałe 10 tys. km temu.

Mati86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 27 lis 2012, 21:26
Lokalizacja: Osjaków

Post autor: Mati86 » 18 cze 2013, 22:54

a błędu pompy wtryskowej Ci nie łapie
Mati

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 18 cze 2013, 23:30

Nie, brak błędów.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 cze 2013, 15:16

LeszekA6, logi wydają się być całkiem przyzwoite <okok> .

Ale jest jedno ale?!? Wartość ciśnienia w o11D jakie żąda ECU jest za niskie jak na AKE. Idąc tym tropem sprawdziłem w ETKA i... <szok> Twój sterownik silnika jest dedykowany do AKN-a z manualną skrzynią biegów. SprawdÂź to w pierwszej kolejności. pzdr.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 19 cze 2013, 16:50

Zgadza się, bo pierwotnie siedział tam AKN który Âźle skończył i w miejsce jego wskoczył AKE II. Porównując z drugą A6 z AKE jadę dokładnie tak samo więc problem ECU chyba tu nie jest (tak mi się wydaje).
Wcześniej problemów z odpalaniem nie było. Ale poprzedniego lata miałem inaczej ustawiony kąt wtrysku (było bliżej "2"). Tak myślę czy to nie przyczyna. Co ciekawe dziś odpalił bez problemów i dymienia. Zbliża się wymiana rozrządu za około 2 miesiące. Może to ma jakieś delikatne znaczenie?

Co w przypadku za niskiego żądania ciśnienia? Coś się da zrobić? Czy zostawić to tak jak jest.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 cze 2013, 19:08

LeszekA6, mapy zapisane w ECU od AKE mają wyższe wartości niż w AKN (kąt wtrysku, ciśnienie doładowania, dawki paliwa). Nie uwierzę że jeÂździ tak samo jak zdrowy AKE (tym bardziej że twoja przepływka zaniża paliwo- wcześniej nie zauważyłem). Jak chcesz mieć pewność to wykonaj loga dynamicznego 008. Zobaczysz że Twój AKE nie jedzie jak powinien (no chyba że coś modziłeś w ECU ale z logów wynika że nie).
LeszekA6 pisze:Co w przypadku za niskiego żądania ciśnienia?
Pozostaje poszukać ORI ECU, bądÂź podjedÂź do jakiegoś chiptunera z pytaniem czy nie da się wgrać oryginalnego softu. pzdr.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 19 cze 2013, 20:44

Sprawdzane wielokrotnie z AKE czy ze startu czy z różnych prędkości i jadą "łeb w łeb". Nie ja zmieniałem silnik więc nie powiem czy coś grzebał przy ECU. A coś prędzej było tam robione bo mam przy kompie dziwne wtyczki (widać że dokładane) i nic przy nich nie jest podpięte. Jedyna różnica to ta A6 o której tu mówimy jakby minimalnie póÂźniej reagowała na dodanie gazu. Nie czuć tego w oparciu. Więc albo coś przy ECU robione albo druga A6 coś nie bardzo w co nie chce mi się wierzyć.

ECU od AKE powinien bez problemu załatwić tu sprawę, czy mogę mieć jakieś problemy po drodze przy wymianie?
Jakaś różnica co do skrzyni biegów itd. Mam manuala.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 19 cze 2013, 20:52

LeszekA6 pisze: Nie ja zmieniałem silnik więc nie powiem czy coś grzebał przy ECU
Rodzi się pytanie czy został wymieniony kompletny silnik z osprzętem, czy pompa wtryskowa i wtryski zostały z AKN-a?

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 19 cze 2013, 20:54

Wtryski na 100% są z AKE, tak samo T. Z tego co zauważyłem to została przepływka i teraz już wiem że ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja