[ AWX 1.9 131 KM] Jakie Obroty
[ AWX 1.9 131 KM] Jakie Obroty
Witam Panowie mam takie pytanie może dla nie jednych wydać się głupie ale napisze, a mianowicie interesuje mnie na jakich obrotach min.lub maksymalnie można kręcić lub powinno sie silnik chodzi mi tak mniej więcej o obroty ponieważ przesiadłem się ze 100 konnego na 130 konny silnik i takie dziwne mam odczucia na 1,2 biegu. Jedynka wiadomo szaleć nie ma co ale mam nie raz objawy ze jak ide na 2 bieg obroty nie są duże to wciskajac gaz na początku lekko szarpnie a potem ciągnie dalej a na 2,5k obrotów to juz normalnie jest bo chyba tam już załącza sie turbo
Nie wiem czy to będzie przejrzyste to co napisałem ale staralem sie najprosciej to ująć
Nie wiem czy to będzie przejrzyste to co napisałem ale staralem sie najprosciej to ująć
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Drogi Tomaszu przepraszam ale muszę trochę sprostować twoje pytanie/wypowiedÂź chodzi o to że:tomasUK pisze:bo chyba tam już załącza sie turbo
Coś takiego jak załączanie się turbosprężarki nie występuje, co innego kompresor mechaniczny a co innego turbosprężarka, która jest napędzana siłą gazów wylotowych a "załącza" uruchamia się w momencie pracy silnika. Turbina to część napędzana przez spaliny druga część pompująca powietrze to sprężarka połączenie tych dwóch daje turbosprężarkę. Tak mi się wydaje
Inaczej niż w kompresorze mechanicznym, w którym wirnik jest napędzany paskiem, (choć nie zawsze) i pracuje cały czas od najniższych obrotów. Co innego w turbosprężarce, w której wirnik obraca się z prędkością 200 tyś.obr./min. I w której to pojawia się zjawisko tzw. turbo dziury (wydaje mi się, że o to pytasz) wynikające z opóÂźnienia pomiędzy wciśnięciem pedału gazu a osiągnięciem pełnej prędkości przez obracający się wirnik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 509
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Ja w swoim AWX preferuję obroty na równym asfalcie od 1,7-do 4 tys. Oczywiście na rozgrzanym silniku bo jak zimy to więcej niż do 3 tys nie przyśpieszam. Natomiast jazda pod wzniesienia od 2 tys wzwyż to minimum. U mnie silnik dobrze ciągnie już od 1,8 tys obrotów, szał zaczyna się tak powyżej 2,3 tys obrotów wtedy czuć wyraźnego kopa. Co prawda mam podniesioną moc i charakterystyka momentu obrotowego nieco różni się od serii.
Wiecie Panowie ja jestem świezy w tym temacie miałem VC a tam szalu nie było tak wiec wole dopytac sie pewnych kwesti co i jak.
Ja też nie kawuje silnika na zimnym bo to mu nie służy a po za tym też nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy bo VC mi tego nie dawała
Ja też nie kawuje silnika na zimnym bo to mu nie służy a po za tym też nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy bo VC mi tego nie dawała
Moje mody:
Ledy w podświetlaniu tablicy rej.
Ledy w podświetlaniu tablicy rej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 cze 2013, 20:42
- Lokalizacja: warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga