Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AWX 1.9 131 KM] Jakie Obroty

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomasUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 maja 2013, 05:25
Lokalizacja: UK

[ AWX 1.9 131 KM] Jakie Obroty

Post autor: tomasUK » 18 cze 2013, 11:27

Witam Panowie mam takie pytanie może dla nie jednych wydać się głupie ale napisze, a mianowicie interesuje mnie na jakich obrotach min.lub maksymalnie można kręcić lub powinno sie silnik chodzi mi tak mniej więcej o obroty ponieważ przesiadłem się ze 100 konnego na 130 konny silnik i takie dziwne mam odczucia na 1,2 biegu. Jedynka wiadomo szaleć nie ma co ale mam nie raz objawy ze jak ide na 2 bieg obroty nie są duże to wciskajac gaz na początku lekko szarpnie a potem ciągnie dalej a na 2,5k obrotów to juz normalnie jest bo chyba tam już załącza sie turbo
Nie wiem czy to będzie przejrzyste to co napisałem ale staralem sie najprosciej to ująć <rotfl>

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 18 cze 2013, 11:34

Turbo pompuje cały czas tylko przy pewnych obrotach osiąga pełną wydajność.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 18 cze 2013, 15:09

tomasUK pisze:bo chyba tam już załącza sie turbo
Drogi Tomaszu przepraszam ale muszę trochę sprostować twoje pytanie/wypowiedÂź chodzi o to że:

Coś takiego jak załączanie się turbosprężarki nie występuje, co innego kompresor mechaniczny a co innego turbosprężarka, która jest napędzana siłą gazów wylotowych a "załącza" uruchamia się w momencie pracy silnika. Turbina to część napędzana przez spaliny druga część pompująca powietrze to sprężarka połączenie tych dwóch daje turbosprężarkę. Tak mi się wydaje ;)
Inaczej niż w kompresorze mechanicznym, w którym wirnik jest napędzany paskiem, (choć nie zawsze) i pracuje cały czas od najniższych obrotów. Co innego w turbosprężarce, w której wirnik obraca się z prędkością 200 tyś.obr./min. I w której to pojawia się zjawisko tzw. turbo dziury (wydaje mi się, że o to pytasz) wynikające z <dresik> opóÂźnienia pomiędzy wciśnięciem pedału gazu a osiągnięciem pełnej prędkości przez obracający się wirnik.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 18 cze 2013, 16:36

Ja w swoim AWX preferuję obroty na równym asfalcie od 1,7-do 4 tys. Oczywiście na rozgrzanym silniku bo jak zimy to więcej niż do 3 tys nie przyśpieszam. Natomiast jazda pod wzniesienia od 2 tys wzwyż to minimum. U mnie silnik dobrze ciągnie już od 1,8 tys obrotów, szał zaczyna się tak powyżej 2,3 tys obrotów wtedy czuć wyraźnego kopa. Co prawda mam podniesioną moc i charakterystyka momentu obrotowego nieco różni się od serii.

Awatar użytkownika
tomasUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 maja 2013, 05:25
Lokalizacja: UK

Post autor: tomasUK » 18 cze 2013, 18:47

Wiecie Panowie ja jestem świezy w tym temacie miałem VC a tam szalu nie było tak wiec wole dopytac sie pewnych kwesti co i jak.
Ja też nie kawuje silnika na zimnym bo to mu nie służy a po za tym też nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy bo VC mi tego nie dawała ;p
Moje mody:
Ledy w podświetlaniu tablicy rej.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 18 cze 2013, 18:54

Na rozgrzanym warto czasem dać po garach, na pewno silnikowi to nie zaszkodzi, turbo się przedmucha z nagarów itp.

Awatar użytkownika
tomasUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 maja 2013, 05:25
Lokalizacja: UK

Post autor: tomasUK » 18 cze 2013, 19:03

Też racja teraz wytestuje go na trasie UK-PL zobacze spalanie no i jak sie sprawi samochód
Moje mody:
Ledy w podświetlaniu tablicy rej.

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 18 cze 2013, 20:09

na zimnym silniku nie powinno się przekraczać 2200 obrotów.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 18 cze 2013, 21:01

johntailor To Twoje zdanie? czy zasłyszane gdzieś? lub wyczytane?

daro04021990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2013, 20:42
Lokalizacja: warszawa

Post autor: daro04021990 » 18 cze 2013, 21:09

mam pytanie czy któś wi gdzie znajdujesie sterownik skrzyni

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 18 cze 2013, 21:28

johntailor pisze:na zimnym silniku nie powinno się przekraczać 2200 obrotów.
To nie prawda. Nie powinno się na nierozgrzanym silniku jexdzić z butem w podłodze. Mozna spokojnie osiągać większe szybkości obrotowe silnika ale przyśpieszać umiarkowanie nie na 100% gaz ;)

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 18 cze 2013, 22:12

130TDI pisze:johntailor To Twoje zdanie? czy zasłyszane gdzieś? lub wyczytane?
A więc jest to zdanie wielu użytkowników tdi łącznie ze mną, jest to również wyczytane zarówno na tym forum jak i innych. Szczególnie w okresie zimowym nie powinno się przekraczać 2000-2200 obrotów na zimnym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga