Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDi AFB] Uszczelki miski olejowej

Silniki wysokoprężne
McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 19 wrz 2010, 14:27

pawelk600 pisze:Gratuluję, dobra robota, ale zapytam czy prz okazji wymiany:
McKansy pisze:* uszczelka podstawy filtra oleju
Zaglądnąłeś do tej membrany :?:

[url=http://images50.fotosik.pl/342/16b326ddb72c82e0m.jpg]Obrazek[/URL]

Która często wyglada tak :!: (oryginalny przebieg około 280 000km)

[url=http://images41.fotosik.pl/338/0137a3e422b3d7ffm.jpg]Obrazek[/URL]
Dokładnie - zaglądałem :-) Wpierw wahałem się, czy to w ogóle odkręcać trzymając obudowę filtra w ręce przy czyszczeniu, bo po pierwsze, nie widziałem co tam jest, a po drugie nie chciałem tego jak coś uszkodzić, jednak ciekawość zwyciężyła i okazało się, że membrama jest czysta i w całości ;-)

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 19 wrz 2010, 21:57

Hehe no tak, bo trzeba sporo poodkręcać w tym nawet turbinę 8-)

A właśnie tak przy okazji, bo dlatego piszę tego posta - naprawdę polecam sklep z którego zamawiałem wszystkie części po numerach serwisowych, czas oczekiwania do 10dni, ale warto odczekać - wszystko się zgadza, części oryginały prosto z niemiec po cenach praktycznie mocno przystępnych (czyt. o połowę tańszych niż u nas w serwisie).

Adres sklepu: http://aso-vag.pl/

WOJSANDER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 sty 2011, 11:30
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: WOJSANDER » 09 sty 2011, 12:24

WITAM WAS SERDECZNIE MAM TEZ ROZEBRANY TAKI SILNIK I USZCZELNIAM GORNÂĄ MISKE OLEJU I MAM PROBLEM W USTAWIENIU WAÂŁKA WYROWNOWARZAJÂĄCEGO CZY MACIE MOZE JAKIES ZDIęCIA JAK JE USTAWIC PROSZE O POMOC PILNE Z GORY DZIEKI.[/fade][/center][/list]

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 09 sty 2011, 12:46

Myślę, że zrozumiesz o co chodzi w tym... dla ogólnego sprostowania - trzeba odkręcić śrubę zabezpieczającą i wsunąć bolec ustalający (może być np. dopasowane wiertło - ja tak zrobiłem) :-)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 18 maja 2011, 23:39

witam. Nie chcę zakładać nowego tematu lecz kontynuować ten sam który założył McKansy:) a więc też jestem w trakcie uszczelniania mojego silnika (wał, miski pokrywy itp.) Mam parę problemów które mnie nurtują... 1. z jakim momentem dokręcać miski i pokrywy z kołnierzami uszczelniającymi - 10 Nm?2. czy aby ściągnąć górną miskę trzeba ściągnąć przednią pokrywę czy odwrotnie? 3. jak pozbyć się całego płynu chłodzącego z układu gdyż jest brudny? czym najlepiej czyścić i jak najtaniej wszystkie zabrudzenia gdyż płyn do tarcz kosztuje 17 zł i idzie jak woda a benzyna średnio sobie radzi. 4. no i jeszcze jedno nie wymieniamy tylnego uszczelniacza wału choć go posiadam ponieważ czas nagli i takie pytanie czy gdyby sie okazało że tam też cieknie to czy bez rozbierania sanek itp się obejdzie czy rozdzielaniu silnika ze skrzynią? więcej pytań nie pamiętam obiecuję ze zapytam jutro:) a za odpowiedz dziękuje już z góry. Pozdrawiam :)

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 13 cze 2013, 19:45

Panowie prosze was o pomoc. Rozebralem juz wszystko to co mialem rozebrac i odkrecic ale nie moge wyciagnac górnej misy. <zalamka>

Nie wiem czy to te tuleje tak trzymaja czy co?

Jak wam udalo sie ja wyciagnac?

patrzylem na obrazki gzie sa umiejscowione sruby i wszystkie powykrecalem. Gdzie mam podwazyc zeby wyciagnac mise?

walek wyrownowazajacy tez mam zdemontowac?

[ Dodano: 2013-06-13, 19:46 ]
Zdaje mi sie ze trzyma przy skrzyni tak jak by te tuleje ale gdzie podwazyc zeby wyszlo?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 13 cze 2013, 21:14

Witaj, BadBoyKing,

Kurde brakuje... w tym wątku trochę pewnie już byś to zrobił dawno :)
Jeżeli wykręciłeś śruby łączące silnik ze skrzynią biegów w obszarze górnej części miski olejowej

To musisz

Wycisnąć górną część miski olejowej z tulei rozprężnych bloku silnika
tuleje widać na załączonych zdjęciach

Przesunąć górną część miski olejowej na lewą stronę samochodu i wyjąć ją.
Zobacz zdjęcia może pomogą <okok>

http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020063.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020064.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... /tapon.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020065.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020073.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... perior.jpg

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 14 cze 2013, 09:19

No brakuje. Wszystkie wypowiedzi Piotrusia poszły...

No to widze ze ogarnolem wszystko jezeli chodzi o mocowanie misy jednak nadal głowkuje sie jak ja wycisnac zeby nie uszkodzic. <mysli>

Powiedz mi jak ty to zrobiles?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 14 cze 2013, 12:45

BadBoyKing pisze:No brakuje. Wszystkie wypowiedzi Piotrusia poszły...

No to widze ze ogarnolem wszystko jezeli chodzi o mocowanie misy jednak nadal głowkuje sie jak ja wycisnac zeby nie uszkodzic. <mysli>

Powiedz mi jak ty to zrobiles?
Kolego! he he :] gdybym to robił już byś miał wczoraj odpowiedÂź, co jak zrobić żeby się nie narobić i mieć wolny weekend, niestety dla Ciebie nie robiłem tego.

Rozumiem, że masz wszystko odkręcone tylko miska dalej trzyma się bloku tak? Jeżeli tak to musisz znaleÂźć jakieś miejsce gdzie można zaprzeć jakieś dłuższe ramię na zasadzie dÂźwigni i delikatnie ciągnąć misę w dół raz z lewej raz z prawej strony w żadnym przypadku nie wbijaj nic między blok silnika i miskę.

W Twoim jak i moim przypadku zastosowana jest tzw. płynna uszczelka nie metalowa jak w poprzednich modelach, więc miska będzie wymagała bardziej męskiego potraktowania.
Poza tym dobrze radzę wyślij żonę/dziewczynę na spacer <heej> kup kilka browarów <piwosz> na uspokojenie i złagodzenie swoich frustracji. A po sukcesie zrób kilka zdjęć i wstaw na forum przyda się w przyszłości innym np. mnie he he&#8230; oby nie.

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 14 cze 2013, 16:02

hehe <rotfl> to mnie pocieszyles....

Powiem ci ze jak zabieram sie za auto to z wielka ochota ale humor jak i checi nikna kiedy zczynaja sie schody. Na szczęscie mam popoludniami czas a i nie spieszy mnie sie z tym ustrojstwem wiec mysle ze moze pomalu to jakos ogarne.

Jak wymysle jakis sposob to dam znac. W takim razie ide dzialac... <okok>

[ Dodano: 2013-06-14, 16:04 ]
A jeszcze mam pytanko. to prawda ze taki zabieg kosztuje ok 1000 pln w arsztacie?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 14 cze 2013, 16:16

BadBoyKing pisze:A jeszcze mam pytanko. to prawda ze taki zabieg kosztuje ok 1000 pln w arsztacie?
Jak sam to zrobisz to na pewno kilka dobrych stówek Ci w śwince skarbonce zostanie. Nie mam pojęcia, jakie teraz są ceny w Polsce jestem poza tym obszarem, ale jak jakiś czas temu byłem w kraju z ciekawości pytałem o wymianę alternatora z + demontaż pasa przedniego to facet zaśpiewał 600pln. <szok>
Na szczęście swoje auta naprawiam sam hehe
<okok>

Awatar użytkownika
Bacc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 26 paź 2012, 17:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Bacc » 10 sty 2014, 07:41

Odgrzewam temat <lol>
Panowie mam jeszcze pytanie, bo tak jak juz wktos wyzej wspominal w nowszych silnikach (tak po 2001) nie ma juz uszczelki metalowej miedzy gorna miska a blokiem silnika tylko masa uszczelniajaca typu np.Elring Dirko. Czy w starszych silnikach (AFB konkretnie) tez mozna by bylo zastapic ta uszczelke sama masa uszczelniajaca ? <mysli> Bo wydaje mi sie ze tak....ale moze sie myle ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga