Dokładnie - zaglądałem Wpierw wahałem się, czy to w ogóle odkręcać trzymając obudowę filtra w ręce przy czyszczeniu, bo po pierwsze, nie widziałem co tam jest, a po drugie nie chciałem tego jak coś uszkodzić, jednak ciekawość zwyciężyła i okazało się, że membrama jest czysta i w całościpawelk600 pisze:Gratuluję, dobra robota, ale zapytam czy prz okazji wymiany:Zaglądnąłeś do tej membrany :?:McKansy pisze:* uszczelka podstawy filtra oleju
[url=http://images50.fotosik.pl/342/16b326ddb72c82e0m.jpg]Obrazek[/URL]
Która często wyglada tak :!: (oryginalny przebieg około 280 000km)
[url=http://images41.fotosik.pl/338/0137a3e422b3d7ffm.jpg]Obrazek[/URL]
[A6 C5 2.5TDi AFB] Uszczelki miski olejowej
Hehe no tak, bo trzeba sporo poodkręcać w tym nawet turbinę 8-)
A właśnie tak przy okazji, bo dlatego piszę tego posta - naprawdę polecam sklep z którego zamawiałem wszystkie części po numerach serwisowych, czas oczekiwania do 10dni, ale warto odczekać - wszystko się zgadza, części oryginały prosto z niemiec po cenach praktycznie mocno przystępnych (czyt. o połowę tańszych niż u nas w serwisie).
Adres sklepu: http://aso-vag.pl/
A właśnie tak przy okazji, bo dlatego piszę tego posta - naprawdę polecam sklep z którego zamawiałem wszystkie części po numerach serwisowych, czas oczekiwania do 10dni, ale warto odczekać - wszystko się zgadza, części oryginały prosto z niemiec po cenach praktycznie mocno przystępnych (czyt. o połowę tańszych niż u nas w serwisie).
Adres sklepu: http://aso-vag.pl/
- lachtom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 97
- Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
- Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk
witam. Nie chcę zakładać nowego tematu lecz kontynuować ten sam który założył McKansy:) a więc też jestem w trakcie uszczelniania mojego silnika (wał, miski pokrywy itp.) Mam parę problemów które mnie nurtują... 1. z jakim momentem dokręcać miski i pokrywy z kołnierzami uszczelniającymi - 10 Nm?2. czy aby ściągnąć górną miskę trzeba ściągnąć przednią pokrywę czy odwrotnie? 3. jak pozbyć się całego płynu chłodzącego z układu gdyż jest brudny? czym najlepiej czyścić i jak najtaniej wszystkie zabrudzenia gdyż płyn do tarcz kosztuje 17 zł i idzie jak woda a benzyna średnio sobie radzi. 4. no i jeszcze jedno nie wymieniamy tylnego uszczelniacza wału choć go posiadam ponieważ czas nagli i takie pytanie czy gdyby sie okazało że tam też cieknie to czy bez rozbierania sanek itp się obejdzie czy rozdzielaniu silnika ze skrzynią? więcej pytań nie pamiętam obiecuję ze zapytam jutro:) a za odpowiedz dziękuje już z góry. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
Panowie prosze was o pomoc. Rozebralem juz wszystko to co mialem rozebrac i odkrecic ale nie moge wyciagnac górnej misy.
Nie wiem czy to te tuleje tak trzymaja czy co?
Jak wam udalo sie ja wyciagnac?
patrzylem na obrazki gzie sa umiejscowione sruby i wszystkie powykrecalem. Gdzie mam podwazyc zeby wyciagnac mise?
walek wyrownowazajacy tez mam zdemontowac?
[ Dodano: 2013-06-13, 19:46 ]
Zdaje mi sie ze trzyma przy skrzyni tak jak by te tuleje ale gdzie podwazyc zeby wyszlo?
Nie wiem czy to te tuleje tak trzymaja czy co?
Jak wam udalo sie ja wyciagnac?
patrzylem na obrazki gzie sa umiejscowione sruby i wszystkie powykrecalem. Gdzie mam podwazyc zeby wyciagnac mise?
walek wyrownowazajacy tez mam zdemontowac?
[ Dodano: 2013-06-13, 19:46 ]
Zdaje mi sie ze trzyma przy skrzyni tak jak by te tuleje ale gdzie podwazyc zeby wyszlo?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Witaj, BadBoyKing,
Kurde brakuje... w tym wątku trochę pewnie już byś to zrobił dawno
Jeżeli wykręciłeś śruby łączące silnik ze skrzynią biegów w obszarze górnej części miski olejowej
To musisz
Wycisnąć górną część miski olejowej z tulei rozprężnych bloku silnika
tuleje widać na załączonych zdjęciach
Przesunąć górną część miski olejowej na lewą stronę samochodu i wyjąć ją.
Zobacz zdjęcia może pomogą
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020063.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020064.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... /tapon.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020065.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020073.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... perior.jpg
Kurde brakuje... w tym wątku trochę pewnie już byś to zrobił dawno
Jeżeli wykręciłeś śruby łączące silnik ze skrzynią biegów w obszarze górnej części miski olejowej
To musisz
Wycisnąć górną część miski olejowej z tulei rozprężnych bloku silnika
tuleje widać na załączonych zdjęciach
Przesunąć górną część miski olejowej na lewą stronę samochodu i wyjąć ją.
Zobacz zdjęcia może pomogą
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020063.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020064.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... /tapon.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020065.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 020073.jpg
http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... perior.jpg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Kolego! he he gdybym to robił już byś miał wczoraj odpowiedÂź, co jak zrobić żeby się nie narobić i mieć wolny weekend, niestety dla Ciebie nie robiłem tego.BadBoyKing pisze:No brakuje. Wszystkie wypowiedzi Piotrusia poszły...
No to widze ze ogarnolem wszystko jezeli chodzi o mocowanie misy jednak nadal głowkuje sie jak ja wycisnac zeby nie uszkodzic.
Powiedz mi jak ty to zrobiles?
Rozumiem, że masz wszystko odkręcone tylko miska dalej trzyma się bloku tak? Jeżeli tak to musisz znaleÂźć jakieś miejsce gdzie można zaprzeć jakieś dłuższe ramię na zasadzie dÂźwigni i delikatnie ciągnąć misę w dół raz z lewej raz z prawej strony w żadnym przypadku nie wbijaj nic między blok silnika i miskę.
W Twoim jak i moim przypadku zastosowana jest tzw. płynna uszczelka nie metalowa jak w poprzednich modelach, więc miska będzie wymagała bardziej męskiego potraktowania.
Poza tym dobrze radzę wyślij żonę/dziewczynę na spacer kup kilka browarów na uspokojenie i złagodzenie swoich frustracji. A po sukcesie zrób kilka zdjęć i wstaw na forum przyda się w przyszłości innym np. mnie he he… oby nie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
hehe to mnie pocieszyles....
Powiem ci ze jak zabieram sie za auto to z wielka ochota ale humor jak i checi nikna kiedy zczynaja sie schody. Na szczęscie mam popoludniami czas a i nie spieszy mnie sie z tym ustrojstwem wiec mysle ze moze pomalu to jakos ogarne.
Jak wymysle jakis sposob to dam znac. W takim razie ide dzialac...
[ Dodano: 2013-06-14, 16:04 ]
A jeszcze mam pytanko. to prawda ze taki zabieg kosztuje ok 1000 pln w arsztacie?
Powiem ci ze jak zabieram sie za auto to z wielka ochota ale humor jak i checi nikna kiedy zczynaja sie schody. Na szczęscie mam popoludniami czas a i nie spieszy mnie sie z tym ustrojstwem wiec mysle ze moze pomalu to jakos ogarne.
Jak wymysle jakis sposob to dam znac. W takim razie ide dzialac...
[ Dodano: 2013-06-14, 16:04 ]
A jeszcze mam pytanko. to prawda ze taki zabieg kosztuje ok 1000 pln w arsztacie?
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Jak sam to zrobisz to na pewno kilka dobrych stówek Ci w śwince skarbonce zostanie. Nie mam pojęcia, jakie teraz są ceny w Polsce jestem poza tym obszarem, ale jak jakiś czas temu byłem w kraju z ciekawości pytałem o wymianę alternatora z + demontaż pasa przedniego to facet zaśpiewał 600pln. <szok>BadBoyKing pisze:A jeszcze mam pytanko. to prawda ze taki zabieg kosztuje ok 1000 pln w arsztacie?
Na szczęście swoje auta naprawiam sam hehe
Odgrzewam temat
Panowie mam jeszcze pytanie, bo tak jak juz wktos wyzej wspominal w nowszych silnikach (tak po 2001) nie ma juz uszczelki metalowej miedzy gorna miska a blokiem silnika tylko masa uszczelniajaca typu np.Elring Dirko. Czy w starszych silnikach (AFB konkretnie) tez mozna by bylo zastapic ta uszczelke sama masa uszczelniajaca ? Bo wydaje mi sie ze tak....ale moze sie myle ?
Panowie mam jeszcze pytanie, bo tak jak juz wktos wyzej wspominal w nowszych silnikach (tak po 2001) nie ma juz uszczelki metalowej miedzy gorna miska a blokiem silnika tylko masa uszczelniajaca typu np.Elring Dirko. Czy w starszych silnikach (AFB konkretnie) tez mozna by bylo zastapic ta uszczelke sama masa uszczelniajaca ? Bo wydaje mi sie ze tak....ale moze sie myle ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga