[ AJK 2.7 230 KM] Tryb serwisowy
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
[ AJK 2.7 230 KM] Tryb serwisowy
Witajcie Koledzy
Dziś korzystając z pięknej pogody, wykonałem logi dynamiczne grupy 110 (staram się wykonywać je 2 razy do roku), i ku mojemu zaskoczeniu silnik zachowuje się jak w stanie serwisowym (niższe niż normalnie zadane ciśnienie doładowania)
Autko ma moc (powiedzmy) rozpędza się w miarę przyzwoicie (200km/h) to nie problem, jednakże męczy mnie fakt że coś jest nie tak
Pół roku temu z racji uszkodzenia przewodu ciśnieniowego sterującego Wastegate jednej z turbiny następowało przeładownie co doprowadziło do uszkodzenia DVki oraz zawóru N249. Oczywiście cały komplet został wymieniony na oryginał. Następnie zlogowałem autko i zadane ciśnienie 1680mbar było odpracowywane poprawnie. Od tego czasu nic nie było ruszane.
Sterownik nie wyrzuca żadnych błędów. Jedynie zastanawiający jest fakt, że turbinki wolno wstają (przynajmniej tak mi się wydaje) czy może być za to odpowiedzialny zawór N75? Pytam bo rok temu miałem przygodę z zapchaną odmą, która wypchnęła mi uszczelki pod pokrywami zaworów, a jak wiadomo jest ona połączona również z n75 (może uległ uszkodzeniu)?
Poniżej zrobione przeze mnie logi:
dynamiczne
Grupy: 110,112,115 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122605.html
statyczne
Grupy: 000,005,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122603.html
Grupy: 032,005,033 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122604.html
Gdzieś czytałem, że tryb serwisowy zostaje wprowadzony jeżeli ciśnienie turbiny jest 200mbar wyższe od zadanego, jednakże to było dawno i już nawet nie wiem gdzie to znalazłem.
Jeżeli któryś z Was miałby jakiś pomysł w co 'zajrzeć' aby usunąć tryb serwisowy byłbym bardzo zobowiązany
Liczę na waszą pomoc i wiedzę w zakresie tej jednostki napędowej
PS. W weekend wymieniałem olej, więc zajrzałem do IC. Po obu stronach susza (może ze dwie krople oleju wyleciały). Oleju między wymianami dolałem może z 200ml (5W30)
Dziś korzystając z pięknej pogody, wykonałem logi dynamiczne grupy 110 (staram się wykonywać je 2 razy do roku), i ku mojemu zaskoczeniu silnik zachowuje się jak w stanie serwisowym (niższe niż normalnie zadane ciśnienie doładowania)
Autko ma moc (powiedzmy) rozpędza się w miarę przyzwoicie (200km/h) to nie problem, jednakże męczy mnie fakt że coś jest nie tak
Pół roku temu z racji uszkodzenia przewodu ciśnieniowego sterującego Wastegate jednej z turbiny następowało przeładownie co doprowadziło do uszkodzenia DVki oraz zawóru N249. Oczywiście cały komplet został wymieniony na oryginał. Następnie zlogowałem autko i zadane ciśnienie 1680mbar było odpracowywane poprawnie. Od tego czasu nic nie było ruszane.
Sterownik nie wyrzuca żadnych błędów. Jedynie zastanawiający jest fakt, że turbinki wolno wstają (przynajmniej tak mi się wydaje) czy może być za to odpowiedzialny zawór N75? Pytam bo rok temu miałem przygodę z zapchaną odmą, która wypchnęła mi uszczelki pod pokrywami zaworów, a jak wiadomo jest ona połączona również z n75 (może uległ uszkodzeniu)?
Poniżej zrobione przeze mnie logi:
dynamiczne
Grupy: 110,112,115 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122605.html
statyczne
Grupy: 000,005,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122603.html
Grupy: 032,005,033 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122604.html
Gdzieś czytałem, że tryb serwisowy zostaje wprowadzony jeżeli ciśnienie turbiny jest 200mbar wyższe od zadanego, jednakże to było dawno i już nawet nie wiem gdzie to znalazłem.
Jeżeli któryś z Was miałby jakiś pomysł w co 'zajrzeć' aby usunąć tryb serwisowy byłbym bardzo zobowiązany
Liczę na waszą pomoc i wiedzę w zakresie tej jednostki napędowej
PS. W weekend wymieniałem olej, więc zajrzałem do IC. Po obu stronach susza (może ze dwie krople oleju wyleciały). Oleju między wymianami dolałem może z 200ml (5W30)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Jak najbardziej tak, najlepiej go wymontować i sprawdzić czy działa poprawnie, po podaniu napięcia powinien zmieniać przepływ.kot919 pisze:Sterownik nie wyrzuca żadnych błędów. Jedynie zastanawiający jest fakt, że turbinki wolno wstają (przynajmniej tak mi się wydaje) czy może być za to odpowiedzialny zawór N75?
Sprawdź dolot i podciśnienia gdyż w grupie 033 wartości wchodzą na spory plus co może świadczyć o jakiejś nieszczelności.
Ale przede wszystkim zaloguj statycznie i dynamicznie przepływkę aby wyeliminować jej problem, bo również może mieć wpływ na Twoje bolączki.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Jutro postaram się zrobić brakujące logi przepływki. Ponadto dorzucę parę innych grup, np czytałem coś o grupie 090,091 (odpracowanie napinaczy wałków rozrządu).grzemo pisze:Jak najbardziej tak, najlepiej go wymontować i sprawdzić czy działa poprawnie, po podaniu napięcia powinien zmieniać przepływ.
SprawdÂź dolot i podciśnienia gdyż w grupie 033 wartości wchodzą na spory plus co może świadczyć o jakiejś nieszczelności.
Ale przede wszystkim zaloguj statycznie i dynamicznie przepływkę aby wyeliminować jej problem, bo również może mieć wpływ na Twoje bolączki.
Co do samego zaworu N75, wydaje mi się, że jest jego sprawdzenie będzie to troszkę bardziej skomplikowane - ECU steruje nim impulsowo. Ponadto zapoznałem się z jego zasadą działania, i sporo zależy w nim od dostarczanego ciśnienia (faktycznie w moim przypadku mógł ulec zabrudzeniu). Orientuje się ktoś czy można go czyścić np spirytusem?
BTW. Sposobem przez Ciebie opisanym sprawdzałem zawór N249 gdy miałem problem ostatnim razem
Jutro postaram się też wykonać niezbędne 'zaślepki' aby sprawdzić czy układ 'trzyma' ciśnienie - czy nie ma nieszczelności w układzie.
W tym tygodniu czeka mnie jeszcze krótka podróż, po czym autko wyląduje w garażu na grubszy przegląd całego podciśnienia, zaworów zwrotnych itp.
Wszelkie pomysły dotyczące mojego problemu będą mile widziane
[ Dodano: 2013-04-17, 07:53 ]
Dziś rano zrobiłem dodatkowe logi dynamiczne:
Grupy: 101,093,033 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122697.html
Grupy: 115,091,092 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122698.html
Z logów wynika że przepływomierz działa stosunkowo liniowo względem obrotów (niestety nie wiem jak się powinien zachowywać , sterowanie wałkami rozrządów też wygląda dobrze (przynajmniej tak mi się wydaje )
Zauważyłem w grupie 115, że na początku zadane ciśnienie doładowanie ustawiane jest na 1580, i prawdopodobnie z uwagi na brak odpracowania przez turbiny za moment jest ono ściągnięte do 1400 . Może to faktycznie błąd N75tki
Na zagranicznym forum znalazłem informację, że uszkodzony zawór N75 z reguły nie zwraca błędów ... dziś zmierzę rezystancję jego cewki - rzekomo powinna być w przedziale 25-35Ohm i poszukam gdzieś nówki sztuki (najwyżej pogonie ją póÂźniej na Allegro )
Ponadto proszę osoby posiadające wiedzę w zakresie jednostki 2.7t o jakieś sugestie co mogę jeszcze 'zlogować' ewentualnie sprawdzić
[ Dodano: 2013-04-25, 12:51 ]
Jestem po kolejnych testach. Praktycznie co 2 dni mała przebieżka obwodnicą z logami turba, przepływki i sond lambda.
I od kilku dni szukam wszelkich informacji na temat 'trybu serwisowego' silnika.
I tutaj pojawia się moje pytanie. Czy mógłby ktoś z Kolegów napisać czym się objawia tryb serwisowy|awaryjny silnika?
Na chwilę obecną dotarłem do informacji, wskazujących na brak sterowania turbinami w takim trybie - tzn działają one 'naturalnie' (im więcej spalin, tym szybciej się kręcą) i są w stanie wytworzyć około 400mbar ciśnienia. Co ciekawe, wydaje mi się że powinno to być w miarę liniowe, a u mnie wygląda tak jakby zawór N75 działał prawidłowo (to sterownie jest)
Gdzieś również wyczytałem, że sterownik silnika reguluje doładowaniem w zależności od temperatury zasysanego powietrza. Tzn dla niższych temperatur doładowanie jest niższe. Czy ktoś może to potwierdzić.
Z ciekawości byłem kilka dni temu 'przejechać' się odcinkiem autostrady. Ku mojemu Âździwieniu samochodzik bez najmniejszego problemu osiągnął 250km/h (tak na oko, bo wiadomo licznik może minimalnie przekłamywać), przy jakichś 5000obr/min. Moim zdaniem byłoby to raczej dziwne, aby fabryka pozwoliła silnikowi w stanie 'awaryjnym' rozkręcić się do takiej prędkości.
Czy znajdzie się ktoś życzliwy, kto rozwieje moje wątpliwości na temat 'trybu awaryjnego' i napisze co jest jego objawem.
Nadmienię, że silnik nie wyrzuca żadnych błędów, doładowanie jest na poziomie ok 400-500mbar, przepływomierz działa liniowo, samochód rozpędza się dość płynnie (wydaje mi się normalnie)
Być może jestem przewrażliwiony, i powinienem zostawić go w spokoju (jeżeli ktoś tak uważa prosiłbym o zwrócenie uwagi - czasem 'kopniak' jest potrzebny aby się ogarnąć )
Poniżej link do ostatnich logów (od markera nr 1 sprint na 4 biegu):
Grupy: 001,101,115 - http://vaglog.rtnet.pl/kot919_123761.html
PS. Kupiłem nowy zawór N75 z ASO i tak się zastanawiam nad zasadnością jego wymiany (rezystancja uzwojenia nowego i starego zaworu na tym samym poziomie). Myślicie, że warto go wymieniać?
W weekend zamierzam posprawdzać wszystkie zawory zarówno te kierunkowe jak i te sterowane przez ECU. Dam znać co odkryłem
coś wiadomo? bo mam ten sam problem. usunąłem nieszczelność na dolocie, ale dalej wchodzi w tryb serwisowy... na początku jedzie normalnie a np jak startuje na 3 biegu od 1,5tys obr to do 3tys idzie ładnie i ładuje jak trzeba i nagle ciśnienie ładowania spada do 0,3bar... jak go zgasze i odpale to znowu idzie ładnie a za chwilę znowu to samo... wczoraj na vagu wyrzuciło błąd czujnika pedału sprzęgła, a dzisiaj podłączałem się cdif-em i nie pokazało tego znowu...
[ Dodano: 2013-06-13, 19:02 ]
ktoś przerabiał temat?? zrobiłem nieszczelność na ic i na przewodzie od n75 do trójnika... dalej wchodzi w tryb awaryjny i ładuje 0,3... czasami na zegarze ładuje nawet 1,0bara wiec troche z dużo... zazwyczaj ładuje 0,8 i przy pełnym bucie wchodzi w tryb awaryjny... co jeszcze sprawdzić?? przepływka? niby pokazuje na vagu normalnie... brakuje mi pomysłów... a jak wiadomo w tym silniku ciężko dojść do wszystkich podciśnieĂą... a nie chce mi się targać całego silnika na zewnątrz żeby sprawdzić wszystkie... które mogą mieć na to wpływ? DV sprawdzone i są ok... jakieś pomysły??
[ Dodano: 2013-06-13, 19:02 ]
ktoś przerabiał temat?? zrobiłem nieszczelność na ic i na przewodzie od n75 do trójnika... dalej wchodzi w tryb awaryjny i ładuje 0,3... czasami na zegarze ładuje nawet 1,0bara wiec troche z dużo... zazwyczaj ładuje 0,8 i przy pełnym bucie wchodzi w tryb awaryjny... co jeszcze sprawdzić?? przepływka? niby pokazuje na vagu normalnie... brakuje mi pomysłów... a jak wiadomo w tym silniku ciężko dojść do wszystkich podciśnieĂą... a nie chce mi się targać całego silnika na zewnątrz żeby sprawdzić wszystkie... które mogą mieć na to wpływ? DV sprawdzone i są ok... jakieś pomysły??
Może to Ci się przyda: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1660431 Sam nawet nie wiedziałem ze taki wężyk istnieje a z tego co piszą to może dużo psikusów narobić. Wyjęcie go to góra 30 minut roboty.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga