grzemo pisze:Jak najbardziej tak, najlepiej go wymontować i sprawdzić czy działa poprawnie, po podaniu napięcia powinien zmieniać przepływ.
SprawdÂź dolot i podciśnienia gdyż w grupie 033 wartości wchodzą na spory plus co może świadczyć o jakiejś nieszczelności.
Ale przede wszystkim zaloguj statycznie i dynamicznie przepływkę aby wyeliminować jej problem, bo również może mieć wpływ na Twoje bolączki.
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Jutro postaram się zrobić brakujące logi przepływki. Ponadto dorzucę parę innych grup, np czytałem coś o grupie 090,091 (odpracowanie napinaczy wałków rozrządu).
Co do samego zaworu N75, wydaje mi się, że jest jego sprawdzenie będzie to troszkę bardziej skomplikowane - ECU steruje nim impulsowo. Ponadto zapoznałem się z jego zasadą działania, i sporo zależy w nim od dostarczanego ciśnienia (faktycznie w moim przypadku mógł ulec zabrudzeniu). Orientuje się ktoś czy można go czyścić np spirytusem?
BTW. Sposobem przez Ciebie opisanym sprawdzałem zawór N249 gdy miałem problem ostatnim razem
Jutro postaram się też wykonać niezbędne 'zaślepki' aby sprawdzić czy układ 'trzyma' ciśnienie

- czy nie ma nieszczelności w układzie.
W tym tygodniu czeka mnie jeszcze krótka podróż, po czym autko wyląduje w garażu na grubszy przegląd całego podciśnienia, zaworów zwrotnych itp.
Wszelkie pomysły dotyczące mojego problemu będą mile widziane
[ Dodano: 2013-04-17, 07:53 ]
Dziś rano zrobiłem dodatkowe logi dynamiczne:
Grupy: 101,093,033 -
http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122697.html
Grupy: 115,091,092 -
http://vaglog.rtnet.pl/kot919_122698.html
Z logów wynika że przepływomierz działa stosunkowo liniowo względem obrotów (niestety nie wiem jak się powinien zachowywać

, sterowanie wałkami rozrządów też wygląda dobrze (przynajmniej tak mi się wydaje

)
Zauważyłem w grupie 115, że na początku zadane ciśnienie doładowanie ustawiane jest na 1580, i prawdopodobnie z uwagi na brak odpracowania przez turbiny za moment jest ono ściągnięte do 1400

. Może to faktycznie błąd N75tki
Na zagranicznym forum znalazłem informację, że uszkodzony zawór N75 z reguły nie zwraca błędów

... dziś zmierzę rezystancję jego cewki - rzekomo powinna być w przedziale 25-35Ohm i poszukam gdzieś nówki sztuki (najwyżej pogonie ją póÂźniej na Allegro

)
Ponadto proszę osoby posiadające wiedzę w zakresie jednostki 2.7t o jakieś sugestie co mogę jeszcze 'zlogować' ewentualnie sprawdzić
[ Dodano: 2013-04-25, 12:51 ]
Jestem po kolejnych testach. Praktycznie co 2 dni mała przebieżka obwodnicą z logami turba, przepływki i sond lambda.
I od kilku dni szukam wszelkich informacji na temat 'trybu serwisowego' silnika.
I tutaj pojawia się moje pytanie.
Czy mógłby ktoś z Kolegów napisać czym się objawia tryb serwisowy|awaryjny silnika?
Na chwilę obecną dotarłem do informacji, wskazujących na brak sterowania turbinami w takim trybie - tzn działają one 'naturalnie' (im więcej spalin, tym szybciej się kręcą) i są w stanie wytworzyć około 400mbar ciśnienia. Co ciekawe, wydaje mi się że powinno to być w miarę liniowe, a u mnie wygląda tak jakby zawór N75 działał prawidłowo (to sterownie jest)
Gdzieś również wyczytałem, że sterownik silnika reguluje doładowaniem w zależności od temperatury zasysanego powietrza. Tzn dla niższych temperatur doładowanie jest niższe. Czy ktoś może to potwierdzić.
Z ciekawości byłem kilka dni temu 'przejechać' się odcinkiem autostrady. Ku mojemu Âździwieniu samochodzik bez najmniejszego problemu osiągnął 250km/h (tak na oko, bo wiadomo licznik może minimalnie przekłamywać), przy jakichś 5000obr/min. Moim zdaniem byłoby to raczej dziwne, aby fabryka pozwoliła silnikowi w stanie 'awaryjnym' rozkręcić się do takiej prędkości.
Czy znajdzie się ktoś życzliwy, kto rozwieje moje wątpliwości na temat 'trybu awaryjnego' i napisze co jest jego objawem.
Nadmienię, że silnik nie wyrzuca żadnych błędów, doładowanie jest na poziomie ok 400-500mbar, przepływomierz działa liniowo, samochód rozpędza się dość płynnie (wydaje mi się normalnie)
Być może jestem przewrażliwiony, i powinienem zostawić go w spokoju (jeżeli ktoś tak uważa prosiłbym o zwrócenie uwagi - czasem 'kopniak' jest potrzebny aby się ogarnąć

)
Poniżej link do ostatnich logów (od markera nr 1 sprint na 4 biegu):
Grupy: 001,101,115 -
http://vaglog.rtnet.pl/kot919_123761.html
PS. Kupiłem nowy zawór N75 z ASO i tak się zastanawiam nad zasadnością jego wymiany (rezystancja uzwojenia nowego i starego zaworu na tym samym poziomie). Myślicie, że warto go wymieniać?
W weekend zamierzam posprawdzać wszystkie zawory zarówno te kierunkowe jak i te sterowane przez ECU. Dam znać co odkryłem
