saudi nowe foty strona 3
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Proponuje doczytać a potem się mądrzyć, R8 ma całkiem inny dyferencjał centralny !!raftor pisze:tzn co masz na mysli kolego? chodzi Ci o grubosc bierznika ? bo dysproporcja 2mm nie zrobi różnicy szerokosc tez wcale nie musi byc taka sama , audi r8 tez ma quattro a tam na przód przychodza opony 235/35 a tył 285/30 i nic sie z tosenem nie dzieje
pozdrawiam
Na osi, to mogą sobie być jakie chcą (np. dojazdówka), ale jedna z nich musi być taka sama, jak te na przeciwnej osi - tłumaczyć mi się nie chce dlaczego.raftor pisze:Co do quattro jasne najlepiej jak sa równe opony ze wszystkimi parametrami takimi samymi
ale nic sie nie stanie przy malej dysproporcji wazne zeby na osi były identyczne opony
Krótko i na temat - q ma mieć 4 jednakowe opony, tego samego producenta, z tą samą rzeÂźbą i podobną głębokością bieżnika.
Co do auta - ładne, ale jak już jest powiedziane A, trzeba powiedzieć B - montuj progi RS'owe, bo tak to jakoś dziwnie wygląda
Ostatnio zmieniony 07 cze 2013, 08:57 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adrian1989
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 39
- Rejestracja: 18 sty 2013, 21:15
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
byc moze ale absolutnie sie nie mądruje , wiem jedno na przykładzie a6 kolegi z q , on ma sieke z oponami tzn bierzniki i szerokosci i problemów nie ma a jeÂździ tak juz kilka lat choc tego oczywiscie nie popieram bo sam lubie jak wszystko jest idealneProponuje doczytać a potem się mądrzyć, R8 ma całkiem inny dyferencjał centralny
zgodze sie ze stwierdzeniem ze do q 4 takie same gumy bedą najodpowiedniejsze ale delikatna dysproporcja nie zaszkodzi nie dajmy sie zwariowac ze milimetr czy 2mm na bierzniku zakatuja nam torsen , jeśli by tak było to po uszkodzeniu np jednej opony bąbel pekniety rant od kolein trzeba by wsadzac nowy komplet gum albo biegac po serwisach ogumienia z suwmiarką i szukac idealnie równej opony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
- Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT
Zgadzam się w 100% Ja sam mam Q i ostanio ze względu na pęknięcie opony ( około 5mm bieżnika ) założyłem taką samą oponę tylko że nową i nic się komletnie nie stało a ma chyba z 15mm grubości bieżnika. A więc jak kolega wyżej pisze nie popadajmy panowie w paranoje a stwierdzenie kolegi zagór (cytuję ) że "q ma mieć 4 jednakowe opony, tego samego producenta " to już kompletny wymysł. ÂŻe taki sam promień/obwód kół na wszystkich osiach (oczywiście też z tolerancją do pewnych granic) to się zgodzę ,ale żadna żeźba bieźnika ani też jego zużycie a tym bardziej marka opon nie ma tu nic do znaczenia. Taki sam bieżnik na jednej osi odnosi się tylko w świetle prawa drogowego i obowiązuje we wszyskich pojazdach nie zależnie od rodzaju napęduraftor pisze:byc moze ale absolutnie sie nie mądruje , wiem jedno na przykładzie a6 kolegi z q , on ma sieke z oponami tzn bierzniki i szerokosci i problemów nie ma a jeździ tak juz kilka lat choc tego oczywiscie nie popieram bo sam lubie jak wszystko jest idealneProponuje doczytać a potem się mądrzyć, R8 ma całkiem inny dyferencjał centralny
zgodze sie ze stwierdzeniem ze do q 4 takie same gumy bedą najodpowiedniejsze ale delikatna dysproporcja nie zaszkodzi nie dajmy sie zwariowac ze milimetr czy 2mm na bierzniku zakatuja nam torsen , jeśli by tak było to po uszkodzeniu np jednej opony bąbel pekniety rant od kolein trzeba by wsadzac nowy komplet gum albo biegac po serwisach ogumienia z suwmiarką i szukac idealnie równej opony
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Heh, dobre - a możesz mi powiedzieć jaki traktor ma 4x4 z torsenem - bo ja nie kojarzę, albo napisz jaka to opona do osobówki ma 15mm bieżnika - też jestem ciekawyzwykły $ pisze:Zgadzam się w 100% Ja sam mam Q i ostanio ze względu na pęknięcie opony ( około 5mm bieżnika ) założyłem taką samą oponę tylko że nową i nic się komletnie nie stało a ma chyba z 15mm grubości bieżnika. A więc jak kolega wyżej pisze nie popadajmy panowie w paranoje a stwierdzenie kolegi zagór (cytuję ) że "q ma mieć 4 jednakowe opony, tego samego producenta " to już kompletny wymysł
Wasze auta, wasz problem
3mm różnicy w głębokości bieżnika, to jakieś 1,5km/h róznicy przy 150km/h - mało???
Co do kompletnego wymysłu - proponuję zajrzeć do instrukcji - jest napisane
" W samochodach z napędem na 4 koła - wszytstkie 4 koła muszą być wyposażone w takie same opony, tego samego typu i profilu, aby układ napędowy nie został zniszczony w wyniku ciągłej różnicy obrotów"
Więc jak widać - nie jest kompletnym wymysłem, a tylko stosowaniem się do tego co zapisał w intrukcji producent.
Ale oczywiście jak to u nas w polandii - co poniektórzy wiedzę mają większą niż producent i jego dział techniczny - i jak założył inne koło i jeÂździ już 2-gi tydzień - to znaczy, że Niemiec się gówno zna
Aha, proponuję jeszcze doczytać co to torsen - jak działa, skąd się wzięła nazwa, będzie łatwiej zrozumieć, dlaczego poza takim samym rozmiarem, należy stosować opony tej samej marki, takiego samego typu - bo różne typy opon dają różną przyczepność mechaniczną, a to niestety jest powiązane z różną ilością momentu jaką dana opona jest w stanie przenieść na nawierzchnię - to jest chyba logiczne.
Może ja jestem trochę nie teges i zbyt poważnie traktuję informacje zawarte w manualu, ale taki już jestem
Witam.
Nie zaśmiecając tematu koledze popieram osobę jak napisała wyżej.
Dodam jeszcze że opony takiego samego rozmiaru a innego producenta mogą mieć całkiem inną budowę wysokość itp, także Q ma mieć 4 jednakowe opony tej samej marki modelu. Zajmuję się oponami mam z nimi styczność na co dzień. Nowa opona ma max 8,5mm letnia tak dla wiadomości choć większość opon wyprodukowanych w ciągu ostatnich dwóch lat i w Europie posiada ok 7,8mm, także 15 mm to ma opona typowo terenowa
Nie zaśmiecając tematu koledze popieram osobę jak napisała wyżej.
Dodam jeszcze że opony takiego samego rozmiaru a innego producenta mogą mieć całkiem inną budowę wysokość itp, także Q ma mieć 4 jednakowe opony tej samej marki modelu. Zajmuję się oponami mam z nimi styczność na co dzień. Nowa opona ma max 8,5mm letnia tak dla wiadomości choć większość opon wyprodukowanych w ciągu ostatnich dwóch lat i w Europie posiada ok 7,8mm, także 15 mm to ma opona typowo terenowa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 487
- Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
lepiej wyrazic to w obr/s bedzie wyraÂźniejsze jak bardzo torsen musi sie napocicZagór pisze:3mm różnicy w głębokości bieżnika, to jakieś 1,5km/h róznicy przy 150km/h - mało???
wiec weżmy przecietna predkosc auta 100km/h
v=100km/h=27.7m/s
średnica koła 1 = 0,52675m r1=0,263375 średnica koła +3mm = 0,52975 r2=0.264875
wzór na predkosc obrotowa w=V/r
w1=27,7/0,263375=105.17obr/s w2=27.7/0,264875=104.57obr/s
*średnica koła 18x2,54 + 245x35% przykładowe kolo w a6 c5
mam nadzieje ze nic nie zknociłem bo z glowy to liczyłem
róznica obrotowa około 0,5obrotu na sekunde co daje jakies 30 obrotów na minute jeśli według kogos to zakatuje torsen to ciekawe , zalozylem ze róznica na osi wynosi 3mm co w praktyce rzadko sie zdarza , dodam ze bardziej niebezpieczna jest jazda po koleinach jadac na rancie opony zmienia sie predkosc obrotowa koła co za tym idzie torsen działa , po to jest aby pracowac i nie wmawiajcie mi ze róznice 3mm sa w stanie zakatowac torsen
według mnie bardziej mordercze dla układu napedowego jest katowanie na śniegu gdzie różnice obrotowe są ogromne , nagłe hamowanie , niedobór oleju w torsenie , róznica cisnien w oponach , jest mnustwo rzeczy na drogach jak i niedopatrzen kieroców ktore powoduja podobne skutki co róznica na bierzniku
zgodze sie ze najlepiej zakładac 4 opony takie same do quattro , ale powtarzam nie dajmy sie zwariowac
autora tematu bardzo przepraszam za OT bo temat dotyczy Pieknego a6 c5 , a swoja dygresja chciałem poinformowac kolege ze nie koniecznie musi szukac identycznej opony wiec w moim zamyśle była pomoc a nie wywołanie OT
pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga