Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

saudi nowe foty strona 3

Prezentacja w/w aut.
Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 06 cze 2013, 10:42

maciejjernas, chyba czas jakiegos spota ogarnac <mysli>

bigger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 sty 2013, 16:37
Lokalizacja: POZNAń

Post autor: bigger » 06 cze 2013, 12:12

autkiem fakt nie latam codziennie bo bym musial orlen wykupic ;) ale bywam na miescie kratki wymagaja przemalowania teraz bede testowac plasti dip

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 06 cze 2013, 15:37

Ta esa byla w zeszłym roku na sprzedanie w Poznaniu...
Ty ja kupiłeś czy chciałeś sprzedać?
Przydałoby sie założyc progi od rs-a,bo tak trochę dziwnie jest

bigger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 sty 2013, 16:37
Lokalizacja: POZNAń

Post autor: bigger » 06 cze 2013, 16:15

autko moje bylo faktycznie wystawione ale jak przyjeżdżali pseudo tuningowcy i handlarze ala mirek szybko kupic sprzedac jakos odwidziało mi sie progi nie wiem czy będę zakładał bo mam ale to juz wtedy mogole jazda stanie sie absurdem :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 cze 2013, 16:57

raftor pisze:tzn co masz na mysli kolego? chodzi Ci o grubosc bierznika ? bo dysproporcja 2mm nie zrobi różnicy ;) szerokosc tez wcale nie musi byc taka sama , audi r8 tez ma quattro a tam na przód przychodza opony 235/35 a tył 285/30 i nic sie z tosenem nie dzieje

pozdrawiam
Proponuje doczytać a potem się mądrzyć, R8 ma całkiem inny dyferencjał centralny !!!!
raftor pisze:Co do quattro jasne najlepiej jak sa równe opony ze wszystkimi parametrami takimi samymi

ale nic sie nie stanie przy malej dysproporcji wazne zeby na osi były identyczne opony
Na osi, to mogą sobie być jakie chcą (np. dojazdówka), ale jedna z nich musi być taka sama, jak te na przeciwnej osi - tłumaczyć mi się nie chce dlaczego.
Krótko i na temat - q ma mieć 4 jednakowe opony, tego samego producenta, z tą samą rzeÂźbą i podobną głębokością bieżnika.

Co do auta - ładne, ale jak już jest powiedziane A, trzeba powiedzieć B - montuj progi RS'owe, bo tak to jakoś dziwnie wygląda ;)
Ostatnio zmieniony 07 cze 2013, 08:57 przez Zagór, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adrian1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 sty 2013, 21:15
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Adrian1989 » 06 cze 2013, 23:50

chciałbym sobie taką zapodać przepiękne autko :) to nie to samo jak mój diesel ;D oby śmigało jak nówka ;) pozdrawiam

bigger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 15 sty 2013, 16:37
Lokalizacja: POZNAń

Post autor: bigger » 08 cze 2013, 11:40

smiga doskonale niejeden na trasie ostro zwatpil w swoje auto jestem po trasie dzisiaj za krakow i na jednym baku 640 km i nie zaswiecila sie rezerwa jeszcze

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 08 cze 2013, 14:01

na jednym baku 640 km i nie zaswiecila sie rezerwa jeszcze
<mysli> to jak moj diesel <zalamka>

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 08 cze 2013, 16:09

Proponuje doczytać a potem się mądrzyć, R8 ma całkiem inny dyferencjał centralny !! !!
byc moze ale absolutnie sie nie mądruje ;) , wiem jedno na przykładzie a6 kolegi z q , on ma sieke z oponami tzn bierzniki i szerokosci i problemów nie ma a jeÂździ tak juz kilka lat ;) choc tego oczywiscie nie popieram bo sam lubie jak wszystko jest idealne



zgodze sie ze stwierdzeniem ze do q 4 takie same gumy bedą najodpowiedniejsze ale delikatna dysproporcja nie zaszkodzi nie dajmy sie zwariowac ze milimetr czy 2mm na bierzniku zakatuja nam torsen , jeśli by tak było to po uszkodzeniu np jednej opony bąbel pekniety rant od kolein trzeba by wsadzac nowy komplet gum albo biegac po serwisach ogumienia z suwmiarką i szukac idealnie równej opony

martin_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 04 lip 2010, 16:27
Imię: Marcin
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: martin_wml » 08 cze 2013, 16:20

progi nie wiem czy będę zakładał bo mam ale to juz wtedy mogole jazda stanie sie absurdem :)
kolego,ale co zmieni założenie progów od rs6?
przecież one są tak samo niskie tylko trochę szersze...
więc nic to nie zmienia

viperstr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 25 wrz 2010, 23:49
Lokalizacja: Karczew

Post autor: viperstr » 08 cze 2013, 17:13

Autko piękne i ma styl na tej feldzie. Kiedy założysz progi od RS to będzie komplet i felgi nie wpadną do środka bo widze że błotniki masz na ostro wyciągnięte. Jak dla mnie do ideału brakuje emblematu na grilu

zwykły $
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 30 sie 2008, 15:05
Lokalizacja: Jestem ślązakiem /EPKT

Post autor: zwykły $ » 09 cze 2013, 01:40

raftor pisze:
Proponuje doczytać a potem się mądrzyć, R8 ma całkiem inny dyferencjał centralny !! !!
byc moze ale absolutnie sie nie mądruje ;) , wiem jedno na przykładzie a6 kolegi z q , on ma sieke z oponami tzn bierzniki i szerokosci i problemów nie ma a jeździ tak juz kilka lat ;) choc tego oczywiscie nie popieram bo sam lubie jak wszystko jest idealne



zgodze sie ze stwierdzeniem ze do q 4 takie same gumy bedą najodpowiedniejsze ale delikatna dysproporcja nie zaszkodzi nie dajmy sie zwariowac ze milimetr czy 2mm na bierzniku zakatuja nam torsen , jeśli by tak było to po uszkodzeniu np jednej opony bąbel pekniety rant od kolein trzeba by wsadzac nowy komplet gum albo biegac po serwisach ogumienia z suwmiarką i szukac idealnie równej opony
Zgadzam się w 100% Ja sam mam Q i ostanio ze względu na pęknięcie opony ( około 5mm bieżnika ) założyłem taką samą oponę tylko że nową i nic się komletnie nie stało a ma chyba z 15mm grubości bieżnika. A więc jak kolega wyżej pisze nie popadajmy panowie w paranoje a stwierdzenie kolegi zagór (cytuję ) że "q ma mieć 4 jednakowe opony, tego samego producenta " to już kompletny wymysł. ÂŻe taki sam promień/obwód kół na wszystkich osiach (oczywiście też z tolerancją do pewnych granic) to się zgodzę ,ale żadna żeźba bieźnika ani też jego zużycie a tym bardziej marka opon nie ma tu nic do znaczenia. Taki sam bieżnik na jednej osi odnosi się tylko w świetle prawa drogowego i obowiązuje we wszyskich pojazdach nie zależnie od rodzaju napędu

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 cze 2013, 10:59

zwykły $ pisze:Zgadzam się w 100% Ja sam mam Q i ostanio ze względu na pęknięcie opony ( około 5mm bieżnika ) założyłem taką samą oponę tylko że nową i nic się komletnie nie stało a ma chyba z 15mm grubości bieżnika. A więc jak kolega wyżej pisze nie popadajmy panowie w paranoje a stwierdzenie kolegi zagór (cytuję ) że "q ma mieć 4 jednakowe opony, tego samego producenta " to już kompletny wymysł
Heh, dobre <rotfl> - a możesz mi powiedzieć jaki traktor ma 4x4 z torsenem - bo ja nie kojarzę, albo napisz jaka to opona do osobówki ma 15mm bieżnika - też jestem ciekawy :)

Wasze auta, wasz problem :)
3mm różnicy w głębokości bieżnika, to jakieś 1,5km/h róznicy przy 150km/h - mało???
Co do kompletnego wymysłu - proponuję zajrzeć do instrukcji - jest napisane
" W samochodach z napędem na 4 koła - wszytstkie 4 koła muszą być wyposażone w takie same opony, tego samego typu i profilu, aby układ napędowy nie został zniszczony w wyniku ciągłej różnicy obrotów"
Więc jak widać - nie jest kompletnym wymysłem, a tylko stosowaniem się do tego co zapisał w intrukcji producent.
Ale oczywiście jak to u nas w polandii - co poniektórzy wiedzę mają większą niż producent i jego dział techniczny - i jak założył inne koło i jeÂździ już 2-gi tydzień - to znaczy, że Niemiec się gówno zna ;)

Aha, proponuję jeszcze doczytać co to torsen - jak działa, skąd się wzięła nazwa, będzie łatwiej zrozumieć, dlaczego poza takim samym rozmiarem, należy stosować opony tej samej marki, takiego samego typu - bo różne typy opon dają różną przyczepność mechaniczną, a to niestety jest powiązane z różną ilością momentu jaką dana opona jest w stanie przenieść na nawierzchnię - to jest chyba logiczne.
Może ja jestem trochę nie teges i zbyt poważnie traktuję informacje zawarte w manualu, ale taki już jestem :)

asdar89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 mar 2013, 20:48
Lokalizacja: Wierzbica/Radom

Post autor: asdar89 » 10 cze 2013, 12:07

Witam.
Nie zaśmiecając tematu koledze popieram osobę jak napisała wyżej.
Dodam jeszcze że opony takiego samego rozmiaru a innego producenta mogą mieć całkiem inną budowę wysokość itp, także Q ma mieć 4 jednakowe opony tej samej marki modelu. Zajmuję się oponami mam z nimi styczność na co dzień. Nowa opona ma max 8,5mm letnia tak dla wiadomości choć większość opon wyprodukowanych w ciągu ostatnich dwóch lat i w Europie posiada ok 7,8mm, także 15 mm to ma opona typowo terenowa :)

raftor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 487
Rejestracja: 11 gru 2011, 11:47
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: raftor » 10 cze 2013, 13:47

Zagór pisze:3mm różnicy w głębokości bieżnika, to jakieś 1,5km/h róznicy przy 150km/h - mało???
lepiej wyrazic to w obr/s bedzie wyraÂźniejsze jak bardzo torsen musi sie napocic :)

wiec weżmy przecietna predkosc auta 100km/h

v=100km/h=27.7m/s
średnica koła 1 = 0,52675m r1=0,263375 średnica koła +3mm = 0,52975 r2=0.264875

wzór na predkosc obrotowa w=V/r

w1=27,7/0,263375=105.17obr/s w2=27.7/0,264875=104.57obr/s

*średnica koła 18x2,54 + 245x35% przykładowe kolo w a6 c5

mam nadzieje ze nic nie zknociłem bo z glowy to liczyłem

róznica obrotowa około 0,5obrotu na sekunde co daje jakies 30 obrotów na minute jeśli według kogos to zakatuje torsen to ciekawe , zalozylem ze róznica na osi wynosi 3mm co w praktyce rzadko sie zdarza , dodam ze bardziej niebezpieczna jest jazda po koleinach jadac na rancie opony zmienia sie predkosc obrotowa koła co za tym idzie torsen działa , po to jest aby pracowac i nie wmawiajcie mi ze róznice 3mm sa w stanie zakatowac torsen


według mnie bardziej mordercze dla układu napedowego jest katowanie na śniegu gdzie różnice obrotowe są ogromne , nagłe hamowanie , niedobór oleju w torsenie , róznica cisnien w oponach , jest mnustwo rzeczy na drogach jak i niedopatrzen kieroców ktore powoduja podobne skutki co róznica na bierzniku

zgodze sie ze najlepiej zakładac 4 opony takie same do quattro , ale powtarzam nie dajmy sie zwariowac ;)

autora tematu bardzo przepraszam za OT bo temat dotyczy Pieknego a6 c5 , a swoja dygresja chciałem poinformowac kolege ze nie koniecznie musi szukac identycznej opony wiec w moim zamyśle była pomoc a nie wywołanie OT

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga