
[A6 C6] głośnik cofania wewnątrz auta problem
[A6 C6] głośnik cofania wewnątrz auta problem
WITAM WSZYSTKICH MAM MAÂŁY PROBLEM GÂŁOÂŚNIK OD CZUJNIKÓW COFANIA CHYBA MI SIE SPALIÂŁ NA POCZATKU ZACZAÂŁ WYDAWAC DZIWNE DZWIEKI A TERAZ CAÂŁKIEM MILCZY . ZLOKALIZOWAÂŁEM GO POD PLASTYKIEM TYLNEGO LEWEGO PASA KOÂŁO MAÂŁEGO OKIENKA MAM TYLKO PROBLEM BO NIE WIEM JAK TEN PLASTIK ZDEMONTOWAC A NIE CHCE NIC NA SIÂŁE ROBIć. MOÂŻE KTOS WIE JAK GO ZDEMONTOWEć
? DZIEKI ZA POMOC.

Ostatnio zmieniony 14 paź 2009, 10:32 przez tempo2, łącznie zmieniany 3 razy.
ja wziołem zdemontowałem boczek kanapy ,pułke i boczek bagażnika , został tylko plastik ten na którym leży pas i plastik nad pasem widziałem kabel od głośnika przebiegał w strone okienka pod plastik nie mam pojecia jak tam go odpiąć, jedyny pomysł to tylko przrciać kabel i podłączyc inny głośnik.ale to ostateczność. napewno jest jakis patent na zdemontowanie tego górnego plastiku. ale dzieki pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 07 mar 2009, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
..więc uzupełniłem rok prod i skrzynie....
[ Dodano: 2009-09-11, 15:41 ]
ok, nie mogę sie dostać do tego głośnika a padł już zupełnie...help please
skąd wiecie które to kable ida do niego żeby na bezczela podłączyć inny głośnik, no i muszę powiedzieć że właściwie to nie ma jakiegoś wyboru na alledrogo tych głośników - może da się ten jakoś jednak naprawić....?
[ Dodano: 2009-09-17, 00:29 ]
POMOCY

[ Dodano: 2009-09-11, 15:41 ]
ok, nie mogę sie dostać do tego głośnika a padł już zupełnie...help please
skąd wiecie które to kable ida do niego żeby na bezczela podłączyć inny głośnik, no i muszę powiedzieć że właściwie to nie ma jakiegoś wyboru na alledrogo tych głośników - może da się ten jakoś jednak naprawić....?
[ Dodano: 2009-09-17, 00:29 ]
POMOCY

Piękna jest :D
Witam,
temat jest już trochę stary ale mnie ta dolegliwość dopadła wczoraj. Głośnik, wg mnie prawy, zaczął charczeć. Wiecie może czy w avancie jest on podobnie zlokalizowany jak w limuzynie i jak się do niego dostać? Gdzie można nabyć nowy: allegro czy jedynie ASO?
Dzięki z góry
[ Dodano: 2009-10-14, 12:19 ]
Okazało się, że rodzaj/cena głośnika zależy od wersji nadwozia i rodzaju Audi Parking System, tzn. tylko tył czy tył i przód. W moim przypadku czyli Avant i APS przód/tył głośnik taki kosztuje 65,60 PLN + wymiana ok. 200 PLN (w ASO). Chętnie bym zaoszczędził te ok. 200 PLN więc jeśli ktoś zna odpowiedź na moje wcześniejsze pytania to jeszcze raz dzięki z góry
temat jest już trochę stary ale mnie ta dolegliwość dopadła wczoraj. Głośnik, wg mnie prawy, zaczął charczeć. Wiecie może czy w avancie jest on podobnie zlokalizowany jak w limuzynie i jak się do niego dostać? Gdzie można nabyć nowy: allegro czy jedynie ASO?
Dzięki z góry

[ Dodano: 2009-10-14, 12:19 ]
Okazało się, że rodzaj/cena głośnika zależy od wersji nadwozia i rodzaju Audi Parking System, tzn. tylko tył czy tył i przód. W moim przypadku czyli Avant i APS przód/tył głośnik taki kosztuje 65,60 PLN + wymiana ok. 200 PLN (w ASO). Chętnie bym zaoszczędził te ok. 200 PLN więc jeśli ktoś zna odpowiedź na moje wcześniejsze pytania to jeszcze raz dzięki z góry

- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ja mam pytanko bo mam maly dlosnik z modulatorem i robi takie pik pik no jak zwykle ciezarowka cofa
nie mam na razie PDC ale w planach jest i chciałem go podpiąć pod żarówke od wstecznego. czy nie będzie wyrzucało błędu tzn komunikatu na fisie ze padnieta zarowka? pytam bo dopiero mam zamiar eksperymentować w następny weekend (brak czasu) a tak to może będę szukal innego miejsca z 12V po wtecznym
a jest ich kilka


Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
relacja z wymiany głosnika cofania
Witam wszystkich. Postaram sie opisać zakres wymiany tylnego głośniczka od PDC. Do pracy potrzebne bedzie 40 min plus klucz lub nasadka 8mm plus torx( nie wiem jaki rozmiar sorry ale ja uzywam wymienne bity) pomocny bedzie długi płaski srubowkręt.Klucz oczkowy łamany 17mm. Przy jasnej tapicerce czyste rece( co chwilę trzeba myć)
Więc pracę zaczynamy od zamknięcia oparc tylnych( oczywiscie jesli mamy dzielone kanapy, jesli nie trzeba bedzie odkrecic oparcie za kierowcą strona polska za pasazerem strona angielska).Wyjmujemy tylną kanapę.
Po złożeniu oparcia siadamy wygonie na oparciach i przed praca pożadny łyczek piwa.
Póżniej delikatnie wciskamy palce pod długi panel przykrywający trzecie swiatło stop,antene itp. Długi poprzeczny panel na koncu dachu przy tylnej szybie.Owy panel trzyma się dosyć mocno na 3 metalowych spinkach. W dwuch rogach i po srodku. Ja osobiscie odchyliłem panel od strony szyby tylnej.Przez powstałą szparę namierzyłem spinki i tutaj przydał się długi płaski śrubowkręt to wycisniecia spinek( ważne żeby nie połamać bo póżniej bedzie nam odstawac panel od dachu)
Nastepnie po zdemontowaniu tego panela odkładamy go na bok.
Odkręcamy bolec od zatrzasku oparć. Tutaj używamy płaskiego łamanego klucza 17mm.
Na dole tej bocznej poduchy jast śruba 8 mm którą też odkręcamy. Wyjmujemy delikatnie poduche( Pisząc poducha mam na myśli wykonczenie kanapy)Odładamy na bok.
Teraz odkecamy pas obok tej małej srubki. to jest 17mm można uzyc tego samego klucza co wczesniej lub nasadki.
Teraz odkręcamy srubę torx pod plastkiową nakładką na pasy. Nastepnie odkręcamy srubę torx pod sufitem( wszystkie maja ten sam rozmiar)
Delikatnie odciagamy podłużny panel który idze wzdłuż tylnej szyby. Wszysko jest na 2 metalowych spinkach i plastikowe wtyki które łącza dwie czesci. Ale to nie ważne nie da się niczego w sumie popsuc.
Mamy zdjetą osłone tylnego słupka i ukazuje się pod kurtyną nastepna srubka torx. Odkręcamy również.
Jeszcze nie da się tego wyjąć wiec odpinamy spinki od półki tylnej( ja osobiście pociągnołem delikatnie w górę i wyskoczyły.Jesli mamy luz na półce możemy wziąść się za wyjmowanie trójkąta tapicerki małego tylnego okienka.( schodzi z częscią plastiku osłaniającego pas)Trzeba to robic z wyczuciem ale energicznie( robiłem to przed garażem i nie było ciepło ale udało się nic nie połamac.)
Po zdjeciu tego trójkąta tapicerki przy małej tylnej szybce ukazuje się mały głosniczek który narobił nam tyle problemu.
Wymieniamy i składamy w odwrotnej kolejności. Powinno pójśc szybciej i sprawniej. Pozdrawiam i życzę miłej i udanej pracy.( naprawde trzeba uważac przy jasnej tapicerce. ja myłem recę co chwilę)
Nie wiem jak dodac kilka fotek tutaj jak wyglądała praca sorry
Więc pracę zaczynamy od zamknięcia oparc tylnych( oczywiscie jesli mamy dzielone kanapy, jesli nie trzeba bedzie odkrecic oparcie za kierowcą strona polska za pasazerem strona angielska).Wyjmujemy tylną kanapę.
Po złożeniu oparcia siadamy wygonie na oparciach i przed praca pożadny łyczek piwa.
Póżniej delikatnie wciskamy palce pod długi panel przykrywający trzecie swiatło stop,antene itp. Długi poprzeczny panel na koncu dachu przy tylnej szybie.Owy panel trzyma się dosyć mocno na 3 metalowych spinkach. W dwuch rogach i po srodku. Ja osobiscie odchyliłem panel od strony szyby tylnej.Przez powstałą szparę namierzyłem spinki i tutaj przydał się długi płaski śrubowkręt to wycisniecia spinek( ważne żeby nie połamać bo póżniej bedzie nam odstawac panel od dachu)
Nastepnie po zdemontowaniu tego panela odkładamy go na bok.
Odkręcamy bolec od zatrzasku oparć. Tutaj używamy płaskiego łamanego klucza 17mm.
Na dole tej bocznej poduchy jast śruba 8 mm którą też odkręcamy. Wyjmujemy delikatnie poduche( Pisząc poducha mam na myśli wykonczenie kanapy)Odładamy na bok.
Teraz odkecamy pas obok tej małej srubki. to jest 17mm można uzyc tego samego klucza co wczesniej lub nasadki.
Teraz odkręcamy srubę torx pod plastkiową nakładką na pasy. Nastepnie odkręcamy srubę torx pod sufitem( wszystkie maja ten sam rozmiar)
Delikatnie odciagamy podłużny panel który idze wzdłuż tylnej szyby. Wszysko jest na 2 metalowych spinkach i plastikowe wtyki które łącza dwie czesci. Ale to nie ważne nie da się niczego w sumie popsuc.
Mamy zdjetą osłone tylnego słupka i ukazuje się pod kurtyną nastepna srubka torx. Odkręcamy również.
Jeszcze nie da się tego wyjąć wiec odpinamy spinki od półki tylnej( ja osobiście pociągnołem delikatnie w górę i wyskoczyły.Jesli mamy luz na półce możemy wziąść się za wyjmowanie trójkąta tapicerki małego tylnego okienka.( schodzi z częscią plastiku osłaniającego pas)Trzeba to robic z wyczuciem ale energicznie( robiłem to przed garażem i nie było ciepło ale udało się nic nie połamac.)
Po zdjeciu tego trójkąta tapicerki przy małej tylnej szybce ukazuje się mały głosniczek który narobił nam tyle problemu.
Wymieniamy i składamy w odwrotnej kolejności. Powinno pójśc szybciej i sprawniej. Pozdrawiam i życzę miłej i udanej pracy.( naprawde trzeba uważac przy jasnej tapicerce. ja myłem recę co chwilę)
Nie wiem jak dodac kilka fotek tutaj jak wyglądała praca sorry
Bylo
A6 C6 2.4 Pb
A8 4.2 Pb
A6 C6 3.2 Pb
A6 C6 3.2 Quattro Pb
Teraz A8L 3.0 Tdi Quattro
A6 C6 2.4 Pb
A8 4.2 Pb
A6 C6 3.2 Pb
A6 C6 3.2 Quattro Pb
Teraz A8L 3.0 Tdi Quattro