Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.5 TDI]Wymiana rozrządu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 cze 2010, 00:33

Archibald pisze:czy to prawda że jak się ściągnie rozrząd żeby dostać się do termostatu to drugi raz tego samego rozrządu się nie zakłada i trzeba kupić nowy.
Oczywiście mozesz tak zrobic i byłoby to dla tzw. "świętego spokoju" najlepsze. W przeciwieństwie do kieszeni oczywiście <ok>

Wszystko zależy od tego jakie części zamontowano przy ostatniej wymianie rozrządu i ile na nich już przejechałeś.
Jesli części ori lub OEM i przejechaleś na nich 20 kkm to załóż nowe paski zębate i tyle.
Chociaz i to jest w jakimś stopniu asekuracja, bo wg technologii napraw pasek zębaty po takim przebiegu (oczywiście jeśli nie jest w jakikolwiek sposób uszkodzony) można załozyć ponownie. Pamiętając o tym aby montować go tak, żeby obracał się w tą samą stronę co wcześniej. Koszt samych pasków nie jest największym kosztem, więc IMO bym wymienił na nowe.

Jesli natomiast przejechałeś 100 kkm to wymieniaj komplet.

Wszystkie stany pośrednie - decyzja wg Twojego uznania ( nie wiem, co miałeś zamontowane i ile na tym przejechałeś :roll: )

Zdaję sobie sprawę, że znajdą się opinie, żeby za każdym razem wymieniać wszystko na nowe, ale IMO nie ma to żadnego uzasadnienia technicznego i nalezy postapić tak, jak napisałem.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 25 cze 2010, 16:06

panowie teraz powiem coś ciekawego kolega kupił a6 z przebiegiem 145 tysięcy(bez ksiązki oczywiście) coś mało ale ok-ładny stan itd. póżniej kumpel sprawdził w jakiś tam sposób przebieg (nie wiem jak- podłączył laptopa i coś tam jeszcze) co się okazało że auto naprawde ma 188tyś a to wszystko na oryginalnym rozrządzie! co wy na to? samochód z 2000roku, 1rejestracja 2004 bo to jakaś wersja pokazowa ponoć była (ful wypas i jeszcze kilka bajerów).
Kto mówił 60tyś?kto mówił 5 lat?rolki chodziły na boki luzy że masakra ale nic nie padło!
Reasumując zalecane jest 120tyś ale można na tym też robić wiecej na własne ryzyko!
Ale 60tyś?po co ładować niepotrzebnie kase?kazdy wie że ten silnik to kibel i drogie jest jego utrzymanie.Jedyny plus że mało pali-w sumie mała moc i małe spalanie.
ALE KAZDY ROBI CO CHCE I WEDLUG SWOJEGO UZNANIA.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 25 cze 2010, 16:27

spinacz2100 pisze:kazdy wie że ten silnik to kibel i drogie jest jego utrzymanie
To ok, twoja opinia. Fakt drogi w utrzymywaniu jeżeli co chwila coś się dzieje...jak jest
"zachwaszczony".

Ale:
spinacz2100 pisze:Jedyny plus że mało pali-w sumie mała moc i małe spalanie.
w tym zdaniu o co chodzi...to ja nie wiem :-/ :roll:

;-)

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 25 cze 2010, 18:32

zadam ci pytanie jakie inne auto potrzebuje takiego nakładu w silnika?
jestem też zdania że trzeba zrobić wszystko raz a dobrze i będzie spokój.
Ale po wymianie wałków,hydrauliki,wtrysków,rozrządu i całej reszty zastanawiam się co teraz siądzie?Pompa,turbo,niewiadomo co jeszcze...!
A co do mocy i spalania!Auto co prawda ma troche masy ale osiągami napewno nie powala na kolana!Ale za to co do spalania to nie można nic powiedzieć 6.5 w trasie nie jest żle(mówimy o 150konnym) nie mówie o jeżdzie 90 tylko trochę szybciej.
Ps.Miałem 3 samochody bmw i tam maskę otwierałem tylko po to aby dolać płynu do spryskiwaczy i wymienić olej.Rozrząd na łańcuchu itd.,ale to już inna sprawa- i nie o tym rozmawiamy.
Wiesz co jest najgorsze?w Auto jest wsadzona kupa kasy, miało tylko malowany przedni zderzak i błotnik zresztą w Niemczech(zero kitu) ale gdy chciałem go sprzedać ze względu na kupno mieszkania, dodatkowo dawałem 2 komplety alu (16zima,17lato) to moja cena 22tyś okazała się być mocno wygórowana jak za 98 rok,
Jest komfort i dobrze się jeżdzi ale kolejne chyba będzie jednak bmw 530d.

smurf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 23 cze 2009, 22:55
Lokalizacja: Bydgoszcz/Świecie

Post autor: smurf » 04 lip 2010, 13:29

koledzy odgrzebię kotleta, czy macie może jakieś dane regulacyjne rozrządu w 2.5 tdi AFB?
Wymieniam kompletny rozrząd z pompą wody, termostatem i paskami wielorowkowymi, przy okazji zregenerowałem alternator. Potrzebuje danych do regulacji rozrządu jakiś wytycznych, mam porobione od poprzedniego rozrządu znaki jak ustawić ale wolał bym zrobić to inaczej dokładniej według danych producenta itp.. Czy w autodacie będą takie informacje?
"Na tym właśnie polega piękno życia, że jestem autorem sytuacji nie do przebicia..."
Audi A6 Avant 2.5 TDi
Probe 2.5 v6

Awatar użytkownika
syyu93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2012, 18:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: syyu93 » 05 cze 2013, 18:35

Panowie jaki zestaw mam kupić do wymiany rozrządu w mojej A6. Słychać u mnie już rolkę prowadzącą, wydaje ona takie dzwonienie i pora wymienić rozrząd. Potrzebuję najlepiej linki z allegro z kompletnymi zestawami wszystkich pasków te od wspomagania i klimy również.

I pytanko czy po wymianie rozrządu z blokadami potrzeba jest sprawdzać kąt wtrysku czy się nie przestawił?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 06 cze 2013, 13:47

Podobny temat w linku
slaskie-poszukiwany-warsztat-bielsko-bi ... htm#619275
w ostatnim moim poście jest zdjęcie tego co trzeba wymienić
syyu93 pisze:I pytanko czy po wymianie rozrządu z blokadami potrzeba jest sprawdzać kąt wtrysku czy się nie przestawił?
tak trzeba ustawić. :)

Awatar użytkownika
alex_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:27
Imię: Mateusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: alex_m » 09 cze 2013, 00:40

ja zakupiłem na allegro cały komplet z dodatkowymi paskami za 1380zł rozrzadzik chodzi jak malina wymiana 350 zł :)

zadzwoń do pana dobierze ci dobry zestaw bo różnią się pompą wody

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... 6&id=50844

Awatar użytkownika
markus312
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2013, 09:29
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markus312 » 21 cze 2013, 08:47

Też wczoraj wymieniłem rozrząd, co do specyfikacji:

- zestaw rozrządu + pompa wody Ruville (EVR55703761) - 691zł brutto
- rolka prowadząca pasek wielorowkowy z rowkami Ruville (EVR55700) - 55zł brutto
- rolka prowadząca pasek wielorowkowy gładka Ruville (EVR55701) - 88zł brutto
- pasek wielorowkowy (napędza kompresor klimy) - 4PK1237 - 28zł brutto
- pasek wielorowkowy (napędza alternator) - 6PK2404 - 70zł brutto
- usługa wymiany (czas 8h) - 320zł
-----------------------------------------------------------------------------------------
&#931; = 1252zł brutto
CCCO 2.5 TDI mit Sport-Paket

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 21 cze 2013, 10:14

Kolego markus312 co to znaczy zestaw rozrządu +pompa ,wymieniłeś pasek na pompie wraz z napinaczem ?

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 21 cze 2013, 12:48

maudi25tdi pisze:Kolego markus312 co to znaczy zestaw rozrządu +pompa ,wymieniłeś pasek na pompie wraz z napinaczem ?
Kolego von Marcin kolega Marek na pewno wymieniał to, o co pytasz gdyż te części wchodzą właśnie w skład rozrządu.
Pompę wody kupujesz osobno ona nie jest częścią składową rozrządu tak jak pozostałe komponenty które zostały wymienione przez Marka.
PrześledÂź wątek z mojego postu tam masz wszystko na zdjęciu.

<luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl