[ ARJ 2.4 165 KM] ubywa olej
[ ARJ 2.4 165 KM] ubywa olej
witam koledzy... za przeproszeniem szlak mnie trafia poniewaz teraz pomiedzy wymianami oleju dolalem 4 litry oleju.. nie mam milem czasu by sie tym zajac i tak sie dolewalo..:(teraz jestem za granica i w czerwcu przyjezdzam do Polski po auto i mam dwa dni zeby cos z tym zrobic..::( i nie mam pojecia co to moze byc.. w plynie chlodniczym nie ma oleju.. plynu nie ubywa... niby nie kopci olejem jakos specjalnie ( ale moze tego nie widac) kurcze panowie co to moze byc?? prosze o pomoc?? moga to byc uszczelniacze zaworow?? albo moze na jakims tloku pierscien nie zbiera czy co?? no juz nie wiem czego sie czepic zeby to szybko zrobic.. prosze o pomoc.. to audi a6 c5 99r. 2.4ccm3 zagazowane ..przebieg ponad 300 tysiecy...
Audi FOREVER
tak ja to wiem kolego.. tylko ze wlasnie na oslonie nic nie ma..:( nie wiem jak jest tam z tylu silnika.. zobacze jak wroce do Polski jak tam i co tam.. ale moze jeszcze jakies pomysly??adamze27 pisze:Rafi936, powiem szczerze że gdybym miał tylko dwa dni to odstawiłbym auto do mechanika problem z olejem w większosci przypadków jest do ogarniecia w szybkim tempie,chyba ze juz go motor pali warto sprawdzic świece,wjechac na jakiś kanał w celu sprawdzenia wycieków,oczywiscie osłony w dół 4 litry to juz jest spora ilośc,wiec musi byc widac
[ Dodano: 2013-06-02, 14:17 ]
dolna osłona to 6 szybkowkretów+2 razy po 2 we wnękach koła i osłona jest na dole,no problem
[ Dodano: 2013-06-02, 14:19 ]
górna pokrywa środkowa 4 wkręty,boczne po 2 wkręty
Audi FOREVER
kolego nic nie cieknie bo stawiam w garazu... no i wlasnie nie wiem... wroce do polski to obczaje co tam ale wlsanie pytam bo chcialem miec punkt zaczepienia gdzie moze to cieknac... a jest taka mozliwosc ze cieknie gdzies opd strony kolektora?? bo mam wrazenie ze jak jest silnik rozgrzany to czuc tak jakby sie spalal jak otworze maske itp..adamze27 pisze:Rafi936, kolego,nic prostszego niz sie położyc na ziemi i zobaczyc czy masz mokro wyciagnij górne osłony i popatrz,raptem minuta aby je zdjac jak czegos nie widac to latareczka będzie punkt zaczepienia,bo tak można wróżyc
[ Dodano: 2013-06-02, 17:45 ]
a gdzie stawiasz samochód?zobacz czy zadnej plamy od oleju nie ma ja potrafiłem znaleÂźc malutką plamke od oleju na kostce i jechałem z reklamacją że olej cieknie miejsce było niefortunne i znalezienie też nie takie łatwe,bo ciekło tylko jak silnik był wyłączony,a jak odpalony to nawet kropelki
Audi FOREVER
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
A ile to jest "między wymianami"? Bo nawet jak 10 tysięcy, to wychodzi 1l/2500. Przy częstej jeździe na wysokich obrotach może spokojnie tyle spalić. W sumie mi nie pali mniej (o ile w ogóle). Dodam, że dużo zależy od samego oleju. Jeśli nie ma wycieków, a dymu specjalnie nie widać, to warto by zacząć od zmiany oleju. Co jest teraz zalane?
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
kolego jest zalany castrol 10W40.... wymiana jest okolo 10 tys... jezdzone raz agresywnie raz ekonomi.. wiadomo zalezy gdzie i jak... glowy nie bede nastawial przy wyprzedzaniu .. wiem ze cos tam te V-ki biora.. ale ze az 4 litry?? to chyba jednak troche za duzo... no coz ale i tak nie moge zoabzcyc czy sa wycieki.. moge tylko powiedziec ze sprzodu silnika nic nie ma suchutko nie wiem jak tam z tylu...krisker pisze:A ile to jest "między wymianami"? Bo nawet jak 10 tysięcy, to wychodzi 1l/2500. Przy częstej jeÂździe na wysokich obrotach może spokojnie tyle spalić. W sumie mi nie pali mniej (o ile w ogóle). Dodam, że dużo zależy od samego oleju. Jeśli nie ma wycieków, a dymu specjalnie nie widać, to warto by zacząć od zmiany oleju. Co jest teraz zalane?
Audi FOREVER
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Jeśli faktycznie nie ma wycieków, to jestem niemal pewien, że da się obniżyć spalanie oleju nawet o połowę po samej zmianie oleju. Piszę to po swoich doświadczeniach z Castrolem (10W40 Magnatec). Jeśli koniecznie chcesz zostać przy półsyntetyku to lej 10W40 Valvoline Maxlife, chociaż ze swojej strony polecam jednak jakiś olej w pełni syntetyczny. Jest na forum obszerny wątek na ten temat.Rafi936 pisze:kolego jest zalany castrol 10W40....
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 432
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
jeżeli jeÂździsz po krótkich odcinkach na niedogrzanym silniku a do tego wciskasz mu, to taki efekt będzie. Do tego mogą też być już zużyte pierścienie - sprawdÂź czy olej w Twoim silniku nie ma zapachu benzynki (dobrze by było abyś sprawdził aktualny poziom oleju i pojeÂździł tylko na benzynie + obserwacja).
Jeżeli nic się nie zmieni (bo na wyciek zewnętrzny to nie wygląda) zmień olej jak koledzy napisali.
Jeżeli nic się nie zmieni (bo na wyciek zewnętrzny to nie wygląda) zmień olej jak koledzy napisali.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 171
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:01
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legnica
kopcił by mu na niebiesko jak by mial pierscienie zuzyte. A co do olejów to napewno robia różnice ale nie az taka ze koles leje 4 litry na 15 tys. Wedlug mnie ma wyciek a nie umie go zlokalizować. A dla znawców u mnie nie ma sladów pod autem , a cieknie mi z pod zaślepki wałka rozrządu. Wiec sladu nie musi byc. wjedz na kanal zdejmij osłone i zobacz zaslepki , zobacz przy misie olejowej jak oszczelka , i inne miejsca opisywane na forum duzo tego nie ma..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Mylisz się co do zużycia oleju w zależności od jego rodzaju. Magnateca 10W40 paliło mi nawet do 1l/1000km (sic!). Po zmianie na maxlife, czy też 5W50 Mobila zużycie spadło ponad dwukrotnie (w przybliżeniu). Podkreślam - po samej tylko wymianie oleju. Nawet nie czekałem do kolejnego terminu tylko zmieniłem po kilku tysiącach km.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga