Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 BFC] - Nietypowe przegrzewanie się

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

[A6 C5 2,5 BFC] - Nietypowe przegrzewanie się

Post autor: andwod » 02 maja 2013, 08:23

Od 2 dni czytam posty w temacie chłodzenia, termostatów itp.
niestety nie trafiłem na nic podobnego do mojego przypadku
więc postanowiłem napisać post.

Od kilku dni mam dziwne objawy temperaturowe, dużo już
poćwiczyłem i muszę napisać post z prośbą o pomoc, a mianowicie
po załączeniu silnika zaczyna jak zwykle rosnąć temperatura
wody w chłodnicy, dochodzi do ponad 90’C i tu powinna stanąć
i zacząć rosnąć temperatura oleju niestety jest inaczej.
Na chwilę temp. wody zatrzymuje się a później dużo szybciej
zaczyna rosnąć, przy końcu skali włącza się alarm no i komputer
ogranicza obroty silnika. (czuć nawet lekkie szarpanie).
Zjeżdżam na pobocze, gaszę silnik i powoli otwieram korek
na zbiorniku z chłodzącym, po syknięciu otwieram całkiem,
zamykam i załączam silnik... utrzymuje przez chwilę obroty ponad
2,5 tyś (na postoju bo w czasie jazdy nie osiąga obrotów)
i po paru sekundach woda spada do temperatury około 90’C
Zaczynam dalszą jazdę i po jakimś czasie znowu widzę wzrost temp.
i alarm, zjeżdżam odpowietrzam, zapalam, pogazuję i spada...
Po 2-3 takich operacjach jest już ok. Silnik ma około 90’C
wodę i około 90’C olej czyli parametry które utrzymuje od lat.
Gdy postoi kilka godzin cyrk zaczynać muszę od nowa.
Staram się nie dopuścić by temp. która dochodzi prawie do 120’C
utrzymywała się zbyt długo więc od razu zjeżdżam ale
na dłuższą metę nie wytrzyma jakaś uszczelka i nie wiadomo
co jeszcze.
Wykluczam czujnik temperatury bo wymieniłem już w czasie
4 letniej eksploatacji tego auta 2 razy czujnik i wtedy objawy
były takie że na desce wysoka temp. i alarm ale na VAG’u
normalnie i komputer nie ograniczał obrotów.
Myślałem o termostacie ale ten już też przerabiałem i wtedy
silnik po prostu bardzo wolno się nagrzewał.
Mile widziana każda wypowiedź

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 02 maja 2013, 09:14

andwod, witam :)
Wyglada mi na to jakby silnik gdy ostygnie lapie banke powietrzna w ukladzie chlodzenia i po ponownym nagrzaniu musisz go odpowietrzac :> hmmm <mysli>
Gdy na rozgrzanym odkrecasz korek to zaobserwowales czy wraz ze syknieciem leca banki powietrzne <mysli> i jak ostygnie to poziom plynu w zbiorniczku rosnie czy maleje <mysli>
Tutaj masz bardzo pomocny link do prawidlowego otpowietrzenia ukladu chlodzenia 25-tdi-v6-all-odpowietrzanie-ukladu-chl ... vt8821.htm

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 02 maja 2013, 13:01

Dzięki za podpowiedÂź
biorę się popołudniu za odpowietrzanie
dam znać jaki efekt.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-05-03, 10:46 ]
Odpowietrzyzyłem i niestety...bez zmian,
za kilka dni umówiłem się na wymianę rozrządu
wraz z pompą wody, termostatem, płynami,
olejami, filtrami i innymi niezbędnymi elementami.
Muszę tylko dotrwać...
Czy ktoś może coś jeszcze zaproponować ???

[ Dodano: 2013-05-05, 10:35 ]
Odpowietrzyłęm jeszcze kilkakrotnie i zaczęło się dobrze dziać
temp. wody stawała przy 90'C. Wydawało się że wszystko OK
ale niestety, jeżdżę dużo, odcinki powyżej 50km, gdy dziś
przejechałem jakieś 60-70km postanowiłem zatankować,
zgasiłem ciepły silnik, po zatankowaniu gdy odjechałem
po kilkunastu sekundach woda znowu skoczyła do 120'C.
Zanim zjechałem wysprzęgliłem i na luzie chciałem dojechać
do miejsca gdzie można zjechac na pobocze...po chwili
jazdy na luzie znowu temp. spadła do 90'C więc nie zjechałem
i zrobiłem kolejne 30km normalnie.
CO SIę DZIEJE???

yamahayzfr13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 05 wrz 2012, 20:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: yamahayzfr13 » 11 maja 2013, 12:16

jezeli sie nie gotuje i nie wyrzuca wody ze zbiorniczka to padł Ci czujnik temperatury

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 11 maja 2013, 19:44

yamahayzfr13 pisze:jezeli sie nie gotuje i nie wyrzuca wody ze zbiorniczka to padł Ci czujnik temperatury
Dokładnie tak. Bo jeśli przy temperaturze płynu 120st.c otworzyłbyś zbiorniczek tak jak piszesz to dopiero miał byś jazdę <rotfl> Pewnie zakończoną na izbie przyjęć z poparzeniami ;) Niemożliwe żeby Ci nie wyrzuciło płynu po otwarciu zbiornika przy takiej temperaturze. SprawdÂź jeszcze raz ten czujnik bo może masz pecha i kupujesz felerne, albo chińskie...
Warsztat, naprawy Audi A6.

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 03 cze 2013, 15:10

Dziękuję za wszystkie posty niestety muszę zawołać raz jeszcze pomocy !!!
Pojechałem do mechanika na wymianę rozrządu,
przy okazji powiedziałem o problemie i kazałem wymienić też płyn i co trzeba.
Przy wymianie rozrządu wymieniłem pompę wody, termostat,
płyn chłodzący, i było dobrze przez 3 tysiące km wracałem z Bałtyku
i znowu załamuje się. Wszystko jest OK gdy zapalam zimny silnik
i jadę ale gdy gaszę gorący by zatankować po odpaleniu po minucie
zaczyna rosnąć temp. do jakiś 110&#8217;C, alarm wodny i ograniczenie
obrotów silnika (2 niezależne tory czujnika temp.).
Wystarczy stanąć, nie gasić silnika tylko na wolnych
obrotach odkręcić korek na zbiorniczkiem płynu,
biorę szmatkę by się nie poparzyć, syknięcie przy powolnym
odkręcaniu i nie ma ciśnienia. Odkręcone, zakręcam
i to wystarcza, po chwili temperatura spada na 90&#8217;C i zostaje
do następnego wyłączenia silnika.
Zagadka jakich mało, co robić, poczytałem wszystkie posty
na temat odpowietrzania obiegu, robiłem co zalecali
już tak zostało, czyli po załączeniu jakby coś przytrzymywało obieg
a po odpowietrzeniu zbiorniczka już OK.

Nie wiem co myśleć, moja wiedza się kończy, posty na forum również,
wszystkie podpowiedzi mile widziane.
(Czujnik temperatury sprawny, w zbiorniczku nie wre tylko krótki syk)

jajojek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 02 paź 2012, 09:28
Lokalizacja: śląskie

Post autor: jajojek » 03 cze 2013, 16:27

na uklladzie chlodzenia sie nie znam wiec opowiem pytaniem. Moze to byc cos z pompa wody?

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 03 cze 2013, 16:38

Pompa wody i termostat wymieniony...
no i parę godzin jazdy OK tylko po postoju problem
ale dzięki za posta

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 03 cze 2013, 16:56

ja bym się skłaniał, skoro idzie lato, do wywalenia termostatu i sprawdzenia czy będzie tak samo.
w końcu chłodnica i zbiorniczek wyrównawczy są na dużym obiegu.
do tego NAJPIERW jednak, sprawdziłbym korek na zbiorniczku, ma on funkcję utrzymywania ciśnienia, może coś się uszkodziło i upuszcza za wcześnie stąd termostat nie otwiera...
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 03 cze 2013, 17:01

Termostatu nie wyrzucę bo w V6 to równoważne z demontażem
człego przodu łacznie z osłonami rozrządu, roboty co niemiara
natomiast korek wydaje mi się trzyma ciśnienie bo skoro przy
odkręcaniu syknie w pewnym momencie to chyba jest ciśnienie
w tym problem że gdy go nie ma to jest OK. Już patrzyłem
czy coś tam się nie przytkało jakiś kanalik ale nic nie widzę.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 03 cze 2013, 18:32

andwod nie mam pojęcia jak Twój mechanik wymieniał płyn chłodzący ale przy jego wymianie/spuszczeniu z układu konieczne jest odpowietrzenie całego obiegu odpowiednią metodą. Może sprawdÂź jeszcze to.

Jeżeli wymieniłeś termostat na nowy to raczej wątpię, że jest z nim coś halo&#8230;. No chyba, że kupiłeś jakiś tani badziew A nie ori w ASO. Chociaż pewności nie mam być może termostat jest Âźle zamontowany (jest w złym położeniu montażowym) zawór odpowietrzający musi być ustawiony w górę.

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 03 cze 2013, 18:51

Termostat ORI, mechanik już 3 lata temu
wymieniał mi ten komplet +wałki i hydraulika
robił to nieraz więc myślę że nie pomylił
przed wymianą już to było, po wymianie
przejachałem ponad 3 tyś km zanim wróciło
więc przypuszczam że odpowietrzył OK
tylko czy nie mam gdzieś nieszczelności
że tak się dzieje ???
Może gdzieś zasysa i robi się bańka...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 cze 2013, 09:47

zasysać raczej nie da rady, gdybyś miał nieszczelności to miałbyś wyciek i ubytki płynu. chyba że uszczelka pod głowicą walnięta i puszcza ciśnienie w układ, wtedy mogła by się bańka zatykająca obieg utworzyć, ale wtedy chyba ciśnienie w układzie po odkręceniu korka wywalało by płyn na zewnątrz.

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 05 cze 2013, 15:04

Dzięki za wszystkie posty. Dziś odwiedziłem mojego mechanika
ale jak to zwykle bywa wszystko OK i jak na złośc nie chce temp.
skoczyć, Przy okzazaji sprawdził czujnik i płyny, raczej symptomów
mieszanie się płynów ani uszczelki pod głowicą nie ma,
z tym że gdy jechałem do niego to zanim silnik się zagrzał 2 razy
temp. urosła i spadła w czasie jazdy czyli jakaś nowość, zauważyłem
że ma to związek z ogrzewaniem auta, jak ustawiam na grzanie to
jest OK a jak ustawiam na chłodzenie a póÂźniej na grzanie
to coś się dzieje. Może coś z nagrzewnica???
Odpowietrzałem zgodnie z zaleceniami przy tem. na max
może coś w nagrzewnicy nie potrafi wyleÂź???
Mile widziana każda wypowiedÂź.

andwod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, 19:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: andwod » 06 cze 2013, 13:53

kolego censored,
Jak już wspomniałem w poście powyżej
termostat wymieniłem, zawsze wymieniam
termostat i pompę wody...

[ Dodano: 2013-06-08, 16:05 ]
Doszły nowe fakty więc piszę dalej...wymieniłem korek
na zbiorniku i niec się nie zmieniło, po odkręceniu korka
syknie ale nie widac dymu ani nawet pary bu coś zwierdzić
wzrokowo.szukam miejsca gdzie by można sprawdzić
czy nie ma spalin w zbiorniczku, byłem na stacji diagnostycznej
ale powiedzieli że mogą tylko analizować z wydechu bo przyrząd
nienadaję się do szukania znikomych ilości w obiegu chłodzenia.
W tej kwestii też proszę o pomoc.
Dodatkowo przy wymianie korka zauważyłem że zbiorniczek wody
ma na kołnieżu resztki płynu, nie wiem skąd się biorą bo sam zbiornik
jest chyba szczelny podejrzewam że robi się ciśnienie i puszcza
coś przy wężyku z tyłu zbiorniczka.
Z czego te ciśnienie.

[ Dodano: 2013-06-09, 15:44 ]
I chyba wyszło szydło z worka...zbiornik wyrównawczy
nieszczelny, pokruszył się króciec ze starości a może
z innego powodu na górze zbiornika tylny wężyk
zaczął lać nadobre i zauważyłem to...
przyklejony epoksydowym klejem na stałe sprowadzam
zbiornik - pytanie czy objawy mogły być powodem tej
awarii czy też awaria jest powodem innej nieprawidłowości
czy po wymianie zbiorniczka problem może zniknąć.
Mile widziana każda odpowiedÂź...

[ Dodano: 2013-06-11, 21:33 ]
Wszystko stało się jasne niestety...

Krucieć przy korku na zbiorniku wyrównawczym jest obciążony
dość ciężkim drgającym wężykiem i w pierwszej kolejności pęka
taka niedoskonałość naszych niuniek, choć widziałem przy
zamawianiu już wersję zbiorniczka bez tego krućca więc producent
doszedł do tego w póÂźniejszych wersjach.
Oczywiście zbiornicze by nie pekł przy krućcu gdyby nie zbyt
wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia spowodowane oczywiście
przepuszczaniem uszczelki pod jedną z głowic.
Chemiczny wskaÂźnik obecności spalin wychwycił usterkę.
Niestety poważna naprawa do zrobienia, wymiana uszczelek
pod obydwoma głowicami z plantowaniem nie mówiąc o rozebraniu
połowy przodu autka...
Zauważyłem że po zagrzaniu się silnika wyciek (przedmuch)
się uszczelniał i wszystko było OK ale jak tylko wystygł odrobinkę
znowu wzrost ciśnienia. Pezeciska po wymianie zbiorniczka
płyn spod wężyków nie ma co dalej jeÂździć jutro oddaję samochód
do mechanika na długi czas <zalamka>
Dziękuję wszytskim za czynną pomoc w lokalizacji usterki
szczególnie użytkownikowi Piotruś którego cenne wskazówki
i uwagi pomogły mi po kilku miesiącach dziwact zlokalizować
prawdziwą przyczynę usterki.

[ Dodano: 2013-07-12, 11:19 ]
Panowie ku przestrodze, zrobiłem kilka tysięcy zanim
zdiagnozowano co się dzieje i mam w tej chwili wyjęty silnik,
głowice w regeneracji, pęknięty tłok, wymiana wielu uszczelek
ogólnie samochód 3ci tydzień w naprawie (z powodu regeneracji
głowic-firma regenerująca dobrze robi ale nie w terminie).
Naprawa będzie kosztowac 5-6 tyś. zł.
Samochód będzie w pełni sprawny ale stracha już mam co znowu
może w nim paść. Przy odrobinie szczęścia będzie znowu jeÂździł
przez kilka lat bezawaryjnie ale zdecydowałem że zmieniam
samochód na nowy. Szkoda trochę się z nim rozstawać,
bo takiego luksusu i konfortu jazdy nic poza Audi nie zastąpi ale koszta
utrzymania samochodu ogromne, w czasie 4 lat eksploatacji wydałem
na niego więcej niż jest teraz wart...dziękuję raz jeszcze wszystkim
użytkownikom forum za wszelką pomoc oraz wspólne korespondowanie.
Do póÂźniej może kiedyś wrócę do Audi <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja