Mam problem z gotującym się płynem chłodniczym w a6 3.0 tdi bmk . zacznę od początku .
Jeżdżąc po mieście pomału ubywał , trzeba było dolewać co ok 200km bo stan był na minimum .
Ostatnio jadąc autostrada z duża prędkością (180-220) przez ok 200km nic się nie działo , wystarczy że zatrzymałem się na 2 minuty woda w zbiorniczku opadała do dna . Dolewałem wody i dalej jazda do kolejnego zatrzymania się i znowu brak wody .
W końcu zabrakło mi wody w bańce i zbiorniczku więc postanowiłem dojechać na stację kupić zapas , i co dziwne rozpędziłem się do ok 140km/h i check który informował mnie że wody nie ma zgasł , zatrzymałem się maska w góre i woda jest ! ale zaczęła opadać .
Następnego dania rano wszystko wróciło do „normy” (znowu pomału ubywało ) ,
Dałem do mechanika - na wolnych lekko puszczał bańki w zbiorniczku , wody w oleju nie ma , oleju w wodzie też brak . Sprawdził jakieś chłodniczki egr i jest Ok .
poszło na uszczelkę lub głowicę , no to rozbieranie - po uszczelkach nic nie widać , dali głowice do sprawdzenia (są ok ) planowanie , nowe wszystkie uszczelki śruby itd. .
Dziś odbieram auto wpadam na autostradę , jade przez 60km z predkościa 200km/h , odkręcam korek wszystko OK nic się nie dzieje , woda stoi zero bąbli z zbiorniczku - jest idealnie . Wjeżdżam w miasto kręce się przez 5-10min szybko jeżdżąc odkręcam korek i po 2-3 minutach woda się gotuje

Może wiecie co może być problemem ? pompa wody nie wyrabia na wolnych ?
 
							










 Dlatego przy dziewięćdziesięciu stopniach woda zaczyna buzować, a to już Âźle dla silnika. Tworzą się bańki pary, wody niby jest stan ale tak naprawdę po wypełnieniu się przestrzeni (baniek) cieczą poziom zaczyna opadać. Dodam, że płyn dedykowany do Audi ma temperaturę wrzenia 130 stopni. Termostaty otwierają się po około 87 stopniach(bynajmniej tak jest u mnie). Więc jak ma to nowoczesne ustrojstwo działać " na wodzie"?
 Dlatego przy dziewięćdziesięciu stopniach woda zaczyna buzować, a to już Âźle dla silnika. Tworzą się bańki pary, wody niby jest stan ale tak naprawdę po wypełnieniu się przestrzeni (baniek) cieczą poziom zaczyna opadać. Dodam, że płyn dedykowany do Audi ma temperaturę wrzenia 130 stopni. Termostaty otwierają się po około 87 stopniach(bynajmniej tak jest u mnie). Więc jak ma to nowoczesne ustrojstwo działać " na wodzie"?  ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif) , woda szła do testu czy jest ok
  , woda szła do testu czy jest ok 



 
 
