[A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
[A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania
Panowie, jako,że pompa wspomagania od dnia zakupu nie domaga i głośno się zachowuje, chciałbym ją wymienić. Pytanie jest takie: Mam okazję zakupić używkę w bardzo korzystnej cenie z S4 o nr. 8d0145156nx. Numeru pompy w moim samochodzie nie znam, niestety. Czy taka pompa podejdzie P&P do mojego samochodu? Niby silniki są takie same, ale zawsze istnieje promil ryzyka...
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: [A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania
Kolego pompa powinna podejść (wszak w S4 są montowane te same silniki co w A6). Nr oe naszych pomp to 3B7422154A a numery zamienne znalezione w kilku sklepach internetowych to:metyoo pisze:Panowie, jako,że pompa wspomagania od dnia zakupu nie domaga i głośno się zachowuje, chciałbym ją wymienić. Pytanie jest takie: Mam okazję zakupić używkę w bardzo korzystnej cenie z S4 o nr. 8d0145156nx. Numeru pompy w moim samochodzie nie znam, niestety. Czy taka pompa podejdzie P&P do mojego samochodu? Niby silniki są takie same, ale zawsze istnieje promil ryzyka...
4B0145156A 4B0145156AX 4B0145156N 8D0145156N 8D0145156NX
Na czym polega niedomaganie pompy w twoim pojeździe?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Hmm ... ma to samo u siebie ... Nie chcę Cię straszyć, ale ja wymieniałem pompę 2 krotnie - raz jakiś 'niemiecki' zamiennik, raz ori używka - płukałem cały układ niezliczoną ilością płynu i dalej wspomaganie zachowuje się tak jak u Ciebie.metyoo pisze:Ano pompa sobie czasami pobrzękuje, przy obciążeniu głośniej, a czasami, kiedy manewruję na parkingu itp. mam zaniki wspomagania, tzn.kierownica ciężko kręci...
W ubiegłym tygodniu miałem przyjemność rozmawiać z użytkowniem A6 tyle że w 2.5tdi. Powiedział mi, że też wymienił pompę kilkukrotnie, w tym raz na ori z serwisu (1400zł <szok> ), dodatkowo przełożył maglownicę od innego modelu a objawy zanikającego wspomagania na wolnych obrotach pozostały.
On podobno zlokalizował jakiś zawór utrzymujący ciśnienie zainstalowany w jednym z węży ciśnieniowych. Po jego wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
Ja przeglądałem zarówno ETKę jak i ELSę i nie mam pojęcia gdzie szukać czegoś takiego w naszych modelach ...
Czytałem wielektrotnie, że w układzie jest zamontowany taki zawór, ale informacje o jego położeniu są skrajnie sprzeczne (a to w pompie, a to w maglownicy, a to gdzieś w wężu).
Może któryś z kolegów miał podobny problem z zanikającym wspomaganiu na wolnych obrotach??
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
No to dobrze wiedzieć. Wymienić i tak muszę, bo pompa czasami "trzeszczy", więc i tak kwalifikuje się do wymiany. Co do zanikającego wspomagania poszukam jakichś inforamcji, zobaczymy, może mi się coś uda. Mam trochę materiałów informacyjnych nt. 2.7T, więc poszperam...
Powiedz mi, lepiej kupić ori używkę, czy nowy zamiennik? Pompy w ASO na pewno nie kupię, bo mnie jeszcze nie pobodło
Powiedz mi, lepiej kupić ori używkę, czy nowy zamiennik? Pompy w ASO na pewno nie kupię, bo mnie jeszcze nie pobodło
Do wysokich wydatków użytkownicy 2.5 TDI są przyzwyczajeni, a ja kupiłem benzyniaka po to, żeby ew. naprawy były tańszekot919 pisze:w tym raz na ori z serwisu (1400zł <szok> )
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Zamiennik pochodził u mnie 3 miesiące (sic!), natomiast używka chodzi już ponad rok i póki co jeszcze działa.metyoo pisze:Powiedz mi, lepiej kupić ori używkę, czy nowy zamiennik? Pompy w ASO na pewno nie kupię, bo mnie jeszcze nie pobodło
Swego czasu (po klęknięciu zamiennika) zastanawiałem się, czy może nie oddać pompy do regeneracji, jednakże skończyło się zakupem używki.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
No to w takim razie stawiam na ori używkę, bo chciałem zakupić zamiennik nowy (ok. 50PLN droższy), ale jeśli mam rozbierać znowu silnik za klika miesięcy to sobie to odpuszczę. Teraz wymienię to razem z rozrządem za jednym zamachem
Co do zaników wspomagania to na zagranicznych forach również opisują takie przypadki. Zaworek o którym wspomniałeś przewija się tam w kontekście servotronika i jest umiejscowiony gdzieś przy maglownicy.
Będę dalej przeglądał, może na coś sensownego trafię...
Co do zaników wspomagania to na zagranicznych forach również opisują takie przypadki. Zaworek o którym wspomniałeś przewija się tam w kontekście servotronika i jest umiejscowiony gdzieś przy maglownicy.
Będę dalej przeglądał, może na coś sensownego trafię...
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Na szczęście dostęp do pompy nie jest najgorszy, i da radę ją wymienić bez większej rozbiórki (demontujemy rury idące z intercoolerów do kształtki Y na przepustnicy, oraz pasek klinowy i mamy dostęp do pompy)metyoo pisze:... ale jeśli mam rozbierać znowu silnik za klika miesięcy to sobie to odpuszczę. ...
Też się o tym naczytałem ... znalazłem też informację, że zawór znajduje się w samej pompie zaraz na jej wyjściu. Dziś zweryfikuję tę informację bazując na oględzinach starej pompy.metyoo pisze:Co do zaników wspomagania to na zagranicznych forach również opisują takie przypadki. Zaworek o którym wspomniałeś przewija się tam w kontekście servotronika i jest umiejscowiony gdzieś przy maglownicy...
Czytałem również, że warto przepłykać układ naftą, wyczyścić dobrze sitko zbiornika wyrównawczego oraz powiesić magnes neodymowy w zbiorniczku wyrównawczym, który będzie zbierał opiłki metalu.
Pozostaje mi zaopatrzyć się w kolejne litry płynu do wspomagania i można zacząć walkę
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Odświeżę nieco przykurzony temat. Pompa leży i czeka na moją łaskę, która nastąpi w ten weekend.
Chciałbym się tylko upewnić, że nie trzeba rozrywać przodu, żeby dostać się do pompy?
Pytam dlatego, ponieważ nie jestem pewien, czy zarezerwować więcej czasu na tą operację. Jeśli po zdjęciu rury Y pojawi się pompa to spoko. Nie trzeba wyrywać listwy wtryskowej, albo kolektora ssącego?
Przy okazji wymienię płyn. Wiela potrzeba tego płynu?
Chciałbym się tylko upewnić, że nie trzeba rozrywać przodu, żeby dostać się do pompy?
Pytam dlatego, ponieważ nie jestem pewien, czy zarezerwować więcej czasu na tą operację. Jeśli po zdjęciu rury Y pojawi się pompa to spoko. Nie trzeba wyrywać listwy wtryskowej, albo kolektora ssącego?
Przy okazji wymienię płyn. Wiela potrzeba tego płynu?
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ja do wymiany pompy demontowałem rurę dolotu 'Y' do tego 2 plastykowe doloty z przodu silnika (idące od intercoolerów do gumowego elementu Y) i nie pamiętam dokładanie czy nie demontowałem przypadkiem tego gumowego elementu 'Y'. Oczywiście trzeba zwalić pasek (przypomnę, że jeżeli masz pompę bez koła pasowego, to lepiej jest poluzować śruby na założonym pasku )metyoo pisze:Odświeżę nieco przykurzony temat. Pompa leży i czeka na moją łaskę, która nastąpi w ten weekend.
Chciałbym się tylko upewnić, że nie trzeba rozrywać przodu, żeby dostać się do pompy?
Pytam dlatego, ponieważ nie jestem pewien, czy zarezerwować więcej czasu na tą operację. Jeśli po zdjęciu rury Y pojawi się pompa to spoko. Nie trzeba wyrywać listwy wtryskowej, albo kolektora ssącego?
Przy okazji wymienię płyn. Wiela potrzeba tego płynu?
Płynu ja kupiłem 2l aby było od razu na przepłukanie układu
Daj znać czy wspomaganie wróciło, bo ja coraz bardziej się zastanawiam nad serwotronikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
Koledzy i mnie dotknaltakowy problem jak u kolegow. Rownierz zamierzam zmienic pompe bo plukanka nie pomogla. Co z wlasnego sledztwa zdazylem przeprowadzic to to ze wszyscy kupujacy podroby zamieniali na ori uzywki bo tamte padaly w ciagu 2-3 miesiecy. Co do oryginalu nowki mozna na alledrogo wychaczyc czasem taka za 400-500 zeta jednak ja postanowilem ori uzywke zakupic bo podejzewam ze mnie u mnie sluzbe przezyje...jesli to tylko to.
Co do modeli pompy t prawie ze zakupilem ori nowke jednak okazalo sie ze numery seryjne pompy 4B0 145 156 faktycznie wystepuja w kazdym modelu c5 jedna koncowa litera jest BARDZO istotna poniewaz od niej zalezy w ktora strone skierowany jest ten krociec na wezyk powrotny. Po drugie w niektorych modelach pompy zauwazylem ze jest o 10 bar mniejsze cisnienie czyli w jednych 120 a w innych 110!
Wiec moim zdaniem szukac uzywki ale dokladnie takiej do jakiej byly przystosowane np do mojego 2,5 tdi wylacznie 4B0 145 156 R wystepuja dwa rodzaje z koncowka R i R - cos tam (nie pamietam tej drugiej litery) ale obie skierowane sa do mojego modelu. Wystepuja rowniez oznaczenia z poczatkiem zamiast 4B0 jest 8E0 ale dalszy ciag jest niezmienny.
Wklejam link do ori pompy jakby ktos potrzebowal i mial nadmiar gotowki badz chcial porownac
http://allegro.pl/audi-a4-a6-passat-pompa-wspomagania-8e0145155n-i3285487661.html
Co do modeli pompy t prawie ze zakupilem ori nowke jednak okazalo sie ze numery seryjne pompy 4B0 145 156 faktycznie wystepuja w kazdym modelu c5 jedna koncowa litera jest BARDZO istotna poniewaz od niej zalezy w ktora strone skierowany jest ten krociec na wezyk powrotny. Po drugie w niektorych modelach pompy zauwazylem ze jest o 10 bar mniejsze cisnienie czyli w jednych 120 a w innych 110!
Wiec moim zdaniem szukac uzywki ale dokladnie takiej do jakiej byly przystosowane np do mojego 2,5 tdi wylacznie 4B0 145 156 R wystepuja dwa rodzaje z koncowka R i R - cos tam (nie pamietam tej drugiej litery) ale obie skierowane sa do mojego modelu. Wystepuja rowniez oznaczenia z poczatkiem zamiast 4B0 jest 8E0 ale dalszy ciag jest niezmienny.
Wklejam link do ori pompy jakby ktos potrzebowal i mial nadmiar gotowki badz chcial porownac
http://allegro.pl/audi-a4-a6-passat-pompa-wspomagania-8e0145155n-i3285487661.html
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
kot919, dzięki za info, ale zanim to przeczytałem zdążyłem już pompę wymienić Oprócz rury Y, wymontowałem trójnik przepustnicy i przepustnicę. Plastikowe rury od IC odsunąłem tylko na bok. Zajęło mi to kilka godzinek, ale przy okazji zdemontowałem kilka elementów i umyłem,a rurę Y dodatkowo pomalowałem i wygląda jak nówka Na jutro zostawiłem sobie to co najlepsze - wymiana płynu i odpowietrzenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
- Lokalizacja: Władysławowo
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mam coś takiego:BadBoyKing pisze:Jesli mozesz to opisz jak odpowietrzales uklad i czy powiodla sie operacja.
Po zamontowaniu pompy i podłączeniu przewodów nalewamy płyn hydrauliczny do zbiorniczka.
Uruchamiamy silnik. UWAGA ze zbiorniczka zniknie płyn i należy go uzupełnić
1. Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.
2. Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
SprawdÂź poziom płynu.
SprawdÂź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2 (w zależności od koloru użytego płynu. Najbezpieczniej jest używać to co przewiduje producent).
Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu, a co za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.
Lektor.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga