Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania

Układ kierowniczy
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

[A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania

Post autor: metyoo » 19 paź 2012, 10:56

Panowie, jako,że pompa wspomagania od dnia zakupu nie domaga i głośno się zachowuje, chciałbym ją wymienić. Pytanie jest takie: Mam okazję zakupić używkę w bardzo korzystnej cenie z S4 o nr. 8d0145156nx. Numeru pompy w moim samochodzie nie znam, niestety. Czy taka pompa podejdzie P&P do mojego samochodu? Niby silniki są takie same, ale zawsze istnieje promil ryzyka...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: [A6 C5 ] 2.7T pompa wspomagania

Post autor: kot919 » 21 paź 2012, 12:38

metyoo pisze:Panowie, jako,że pompa wspomagania od dnia zakupu nie domaga i głośno się zachowuje, chciałbym ją wymienić. Pytanie jest takie: Mam okazję zakupić używkę w bardzo korzystnej cenie z S4 o nr. 8d0145156nx. Numeru pompy w moim samochodzie nie znam, niestety. Czy taka pompa podejdzie P&P do mojego samochodu? Niby silniki są takie same, ale zawsze istnieje promil ryzyka...
Kolego pompa powinna podejść (wszak w S4 są montowane te same silniki co w A6). Nr oe naszych pomp to 3B7422154A a numery zamienne znalezione w kilku sklepach internetowych to:
4B0145156A 4B0145156AX 4B0145156N 8D0145156N 8D0145156NX

Na czym polega niedomaganie pompy w twoim pojeździe?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 21 paź 2012, 12:46

Ano pompa sobie czasami pobrzękuje, przy obciążeniu głośniej, a czasami, kiedy manewruję na parkingu itp. mam zaniki wspomagania, tzn.kierownica ciężko kręci...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 paź 2012, 13:09

metyoo pisze:Ano pompa sobie czasami pobrzękuje, przy obciążeniu głośniej, a czasami, kiedy manewruję na parkingu itp. mam zaniki wspomagania, tzn.kierownica ciężko kręci...
Hmm ... ma to samo u siebie ... Nie chcę Cię straszyć, ale ja wymieniałem pompę 2 krotnie - raz jakiś 'niemiecki' zamiennik, raz ori używka - płukałem cały układ niezliczoną ilością płynu i dalej wspomaganie zachowuje się tak jak u Ciebie.

W ubiegłym tygodniu miałem przyjemność rozmawiać z użytkowniem A6 tyle że w 2.5tdi. Powiedział mi, że też wymienił pompę kilkukrotnie, w tym raz na ori z serwisu (1400zł <szok> ), dodatkowo przełożył maglownicę od innego modelu a objawy zanikającego wspomagania na wolnych obrotach pozostały.
On podobno zlokalizował jakiś zawór utrzymujący ciśnienie zainstalowany w jednym z węży ciśnieniowych. Po jego wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.

Ja przeglądałem zarówno ETKę jak i ELSę i nie mam pojęcia gdzie szukać czegoś takiego w naszych modelach :/ ...

Czytałem wielektrotnie, że w układzie jest zamontowany taki zawór, ale informacje o jego położeniu są skrajnie sprzeczne (a to w pompie, a to w maglownicy, a to gdzieś w wężu).

Może któryś z kolegów miał podobny problem z zanikającym wspomaganiu na wolnych obrotach??

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 21 paź 2012, 15:06

No to dobrze wiedzieć. Wymienić i tak muszę, bo pompa czasami "trzeszczy", więc i tak kwalifikuje się do wymiany. Co do zanikającego wspomagania poszukam jakichś inforamcji, zobaczymy, może mi się coś uda. Mam trochę materiałów informacyjnych nt. 2.7T, więc poszperam...
Powiedz mi, lepiej kupić ori używkę, czy nowy zamiennik? Pompy w ASO na pewno nie kupię, bo mnie jeszcze nie pobodło <rotfl>
kot919 pisze:w tym raz na ori z serwisu (1400zł <szok> )
Do wysokich wydatków użytkownicy 2.5 TDI są przyzwyczajeni, a ja kupiłem benzyniaka po to, żeby ew. naprawy były tańsze <okok>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 paź 2012, 22:14

metyoo pisze:Powiedz mi, lepiej kupić ori używkę, czy nowy zamiennik? Pompy w ASO na pewno nie kupię, bo mnie jeszcze nie pobodło
Zamiennik pochodził u mnie 3 miesiące (sic!), natomiast używka chodzi już ponad rok i póki co jeszcze działa.

Swego czasu (po klęknięciu zamiennika) zastanawiałem się, czy może nie oddać pompy do regeneracji, jednakże skończyło się zakupem używki.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 22 paź 2012, 01:27

No to w takim razie stawiam na ori używkę, bo chciałem zakupić zamiennik nowy (ok. 50PLN droższy), ale jeśli mam rozbierać znowu silnik za klika miesięcy to sobie to odpuszczę. Teraz wymienię to razem z rozrządem za jednym zamachem <okok>
Co do zaników wspomagania to na zagranicznych forach również opisują takie przypadki. Zaworek o którym wspomniałeś przewija się tam w kontekście servotronika i jest umiejscowiony gdzieś przy maglownicy.
Będę dalej przeglądał, może na coś sensownego trafię... <okok>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 22 paź 2012, 09:39

metyoo pisze:... ale jeśli mam rozbierać znowu silnik za klika miesięcy to sobie to odpuszczę. ...
Na szczęście dostęp do pompy nie jest najgorszy, i da radę ją wymienić bez większej rozbiórki (demontujemy rury idące z intercoolerów do kształtki Y na przepustnicy, oraz pasek klinowy i mamy dostęp do pompy)
metyoo pisze:Co do zaników wspomagania to na zagranicznych forach również opisują takie przypadki. Zaworek o którym wspomniałeś przewija się tam w kontekście servotronika i jest umiejscowiony gdzieś przy maglownicy...
Też się o tym naczytałem :) ... znalazłem też informację, że zawór znajduje się w samej pompie zaraz na jej wyjściu. Dziś zweryfikuję tę informację bazując na oględzinach starej pompy.

Czytałem również, że warto przepłykać układ naftą, wyczyścić dobrze sitko zbiornika wyrównawczego oraz powiesić magnes neodymowy w zbiorniczku wyrównawczym, który będzie zbierał opiłki metalu.

Pozostaje mi zaopatrzyć się w kolejne litry płynu do wspomagania i można zacząć walkę <okok>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 maja 2013, 12:06

Odświeżę nieco przykurzony temat. Pompa leży i czeka na moją łaskę, która nastąpi w ten weekend.
Chciałbym się tylko upewnić, że nie trzeba rozrywać przodu, żeby dostać się do pompy?
Pytam dlatego, ponieważ nie jestem pewien, czy zarezerwować więcej czasu na tą operację. Jeśli po zdjęciu rury Y pojawi się pompa to spoko. Nie trzeba wyrywać listwy wtryskowej, albo kolektora ssącego?
Przy okazji wymienię płyn. Wiela potrzeba tego płynu?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 31 maja 2013, 19:34

metyoo pisze:Odświeżę nieco przykurzony temat. Pompa leży i czeka na moją łaskę, która nastąpi w ten weekend.
Chciałbym się tylko upewnić, że nie trzeba rozrywać przodu, żeby dostać się do pompy?
Pytam dlatego, ponieważ nie jestem pewien, czy zarezerwować więcej czasu na tą operację. Jeśli po zdjęciu rury Y pojawi się pompa to spoko. Nie trzeba wyrywać listwy wtryskowej, albo kolektora ssącego?
Przy okazji wymienię płyn. Wiela potrzeba tego płynu?
Ja do wymiany pompy demontowałem rurę dolotu 'Y' do tego 2 plastykowe doloty z przodu silnika (idące od intercoolerów do gumowego elementu Y) i nie pamiętam dokładanie czy nie demontowałem przypadkiem tego gumowego elementu 'Y'. Oczywiście trzeba zwalić pasek (przypomnę, że jeżeli masz pompę bez koła pasowego, to lepiej jest poluzować śruby na założonym pasku :-) )
Płynu ja kupiłem 2l aby było od razu na przepłukanie układu :-)

Daj znać czy wspomaganie wróciło, bo ja coraz bardziej się zastanawiam nad serwotronikiem :-)

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 31 maja 2013, 20:06

Koledzy i mnie dotknaltakowy problem jak u kolegow. Rownierz zamierzam zmienic pompe bo plukanka nie pomogla. Co z wlasnego sledztwa zdazylem przeprowadzic to to ze wszyscy kupujacy podroby zamieniali na ori uzywki bo tamte padaly w ciagu 2-3 miesiecy. Co do oryginalu nowki mozna na alledrogo wychaczyc czasem taka za 400-500 zeta jednak ja postanowilem ori uzywke zakupic bo podejzewam ze mnie u mnie sluzbe przezyje...jesli to tylko to. <mysli>

Co do modeli pompy t prawie ze zakupilem ori nowke jednak okazalo sie ze numery seryjne pompy 4B0 145 156 faktycznie wystepuja w kazdym modelu c5 jedna koncowa litera jest BARDZO istotna poniewaz od niej zalezy w ktora strone skierowany jest ten krociec na wezyk powrotny. Po drugie w niektorych modelach pompy zauwazylem ze jest o 10 bar mniejsze cisnienie czyli w jednych 120 a w innych 110!

Wiec moim zdaniem szukac uzywki ale dokladnie takiej do jakiej byly przystosowane np do mojego 2,5 tdi wylacznie 4B0 145 156 R wystepuja dwa rodzaje z koncowka R i R - cos tam (nie pamietam tej drugiej litery) ale obie skierowane sa do mojego modelu. Wystepuja rowniez oznaczenia z poczatkiem zamiast 4B0 jest 8E0 ale dalszy ciag jest niezmienny.

Wklejam link do ori pompy jakby ktos potrzebowal i mial nadmiar gotowki badz chcial porownac



http://allegro.pl/audi-a4-a6-passat-pompa-wspomagania-8e0145155n-i3285487661.html

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 31 maja 2013, 22:19

kot919, dzięki za info, ale zanim to przeczytałem zdążyłem już pompę wymienić ;) Oprócz rury Y, wymontowałem trójnik przepustnicy i przepustnicę. Plastikowe rury od IC odsunąłem tylko na bok. Zajęło mi to kilka godzinek, ale przy okazji zdemontowałem kilka elementów i umyłem,a rurę Y dodatkowo pomalowałem i wygląda jak nówka <hura> Na jutro zostawiłem sobie to co najlepsze - wymiana płynu i odpowietrzenie <okok>

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 01 cze 2013, 10:36

No to git. <okok> Juz bede wiedzial do kogo kierowac pytania jak zabiore sie za wymiane.

Powiedz mi czy wymieniałes odrazu pasek wielorowkowy?

Jesli mozesz to opisz jak odpowietrzales uklad i czy powiodla sie operacja. <luzik>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 cze 2013, 12:24

Paska nie wymieniałem bo jest rzeÂźki, ale jak chcesz i widać jakieś pęknięcia to go wymień.
Teoretycznie układ sam się odpowietrza, po wymianie płynu trzeba pokręcić w pewno i prawo kilka razy i powinno być ok.
ACHTUNG! Wymiana płynu przy wyłączonym silniku To dla tych, którzy nie wiedzieli ;)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 cze 2013, 16:05

BadBoyKing pisze:Jesli mozesz to opisz jak odpowietrzales uklad i czy powiodla sie operacja.
Mam coś takiego:
Po zamontowaniu pompy i podłączeniu przewodów nalewamy płyn hydrauliczny do zbiorniczka.
Uruchamiamy silnik. UWAGA ze zbiorniczka zniknie płyn i należy go uzupełnić

1. Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.
2. Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
SprawdÂź poziom płynu.
SprawdÂź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2 (w zależności od koloru użytego płynu. Najbezpieczniej jest używać to co przewiduje producent).
Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.
UWAGA: Należy sprawdzić czy wszystkie połączenia i węże hydrauliczne w układzie wspomagania są szczelnie zamontowane. W układzie występuję wysokie ciśnienie ,które może spowodować zasysanie powietrza do wewnątrz układu, a co za tym idzie skutkować to może głośna pracą pompy wspomagania a w skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia pompy wspomagania.
Lektor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga