[A6 C6] 2.0 TFSI Ile pali oleju
na tam tej stronie którą podał kolega wyżej jest coś takiego;
Proponuje najpierw sprawdzenie odpowietrzenia silnika a szczegolnie zawor na ppokrywie rozrzadu. Naprawialismy nowe salonowe TT z tym samy m silnikiem , w jednym z lodzkich salonow auto mialo dolewany olej a pod koniec uszczelniany silnik bez efektu. Przed koncem gwarancji TT trafilo do nas i zmienilismy zawor odpowietrzajacy na pokrywie a auto przestalo palic olej. Mozesz zasugerowac w serwisie czy salone ktorym kupiles auto i w ramach gwarancji to wymienia. Nie musi to byc przyczyna ale jest prawdopodobne. Zreszta latwo sprawdzic czy cisnienie nie jest zbyt wysokie w komorze korbowej.
czy to sprawdzaliście w waszych silnikach
Proponuje najpierw sprawdzenie odpowietrzenia silnika a szczegolnie zawor na ppokrywie rozrzadu. Naprawialismy nowe salonowe TT z tym samy m silnikiem , w jednym z lodzkich salonow auto mialo dolewany olej a pod koniec uszczelniany silnik bez efektu. Przed koncem gwarancji TT trafilo do nas i zmienilismy zawor odpowietrzajacy na pokrywie a auto przestalo palic olej. Mozesz zasugerowac w serwisie czy salone ktorym kupiles auto i w ramach gwarancji to wymienia. Nie musi to byc przyczyna ale jest prawdopodobne. Zreszta latwo sprawdzic czy cisnienie nie jest zbyt wysokie w komorze korbowej.
czy to sprawdzaliście w waszych silnikach
prędkość nie zabija tylko nagłe zatrzymanie
Wymieniłem ten zawór (tzw. PCV) - niestety nic nie dało.
Podobnie nie dała nic wymiana oleju na 5w40 Valvoline (z 5w30 Castrola) a nawet zastosowanie płynów do plukania silnika i uszczelniania Forte ani dolewka Valvoline Oil Treatment - czyli jakiegoś gęstego świństwa co mialo zagęścić olej i ograniczyć jego spalanie.
Jak brał olej tak bierze, nieraz nawet przekracza 1 l/1tys km.
Powiedz jak sprawdzić ciśnienie - skoro to takie łatwe.
Podobnie nie dała nic wymiana oleju na 5w40 Valvoline (z 5w30 Castrola) a nawet zastosowanie płynów do plukania silnika i uszczelniania Forte ani dolewka Valvoline Oil Treatment - czyli jakiegoś gęstego świństwa co mialo zagęścić olej i ograniczyć jego spalanie.
Jak brał olej tak bierze, nieraz nawet przekracza 1 l/1tys km.
Powiedz jak sprawdzić ciśnienie - skoro to takie łatwe.
ja mam obecnie już 110 tysi przejechane (auto IV.2010) i generalnie dolewam około 4 litrów na 15 tysi. pierwsza dolewka (zapalona kontrolka) po jakichś 4 tys od wymiany - dolewam pół litra. i tak potem po około 0,5 co 1,5tys km. tak mniej więcej. niestety auto po gwarancji, jak była to spalało deko mniej. rosło tak o ok 0,5 co kazdy przegląd i doszło własnie do 4. powinienem coś robić czy olać i jeździć dalej? koszty pewnie ekstremalne jakbym chciał to robić sam
edytuję po ponad pół roku. mam już 135tys. silniczek sie rozkecił obecnie po ok 3 tys km zapala się lampeczka i potem co niecałe 1000 km dolewam 0,5 literka. ciekawy jestem jak to się skończy. w audi mówili żebym reklamował i moze rozpatrza pozytywnie na zasadzie pokrycia 70% kosztów co i tak oznacza 15000 PLN do zapłacenia dla mnie. drugą ich rada było - sprzedaj pan to najpóźniej jak będzie miało 180 tys przebiegu bo wszystkie tak kończą jak sie nie wymieni bloku silnika w rocznickach 2008-2011 po lifcie. kurr......
edytuję po ponad pół roku. mam już 135tys. silniczek sie rozkecił obecnie po ok 3 tys km zapala się lampeczka i potem co niecałe 1000 km dolewam 0,5 literka. ciekawy jestem jak to się skończy. w audi mówili żebym reklamował i moze rozpatrza pozytywnie na zasadzie pokrycia 70% kosztów co i tak oznacza 15000 PLN do zapłacenia dla mnie. drugą ich rada było - sprzedaj pan to najpóźniej jak będzie miało 180 tys przebiegu bo wszystkie tak kończą jak sie nie wymieni bloku silnika w rocznickach 2008-2011 po lifcie. kurr......
Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, 14:46 przez Kitapl, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam posiadaczy Audi
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm można? hehe
2.0 TFSI + virus => 248KM / 360Nm można? hehe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 279
- Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:33
- Imię: Bar
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: pomorskie
a4/a5 2.0TFSI też mają ten problem - wprawdzie w naszych A6 silnik jest nieco starszy, ale i tak polecam zajrzeć tutaj: http://www.a5klub.pl/silniki-benzynowe- ... a-grupowa/
Ja do swojego dolewam max. 0,5L co 15 tys km - przebieg 65 tys km
Ja do swojego dolewam max. 0,5L co 15 tys km - przebieg 65 tys km
- stinger
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 783
- Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie
Naprawdę o 2.0 tfsi można mówic w samych superlatywach. Naprawde motorek ten nieÂźle ogarnia budę C6 a do tego ma niskie spalanie. Ma bolączke w niektórych przypadkach odnośnie brania oleju, ale cóż 0,5 litra na tysiąc km to nic w porownaniu z DPF, wtyski, rozrząd "niby" wieczny itd. a takie bolaczki mają ukochane V6 i V8 w naszych furkach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:46
- Imię: Romek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Cieszyn/Corby
Dobry wieczór !
Po dłuższej nieobecności zawitałem na forum ponieważ dziś sprzedałem swoje Audi A6 1.8T i również dziś nabyłem Audi A6 2.0 TFSI.
Mam pytanie bo w weekend przymierzam się do wymiany oleju i wszystkich filtrów. Jaki kupić olej? Przebieg 110 tysięcy mil więc oczywiście pełny syntetyk ale jakiej firmy? Castrol Edge, Valvoline, jakiś inny? Bardzo proszę o sugestie jakie te silniki lubią olej.
Pozdrawiam wszystkich Romek
Po dłuższej nieobecności zawitałem na forum ponieważ dziś sprzedałem swoje Audi A6 1.8T i również dziś nabyłem Audi A6 2.0 TFSI.
Mam pytanie bo w weekend przymierzam się do wymiany oleju i wszystkich filtrów. Jaki kupić olej? Przebieg 110 tysięcy mil więc oczywiście pełny syntetyk ale jakiej firmy? Castrol Edge, Valvoline, jakiś inny? Bardzo proszę o sugestie jakie te silniki lubią olej.
Pozdrawiam wszystkich Romek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga