[A6 C6 3.0 TDI 2006] pomarańczowa kontrolka silnika
Zwracam się z prośbą o pomoc.
Myślę, że w temacie, ale dotyczy silnika 2,7 TDI Q.
W dniu dzisiejszym wystąpiła w mojej A6 następująca usterka:
Zapaliła się kontrolka pomarańczowa silnika i usłyszałem dziwny odgłos przy silniku. Po otwarciu maski i zdjęciu pokrywy stwierdziłem, że naprzemiennie co 2 sek. otwiera się i zamyka zawór oznaczony strzałką na załączonym rysunku. Nie dysponuje obecnie urządzeniem diagnostycznym aby odczytać rodzaj błędu.
Bardzo proszę o podpowiedÂź i czy przy takiej usterce mogę przejechać autem do mechanika ok. 20 km.
![Obrazek]()
Myślę, że w temacie, ale dotyczy silnika 2,7 TDI Q.
W dniu dzisiejszym wystąpiła w mojej A6 następująca usterka:
Zapaliła się kontrolka pomarańczowa silnika i usłyszałem dziwny odgłos przy silniku. Po otwarciu maski i zdjęciu pokrywy stwierdziłem, że naprzemiennie co 2 sek. otwiera się i zamyka zawór oznaczony strzałką na załączonym rysunku. Nie dysponuje obecnie urządzeniem diagnostycznym aby odczytać rodzaj błędu.
Bardzo proszę o podpowiedÂź i czy przy takiej usterce mogę przejechać autem do mechanika ok. 20 km.
Witam wszystkich
Wczoraj też mi się zapaliła kontrolka silnika. Miałem niedawno wymieniany DPF na nowy i po złożeniu całości do kupy podpięcie pod VCDS i wyskoczył błąd (silnik 3.0 TDI 240KM 2009r.):
Znaleziono 1 błąd:
005286 - Czujnik 3a temperatury spalin; zespół 1
P14A6 - 002 - usterka elektryczna
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 147965 km
WskaÂźnik czasu: 0
Data: 2013.05.22
Czas: 12:39:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 23.4*C
Ciśnienie rzecz.: 989.4 mbar
Temperatura: 32.4*C
Ciśnienie: -6 mbar
Kody gotowości: 0 0 0 0 1
Wnioskuję że chodzi o czujnik tylko nie wiem który bo są 2 (1 przed DPF, a 2 za)
i czy czujnik strzelił czy powinienem trochę pojeÂździć i poczekać może się poprawi.
Dodam że świeżo po wymianie DPFa, błąd z nim związany zniknął dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
Poproszę o jakąś podpowiedÂź, bo nie wiem od czego zacząć.
Wczoraj też mi się zapaliła kontrolka silnika. Miałem niedawno wymieniany DPF na nowy i po złożeniu całości do kupy podpięcie pod VCDS i wyskoczył błąd (silnik 3.0 TDI 240KM 2009r.):
Znaleziono 1 błąd:
005286 - Czujnik 3a temperatury spalin; zespół 1
P14A6 - 002 - usterka elektryczna
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 147965 km
WskaÂźnik czasu: 0
Data: 2013.05.22
Czas: 12:39:47
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 0 /min
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 23.4*C
Ciśnienie rzecz.: 989.4 mbar
Temperatura: 32.4*C
Ciśnienie: -6 mbar
Kody gotowości: 0 0 0 0 1
Wnioskuję że chodzi o czujnik tylko nie wiem który bo są 2 (1 przed DPF, a 2 za)
i czy czujnik strzelił czy powinienem trochę pojeÂździć i poczekać może się poprawi.
Dodam że świeżo po wymianie DPFa, błąd z nim związany zniknął dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów.
Poproszę o jakąś podpowiedÂź, bo nie wiem od czego zacząć.
- yukon
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 369
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
inmrysz, czujniki temp. są trzy. sprawdÂź czy podpięli dobrze kostki. a dwa to kupujesz czujnik podpinasz pod kostkę i sprawdzasz komputerem czy błąd gaśnie. tak ja wykluczyłem u siebie. Jeżeli nie będziesz mógł znaleÂźć zamiennika to mam taki czujnik do sprzedania.
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl
- yukon
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 369
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
Nie powiem Ci dokładnie, nie znam się na tym. U mnie był walnięty czujnik przed dpf od strony silnika. Nie wiem czy mogę wklejać aukcję... tak wyglądają te bliżej dpfa.
![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 22 maja 2013, 19:48 przez yukon, łącznie zmieniany 1 raz.
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl
- yukon
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 369
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
inmrysz, bo dwa masz przy dpfie jeszcze jeden jest przy samym wylocie między ścianą grodziową, a silnikiem. Raczej nie dosięgniesz go od dołu z podnośnika.
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl
Dzięki za zainteresowanie ale siedzę pod samochodem w kanale i widzę tylko 2 czujniki, jeden przed DPF drugi po DPFie. Dawałem na wymianę DPFa i faktycznie była wersja na 3 czujniki lecz tu mam tylko 2. Jeden idzie długim przewodem gdzieś po grodzi do silnika (ten pierwszy) a drugi krótkim do kostki (ten za DPFem). I teraz nie wiem który zaatakować??
- yukon
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 369
- Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:58
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łódź
zaatakuj ten z krótszą wiązką. masz jakiś na podmiankę?
Społeczność forum Audi A6 i Audi A7 - https://a7klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
- Lokalizacja: Kraków/małopolskie
Witam Panów,
pisałem juz wcześniej o problemie z moim A6. Pierwsza diagnoza ERG.
Wszystko zostało wyczyszczone tak jak tu piszecie łącznie z samym zaworem i dalej nic. Parę kilometrów w mieście i jak świciło tak świeci. Zdecydowałem się na wymianę EGRu na nowy. Część oryginalna kupiona w ASO. I co ? Po przejechaniu ok. 30km problem znów wrócił. A do tego po odpaleniu auta po krótkim postoju czyli silnik ciepły przez moment odczuwalne są drgania potem obroty lekko spadają i silnik ładnie pracuje, osiągi i spalanie ok. Zauważyłem jedną prawidłowość choć nie wiem czy to ma jakiś wpływ, a mianowićie gdy temperatura zewnętrzna jest poniżej 20 stopni jest wszystko ok i kontrolka gaśnie. Jak tylko temp podskoczy powyżej 20-22 stopni wywala błąd.
Mój mechanik nie ma juz pomysłu jak jest przyczyna. Auto ma w tej chwili 74 tyś km. Proszę o pomoc co dalej robić...

pisałem juz wcześniej o problemie z moim A6. Pierwsza diagnoza ERG.
Wszystko zostało wyczyszczone tak jak tu piszecie łącznie z samym zaworem i dalej nic. Parę kilometrów w mieście i jak świciło tak świeci. Zdecydowałem się na wymianę EGRu na nowy. Część oryginalna kupiona w ASO. I co ? Po przejechaniu ok. 30km problem znów wrócił. A do tego po odpaleniu auta po krótkim postoju czyli silnik ciepły przez moment odczuwalne są drgania potem obroty lekko spadają i silnik ładnie pracuje, osiągi i spalanie ok. Zauważyłem jedną prawidłowość choć nie wiem czy to ma jakiś wpływ, a mianowićie gdy temperatura zewnętrzna jest poniżej 20 stopni jest wszystko ok i kontrolka gaśnie. Jak tylko temp podskoczy powyżej 20-22 stopni wywala błąd.
Mój mechanik nie ma juz pomysłu jak jest przyczyna. Auto ma w tej chwili 74 tyś km. Proszę o pomoc co dalej robić...


