Jest cały czas ten sam błąd. Za niski przepływ spalin czy coś takiego.
I tak jak napisałem wcześniej jak jechałem w nocy gdy temp. zewnętrzna była ponizej 20 stopni kontrolka zgasła.
w ciągu dnia powyżej 20 stopni świeci.
Na kompie wychodzi ten sam błąd lecz chwilowo - zapis przy takiej i takiej prędkości i takim i takim przebiegu. Czyli błąd nie jest stały, ale kontrolka dalej świeci. Po skasowaniu przez chwilę jest dobrze czasem jeden dwa dni i sytuacja się powtarza.
[A6 C6 3.0 TDI 2006] pomarańczowa kontrolka silnika
Też to przerabiałem - kolanko wyczyśłciłem ( w sumie było drożne) egr był sprawny, pompke od podcisnienia wymieniłem - a przyczyną okazało się pęknięcie wężyka przy pompce od podciśnienia ( ale sprawdzaj dokładnie, ja tego nie zauważyłem a sprawdzałem go, po prostu przy kolejnej próbie nasunięcia nagle pękł). I to było przyczyną tego błędu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 kwie 2013, 20:58
- Lokalizacja: Kraków/małopolskie
Witam,
wsponiane kolanko i klapy były czyszczone razem ze starym egr. Problem wrócił więc wsadziłem nowy egr i sytuacja dalej sie powtarza
[ Dodano: 2013-06-25, 14:31 ]
Witam,
audi naprawione. Wszytko wyczyszczone, wymieniony egr i przepływomierz. Zrobiłem ok. 1 000km i jest ok. Zobaczymy jak długo ha ha...
[ Dodano: 2013-10-09, 17:29 ]
Witam ponownie.
Panowie, egr nowy, przepływomierz nowy, wszystko wyczyszczone, adaptacja zrobiona i co, dalej to samo. Parę dni dobrze potem znów świeci. Kupiłem nawet rejestrator by zobaczyć, o co kaman. Jeździłem z nim ponad tydzień i ten sam błąd p0401 występuje w czasie 1-2 sekund ( tak jest zczytane z rejestr.) Ja i mój mechanik już z nienawiścią powoli patrzymy na ten samochód. Już 4 miesiące z tym walczymy i nic. Auto ma teraz 83 tyś km.
Rozważam dwie opcje:
1. Wywalenie egr + filtr cząstek. (trochę za świeże a tą opcję ?)
2. Zmiana wartości w programie sterownika dotyczące przepływu.
Jakieś propozycje?, porady?, bo szczerze mam już tego dosyć.
A jazda z kontrolką na desce powoduję, że nie ma radochy z jady
Pozdr,
wsponiane kolanko i klapy były czyszczone razem ze starym egr. Problem wrócił więc wsadziłem nowy egr i sytuacja dalej sie powtarza

[ Dodano: 2013-06-25, 14:31 ]
Witam,
audi naprawione. Wszytko wyczyszczone, wymieniony egr i przepływomierz. Zrobiłem ok. 1 000km i jest ok. Zobaczymy jak długo ha ha...
[ Dodano: 2013-10-09, 17:29 ]
Witam ponownie.
Panowie, egr nowy, przepływomierz nowy, wszystko wyczyszczone, adaptacja zrobiona i co, dalej to samo. Parę dni dobrze potem znów świeci. Kupiłem nawet rejestrator by zobaczyć, o co kaman. Jeździłem z nim ponad tydzień i ten sam błąd p0401 występuje w czasie 1-2 sekund ( tak jest zczytane z rejestr.) Ja i mój mechanik już z nienawiścią powoli patrzymy na ten samochód. Już 4 miesiące z tym walczymy i nic. Auto ma teraz 83 tyś km.
Rozważam dwie opcje:
1. Wywalenie egr + filtr cząstek. (trochę za świeże a tą opcję ?)
2. Zmiana wartości w programie sterownika dotyczące przepływu.
Jakieś propozycje?, porady?, bo szczerze mam już tego dosyć.

A jazda z kontrolką na desce powoduję, że nie ma radochy z jady

Pozdr,
Witam, mam podobny problem (slinik 2.7 TDI). Wymieniony EGR, przepustnica i chlodnica spalin i problem nie zostal rozwiazany. Kontrolka sygnalizujaca blad spalin zapala sie na jakis czas (np. klikaset kilometrow) a potem znowu gasnie. Wszystkie naprawy robione w serwisie Audi w Olsztynie.
Z tego co wyczytalem na forum to wina moze byc jeszcze wezyki do podcisnieniowego sterowania praca egr, przeplywiomierz, wtryskiwacze??? Jakie sa wasze sugestie? Lukasz M, znalazles przyczyne usterki w twoim samochodzie?
Update 02.02.2016: Podbijam temat. Nikt nie ma doswiadczenia w tej materii?
Z tego co wyczytalem na forum to wina moze byc jeszcze wezyki do podcisnieniowego sterowania praca egr, przeplywiomierz, wtryskiwacze??? Jakie sa wasze sugestie? Lukasz M, znalazles przyczyne usterki w twoim samochodzie?
Update 02.02.2016: Podbijam temat. Nikt nie ma doswiadczenia w tej materii?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 sty 2013, 15:32
- Lokalizacja: bruksela
Witam, Moze ktos pomoze
Gdy wracalem dzis z pracy, na autostradzie chcialem wyprzedzic inny samochod, wlaczylem kierunek i gaz.... a auto nagle stacilo moc, moglem jechac max 80-90km/h. i zapalila sie pomaranczowa kontrolka silnika. Po miescie to samo tragedia bylo jechac. Zero mocy, zero przyspieszenia.
czy ktos ma pomysl co to moze byc za awaria? dzieki z gory za pomoc:)

Gdy wracalem dzis z pracy, na autostradzie chcialem wyprzedzic inny samochod, wlaczylem kierunek i gaz.... a auto nagle stacilo moc, moglem jechac max 80-90km/h. i zapalila sie pomaranczowa kontrolka silnika. Po miescie to samo tragedia bylo jechac. Zero mocy, zero przyspieszenia.
czy ktos ma pomysl co to moze byc za awaria? dzieki z gory za pomoc:)