Niedziałająca regulacja fotela pasażera...
Niedziałająca regulacja fotela pasażera...
Witam.
Przeczytałem parę tematów na tematy podobne do mojego lecz nie znalazłem nigdzie jasnej odpowiedzi...
Kupiłem ostatnio A6 C5 z paroma małymi wadami jak: nie działająca jedna z szyb zepsuta blokada od tylnych szyb i takie pierdoły.
Z większością już sobie poradziłem lecz nie mogę dać sobie rady z siedzeniem pasażera to znaczy nie działa mi żadna z regulacji (mam wersję bez pamięci foteli).
Dodam tylko, że lampka pod siedzeniem świeci normalnie a i nie mam żadnych błędów związanych z poduszką w fotelu...
Może to być wina jakiegoś bezpiecznika to znaczy czy lewy i prawy fotel są na osobnych bezpiecznikach czy na jednym i ewentualnie gdzie mógłbym go zlokalizować??
Przeczytałem parę tematów na tematy podobne do mojego lecz nie znalazłem nigdzie jasnej odpowiedzi...
Kupiłem ostatnio A6 C5 z paroma małymi wadami jak: nie działająca jedna z szyb zepsuta blokada od tylnych szyb i takie pierdoły.
Z większością już sobie poradziłem lecz nie mogę dać sobie rady z siedzeniem pasażera to znaczy nie działa mi żadna z regulacji (mam wersję bez pamięci foteli).
Dodam tylko, że lampka pod siedzeniem świeci normalnie a i nie mam żadnych błędów związanych z poduszką w fotelu...
Może to być wina jakiegoś bezpiecznika to znaczy czy lewy i prawy fotel są na osobnych bezpiecznikach czy na jednym i ewentualnie gdzie mógłbym go zlokalizować??
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Niedziałająca regulacja fotela pasażera...
Lampka oraz poduszka, nie ma tu nic do rzeczy bo są zasilane z osobnych obwodów.BaranR pisze:Witam.
Przeczytałem parę tematów na tematy podobne do mojego lecz nie znalazłem nigdzie jasnej odpowiedzi...
Kupiłem ostatnio A6 C5 z paroma małymi wadami jak: nie działająca jedna z szyb zepsuta blokada od tylnych szyb i takie pierdoły.
Z większością już sobie poradziłem lecz nie mogę dać sobie rady z siedzeniem pasażera to znaczy nie działa mi żadna z regulacji (mam wersję bez pamięci foteli).
Dodam tylko, że lampka pod siedzeniem świeci normalnie a i nie mam żadnych błędów związanych z poduszką w fotelu...
Może to być wina jakiegoś bezpiecznika to znaczy czy lewy i prawy fotel są na osobnych bezpiecznikach czy na jednym i ewentualnie gdzie mógłbym go zlokalizować??
Rozumem, że chodzi o fotele z pełną elektryką? Pierwsze co powinieneś to sprawdzić bezpiecznik termiczny nr 12 na poniższym zdjęciu
Możesz spróbować go zastąpić zwykłym bezpiecznikiem 30A.
Jeżeli będzie OK, to odnieś fotel (odkręć go z przodu) i musisz się dostać do czerwonej kostki. Powinieneś sprawdzić napięcie pomiędzy konektorem 3 a 4 - powinno być +12V - jeżeli do tego miejsca będzie wszystko OK, to masz zdecydowanie problem w siedzeniu (może sterownik, może brudne mikrostyki, może uszkodzenie instalacji)
Niestety nie, fotele mają regulację tylko góra dół oraz dwie poduszki do regulacji.kot919 pisze:Rozumem, że chodzi o fotele z pełną elektryką?
Jeżeli chodzi o bezpiecznik nr 12 ze zdjęcia powyżej, to mam pytanie gdzie konkretnie znajdę tą skrzynkę?? To jest ta którą widać w gąszczu kabli po odkręceniu plastików pod kierownicą??
Jutro będę miał trochę czasu to jak będzie pogoda to odkręcę ten fotel i zobaczę co tam jest grane...
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
ok, podłączenie z punktu widzenia samochodu jest identyczneBaranR pisze:Niestety nie, fotele mają regulację tylko góra dół oraz dwie poduszki do regulacji.

BaranR pisze:Jeżeli chodzi o bezpiecznik nr 12 ze zdjęcia powyżej, to mam pytanie gdzie konkretnie znajdę tą skrzynkę?? To jest ta którą widać w gąszczu kabli po odkręceniu plastików pod kierownicą??
Niestety jest ona w 'gąszczu kabli', dlatego możesz najpierw sprawdzić napięcie na złączu fotela - jak go nie będzie, tzn że wielce prawdopodobne jest uszkodzenia bezpiecznika - wtedy już będziesz musiał się do niego dostać
Daj znać, co udało Ci się sprawdzić i ustalić - na tej podstawie będziemy mogli naprowadzić Cię na przyczyny niesprawności fotelaBaranR pisze:Jutro będę miał trochę czasu to jak będzie pogoda to odkręcę ten fotel i zobaczę co tam jest grane...
No więc tak.
Nie miałem dziś zbyt wiele czasu jednak zdążyłem rozebrać kawałek fotela i dowiedziałem się następujących rzeczy:
-Do fotela dochodzi +12V więc to nie wina bezpiecznika.
-12V dochodzi także do wyłącznika od regulacji
-Silnik od regulacji ma około 15 Ohm rezystancji lecz nie jest to pewne ponieważ mierzyłem to razem z przewodem od niego
Osobiście obstawiam uszkodzone przełączniki (wydaje mi się że mogły być w jakiś sposób zalane bo wszystkie styki są zaśniedziałe i nie działa żadna z regulacji mimo, że napięcie do nich dochodzi) bo napięcie jakie wychodzi z niego na silniczk to +9V i -6V czuli stanowczo za mało aby coś zdziałać, niestety człowiek jak piwa przy robocie nie wypije to jest głupi i dopiero teraz wpadłem na genialny pomysł sprawdzić silniczek "na krótko" czy w ogóle działa.
Niestety brakło mi czasu i pomysłów jak ściągnąć gałkę od regulacji oparcia i nie udało mi się porozbierać tych plastików w których siedzą przełączniki i robota była troszkę kłopotliwa i do tego gonił mnie czas.
Poszukam jakichś poradników jak rozebrać fotele i myślę, że jutro będzie podejście nr. 2.
Nie miałem dziś zbyt wiele czasu jednak zdążyłem rozebrać kawałek fotela i dowiedziałem się następujących rzeczy:
-Do fotela dochodzi +12V więc to nie wina bezpiecznika.
-12V dochodzi także do wyłącznika od regulacji
-Silnik od regulacji ma około 15 Ohm rezystancji lecz nie jest to pewne ponieważ mierzyłem to razem z przewodem od niego
Osobiście obstawiam uszkodzone przełączniki (wydaje mi się że mogły być w jakiś sposób zalane bo wszystkie styki są zaśniedziałe i nie działa żadna z regulacji mimo, że napięcie do nich dochodzi) bo napięcie jakie wychodzi z niego na silniczk to +9V i -6V czuli stanowczo za mało aby coś zdziałać, niestety człowiek jak piwa przy robocie nie wypije to jest głupi i dopiero teraz wpadłem na genialny pomysł sprawdzić silniczek "na krótko" czy w ogóle działa.
Niestety brakło mi czasu i pomysłów jak ściągnąć gałkę od regulacji oparcia i nie udało mi się porozbierać tych plastików w których siedzą przełączniki i robota była troszkę kłopotliwa i do tego gonił mnie czas.
Poszukam jakichś poradników jak rozebrać fotele i myślę, że jutro będzie podejście nr. 2.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli dochodzi napięcie, to spokojnie wyciągnij fotel z samochodu i podłącz go bezpieśrednio do aku - prościej się wszystko uruchamiaBaranR pisze:No więc tak.
Nie miałem dziś zbyt wiele czasu jednak zdążyłem rozebrać kawałek fotela i dowiedziałem się następujących rzeczy:
-Do fotela dochodzi +12V więc to nie wina bezpiecznika.
-12V dochodzi także do wyłącznika od regulacji
-Silnik od regulacji ma około 15 Ohm rezystancji lecz nie jest to pewne ponieważ mierzyłem to razem z przewodem od niego
Osobiście obstawiam uszkodzone przełączniki (wydaje mi się że mogły być w jakiś sposób zalane bo wszystkie styki są zaśniedziałe i nie działa żadna z regulacji mimo, że napięcie do nich dochodzi) bo napięcie jakie wychodzi z niego na silniczk to +9V i -6V czuli stanowczo za mało aby coś zdziałać, niestety człowiek jak piwa przy robocie nie wypije to jest głupi i dopiero teraz wpadłem na genialny pomysł sprawdzić silniczek "na krótko" czy w ogóle działa.
Niestety brakło mi czasu i pomysłów jak ściągnąć gałkę od regulacji oparcia i nie udało mi się porozbierać tych plastików w których siedzą przełączniki i robota była troszkę kłopotliwa i do tego gonił mnie czas.
Poszukam jakichś poradników jak rozebrać fotele i myślę, że jutro będzie podejście nr. 2.

Jeżeli chodzi o pokrętło opuszczania oparcia - w instrukcji z ELSY jest napisane że należy je podważyć specjalnym przyrządem (jak wszystko zresztą). W praktyce to wygląda tak, ze plastyk ten trzyma się na 4rech zatrzaskach do metalowego rdzenia. Niestety ja robiłem 2 podejścia i w obu przypadkach połamałem te zatrzaski

Niestety nie mogę znaleźć schematu, jak powinien łączyć przełącznik wysokości dla Twojego typu siedzenia. Jednakże spróbuj na początek go rozebrać i przeczyścić. Pomysł z podłączeniem silnika na krótko jak najbardziej słuszny

Daj znać co było nie tak

No i wszystko jasne 
Wina leżała po stronie przełączników tzn. zaśniedziałe i powycierane styki co powodowało że między niektórymi była spora przerwa przez co nie było szans na działanie :P:P
Wszystko naprawione mam nadzieję na dłuższy okres:)
Dzięki za pomoc temat można zamknąć.
P.S "kot919" jak zrobiłeś składane lusterka z pilota?? i czy może wiesz gdzie w sedanie po lifcie jest antena FM??

Wina leżała po stronie przełączników tzn. zaśniedziałe i powycierane styki co powodowało że między niektórymi była spora przerwa przez co nie było szans na działanie :P:P
Wszystko naprawione mam nadzieję na dłuższy okres:)
Dzięki za pomoc temat można zamknąć.
P.S "kot919" jak zrobiłeś składane lusterka z pilota?? i czy może wiesz gdzie w sedanie po lifcie jest antena FM??
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Najważniejsze że wszystko zaczęło działać jak powinno - nasze 'bolidy' starzeją się z dnia na dzień i niestety przygody z zaśniedziałymi stykami mogą stawać się coraz częstszeBaranR pisze:No i wszystko jasne
Wina leżała po stronie przełączników tzn. zaśniedziałe i powycierane styki co powodowało że między niektórymi była spora przerwa przez co nie było szans na działanie :P:P
Wszystko naprawione mam nadzieję na dłuższy okres:)
Dzięki za pomoc temat można zamknąć.

Składane lusterka masz opisane w tym poście: a6-c5podlaczenie-elektrycznie-skladanyc ... e+lusterkaBaranR pisze:P.S "kot919" jak zrobiłeś składane lusterka z pilota?? i czy może wiesz gdzie w sedanie po lifcie jest antena FM??
Antena FM i MW powinna być zintegrowana z tylną podgrzewaną szybą - sygnał z niej kierowany jest na wzmacniacz antenowy, skąd biegnie do radia.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 10:44 przez kot919, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja mam pytanie z innej beczki aczkolwiek wciąż na temat.
Mam fotele z el regulacją góra dół i poduszkami pod "tyłkiem" i dolną częścią pleców.
Góra dół śmiga aż miło ale w obu fotelach mam ten problem że gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
Z góry dzięki
Mam fotele z el regulacją góra dół i poduszkami pod "tyłkiem" i dolną częścią pleców.
Góra dół śmiga aż miło ale w obu fotelach mam ten problem że gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
Z góry dzięki
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
zagmatwaneSzatanski pisze:A ja mam pytanie z innej beczki aczkolwiek wciąż na temat.
Mam fotele z el regulacją góra dół i poduszkami pod "tyłkiem" i dolną częścią pleców.
Góra dół śmiga aż miło ale w obu fotelach mam ten problem że gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
Z góry dzięki
znaczy brak uwypuklenia w czesci oparcia fotela?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Jeżeli słyszysz, że podczas naciskania przycisków regulacji odcinka lędźwiowego, działają silniczki, a mimo to nie czujesz że coś się zmienia to masz do wyboru:Szatanski pisze:... gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
- uszkodzeniu uległo któreś z cięgien przesuwających plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego (może być uszkodzone któreś z mocowań)
- uszkodzeniu uległo któreś z mocowań mechanizmu do stelaża fotela - w takim wypadku masz odczucie, że zapadasz się w fotel
- uszkodzeniu uległ plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego
- masz bardzo grube odzienie i nie jesteś w stanie wyczuć ruchu

Co możesz z tym zrobić - cóż tylko rozebrać - aby się do tego zabrać najlepiej (operacje w skrócie - jak będziesz rozbierał to sam się zorientujesz co trzeba zrobić

- odłączasz przewody od spodu fotela
- wyciągasz fotel na zewnątrz pojazdu
- demontujesz osłony zewnętrzne (plastykowe)
- rozłączasz niezbędne okablowanie wewnątrz fotela
- 'wyczepiasz' obicie oparcia z osłony tyłu oparcia (element z siatkę na drobiazgi)
- demontujesz osłonę oparcia
W tym momencie masz dostęp do całego mechanizmu. Montaż w kolejności odwrotnej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
U mnie po prostu pekl drut dolny do ktorego byl przymocowany caly system przesuwu. Po naciskaniu uwypuklenia przesuwal sie ale do tylu gdyz plecy go odpychaly (caly stelaz regulujacy).kot919 pisze:Jeżeli słyszysz, że podczas naciskania przycisków regulacji odcinka lędźwiowego, działają silniczki, a mimo to nie czujesz że coś się zmienia to masz do wyboru:Szatanski pisze:... gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
- uszkodzeniu uległo któreś z cięgien przesuwających plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego (może być uszkodzone któreś z mocowań)
- uszkodzeniu uległo któreś z mocowań mechanizmu do stelaża fotela - w takim wypadku masz odczucie, że zapadasz się w fotel
- uszkodzeniu uległ plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego
- masz bardzo grube odzienie i nie jesteś w stanie wyczuć ruchu
Co możesz z tym zrobić - cóż tylko rozebrać - aby się do tego zabrać najlepiej (operacje w skrócie - jak będziesz rozbierał to sam się zorientujesz co trzeba zrobić):
- odłączasz przewody od spodu fotela
- wyciągasz fotel na zewnątrz pojazdu
- demontujesz osłony zewnętrzne (plastykowe)
- rozłączasz niezbędne okablowanie wewnątrz fotela
- 'wyczepiasz' obicie oparcia z osłony tyłu oparcia (element z siatkę na drobiazgi)
- demontujesz osłonę oparcia
W tym momencie masz dostęp do całego mechanizmu. Montaż w kolejności odwrotnej.
Nie musialem demontowac fotela by dostac sie do silnikow oparcia. Wystarczylo zdemontowac tyl fotela.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W sumie jak tak się głębiej zastanowić, to masz rację, powinno być dojście do 'tyłu'axe pisze:Nie musialem demontowac fotela by dostac sie do silnikow oparcia. Wystarczylo zdemontowac tyl fotela.


P.S. Tylna osłona jest zaczepiona na 2 zatrzaskach (źółte od tapicerki), które mogą ulec uszkodzeniu przy demontażu

kot919 pisze:Jeżeli słyszysz, że podczas naciskania przycisków regulacji odcinka lędÂźwiowego, działają silniczki, a mimo to nie czujesz że coś się zmienia to masz do wyboru:Szatanski pisze:... gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryÂźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
- uszkodzeniu uległo któreś z cięgien przesuwających plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędÂźwiowego (może być uszkodzone któreś z mocowań)
- uszkodzeniu uległo któreś z mocowań mechanizmu do stelaża fotela - w takim wypadku masz odczucie, że zapadasz się w fotel
- uszkodzeniu uległ plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędÂźwiowego
- masz bardzo grube odzienie i nie jesteś w stanie wyczuć ruchu
Co możesz z tym zrobić - cóż tylko rozebrać - aby się do tego zabrać najlepiej (operacje w skrócie - jak będziesz rozbierał to sam się zorientujesz co trzeba zrobić):
- odłączasz przewody od spodu fotela
- wyciągasz fotel na zewnątrz pojazdu
- demontujesz osłony zewnętrzne (plastykowe)
- rozłączasz niezbędne okablowanie wewnątrz fotela
- 'wyczepiasz' obicie oparcia z osłony tyłu oparcia (element z siatkę na drobiazgi)
- demontujesz osłonę oparcia
W tym momencie masz dostęp do całego mechanizmu. Montaż w kolejności odwrotnej.
Dzięki wielkie

Nie no oczywiście że sprawdzałem bez grubego odzienia i nawet samą ręką bez siadania.
Nie ma efektu zapadania ani pod tyłkiem ani części lędÂźwiowej po prostu zero reakcji tylko słychać że silniczki mieszają.
Przy okazji jak będę miał czas na pewno zastosuje się do opisu rozebrania tych foteli i zobaczę co w fotelu "piszczy".
Czytałem tutaj na podobnych tematach że tam problem jest z mocowaniem plastikowym linki.
w każdym razie zajrzę a efekty opiszę.
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat