Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Niedziałająca regulacja fotela pasażera...

Wnętrze
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BaranR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Niedziałająca regulacja fotela pasażera...

Post autor: BaranR » 04 maja 2013, 11:49

Witam.
Przeczytałem parę tematów na tematy podobne do mojego lecz nie znalazłem nigdzie jasnej odpowiedzi...

Kupiłem ostatnio A6 C5 z paroma małymi wadami jak: nie działająca jedna z szyb zepsuta blokada od tylnych szyb i takie pierdoły.
Z większością już sobie poradziłem lecz nie mogę dać sobie rady z siedzeniem pasażera to znaczy nie działa mi żadna z regulacji (mam wersję bez pamięci foteli).
Dodam tylko, że lampka pod siedzeniem świeci normalnie a i nie mam żadnych błędów związanych z poduszką w fotelu...
Może to być wina jakiegoś bezpiecznika to znaczy czy lewy i prawy fotel są na osobnych bezpiecznikach czy na jednym i ewentualnie gdzie mógłbym go zlokalizować??

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Niedziałająca regulacja fotela pasażera...

Post autor: kot919 » 08 maja 2013, 16:19

BaranR pisze:Witam.
Przeczytałem parę tematów na tematy podobne do mojego lecz nie znalazłem nigdzie jasnej odpowiedzi...

Kupiłem ostatnio A6 C5 z paroma małymi wadami jak: nie działająca jedna z szyb zepsuta blokada od tylnych szyb i takie pierdoły.
Z większością już sobie poradziłem lecz nie mogę dać sobie rady z siedzeniem pasażera to znaczy nie działa mi żadna z regulacji (mam wersję bez pamięci foteli).
Dodam tylko, że lampka pod siedzeniem świeci normalnie a i nie mam żadnych błędów związanych z poduszką w fotelu...
Może to być wina jakiegoś bezpiecznika to znaczy czy lewy i prawy fotel są na osobnych bezpiecznikach czy na jednym i ewentualnie gdzie mógłbym go zlokalizować??
Lampka oraz poduszka, nie ma tu nic do rzeczy bo są zasilane z osobnych obwodów.

Rozumem, że chodzi o fotele z pełną elektryką? Pierwsze co powinieneś to sprawdzić bezpiecznik termiczny nr 12 na poniższym zdjęciu

Obrazek

Możesz spróbować go zastąpić zwykłym bezpiecznikiem 30A.

Jeżeli będzie OK, to odnieś fotel (odkręć go z przodu) i musisz się dostać do czerwonej kostki. Powinieneś sprawdzić napięcie pomiędzy konektorem 3 a 4 - powinno być +12V - jeżeli do tego miejsca będzie wszystko OK, to masz zdecydowanie problem w siedzeniu (może sterownik, może brudne mikrostyki, może uszkodzenie instalacji)

Awatar użytkownika
BaranR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BaranR » 08 maja 2013, 21:28

kot919 pisze:Rozumem, że chodzi o fotele z pełną elektryką?
Niestety nie, fotele mają regulację tylko góra dół oraz dwie poduszki do regulacji.

Jeżeli chodzi o bezpiecznik nr 12 ze zdjęcia powyżej, to mam pytanie gdzie konkretnie znajdę tą skrzynkę?? To jest ta którą widać w gąszczu kabli po odkręceniu plastików pod kierownicą??

Jutro będę miał trochę czasu to jak będzie pogoda to odkręcę ten fotel i zobaczę co tam jest grane...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 08 maja 2013, 21:53

BaranR pisze:Niestety nie, fotele mają regulację tylko góra dół oraz dwie poduszki do regulacji.
ok, podłączenie z punktu widzenia samochodu jest identyczne ;-)
BaranR pisze:Jeżeli chodzi o bezpiecznik nr 12 ze zdjęcia powyżej, to mam pytanie gdzie konkretnie znajdę tą skrzynkę?? To jest ta którą widać w gąszczu kabli po odkręceniu plastików pod kierownicą??

Niestety jest ona w 'gąszczu kabli', dlatego możesz najpierw sprawdzić napięcie na złączu fotela - jak go nie będzie, tzn że wielce prawdopodobne jest uszkodzenia bezpiecznika - wtedy już będziesz musiał się do niego dostać
BaranR pisze:Jutro będę miał trochę czasu to jak będzie pogoda to odkręcę ten fotel i zobaczę co tam jest grane...
Daj znać, co udało Ci się sprawdzić i ustalić - na tej podstawie będziemy mogli naprowadzić Cię na przyczyny niesprawności fotela

Awatar użytkownika
BaranR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BaranR » 09 maja 2013, 20:16

No więc tak.
Nie miałem dziś zbyt wiele czasu jednak zdążyłem rozebrać kawałek fotela i dowiedziałem się następujących rzeczy:
-Do fotela dochodzi +12V więc to nie wina bezpiecznika.
-12V dochodzi także do wyłącznika od regulacji
-Silnik od regulacji ma około 15 Ohm rezystancji lecz nie jest to pewne ponieważ mierzyłem to razem z przewodem od niego

Osobiście obstawiam uszkodzone przełączniki (wydaje mi się że mogły być w jakiś sposób zalane bo wszystkie styki są zaśniedziałe i nie działa żadna z regulacji mimo, że napięcie do nich dochodzi) bo napięcie jakie wychodzi z niego na silniczk to +9V i -6V czuli stanowczo za mało aby coś zdziałać, niestety człowiek jak piwa przy robocie nie wypije to jest głupi i dopiero teraz wpadłem na genialny pomysł sprawdzić silniczek "na krótko" czy w ogóle działa.

Niestety brakło mi czasu i pomysłów jak ściągnąć gałkę od regulacji oparcia i nie udało mi się porozbierać tych plastików w których siedzą przełączniki i robota była troszkę kłopotliwa i do tego gonił mnie czas.

Poszukam jakichś poradników jak rozebrać fotele i myślę, że jutro będzie podejście nr. 2.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 09 maja 2013, 23:00

BaranR pisze:No więc tak.
Nie miałem dziś zbyt wiele czasu jednak zdążyłem rozebrać kawałek fotela i dowiedziałem się następujących rzeczy:
-Do fotela dochodzi +12V więc to nie wina bezpiecznika.
-12V dochodzi także do wyłącznika od regulacji
-Silnik od regulacji ma około 15 Ohm rezystancji lecz nie jest to pewne ponieważ mierzyłem to razem z przewodem od niego

Osobiście obstawiam uszkodzone przełączniki (wydaje mi się że mogły być w jakiś sposób zalane bo wszystkie styki są zaśniedziałe i nie działa żadna z regulacji mimo, że napięcie do nich dochodzi) bo napięcie jakie wychodzi z niego na silniczk to +9V i -6V czuli stanowczo za mało aby coś zdziałać, niestety człowiek jak piwa przy robocie nie wypije to jest głupi i dopiero teraz wpadłem na genialny pomysł sprawdzić silniczek "na krótko" czy w ogóle działa.

Niestety brakło mi czasu i pomysłów jak ściągnąć gałkę od regulacji oparcia i nie udało mi się porozbierać tych plastików w których siedzą przełączniki i robota była troszkę kłopotliwa i do tego gonił mnie czas.

Poszukam jakichś poradników jak rozebrać fotele i myślę, że jutro będzie podejście nr. 2.
Jeżeli dochodzi napięcie, to spokojnie wyciągnij fotel z samochodu i podłącz go bezpieśrednio do aku - prościej się wszystko uruchamia :-)
Jeżeli chodzi o pokrętło opuszczania oparcia - w instrukcji z ELSY jest napisane że należy je podważyć specjalnym przyrządem (jak wszystko zresztą). W praktyce to wygląda tak, ze plastyk ten trzyma się na 4rech zatrzaskach do metalowego rdzenia. Niestety ja robiłem 2 podejścia i w obu przypadkach połamałem te zatrzaski :-( - Później ratowałem się poksipolem.

Niestety nie mogę znaleźć schematu, jak powinien łączyć przełącznik wysokości dla Twojego typu siedzenia. Jednakże spróbuj na początek go rozebrać i przeczyścić. Pomysł z podłączeniem silnika na krótko jak najbardziej słuszny :-)

Daj znać co było nie tak :-)

Awatar użytkownika
BaranR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BaranR » 10 maja 2013, 22:20

No i wszystko jasne :)
Wina leżała po stronie przełączników tzn. zaśniedziałe i powycierane styki co powodowało że między niektórymi była spora przerwa przez co nie było szans na działanie :P:P
Wszystko naprawione mam nadzieję na dłuższy okres:)
Dzięki za pomoc temat można zamknąć.

P.S "kot919" jak zrobiłeś składane lusterka z pilota?? i czy może wiesz gdzie w sedanie po lifcie jest antena FM??

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 11 maja 2013, 01:25

BaranR pisze:No i wszystko jasne :)
Wina leżała po stronie przełączników tzn. zaśniedziałe i powycierane styki co powodowało że między niektórymi była spora przerwa przez co nie było szans na działanie :P:P
Wszystko naprawione mam nadzieję na dłuższy okres:)
Dzięki za pomoc temat można zamknąć.
Najważniejsze że wszystko zaczęło działać jak powinno - nasze 'bolidy' starzeją się z dnia na dzień i niestety przygody z zaśniedziałymi stykami mogą stawać się coraz częstsze :(
BaranR pisze:P.S "kot919" jak zrobiłeś składane lusterka z pilota?? i czy może wiesz gdzie w sedanie po lifcie jest antena FM??
Składane lusterka masz opisane w tym poście: a6-c5podlaczenie-elektrycznie-skladanyc ... e+lusterka

Antena FM i MW powinna być zintegrowana z tylną podgrzewaną szybą - sygnał z niej kierowany jest na wzmacniacz antenowy, skąd biegnie do radia.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2013, 10:44 przez kot919, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BaranR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 17 kwie 2013, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BaranR » 11 maja 2013, 14:54

Ok, a którędy mniej więcej biegnie kabel i gdzie znajduje się wzmacniacz??

Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

Post autor: Szatanski » 25 maja 2013, 23:48

A ja mam pytanie z innej beczki aczkolwiek wciąż na temat.
Mam fotele z el regulacją góra dół i poduszkami pod "tyłkiem" i dolną częścią pleców.
Góra dół śmiga aż miło ale w obu fotelach mam ten problem że gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?

Z góry dzięki
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 26 maja 2013, 00:09

Szatanski pisze:A ja mam pytanie z innej beczki aczkolwiek wciąż na temat.
Mam fotele z el regulacją góra dół i poduszkami pod "tyłkiem" i dolną częścią pleców.
Góra dół śmiga aż miło ale w obu fotelach mam ten problem że gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?

Z góry dzięki
zagmatwane
znaczy brak uwypuklenia w czesci oparcia fotela?
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 maja 2013, 00:20

Szatanski pisze:... gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
Jeżeli słyszysz, że podczas naciskania przycisków regulacji odcinka lędźwiowego, działają silniczki, a mimo to nie czujesz że coś się zmienia to masz do wyboru:
- uszkodzeniu uległo któreś z cięgien przesuwających plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego (może być uszkodzone któreś z mocowań)
- uszkodzeniu uległo któreś z mocowań mechanizmu do stelaża fotela - w takim wypadku masz odczucie, że zapadasz się w fotel
- uszkodzeniu uległ plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego
- masz bardzo grube odzienie i nie jesteś w stanie wyczuć ruchu :-)

Co możesz z tym zrobić - cóż tylko rozebrać - aby się do tego zabrać najlepiej (operacje w skrócie - jak będziesz rozbierał to sam się zorientujesz co trzeba zrobić :-) ):
- odłączasz przewody od spodu fotela
- wyciągasz fotel na zewnątrz pojazdu
- demontujesz osłony zewnętrzne (plastykowe)
- rozłączasz niezbędne okablowanie wewnątrz fotela
- 'wyczepiasz' obicie oparcia z osłony tyłu oparcia (element z siatkę na drobiazgi)
- demontujesz osłonę oparcia

W tym momencie masz dostęp do całego mechanizmu. Montaż w kolejności odwrotnej.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: axe » 26 maja 2013, 11:34

kot919 pisze:
Szatanski pisze:... gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
Jeżeli słyszysz, że podczas naciskania przycisków regulacji odcinka lędźwiowego, działają silniczki, a mimo to nie czujesz że coś się zmienia to masz do wyboru:
- uszkodzeniu uległo któreś z cięgien przesuwających plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego (może być uszkodzone któreś z mocowań)
- uszkodzeniu uległo któreś z mocowań mechanizmu do stelaża fotela - w takim wypadku masz odczucie, że zapadasz się w fotel
- uszkodzeniu uległ plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędźwiowego
- masz bardzo grube odzienie i nie jesteś w stanie wyczuć ruchu :-)

Co możesz z tym zrobić - cóż tylko rozebrać - aby się do tego zabrać najlepiej (operacje w skrócie - jak będziesz rozbierał to sam się zorientujesz co trzeba zrobić :-) ):
- odłączasz przewody od spodu fotela
- wyciągasz fotel na zewnątrz pojazdu
- demontujesz osłony zewnętrzne (plastykowe)
- rozłączasz niezbędne okablowanie wewnątrz fotela
- 'wyczepiasz' obicie oparcia z osłony tyłu oparcia (element z siatkę na drobiazgi)
- demontujesz osłonę oparcia

W tym momencie masz dostęp do całego mechanizmu. Montaż w kolejności odwrotnej.
U mnie po prostu pekl drut dolny do ktorego byl przymocowany caly system przesuwu. Po naciskaniu uwypuklenia przesuwal sie ale do tylu gdyz plecy go odpychaly (caly stelaz regulujacy).
Nie musialem demontowac fotela by dostac sie do silnikow oparcia. Wystarczylo zdemontowac tyl fotela.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 26 maja 2013, 12:20

axe pisze:Nie musialem demontowac fotela by dostac sie do silnikow oparcia. Wystarczylo zdemontowac tyl fotela.
W sumie jak tak się głębiej zastanowić, to masz rację, powinno być dojście do 'tyłu' <okok>, jednakże na wyciągniętym fotelu masz możliwość jego 'obracania' co w przypadku gdy nigdy wcześniej tego nie robiliśmy, znacznie ułatwia sprawę (wyciągnięcie fotela to kwestia 2min - odpiąć kostki, odkręcić 2 śruby mocujące stelaż fotela :-) )

P.S. Tylna osłona jest zaczepiona na 2 zatrzaskach (źółte od tapicerki), które mogą ulec uszkodzeniu przy demontażu :-)

Awatar użytkownika
Szatanski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 sty 2011, 14:43
Lokalizacja: EUDEZET

Post autor: Szatanski » 02 cze 2013, 10:26

kot919 pisze:
Szatanski pisze:... gdy kombinuję tym okrągłym przyciskiem do sterowania owych poduch i fakt słychać że w obu fotelach wszystko działa jednak nie ma efektu regulacji. To chodzi na jakiś paskach czy coś ? Jak w ogóle o ugryÂźć zajrzeć tam czy coś. Miał ktoś podobny problem ?
Jeżeli słyszysz, że podczas naciskania przycisków regulacji odcinka lędÂźwiowego, działają silniczki, a mimo to nie czujesz że coś się zmienia to masz do wyboru:
- uszkodzeniu uległo któreś z cięgien przesuwających plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędÂźwiowego (może być uszkodzone któreś z mocowań)
- uszkodzeniu uległo któreś z mocowań mechanizmu do stelaża fotela - w takim wypadku masz odczucie, że zapadasz się w fotel
- uszkodzeniu uległ plastykowy element powodujący 'wyoblenie' odcinka lędÂźwiowego
- masz bardzo grube odzienie i nie jesteś w stanie wyczuć ruchu :-)

Co możesz z tym zrobić - cóż tylko rozebrać - aby się do tego zabrać najlepiej (operacje w skrócie - jak będziesz rozbierał to sam się zorientujesz co trzeba zrobić :-) ):
- odłączasz przewody od spodu fotela
- wyciągasz fotel na zewnątrz pojazdu
- demontujesz osłony zewnętrzne (plastykowe)
- rozłączasz niezbędne okablowanie wewnątrz fotela
- 'wyczepiasz' obicie oparcia z osłony tyłu oparcia (element z siatkę na drobiazgi)
- demontujesz osłonę oparcia

W tym momencie masz dostęp do całego mechanizmu. Montaż w kolejności odwrotnej.

Dzięki wielkie ;)
Nie no oczywiście że sprawdzałem bez grubego odzienia i nawet samą ręką bez siadania.
Nie ma efektu zapadania ani pod tyłkiem ani części lędÂźwiowej po prostu zero reakcji tylko słychać że silniczki mieszają.
Przy okazji jak będę miał czas na pewno zastosuje się do opisu rozebrania tych foteli i zobaczę co w fotelu "piszczy".
Czytałem tutaj na podobnych tematach że tam problem jest z mocowaniem plastikowym linki.
w każdym razie zajrzę a efekty opiszę.
Poprzedniki :
100 C4 2.5 TDI 115 km manual
A6 C4 2.5 TDI 115 km automat

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja