Run flat w Audi
Run flat w Audi
Witam,
mam do Was pytanie.
Z nieistotnych dla tego problemu względów mam zamiar założyć opony typu run flat do Audi A6 C6 3.0 quattro. W dobrym serwisie wulkanizacyjnym odradzano mi jednak to bardzo, gdyż wg nich zawieszenie w Audi nie jest przystosowane do tego typu opon, które sa dedykowane dla BMW i może skończyć się to znacznie szybszą koniecznością wymiany zawieszenia.
Czy stanowisko serwisu jest prawidłowe i rzeczywiście odradzacie mi to zrobić? (pytam tylko o względy zawieszenia)
pozdrawiam
mam do Was pytanie.
Z nieistotnych dla tego problemu względów mam zamiar założyć opony typu run flat do Audi A6 C6 3.0 quattro. W dobrym serwisie wulkanizacyjnym odradzano mi jednak to bardzo, gdyż wg nich zawieszenie w Audi nie jest przystosowane do tego typu opon, które sa dedykowane dla BMW i może skończyć się to znacznie szybszą koniecznością wymiany zawieszenia.
Czy stanowisko serwisu jest prawidłowe i rzeczywiście odradzacie mi to zrobić? (pytam tylko o względy zawieszenia)
pozdrawiam
Witam ja osobiscie w mojej c6 ce 2 lata jezdzilem na run flat zadnej roznicy nie zauwarzylem zeby zawiecha mocniej czy szybciej dostawala najwiekszym problemem jest kapec nie wszyscy maja sprzet do zdejmowania tych nieszczesnych opon ale na kapciu mozesz jechac ja osobiscie teraz zmienilem na normalne oponki mam nadzieje ze pomoglem 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
stanowisko serwisu jak najbardziej prawidłowe .charakterystyka zawiasu nie przystosowana do runflata.chodzi o kwestię trakcji.
nieprzystosowana felga (za lużna)runflat jest ciaśniej spasowany na feldze .inny profil przetłoczeń felgi -przetłoczenia zabezpieczają runflata mocniej przed zsunięciem się stopki opony z rantu felgi. założenie runflata na zwykłą felgę bezdętkową nic nie da bo po kilkuset metrach jazdy bez ciśnienia zsunie się z rantu i ulegnie zniszczeniu.
jej sztywny bok pracuje tylko jeśli jest osadzony na feldze jeśli się zsunie będzie zachowywać się jak zwykła opona.
co do trwałóści zawiasu - twardsza opona= krótsza żywotność .
kolejnym minusem jest wysoka podatność na ząbkowanie oraz wyższa cena
nieprzystosowana felga (za lużna)runflat jest ciaśniej spasowany na feldze .inny profil przetłoczeń felgi -przetłoczenia zabezpieczają runflata mocniej przed zsunięciem się stopki opony z rantu felgi. założenie runflata na zwykłą felgę bezdętkową nic nie da bo po kilkuset metrach jazdy bez ciśnienia zsunie się z rantu i ulegnie zniszczeniu.
jej sztywny bok pracuje tylko jeśli jest osadzony na feldze jeśli się zsunie będzie zachowywać się jak zwykła opona.
co do trwałóści zawiasu - twardsza opona= krótsza żywotność .
kolejnym minusem jest wysoka podatność na ząbkowanie oraz wyższa cena
Cos w tym musi byc poniewaz sprzedalem bmw i kupilem audi oponki byly jeszcze zdrowe ale tak jak wczesniej pisalem na zawieszeniu nie odczulem roznicy teraz jak zmienilem na zwykle opon tito przy okazji zmienialem tylko koncowkireszta nie wymagala wymiany zaznaczam po 2 latach jazdy co do trakcji tez bylo wszystko ok osobiscie na run flatzlapalem kapciai jakies pol kilosa jechalem do wulkanizatora i z opono sie nic nie stalo wiadomo (20kmh) potem zostala sklejona i jezdzilem nadal co do zabkowania ja takich przypadlosci nie mialem opony byly rowno wytarte a tak ogolnie to zawieche wczesniej czy pozniej trzeba wymienic takie gow....drogi w na zielonej wyspie 

- po pierwsze: musisz mieć czujniki ciśnienia, a nie wszystkie wersje to mają. Jak z opony RoF schodzi powietrze, to możesz tego nie zauważyc/nie poczuć 
- po drugie: opona RoF jest zdecydowanie cięższa od zwykłej. Na oponie 205/55/16 było to circa 3 kg. A ta waga może robić różnice w pracy zawieszenia.
Z wlasnego doswiadczenia...
Przesiadka z opon RoF 205/55/16 na zwykłe opony 215/50/17 to ........ poprawa komfortu jazdy
Przynajmniej w BMW. Ja bym jednak został przy zwykłych oponach.

- po drugie: opona RoF jest zdecydowanie cięższa od zwykłej. Na oponie 205/55/16 było to circa 3 kg. A ta waga może robić różnice w pracy zawieszenia.
Z wlasnego doswiadczenia...
Przesiadka z opon RoF 205/55/16 na zwykłe opony 215/50/17 to ........ poprawa komfortu jazdy

V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 

Tak jak wczesniej oponki po bmce rozmiar byl ten sam 245/45 wiec ja zadnej roznicy nie odczulem w bmce zawiecha m-technik tutaj
sline czujniki mam w zimowkach w letnich faktycznie nie mam.
[ Dodano: 2013-05-24, 10:14 ]
Przesiadka z ruf na zwykle faktycznie lepszy konfort ale z dunlopa na pirelli tez odczujesz roznice.
[ Dodano: 2013-05-24, 10:15 ]
A kapcia jak zlapalem to odrazu wyczulem bez czujnika kiere zaczelo sciagac.
sline czujniki mam w zimowkach w letnich faktycznie nie mam.

[ Dodano: 2013-05-24, 10:14 ]
Przesiadka z ruf na zwykle faktycznie lepszy konfort ale z dunlopa na pirelli tez odczujesz roznice.
[ Dodano: 2013-05-24, 10:15 ]
A kapcia jak zlapalem to odrazu wyczulem bez czujnika kiere zaczelo sciagac.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
zgodnie z technologią runflaty się nie naprawia jest to zabronione .wynika to z faktu braku możliwości w warunkach warsztatowych weryfikacji stanu sciany bocznej opony która była eksploatowana bez ciśnienia .ale wiadomo większość serwisów to robi .na zwykłej oponie też przejedziesz na kapciu sam praktykowałem jazdę na odcinku 15 km na 3 uszkodzonych kołach .zabrakło ni do serwisu 1500m z obawy przed uszkodzeniem felg
Niechce sie sprzeczac ale nieopowiadaj ze na trzech kapciach zwyklych opon przejechales 15 kilosow i wszystkie opony byly sprawne po naprawieniu do dalszej jazdy dobre a co do sciany opony jak uszkodzisz to i zwyklej sie nie naprawia a w run flu jak zlapalem kapcia to mechanik faktycznie powiedzial ze sie nie naprawia bo tak przewidzial to producent ale powiedzial tez ze naprawial krocie tych opon ale tylko na spodnich czesciach opony nigdy na bokach i zawsze bylo wporzo u mnie tez bylo wporzodku ogolnie opony run flut so bardzo dobrymi oponami mialem je w audi przez dwa lata i polecam innym z trakcja tez nie bylo zadntch problemow jak to inni pisza a po zlapaniu kapcia jestem ciekaw kto idzie kupic odrazu nowo opone ?
[ Dodano: 2013-05-25, 08:29 ]
Jeszcze do quattro gdzie 3 opony so starte zaluzmy do 6 mm a przebita jest nowa i ma 8 mm fak sa dte opony dedykowane do bmw ale bmw ma tez xdrive .
[ Dodano: 2013-05-25, 08:45 ]
Przy indeksie y92 tez jest zabroniona jazda powyzej 270 a przy zdjetej blokadzie da sie poleciec ze 290 i tez opony wytrzymaja to juz jest zart
[ Dodano: 2013-05-25, 08:53 ]
Sorki ZR do 240 92Y do 300
[ Dodano: 2013-05-25, 08:29 ]
Jeszcze do quattro gdzie 3 opony so starte zaluzmy do 6 mm a przebita jest nowa i ma 8 mm fak sa dte opony dedykowane do bmw ale bmw ma tez xdrive .
[ Dodano: 2013-05-25, 08:45 ]
Przy indeksie y92 tez jest zabroniona jazda powyzej 270 a przy zdjetej blokadzie da sie poleciec ze 290 i tez opony wytrzymaja to juz jest zart

[ Dodano: 2013-05-25, 08:53 ]
Sorki ZR do 240 92Y do 300
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Opinie ekspertów
http://www.opony.com.pl/opony-porady-ek ... lat/?id=21
A to jeszcze ciekawsze http://www.auto-swiat.pl/1-opony-run-fl ... o-i-za-ile

A to jeszcze ciekawsze http://www.auto-swiat.pl/1-opony-run-fl ... o-i-za-ile
Warsztat, naprawy Audi A6.
ja zrobiłem z 40 tys km na runflatach w tamtym roku i poza tym że trochę na komforcie się traci (o ile można w a6 na 18 -19" mówić o komforcie)
dla mnie są ok, wolno nie jeżdżę ale jakoś przesadnie szybko też nie i jak za jakiś czas przyjdzie mi zmienić opony to kupie kolejne runflaty.
Przy okazji Goodeyear gwarantuje 80km bez powietrza nie przekraczając 80km/h bez uszkodzenia opony gdzieś to w karcie gwarancyjnej widziałem kiedyś
dla mnie są ok, wolno nie jeżdżę ale jakoś przesadnie szybko też nie i jak za jakiś czas przyjdzie mi zmienić opony to kupie kolejne runflaty.
Przy okazji Goodeyear gwarantuje 80km bez powietrza nie przekraczając 80km/h bez uszkodzenia opony gdzieś to w karcie gwarancyjnej widziałem kiedyś