Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Run flat w Audi

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
pichta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2013, 16:35
Lokalizacja: Poznań

Run flat w Audi

Post autor: pichta » 22 maja 2013, 16:57

Witam,

mam do Was pytanie.
Z nieistotnych dla tego problemu względów mam zamiar założyć opony typu run flat do Audi A6 C6 3.0 quattro. W dobrym serwisie wulkanizacyjnym odradzano mi jednak to bardzo, gdyż wg nich zawieszenie w Audi nie jest przystosowane do tego typu opon, które sa dedykowane dla BMW i może skończyć się to znacznie szybszą koniecznością wymiany zawieszenia.
Czy stanowisko serwisu jest prawidłowe i rzeczywiście odradzacie mi to zrobić? (pytam tylko o względy zawieszenia)

pozdrawiam

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 23 maja 2013, 15:17

Witam ja osobiscie w mojej c6 ce 2 lata jezdzilem na run flat zadnej roznicy nie zauwarzylem zeby zawiecha mocniej czy szybciej dostawala najwiekszym problemem jest kapec nie wszyscy maja sprzet do zdejmowania tych nieszczesnych opon ale na kapciu mozesz jechac ja osobiscie teraz zmienilem na normalne oponki mam nadzieje ze pomoglem <okok>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 23 maja 2013, 23:18

stanowisko serwisu jak najbardziej prawidłowe .charakterystyka zawiasu nie przystosowana do runflata.chodzi o kwestię trakcji.
nieprzystosowana felga (za lużna)runflat jest ciaśniej spasowany na feldze .inny profil przetłoczeń felgi -przetłoczenia zabezpieczają runflata mocniej przed zsunięciem się stopki opony z rantu felgi. założenie runflata na zwykłą felgę bezdętkową nic nie da bo po kilkuset metrach jazdy bez ciśnienia zsunie się z rantu i ulegnie zniszczeniu.
jej sztywny bok pracuje tylko jeśli jest osadzony na feldze jeśli się zsunie będzie zachowywać się jak zwykła opona.
co do trwałóści zawiasu - twardsza opona= krótsza żywotność .
kolejnym minusem jest wysoka podatność na ząbkowanie oraz wyższa cena

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 24 maja 2013, 08:37

Cos w tym musi byc poniewaz sprzedalem bmw i kupilem audi oponki byly jeszcze zdrowe ale tak jak wczesniej pisalem na zawieszeniu nie odczulem roznicy teraz jak zmienilem na zwykle opon tito przy okazji zmienialem tylko koncowkireszta nie wymagala wymiany zaznaczam po 2 latach jazdy co do trakcji tez bylo wszystko ok osobiscie na run flatzlapalem kapciai jakies pol kilosa jechalem do wulkanizatora i z opono sie nic nie stalo wiadomo (20kmh) potem zostala sklejona i jezdzilem nadal co do zabkowania ja takich przypadlosci nie mialem opony byly rowno wytarte a tak ogolnie to zawieche wczesniej czy pozniej trzeba wymienic takie gow....drogi w na zielonej wyspie <luzik>

Awatar użytkownika
amsnake
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 sty 2013, 16:33
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: amsnake » 24 maja 2013, 09:59

- po pierwsze: musisz mieć czujniki ciśnienia, a nie wszystkie wersje to mają. Jak z opony RoF schodzi powietrze, to możesz tego nie zauważyc/nie poczuć :)

- po drugie: opona RoF jest zdecydowanie cięższa od zwykłej. Na oponie 205/55/16 było to circa 3 kg. A ta waga może robić różnice w pracy zawieszenia.

Z wlasnego doswiadczenia...
Przesiadka z opon RoF 205/55/16 na zwykłe opony 215/50/17 to ........ poprawa komfortu jazdy :) Przynajmniej w BMW. Ja bym jednak został przy zwykłych oponach.
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 :)

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 24 maja 2013, 10:12

Tak jak wczesniej oponki po bmce rozmiar byl ten sam 245/45 wiec ja zadnej roznicy nie odczulem w bmce zawiecha m-technik tutaj
sline czujniki mam w zimowkach w letnich faktycznie nie mam.
<uoee>

[ Dodano: 2013-05-24, 10:14 ]
Przesiadka z ruf na zwykle faktycznie lepszy konfort ale z dunlopa na pirelli tez odczujesz roznice.

[ Dodano: 2013-05-24, 10:15 ]
A kapcia jak zlapalem to odrazu wyczulem bez czujnika kiere zaczelo sciagac.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 maja 2013, 20:39

zgodnie z technologią runflaty się nie naprawia jest to zabronione .wynika to z faktu braku możliwości w warunkach warsztatowych weryfikacji stanu sciany bocznej opony która była eksploatowana bez ciśnienia .ale wiadomo większość serwisów to robi .na zwykłej oponie też przejedziesz na kapciu sam praktykowałem jazdę na odcinku 15 km na 3 uszkodzonych kołach .zabrakło ni do serwisu 1500m z obawy przed uszkodzeniem felg

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 25 maja 2013, 08:26

Niechce sie sprzeczac ale nieopowiadaj ze na trzech kapciach zwyklych opon przejechales 15 kilosow i wszystkie opony byly sprawne po naprawieniu do dalszej jazdy dobre a co do sciany opony jak uszkodzisz to i zwyklej sie nie naprawia a w run flu jak zlapalem kapcia to mechanik faktycznie powiedzial ze sie nie naprawia bo tak przewidzial to producent ale powiedzial tez ze naprawial krocie tych opon ale tylko na spodnich czesciach opony nigdy na bokach i zawsze bylo wporzo u mnie tez bylo wporzodku ogolnie opony run flut so bardzo dobrymi oponami mialem je w audi przez dwa lata i polecam innym z trakcja tez nie bylo zadntch problemow jak to inni pisza a po zlapaniu kapcia jestem ciekaw kto idzie kupic odrazu nowo opone ?

[ Dodano: 2013-05-25, 08:29 ]
Jeszcze do quattro gdzie 3 opony so starte zaluzmy do 6 mm a przebita jest nowa i ma 8 mm fak sa dte opony dedykowane do bmw ale bmw ma tez xdrive .

[ Dodano: 2013-05-25, 08:45 ]
Przy indeksie y92 tez jest zabroniona jazda powyzej 270 a przy zdjetej blokadzie da sie poleciec ze 290 i tez opony wytrzymaja to juz jest zart <rotfl>

[ Dodano: 2013-05-25, 08:53 ]
Sorki ZR do 240 92Y do 300

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 maja 2013, 13:42

pisze żę nie dojechałem bo z opon nic nie zostało a to nie były runflaty
te 290km/h przy 224 km to chyba żart albo przekłamania licznika .zgodnie z prawami fizyki przy tej masie niemożliwe fizycznie

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 25 maja 2013, 16:45

Ja mam akurat tyle ale sa tacy co maja po 280KM a opony te same

[ Dodano: 2013-05-25, 16:46 ]
Ty naprawde jestes Nawiedzacz <lol>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 maja 2013, 16:54

przy masie a6 taka prędkość jest w zasięgu ok 400kM
280 KM to stanowczo za mało jeśli mówimy o prędkości rzeczywistej a nie licznikowej

Audycja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 126
Rejestracja: 18 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Audycja » 25 maja 2013, 16:56

Dobra niech ci bedzie Ci co maja dwa razy wieksze turbo wsadzone <dokuczacz>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 maja 2013, 18:40

Lektor.

Awatar użytkownika
GARY_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 12 gru 2010, 20:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GARY_ » 25 maja 2013, 21:12

ja zrobiłem z 40 tys km na runflatach w tamtym roku i poza tym że trochę na komforcie się traci (o ile można w a6 na 18 -19" mówić o komforcie)
dla mnie są ok, wolno nie jeżdżę ale jakoś przesadnie szybko też nie i jak za jakiś czas przyjdzie mi zmienić opony to kupie kolejne runflaty.
Przy okazji Goodeyear gwarantuje 80km bez powietrza nie przekraczając 80km/h bez uszkodzenia opony gdzieś to w karcie gwarancyjnej widziałem kiedyś

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga