Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AJM 1.9 115 KM] Co to za część??

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
hitman130384
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
Lokalizacja: Honefoss

[ AJM 1.9 115 KM] Co to za część??

Post autor: hitman130384 » 24 maja 2013, 15:39

Mamy z ojem dziwny problem z uciekającym płynem z układu chłodzenia. Ostatnio zauważyliśmy, że po odkręceniu zaworku przy zbiorniku z gumowej rureczki do zbiornika dostawały się bańki powietrza. Pewnie coś jest nieszczelne i wzratsa ciśnienie i stopniowo wywala przez zawór bezpieczeństwa.

Zauważyliśmy również, że część na zdjęciu dziwnie brzęczy, a gdy dolejemy wody do układu, po uprzednim zmniejszeiu jej ilość podczas jazdy na trasie( wg 1 zdania), część ta jakby delikatnie cichła jednak nadal słychać brzęczenie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

elvis7676
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2013, 12:00
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: olesnica/gengenbach

Post autor: elvis7676 » 24 maja 2013, 18:49

Obstawiam uszczelke pod glowica .U mnie wywalalo plyn przy wiekszych predkosciach na autostradzie

hitman130384
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
Lokalizacja: Honefoss

Post autor: hitman130384 » 24 maja 2013, 19:53

Wiesz może co to za część na tym zdjęciu?
No własnie u nas też wywala płyn jak się pojeździ z wieksza predkoscią w trasie do kraju.

Jeszcze się tak spytam, bo skoro miałeś to samo to jeśli można wiedzieć ile kosztowała przyjemność wymiany tej uszczelki ?

[ Dodano: 2013-05-24, 22:40 ]
Macie może coś takiego jak to tylko żeby było z silnikiem diesla, mój ojciec jest mechanikiem ale już dawno nie robi w zawodzie.
Tu dam linka do tego co znalazłem LINK SILNIK BENZ

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 25 maja 2013, 13:48

ten sprzęt do mierzenia kompresji to ma raczej większość mechaników, ja u siebie również przy szybszej jeździe miałem tak że wywalało mi płyn i temperatura rosła ale naprawę przeprowadziłem sam więc zapłaciłem tylko 16 zł za szlif głowicy i 100 zł za uszczelkę, no i tam jeszcze doszedł koszt nowych szpilek do głowicy, płynu chłodzącego więc jakoś mi się tak w 200 zł zamknęło. Ale z tego co się orientowałem to mechanicy biorą za tą robotę tak 400-500 zł.
A to na zdjęciu to mi wygląda na zawór EGR

elvis7676
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2013, 12:00
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: olesnica/gengenbach

Post autor: elvis7676 » 25 maja 2013, 22:33

Mi temperatura nie rosla chyba ze pod 200 jechalem a przy normalnej jezdzie tylko waz robil sie twardy . Mnie skasowali 900zl za wymiane

hitman130384
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
Lokalizacja: Honefoss

Post autor: hitman130384 » 26 maja 2013, 20:02

No nam właśnie temp też nie rośnie a wywala wodę. Dzisiaj było tu 23 stpnie i pojechalismy pozwiedzać troszku i na serpentynach temp doszła pod 80-90 no i węże twarde były.

[ Dodano: 2013-05-26, 20:08 ]
A narazie nie mam jak potwierdzić co to może być bo będziemy w kraju w lipcu dopiero. Mam też pytanie czy w trasie yj ok 1800 km coś się może stać?
Będziemy uważać na to i jeśli pojawi nam się kontrolka o braku płyny będziemy dolewać wody do układu. No i nie będziemy szaleć za bardzo, ewentualnie przez Niemcy ok 180km/h w porywach.

elvis7676
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 26 sty 2013, 12:00
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: olesnica/gengenbach

Post autor: elvis7676 » 26 maja 2013, 21:09

Z taka predkoscia to nie polecam ja wracalem do polski ale jechalem 140-150 to raz dolewalem i nic sie nie stalo . Po zdjeciu uszczelki byla tylko w jednym miejscu rozdwojona i to bylo przyczyna ,ale ja mialem mniej do domu bo tylko 1000 km

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 27 maja 2013, 15:36

powiem Ci tak, ja też na początku miałem tak że wywalało płyn a temperatura nie rosła, węże twardniały itp i akurat szykował mi się wyjazd do Włoch, 2000 km od siebie z Polski. Jak jechałem do Włoch to nic mi się nie działo, nawet nie dolewałem płynu bo raczej spokojnie jechałem, nie więcej niż 150 ale jak wracałem no to już piekłem konkretnie, 180-200 i na trasie dolałem płynu tylko raz, jechałem tak dlatego bo jeszcze wtedy nie wiedziałem czemu wywala mi ten płyn ale że temperatura nie rosła to się nie przejmowałem, dolewałem i jechałem dalej. Myślę że u Ciebie dzieje się to samo co u mnie czyli te same objawy i finał też raczej będzie ten sam, jeÂździć na razie możesz bo wiadome to tylko kwestia dolania płynu i na trasie jak nie będziesz męczył silnika to również nie powinno się nic dziać ale myślę że to już (tak samo jak u mnie) oznaka że głowica się odkształca i raczej nic nie ochroni Cię to przed szlifem powierzchni głowicy.

hitman130384
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
Lokalizacja: Honefoss

Post autor: hitman130384 » 08 cze 2013, 14:31

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, już za ok 4 tygodnie będziemy w Krk i samochód powędruje do mechanika. Podzielę się z wami co mechanik wymieniał i ile to kosztowało.
Wstępnie dzwoniliśmy do GEMMY to wycenili wszsytko, czyli uszczelke, wał rozrządu, pasek itp na ok 3200zł. Nastepnie przedzwonilśmy do mechanika (zakładu) do którego cały czas oddajemy samochód to jedynie co nam koleś powiedział to, że robocizna ok 800zł a reszta zależy od zużycia częśći i okaże się na miejscu. Wydaje się to logiczne ;].




Ale mam do was jeszcze jedno pytanie, mianowicie nie wiemy czemu zaczął nam brzęczeć zawór EGR. Odpalamy silnik i praktycznie po 2s słychać, że brzęczy. Orientuje się ktoś co to może być i czy można to samemu odkręcić i ewentualnie przeczyścić itp. Do tego zaworu dochodzą jakieś 2-3 przewody i nie wiemy z czym, czy z olejem itp i czy można je normalnie zdjąć nie wylewając jakiegoś płynu.

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 08 cze 2013, 15:50

przez EGR przepływa tylko powietrze i spaliny, to jest to tzw dopalanie spalin więc nic Ci się nie wyleje. Odpowiadając na drugie pytanie to tak, EGR się rozbiera i czyści się bo po prostu po przepływających przez niego spalinach pozostaje w nim sadza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja