[ AJM 1.9 115 KM] Co to za część??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
- Lokalizacja: Honefoss
[ AJM 1.9 115 KM] Co to za część??
Mamy z ojem dziwny problem z uciekającym płynem z układu chłodzenia. Ostatnio zauważyliśmy, że po odkręceniu zaworku przy zbiorniku z gumowej rureczki do zbiornika dostawały się bańki powietrza. Pewnie coś jest nieszczelne i wzratsa ciśnienie i stopniowo wywala przez zawór bezpieczeństwa.
Zauważyliśmy również, że część na zdjęciu dziwnie brzęczy, a gdy dolejemy wody do układu, po uprzednim zmniejszeiu jej ilość podczas jazdy na trasie( wg 1 zdania), część ta jakby delikatnie cichła jednak nadal słychać brzęczenie.
Zauważyliśmy również, że część na zdjęciu dziwnie brzęczy, a gdy dolejemy wody do układu, po uprzednim zmniejszeiu jej ilość podczas jazdy na trasie( wg 1 zdania), część ta jakby delikatnie cichła jednak nadal słychać brzęczenie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
- Lokalizacja: Honefoss
Wiesz może co to za część na tym zdjęciu?
No własnie u nas też wywala płyn jak się pojeździ z wieksza predkoscią w trasie do kraju.
Jeszcze się tak spytam, bo skoro miałeś to samo to jeśli można wiedzieć ile kosztowała przyjemność wymiany tej uszczelki ?
[ Dodano: 2013-05-24, 22:40 ]
Macie może coś takiego jak to tylko żeby było z silnikiem diesla, mój ojciec jest mechanikiem ale już dawno nie robi w zawodzie.
Tu dam linka do tego co znalazłem LINK SILNIK BENZ
No własnie u nas też wywala płyn jak się pojeździ z wieksza predkoscią w trasie do kraju.
Jeszcze się tak spytam, bo skoro miałeś to samo to jeśli można wiedzieć ile kosztowała przyjemność wymiany tej uszczelki ?
[ Dodano: 2013-05-24, 22:40 ]
Macie może coś takiego jak to tylko żeby było z silnikiem diesla, mój ojciec jest mechanikiem ale już dawno nie robi w zawodzie.
Tu dam linka do tego co znalazłem LINK SILNIK BENZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
ten sprzęt do mierzenia kompresji to ma raczej większość mechaników, ja u siebie również przy szybszej jeździe miałem tak że wywalało mi płyn i temperatura rosła ale naprawę przeprowadziłem sam więc zapłaciłem tylko 16 zł za szlif głowicy i 100 zł za uszczelkę, no i tam jeszcze doszedł koszt nowych szpilek do głowicy, płynu chłodzącego więc jakoś mi się tak w 200 zł zamknęło. Ale z tego co się orientowałem to mechanicy biorą za tą robotę tak 400-500 zł.
A to na zdjęciu to mi wygląda na zawór EGR
A to na zdjęciu to mi wygląda na zawór EGR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
- Lokalizacja: Honefoss
No nam właśnie temp też nie rośnie a wywala wodę. Dzisiaj było tu 23 stpnie i pojechalismy pozwiedzać troszku i na serpentynach temp doszła pod 80-90 no i węże twarde były.
[ Dodano: 2013-05-26, 20:08 ]
A narazie nie mam jak potwierdzić co to może być bo będziemy w kraju w lipcu dopiero. Mam też pytanie czy w trasie yj ok 1800 km coś się może stać?
Będziemy uważać na to i jeśli pojawi nam się kontrolka o braku płyny będziemy dolewać wody do układu. No i nie będziemy szaleć za bardzo, ewentualnie przez Niemcy ok 180km/h w porywach.
[ Dodano: 2013-05-26, 20:08 ]
A narazie nie mam jak potwierdzić co to może być bo będziemy w kraju w lipcu dopiero. Mam też pytanie czy w trasie yj ok 1800 km coś się może stać?
Będziemy uważać na to i jeśli pojawi nam się kontrolka o braku płyny będziemy dolewać wody do układu. No i nie będziemy szaleć za bardzo, ewentualnie przez Niemcy ok 180km/h w porywach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
powiem Ci tak, ja też na początku miałem tak że wywalało płyn a temperatura nie rosła, węże twardniały itp i akurat szykował mi się wyjazd do Włoch, 2000 km od siebie z Polski. Jak jechałem do Włoch to nic mi się nie działo, nawet nie dolewałem płynu bo raczej spokojnie jechałem, nie więcej niż 150 ale jak wracałem no to już piekłem konkretnie, 180-200 i na trasie dolałem płynu tylko raz, jechałem tak dlatego bo jeszcze wtedy nie wiedziałem czemu wywala mi ten płyn ale że temperatura nie rosła to się nie przejmowałem, dolewałem i jechałem dalej. Myślę że u Ciebie dzieje się to samo co u mnie czyli te same objawy i finał też raczej będzie ten sam, jeÂździć na razie możesz bo wiadome to tylko kwestia dolania płynu i na trasie jak nie będziesz męczył silnika to również nie powinno się nic dziać ale myślę że to już (tak samo jak u mnie) oznaka że głowica się odkształca i raczej nic nie ochroni Cię to przed szlifem powierzchni głowicy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 sty 2013, 16:48
- Lokalizacja: Honefoss
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, już za ok 4 tygodnie będziemy w Krk i samochód powędruje do mechanika. Podzielę się z wami co mechanik wymieniał i ile to kosztowało.
Wstępnie dzwoniliśmy do GEMMY to wycenili wszsytko, czyli uszczelke, wał rozrządu, pasek itp na ok 3200zł. Nastepnie przedzwonilśmy do mechanika (zakładu) do którego cały czas oddajemy samochód to jedynie co nam koleś powiedział to, że robocizna ok 800zł a reszta zależy od zużycia częśći i okaże się na miejscu. Wydaje się to logiczne
.
Ale mam do was jeszcze jedno pytanie, mianowicie nie wiemy czemu zaczął nam brzęczeć zawór EGR. Odpalamy silnik i praktycznie po 2s słychać, że brzęczy. Orientuje się ktoś co to może być i czy można to samemu odkręcić i ewentualnie przeczyścić itp. Do tego zaworu dochodzą jakieś 2-3 przewody i nie wiemy z czym, czy z olejem itp i czy można je normalnie zdjąć nie wylewając jakiegoś płynu.
Wstępnie dzwoniliśmy do GEMMY to wycenili wszsytko, czyli uszczelke, wał rozrządu, pasek itp na ok 3200zł. Nastepnie przedzwonilśmy do mechanika (zakładu) do którego cały czas oddajemy samochód to jedynie co nam koleś powiedział to, że robocizna ok 800zł a reszta zależy od zużycia częśći i okaże się na miejscu. Wydaje się to logiczne
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Ale mam do was jeszcze jedno pytanie, mianowicie nie wiemy czemu zaczął nam brzęczeć zawór EGR. Odpalamy silnik i praktycznie po 2s słychać, że brzęczy. Orientuje się ktoś co to może być i czy można to samemu odkręcić i ewentualnie przeczyścić itp. Do tego zaworu dochodzą jakieś 2-3 przewody i nie wiemy z czym, czy z olejem itp i czy można je normalnie zdjąć nie wylewając jakiegoś płynu.