Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AEB 1.8 150 KM] Pytanie do posiadaczy 1.8T

Silniki benzynowe
error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

[ AEB 1.8 150 KM] Pytanie do posiadaczy 1.8T

Post autor: error » 22 maja 2013, 15:43

Witam, mam pytanie czy na wszyskich biegach turbina ciągnie wam od tylu samo tysiecy obrotów czyli 1800?
Wymieniłem przepływke na nówke oryginał, zawór n75 naprawiony, błedy skasowane, było ok jakiś czas ale ostatnio na 3,4,5 biegu to turbo czuc dopiero od 3500-4000 tyś to chyba coś jest nie tak bo czytałem ze w audi a6 1.8T turbinka pracuje najmocniej od 1750-2100 tyś. Troche sie martwie czy to turbo sie czasem nie kończy, chciałbym aby wypowiedzieli sie użytkownicy tych silników.Prosze o wyrozumiałosc i pomoc.pozdrawiam
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 maja 2013, 19:40

Nic nie piszesz o dv, trzeba sprawdzić.
Do zrobienia log dynamiczny z podglądem na wartości przepływki, aby być jej pewnym.
Jak naprawiłeś n75 ??, popodaniu napięcia zmienia kierunek przepływu ??

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 22 maja 2013, 20:39

grzemo pisze:Nic nie piszesz o dv, trzeba sprawdzić.
Do zrobienia log dynamiczny z podglądem na wartości przepływki, aby być jej pewnym.
Jak naprawiłeś n75 ??, popodaniu napięcia zmienia kierunek przepływu ??
dziś próbowałem z kumplem sie dobrać do dv ale nie udało nam sie, DV to taka puszka odrazu koło turbiny czy dojście do niego jest lepsze np z kanału? Troche żle napisałem, bo n75 był dobry,ale po rozebraniu wtyczki od n75 okazało się ze kable dochodzą do wtyczki ale nie dochodza do pinów i zawór w ogóle nie chodził, po zrobieniu kumpel uruchomił zawór przez kompa i skasował błąd
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 22 maja 2013, 20:49

error pisze:po zrobieniu kumpel uruchomił zawór przez kompa i skasował błąd
Ale pytanie czy w ogóle i właściwie pracuje.

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 23 maja 2013, 06:39

jak skasował błąd i uruchomił go to było słychać takie cykanie jak sie załączył na odpalonym silniku,dzis bede na komputerze to napisze coś wiecej
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 23 maja 2013, 09:19

cykanie w okolicy filtra powietrza pewnie więc to ma tak być. Nie jestem pewny ale turbo to chyba najwydajniej pracuje po 2100 a nie do 2100

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 23 maja 2013, 22:13

byłem dzis na komputerze, żadnych błędów, mechanik powiedział ze na siłe szukam chyba czegoś, chyba widocznie taki jest ten silnik,dzieki,pozdrawiam
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 24 maja 2013, 08:59

mysle ze wszystko jest ok, u mnie tez slychac cykliczne cykanie w okolicach filtra powietrza(tak pomiedzy filtrem a szyba przednia), a jesli chodzi o dzialanie turbo to 1 oraz 2 bieg wgniata juz od jakis 2tys obrotow 3 bieg jest w miare spokojny natomiast 4 oraz 5 bieg daje znac o sobie dopiero w okolicach 4tys i od 140km/h dostaje mocnego kopa. wszystko jest ok a Twoj mechanik ma racje : szukasz na sile :P
1.8T MrcZk'a hybryda itd

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 24 maja 2013, 13:40

MrcZk pisze:mysle ze wszystko jest ok, u mnie tez slychac cykliczne cykanie w okolicach filtra powietrza(tak pomiedzy filtrem a szyba przednia), a jesli chodzi o dzialanie turbo to 1 oraz 2 bieg wgniata juz od jakis 2tys obrotow 3 bieg jest w miare spokojny natomiast 4 oraz 5 bieg daje znac o sobie dopiero w okolicach 4tys i od 140km/h dostaje mocnego kopa. wszystko jest ok a Twoj mechanik ma racje : szukasz na sile :P
tak jak napisałeś kolego, nic dodać nic ująć :)
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 24 maja 2013, 21:52

Ci mechanicy to większość mówi, że człowiek się czepia i szuka czegoś na siłę ;) u mnie też mam takiego jak pojadę coś robić to mówią sprzedaj to i kup sobie 1.9 i będziesz latał to im mówię "chyba pełzał " nie obrażając tych co mają taki silnik. Mam taki samochód to robię, żeby było wszystko jak trzeba. Też mnie ostatnio zastanawiało przyspieszenie u mnie robiłem testy na 4 biegu od 2tyś do 5tyś i wyszło mi bardzo Âźle bo aż 27s. Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło mi ponad 12 tak więc jest dobrze. Jadę w następnym tyg do ProTurbo, żeby mi wszystko sprawdził i dopiero będę wiedział co jest nie tak. A co do pracy turbinki to u mnie też wgniata dopiero ok 3tyś obrotów i idzie aż do 6 tak samo <rotfl>
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 24 maja 2013, 22:36

Możecie rozszerzyć, co znaczy słowo ,,WGNIATA" ? Bo ja mam też rzekomo zdrowe 1.8T, a żadnego wgniotu nie czuję. Co najwyżej na 1, jak jest chłodno. Bo jak jest gorąco (25++) to tak go męczy przyspieszanie, że aż mi go szkoda... A Was wgniata na 3 a nawet 5 biegu ponad 140kmh...?

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 25 maja 2013, 00:10

Witam

Ja tez sie wypowiem w sprawie turbo - co do wgniatania to moze nie przesadzajmy bo owszem kopa ma, ale wyscigowka to nie jest :) U mnie najlepiej czuc turbo na 2,3 biegu 4 i 5 tez ale juz w mniejszym stopniu...
A co do cykania w okolicach filtra to na obudowie filtra jest taki zaworek (jesli sie nie myle jest to odpowietrznik baku lub cos w tym stylu.. i ona ma cykac :) )
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 25 maja 2013, 19:33

A czy to normalne że jak dam jej trochę buta i tak pojeżdżę to turbo robi się czerwone?? <mysli> dodam, że lata już nie mam ;) u mnie na 4 i 5 biegu jak dam gaz do końca to czuć że zaczyna iść jak trzeba ;p

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 27 maja 2013, 20:17

to że robi się czerwona to mocniejszej jeÂździe to normalne... w koncu sie turbo zagrzało.. dlatego warto po takiej jezdzie odczekać zanim zgasi się samochód żeby ostudzić turbine.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

Hubert21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 19 mar 2012, 09:46
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Hubert21 » 27 maja 2013, 22:21

rasti86 pisze:to że robi się czerwona to mocniejszej jeÂździe to normalne... w koncu sie turbo zagrzało.. dlatego warto po takiej jezdzie odczekać zanim zgasi się samochód żeby ostudzić turbine.
Tak właśnie i robię zawsze ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja