Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Skuteczność seryjnych hamulców z tarczami 321/255mm

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

[A6 C5] Skuteczność seryjnych hamulców z tarczami 321/255mm

Post autor: LesiU » 22 kwie 2013, 21:59

Cześć
Pytanie kieruję przede wszystkim do posiadaczy A6 C5 z wentylowanymi tarczami 321/30mm na przodzie oraz 255/10mm niewentylowane na tyle.
Czy przy prawie 1,8 tony masy własnej, seryjny zestaw (wliczając w to klocki) nie jest za słaby? Szczególnie niewentylowany tył.
Nie mam zamiaru regularnie upalać auta na torach wyścigowych ale tak od czasu do czasu... jest sens się pchać w wentylowany tył bądÂź ogólnie, jakieś lepsze hamulce czy seria spokojnie daje radę i nawet przy sportowej jeÂździe i częstych mocnych dohamowaniach ani przód ani w szczególności tył się nie przegrzewają?

bosmman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia

Post autor: bosmman » 23 kwie 2013, 12:03

Jezeli masz sprawne chamulce na ori czesciach mozesz spoko jezdzic. Z kad ci sie to pytanie wzielo a moze masz marne lub poprostu stare stwardniale opony i z tad twoje troski. Kiedys mialem Taki przypadek znajomy kupil od emerytow 12 letniego rekorda (opla dawne czasy) autko z przebiegiem 25000 bylo i jeszcze na fabrycznych oponach. przyczepnosc mialo rowna 0 i tak tez chamowalo strach bylo jezdzic. Znajomy myslal ze ma padniete chamulce wymienil nawet klocki na nowe. ale przyczyna byly starenkie opony. wymiana na nowe i autko smigalo ok

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 23 kwie 2013, 12:28

Nie no, przy słabych oponach tracisz przyczepność. Ja natomiast się zastanawiam, czy przy takiej masie pojazdu i bądÂź co bądÂź, seryjnych zaciskach, tarczach i klockach, nie zagotuję klocków po kilku ostrych hamowaniach z większej prędkości (a więc nie będzie czym hamować).
Może ktoś z Was jeÂździł A6 z seryjnymi hamulcami (najlepiej takimi jak w temacie) po Nordschleife i mógłby napisać, jak się hamulce spisywały?

bosmman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia

Post autor: bosmman » 23 kwie 2013, 14:41

Owszem widzialem zamordowane przednie tarcze chamulcow w C5 RS6 przez kierowcow zakladowych Audi na jazdach probnych - byly fioletowe i popekane jak szklo od wysokiej temperatury ale to absolutna extrema - ty mozesz spac skojnie i ostro jezdzic bez obaw

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 04 maja 2013, 12:38

LesiU pisze:Nie no, przy słabych oponach tracisz przyczepność. Ja natomiast się zastanawiam, czy przy takiej masie pojazdu i bądÂź co bądÂź, seryjnych zaciskach, tarczach i klockach, nie zagotuję klocków po kilku ostrych hamowaniach z większej prędkości (a więc nie będzie czym hamować).
Może ktoś z Was jeÂździł A6 z seryjnymi hamulcami (najlepiej takimi jak w temacie) po Nordschleife i mógłby napisać, jak się hamulce spisywały?
pokombinuj z s4 b7 chyba 345p i 300t lub 345p i tyl z s6 269mm wiem ze podchodza i w dobrych cenach idzie dostac
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 04 maja 2013, 17:01

A znasz rozmiar tłoczka/tłoczków w zacisku na tył z S4?

Na przód myślałem, żeby wstawić 345 i do tego Brembo 18Z, natomiast na tył albo z S4 albo z S8, tylko muszę najpierw poszukać, jaki jest tam rozmiar tłoczków.

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 04 maja 2013, 22:04

LesiU pisze:A znasz rozmiar tłoczka/tłoczków w zacisku na tył z S4?

Na przód myślałem, żeby wstawić 345 i do tego Brembo 18Z, natomiast na tył albo z S4 albo z S8, tylko muszę najpierw poszukać, jaki jest tam rozmiar tłoczków.
niestety nie pogadaj z Pisi
wiem ze 269 z s6 na tyl wchodza p&p
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

dam

Post autor: dam » 05 maja 2013, 02:22

LesiU pisze:Nie no, przy słabych oponach tracisz przyczepność. Ja natomiast się zastanawiam, czy przy takiej masie pojazdu i bądÂź co bądÂź, seryjnych zaciskach, tarczach i klockach, nie zagotuję klocków po kilku ostrych hamowaniach z większej prędkości (a więc nie będzie czym hamować).
Może ktoś z Was jeÂździł A6 z seryjnymi hamulcami (najlepiej takimi jak w temacie) po Nordschleife i mógłby napisać, jak się hamulce spisywały?


kolego, miałem taki problem w swojej niuni. hamulce seryjne nie dawały rady. jak pościgałem się trochę po mieście i depnąłem w hamulce kilka razy mocniej to pojawiał się problem z hamowaniem. im bardziej się nagrzewały tym słabiej hamowały. myślałem ze problem leży po stronie płynu hamulcowego, ale po wymianie na DOT 5.1 problem nie minął. dopiero zamówiłem tarcze MIKODY nawiercane i nacinane na przód i na tył, do tego klocki zimmermann i hamulce zmieniły się nie do poznania. także jeżeli masz jakieś wątpliwości to polecam taką wymianę całego zestawu. pozdr.

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 15 maja 2013, 13:50

Witam czy problem nie dotyczy zacisków dwutłoczkowych,a w zaciskach czterotłoczkowych jest ok.Mam zamiar wymienic moje zaciski dwutłoczkowe na czterotłoczkowe ale czy coś to da.Powinno,ostatecznie zamontowanych jest dwa razy więcej klocków.Przerabiał ktoś temat.Gdyż obecnie przy ostrzejszej jezdzie hamowania nie ma.

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 16 maja 2013, 23:49

krzys19600 pisze:Witam czy problem nie dotyczy zacisków dwutłoczkowych,a w zaciskach czterotłoczkowych jest ok.Mam zamiar wymienic moje zaciski dwutłoczkowe na czterotłoczkowe ale czy coś to da.
Generalnie chyba każde hamulce seryjne są za słabe jeżeli zwykłym cywilnym autem jeÂździmy szybko i dynamicznie - niestety tak jak wy w waszych A6/S6 tak i my w naszych A8/S8 mamy niestety podobne odczucia.
Rozwiązaniem problemu jest oczywiście zakładanie mocniejszych zestawów... na początek najlepiej rozejrzeć się za zestawami fabrycznymi z tego samego modelu auta ale mocniejszej wersji silnikowej... już samo zastosowanie większej tarczy i tych samych klocków daje pozytywne efekty.
Tu właściciele zwykłych A6/A8 moim zdaniem mają przewagę nad właścicielami S6/S8 - do A6/A8 zakładamy fabryczne zestawy od mocniejszych wersji silnikowych do zestawów od S6/S8 włącznie.... właścicielom S6/S8 pozostają już tylko droższe rozwiązania dla S6 adaptując np. zestaw od RS6 (nie wiem jakie są tutaj możliwości) a właścicielom S8 pozostaje adaptować zestawy hamulcowe Porsche albo Q7 albo ceramika.

Ja również uważałem, że hamulce w moim A8 nie są najlepsze a że tarcze były już nie pierwszej młodości i klocki również więc korzystając z okazji ich wymiany wrzuciłem hamulce z S8..... na razie tylko przód ale już widzę że hamuje się lepiej.... a już niedługo tył również będzie w rozmiarze S8 i mam nadzieję, że moje pozytywne wrażenia jeszcze się poprawią.... wisienką na torcie będą przewody hamulcowe w oplocie i będzie finito :)


U ciebie kolego, jeżeli dobrze zrozumiałem, są hamulce z przodu dwu tłoczkowe czyli zaciski pływające na 4 klocki czyli właściwie to samo co stosowane w A8 D2...
a te 4-tłoczkowe które chcesz założyć to jakie są i od czego?... czyżby Brembo z S8 D2??.... tarcze większe od twoich bo 345x30mm i pomimo tylko dwóch klocków (duże) na pewno będzie hamować lepiej ale Brembo to zaciski stałe zupełnie inaczej mocowane do zwrotnicy więc będzie potrzebny jakiś adapter....... no chyba, że zwrotnice z S8 D2 da się w łatwy sposób zaadaptować do A6 C5 to wtedy będzie prosty temat.
Ale jest kilka firm zajmujących się modyfikacjami układów hamulcowych więc i adapter do Brembo pewnie też można kupić.
W każdym razie, jeżeli fabryczne hamulce nie spełniają twoich oczekiwać to polecam zmiany - banan na twarzy będzie na pewno <luzik>

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 17 maja 2013, 07:50

Dzieki FOSS, za odp.Rozjasniłeś mi sprawę,Czy zakladał ktoś zestawy od sida;
http://s4sid.pl/7685.html

Awatar użytkownika
FOSS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
Kontakt:

Post autor: FOSS » 17 maja 2013, 10:04

krzys19600 pisze:Dzieki FOSS, za odp.Rozjasniłeś mi sprawę,Czy zakladał ktoś zestawy od sida;
http://s4sid.pl/7685.html
Ja pozostałem przy fabrycznym zestawie (u mnie bez większych ceregieli zakłada się jarzma, zaciski, tarcze, klocki od S8 D3) ale u nas na ósekmach dwóch czy trzech kolegów korzystało z zestawów SiD'a... z tego co kojarzę to mają koledzy zaciski Porsche... te co widziałem na żywo to w A8 D2 i drugi w S8 D2.... hamują całkiem dobrze :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga