Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] [A6 C5] 1.8T AWT czyszczenie turbinki

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

[ INNY] [A6 C5] 1.8T AWT czyszczenie turbinki

Post autor: Jigitt » 16 maja 2013, 10:36

Hej. Zastanawiam się czy nie wyjąć z mojej C5-ki turbinki celem sprawdzenia jej wizualnie i ewentualnego wyczyszczenia. Podejrzewam, że nigdy nie było z nią nic robionr... tylko zastanawiam się czy to czyszczenie będzie mocno skomplikowane czy nie, jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć co i jak to będę wdzięczny.

Szukałem i przeglądałem kilka tutoriali ale widziałem same turbinki od diesla, nie wiem jakie są różnice pomiędzy turbiną TDI a moją 1.8T AWT...

Poza tym jak już bym wyciągnął, to domyślam się, że są tam jakieś uszczelki, ma ktoś może nr danych uszczelek, żeby ta robotka miała ręce i nogi...??

Z góry dzięki!!
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 16 maja 2013, 11:10

odradzam grzebanie przy turbojeżeli auto jeÂździ i nie masz co do tego żadnych zastrzeżeń. Dla kontroli i stanu możesz zdjąć rurę odkręcając cybant żeby spradzićjak wyglądają łopatki i czy wirnik nie ma luzów ( przód-tył ) i to wszystko

Awatar użytkownika
Jigitt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
Imię: Tomi
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Jigitt » 16 maja 2013, 12:42

no ok, zbliża mi się wymiana oleju więc przy okazji zajrzę i w turbinę, ew. mam środek w sprayu Wynn's do czyszczenia turbin i EGR to psiknę żeby trochę ewentualnego nagaru przepaliła... Gorzej jak będą luzy na wirniku... :/
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 14:15 przez Jigitt, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...

Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,

jest znów C5FL :D

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 16 maja 2013, 13:18

minimalny...ale to naprawdę minimalny luz może być i często bywa jednak w przyszłości nie należy go bagatelizować.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 17 maja 2013, 00:00

Witam
Turbinka Po stronie ciepłej pracuje w takich temperaturach że tam nie ma w zasadzie nagaru i nie ma potrzeby jej czyścić.Spalone resztki oleju same się dopalają i wylatują ze spalinami.Jedyne co można sprawdzić to gniazdo i klapę czy nie są powypalane przez spaliny.
Po stronie zimnej wirnik jest tak czysty, że wygląda jak nowy.To za sprawą drobinek oleju pochodzących z recyrkulacji spalin z komory korbowej.
Jedyne co możesz zrobić to to co radził Ci kolega :ściągnąć wąż po stronie zimnej i sprawdzić luz poosiowy(poprzeczny, nie powinien występować), oraz palcem obrócić wirnik dookoła własnej osi (musi się płynnie obracać).
Pozdrawiam Stanisław

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja