Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Iskrzący przekaźnik

Elektryka
ODPOWIEDZ
osoba111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2010, 22:24
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Iskrzący przekaÂźnik

Post autor: osoba111 » 13 maja 2013, 20:50

Witam. Od paru dni mam taki problem z przekaÂźnikiem nr 370, w internecie pisze, że jest to przekaÂźnik od wentylatora. Słychać jakby coś w nim iskrzyło, po wymianie na nowy dalej to samo. Słychać go zazwyczaj podczas jazdy skręcając w prawo, gdy jadę prosto lub w lewo to jest dobrze. Co może być nie tak ?? Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 14 maja 2013, 18:28

Może wiązka (kabelek) od wentylatora gdzieś się przeciera?

osoba111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2010, 22:24
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: osoba111 » 14 maja 2013, 21:23

No może, ale powiedz mi od którego wentylatora, czy od nawiewu czy od chłodnicy ??

Awatar użytkownika
kovalnet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: MARCINOWICE

Post autor: kovalnet » 16 maja 2013, 21:44

Wydaje mi się, że od chłodnicy, ale pewności nie mam.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Iskrzący przekaÂźnik

Post autor: kot919 » 17 maja 2013, 10:50

osoba111 pisze:Witam. Od paru dni mam taki problem z przekaÂźnikiem nr 370, w internecie pisze, że jest to przekaÂźnik od wentylatora. Słychać jakby coś w nim iskrzyło, po wymianie na nowy dalej to samo. Słychać go zazwyczaj podczas jazdy skręcając w prawo, gdy jadę prosto lub w lewo to jest dobrze. Co może być nie tak ?? Proszę o pomoc.
Oznaczenie 370 to jego typ, a za bardzo nie mówi do czego służy. Korzystając tego postu (a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm) napisz dokładanie, jaki jest jego numer podstawki (gdzie jest umiejscowiony).
Jeżeli przekaÂźnik 'iskrzy' to może to być spowodowane słabym sygnałem GND podłączonym do jego cewki, element sterujący przekaÂźnikiem (cewką) jest uszkodzony (możliwy problem w okablowaniu - 'niepewny' styk), bądÂź jest uszkodzony sam przekaÂźnik (wymieniałeś więc raczej można wykluczyć tę usterkę)

Jak podasz w którym miejscu się znajduje to napiszę Ci które połączenia będą do sprawdzenia.

osoba111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2010, 22:24
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: osoba111 » 19 maja 2013, 19:59

Witam. PrzekaÂźnik ma następujące symbole:
8D0 951 253

Dzisiaj po włączeniu klimatyzacji wszystko było OK jednak gdy ją wyłączyłem przekaÂźnik iskrzył przez cały czas. Czyli na pewno jest to związane z klimatyzacją. Tylko teraz moje pytanie co z tym zrobić ?? Jutro po pracy napiszę gdzie on dokładnie jest, ponieważ trzeba rozkręcać całą obudowę pod kierownicą żeby się do niego dobrać. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-05-20, 21:23 ]
OK już rozkręciłem obudowę i poniżej są zdjęcia prezentujące lokalizację iskrzącego przekaÂźnika. Napiszę tylko, że jest coraz gorzej po włączeniu zapłonu wystarczy że poruszę się delikatnie i już słychać iskrzenie. Proszę o pomoc bo nawet radia się nie da słuchać. VAG nie mógł wejść i sprawdzić klimatyzacji, wszystko inne sprawdził a klime nie dało rady.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 21 maja 2013, 14:46

osoba111 pisze: [ Dodano: 2013-05-20, 21:23 ]
OK już rozkręciłem obudowę i poniżej są zdjęcia prezentujące lokalizację iskrzącego przekaÂźnika. Napiszę tylko, że jest coraz gorzej po włączeniu zapłonu wystarczy że poruszę się delikatnie i już słychać iskrzenie. Proszę o pomoc bo nawet radia się nie da słuchać. VAG nie mógł wejść i sprawdzić klimatyzacji, wszystko inne sprawdził a klime nie dało rady.
Ok przekaÂźnik jest od 2stopnia pracy wentylatora chłodnicy. Jest on sterowany z 2 elementów. Pierwszy z nich jest czujnik ciśnienia klimatyzacji, a drugim z nich jest czujnik termiczny chłodnicy. Jeżeli przekaÂźnik jest OK (pisałeś że zamieniałeś miejscami), to problem jest w którymś z czujników, bądÂź w samym okablowaniu.

Zakładam, że wiesz co nieco z elektryki :-) - oto co możesz sprawdzić aby potwierdzić czy błąd leży po stronie instalacji samochodu:

- wyciągnij przekaÂźnik
- w miejscu (w podstawce przekaÂźnika) gdzie styk opisany jest jako 85 - powinieneś mieć napięcie +12V stałe (nie może być 'skoków' na zasadzie raz jest, raz go nie ma)
- w miejscu (w podstawce przekaÂźnika) gdzie styk opisany jest jako 86 - powinieneś mieć GND jeżeli jest konieczne włączenie przekaÂźnika (możesz ustawić miernik w pomiar rezystancji i jedną sondę podłączyć do tego styku, natomiast drugą do jakiegoś elementu karoserii - śruba, metalowy stelaż deski rozdzielczej)
Rezystancja powinna być 0Ohm (lub blisko tej wartości) jeżeli ma być włączony wentylator oraz 'nieskończoność' jeżeli nie ma takiej konieczności (jeżeli będzie co chwila skakać pomiędzy 0 a inną 'dużą' wartością to oznacza błąd czujnika bądÂź instalacji)

Poszukiwanie usterki:

- wspomniałem że problem może tkwić w 2 elementach sterujących - najlepiej byłoby sprawdzić który z nich broi - optymalnie byłoby odłączyć wtyczkę od czujnika (znajduje się on przy wyjściu z chłodnicy po prawej stronie - wciśnięty w wąż) - spokojnie odpowiada on tylko za to aby włączyć wentylatory jak nastąpi przegrzanie płynu chłodzącego - jeżeli 'cykanie' ustąpi to masz swojego winowajcę :-) [może być to też wina okablowania - ale o tym póÂźniej]
- drugim elementem jest czujnik ciśnienia klimatyzacji - możesz spróbować odłączyć od niego wtyczkę (umieszczona na chłodnicy klimy), jednakże istnieje duże prawdopodobieństwo że wtedy wyskoczy Ci błąd klimatyzacji i będziesz potrzebował VAGa aby go skasować

Reasumując - odłącz wtyczkę od czujnika temperatury umieszczonego na wężu powrotnym chłodnicy i nasłuchuj objawów. Jeżeli to nie pomoże to pozostaje Ci tylko odłączenie czujnika ciśnienia klimy. Jeżeli i to nie pomoże to napisz, poszukamy usterki w okablowaniu <okok>

Powodzenia

osoba111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2010, 22:24
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: osoba111 » 24 maja 2013, 06:28

Po odłączeniu czujnika wody i klimy na chwilę objawy ustały, ale tylko na chwilę. Po odłączeniu jednego jak i drugiego przekaÂźnik już tak nie wariował, ale dalej iskrzył. Na weekendzie sprawdzę miernikiem gniazdo przekaÂźnika. Zauważyłem też, że po włączeniu klimatyzacji wiatrak na chłodnicy się nie kręci a słyszałem że powinien.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 24 maja 2013, 10:01

osoba111 pisze:Po odłączeniu czujnika wody i klimy na chwilę objawy ustały, ale tylko na chwilę. Po odłączeniu jednego jak i drugiego przekaÂźnik już tak nie wariował, ale dalej iskrzył. Na weekendzie sprawdzę miernikiem gniazdo przekaÂźnika. Zauważyłem też, że po włączeniu klimatyzacji wiatrak na chłodnicy się nie kręci a słyszałem że powinien.
Skoro nadal Ci iskrzy, tzn że gdzieś może być problem w okablowaniu sterującym, bądÂź przewodem +12V do przekaÂźnika. Zrób pomiary na gnieÂździe przekaÂźnika - opis powyżej (możesz od razu wykonać je bez podłączonych czujników).

Wiatrak powinien się włączyć - na forum jest kilka tematów w dziale 'układ chłodzenia' co można sprawdzić :-)

76042zubzyk

Post autor: 76042zubzyk » 02 cze 2013, 15:28

WITAM
gdzie znajduje się czujnik termiczny chłodnicy

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 02 cze 2013, 22:28

. VAG nie mógł wejść i sprawdzić klimatyzacji, wszystko inne sprawdził a klime nie dało rady.
w ustawieniach panel sterowania -system -menager urządzeń-porty ustawienia zaawansowane na porcie vaga zmiejsz opóżnienie

bodajżę po angielsku to nazywa się delay i będzie się łączył za każdym razem

osoba111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 17 cze 2010, 22:24
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: osoba111 » 04 cze 2013, 06:23

Witam. Po wymianie szczotek w wentylatorze przekaÂźnik przestał szaleć. Jeszcze dzisiaj to sprawdzę. Mam nadzieję, że to było przyczyną mojego problemu.

z.dlugi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 lis 2009, 19:57
Lokalizacja: zachodnio-omorskie

mam chyba podobny problem z przekaźnikiem 370

Post autor: z.dlugi » 20 cze 2015, 22:59

Mam chyba ten sam problem cyka mi przekaźnik 370 dzieje się to tak często że już mnie zaczyna drażnić jak mógłbyś zerknąć na zdjęcie czy to ten sam przekaźnik ci iskrzył.
Dodam że jak wyciągnę bezpiecznik zaznaczony na zdjęciu to przestaje.
Wentylator klimatyzacji to raczej u mnie nie jest bo mi się kręci poprawnie.
Jak ktoś może coś doradzić to proszę o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl