
Iskrzący przekaźnik
Iskrzący przekaÂźnik
Witam. Od paru dni mam taki problem z przekaÂźnikiem nr 370, w internecie pisze, że jest to przekaÂźnik od wentylatora. Słychać jakby coś w nim iskrzyło, po wymianie na nowy dalej to samo. Słychać go zazwyczaj podczas jazdy skręcając w prawo, gdy jadę prosto lub w lewo to jest dobrze. Co może być nie tak
Proszę o pomoc.

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Iskrzący przekaÂźnik
Oznaczenie 370 to jego typ, a za bardzo nie mówi do czego służy. Korzystając tego postu (a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm) napisz dokładanie, jaki jest jego numer podstawki (gdzie jest umiejscowiony).osoba111 pisze:Witam. Od paru dni mam taki problem z przekaÂźnikiem nr 370, w internecie pisze, że jest to przekaÂźnik od wentylatora. Słychać jakby coś w nim iskrzyło, po wymianie na nowy dalej to samo. Słychać go zazwyczaj podczas jazdy skręcając w prawo, gdy jadę prosto lub w lewo to jest dobrze. Co może być nie takProszę o pomoc.
Jeżeli przekaÂźnik 'iskrzy' to może to być spowodowane słabym sygnałem GND podłączonym do jego cewki, element sterujący przekaÂźnikiem (cewką) jest uszkodzony (możliwy problem w okablowaniu - 'niepewny' styk), bądÂź jest uszkodzony sam przekaÂźnik (wymieniałeś więc raczej można wykluczyć tę usterkę)
Jak podasz w którym miejscu się znajduje to napiszę Ci które połączenia będą do sprawdzenia.
Witam. PrzekaÂźnik ma następujące symbole:
8D0 951 253
Dzisiaj po włączeniu klimatyzacji wszystko było OK jednak gdy ją wyłączyłem przekaÂźnik iskrzył przez cały czas. Czyli na pewno jest to związane z klimatyzacją. Tylko teraz moje pytanie co z tym zrobić
Jutro po pracy napiszę gdzie on dokładnie jest, ponieważ trzeba rozkręcać całą obudowę pod kierownicą żeby się do niego dobrać. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2013-05-20, 21:23 ]
OK już rozkręciłem obudowę i poniżej są zdjęcia prezentujące lokalizację iskrzącego przekaÂźnika. Napiszę tylko, że jest coraz gorzej po włączeniu zapłonu wystarczy że poruszę się delikatnie i już słychać iskrzenie. Proszę o pomoc bo nawet radia się nie da słuchać. VAG nie mógł wejść i sprawdzić klimatyzacji, wszystko inne sprawdził a klime nie dało rady.
![Obrazek]()
8D0 951 253
Dzisiaj po włączeniu klimatyzacji wszystko było OK jednak gdy ją wyłączyłem przekaÂźnik iskrzył przez cały czas. Czyli na pewno jest to związane z klimatyzacją. Tylko teraz moje pytanie co z tym zrobić

[ Dodano: 2013-05-20, 21:23 ]
OK już rozkręciłem obudowę i poniżej są zdjęcia prezentujące lokalizację iskrzącego przekaÂźnika. Napiszę tylko, że jest coraz gorzej po włączeniu zapłonu wystarczy że poruszę się delikatnie i już słychać iskrzenie. Proszę o pomoc bo nawet radia się nie da słuchać. VAG nie mógł wejść i sprawdzić klimatyzacji, wszystko inne sprawdził a klime nie dało rady.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ok przekaÂźnik jest od 2stopnia pracy wentylatora chłodnicy. Jest on sterowany z 2 elementów. Pierwszy z nich jest czujnik ciśnienia klimatyzacji, a drugim z nich jest czujnik termiczny chłodnicy. Jeżeli przekaÂźnik jest OK (pisałeś że zamieniałeś miejscami), to problem jest w którymś z czujników, bądÂź w samym okablowaniu.osoba111 pisze: [ Dodano: 2013-05-20, 21:23 ]
OK już rozkręciłem obudowę i poniżej są zdjęcia prezentujące lokalizację iskrzącego przekaÂźnika. Napiszę tylko, że jest coraz gorzej po włączeniu zapłonu wystarczy że poruszę się delikatnie i już słychać iskrzenie. Proszę o pomoc bo nawet radia się nie da słuchać. VAG nie mógł wejść i sprawdzić klimatyzacji, wszystko inne sprawdził a klime nie dało rady.
Zakładam, że wiesz co nieco z elektryki

- wyciągnij przekaÂźnik
- w miejscu (w podstawce przekaÂźnika) gdzie styk opisany jest jako 85 - powinieneś mieć napięcie +12V stałe (nie może być 'skoków' na zasadzie raz jest, raz go nie ma)
- w miejscu (w podstawce przekaÂźnika) gdzie styk opisany jest jako 86 - powinieneś mieć GND jeżeli jest konieczne włączenie przekaÂźnika (możesz ustawić miernik w pomiar rezystancji i jedną sondę podłączyć do tego styku, natomiast drugą do jakiegoś elementu karoserii - śruba, metalowy stelaż deski rozdzielczej)
Rezystancja powinna być 0Ohm (lub blisko tej wartości) jeżeli ma być włączony wentylator oraz 'nieskończoność' jeżeli nie ma takiej konieczności (jeżeli będzie co chwila skakać pomiędzy 0 a inną 'dużą' wartością to oznacza błąd czujnika bądÂź instalacji)
Poszukiwanie usterki:
- wspomniałem że problem może tkwić w 2 elementach sterujących - najlepiej byłoby sprawdzić który z nich broi - optymalnie byłoby odłączyć wtyczkę od czujnika (znajduje się on przy wyjściu z chłodnicy po prawej stronie - wciśnięty w wąż) - spokojnie odpowiada on tylko za to aby włączyć wentylatory jak nastąpi przegrzanie płynu chłodzącego - jeżeli 'cykanie' ustąpi to masz swojego winowajcę

- drugim elementem jest czujnik ciśnienia klimatyzacji - możesz spróbować odłączyć od niego wtyczkę (umieszczona na chłodnicy klimy), jednakże istnieje duże prawdopodobieństwo że wtedy wyskoczy Ci błąd klimatyzacji i będziesz potrzebował VAGa aby go skasować
Reasumując - odłącz wtyczkę od czujnika temperatury umieszczonego na wężu powrotnym chłodnicy i nasłuchuj objawów. Jeżeli to nie pomoże to pozostaje Ci tylko odłączenie czujnika ciśnienia klimy. Jeżeli i to nie pomoże to napisz, poszukamy usterki w okablowaniu

Powodzenia
Po odłączeniu czujnika wody i klimy na chwilę objawy ustały, ale tylko na chwilę. Po odłączeniu jednego jak i drugiego przekaÂźnik już tak nie wariował, ale dalej iskrzył. Na weekendzie sprawdzę miernikiem gniazdo przekaÂźnika. Zauważyłem też, że po włączeniu klimatyzacji wiatrak na chłodnicy się nie kręci a słyszałem że powinien.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Skoro nadal Ci iskrzy, tzn że gdzieś może być problem w okablowaniu sterującym, bądÂź przewodem +12V do przekaÂźnika. Zrób pomiary na gnieÂździe przekaÂźnika - opis powyżej (możesz od razu wykonać je bez podłączonych czujników).osoba111 pisze:Po odłączeniu czujnika wody i klimy na chwilę objawy ustały, ale tylko na chwilę. Po odłączeniu jednego jak i drugiego przekaÂźnik już tak nie wariował, ale dalej iskrzył. Na weekendzie sprawdzę miernikiem gniazdo przekaÂźnika. Zauważyłem też, że po włączeniu klimatyzacji wiatrak na chłodnicy się nie kręci a słyszałem że powinien.
Wiatrak powinien się włączyć - na forum jest kilka tematów w dziale 'układ chłodzenia' co można sprawdzić

mam chyba podobny problem z przekaźnikiem 370
Mam chyba ten sam problem cyka mi przekaźnik 370 dzieje się to tak często że już mnie zaczyna drażnić jak mógłbyś zerknąć na zdjęcie czy to ten sam przekaźnik ci iskrzył.
Dodam że jak wyciągnę bezpiecznik zaznaczony na zdjęciu to przestaje.
Wentylator klimatyzacji to raczej u mnie nie jest bo mi się kręci poprawnie.
Jak ktoś może coś doradzić to proszę o pomoc
Dodam że jak wyciągnę bezpiecznik zaznaczony na zdjęciu to przestaje.
Wentylator klimatyzacji to raczej u mnie nie jest bo mi się kręci poprawnie.
Jak ktoś może coś doradzić to proszę o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.