Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ARE 2.7 250 KM] przeładowanie turbo?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
allroadmtm

[ ARE 2.7 250 KM] przeładowanie turbo?

Post autor: allroadmtm » 23 lut 2013, 20:05

witam ostatnio wywaliło mi na vagu bład o przeładowaniu turbo , niestety nie wiem co i jak bo tylko tyle powiedział mi mechanik,ale auto jeździ normalnie przyspiesza i słychac ze turbo działa i auto pięknie ciągnie , jeżeli był by np. tryb awaryjny to czym by się to objawiało, dodam ,że na tiptronicu auto sie wiadomo lepiej zbiera, proszę o jakies podpowiedzi

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 lut 2013, 22:17

Prawdopodobnie zawór dv do wymiany.

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 12 maja 2013, 09:45

u mnie tez wywala taki blad na Vagu ale w trym awaryjny nie wchodzi a autko zachowuje sie tak ze po wcisnieciu pedalu gazu w podloge to przyspiesza do 3000 obrotow a pozniej przyspieszenie faluje, na poczatku myslalem ze skrzynia ale z nia wszystko oki wiec stawiam na sterowanie turbin,

pomoze ktos ??

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 maja 2013, 00:46

Koledzy, wstawcie logi dynamiczne z kanałem turbinek. U mnie błąd przeładowania był spowodowany uszkodzeniem dwóch zaworów DV (przepuszczały) oraz zaworu nimi sterującego N249.

Tryb awaryjny silnika z tego co ja się orientuję, polega na braku wysterowania zaworu N75, przez co turbiny działają 'natywnie' bez sterowania przepływem spalin. W ten sposób są one w stanie wygenerować około 0.4bar ciśnienia. Niestety jakiś miesiąc temu zakładałem temat z zapytaniem czym się taki tryb awaryjny objawia i pozostał on bez odpowiedzi.

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 13 maja 2013, 05:47

a na ktorym kanale sa te logi ??? mam vaga od niedawna i jeszcze niemam go wystarczajaco opykanego ...


ps. check engine


zrobilem test licznika i zapala sie lampka check-a engine ale przy ogpalaniu auta sie nie zapala... czy to normalne ??? licznik zadnych bledow niema...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 maja 2013, 10:34

Matys83 pisze:a na ktorym kanale sa te logi ??? mam vaga od niedawna i jeszcze niemam go wystarczajaco opykanego ...
Kanał doładowania to 115. Pamiętaj, że muszą to być logi dynamiczne, tzn potrzebujesz się rozpędzić na trzecim|czwartym biegu z pedałem przyśpieszenia w podłodze (obroty w zakresie 1500-5000)
Matys83 pisze: ps. check engine ...zrobilem test licznika i zapala sie lampka check-a engine ale przy ogpalaniu auta sie nie zapala... czy to normalne ??? licznik zadnych bledow niema...
U mnie lampka EPC zapala się po przekręceniu stacyjki, lecz gaśnie momentalnie po uruchomieniu silnika.

PS. Dodam, że w moim przypadku uszkodzenie zaworów DV zostało spowodowane przez zbyt duże ciśnienie turbin, które z kolei było spowodowane pęknięciem przewodu sterującego doładowaniem turbiny.

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 14 maja 2013, 07:09

powiem szczerze ze jesscze nie zagldalem pod autko, naprawde jest tak przekichane dostac sie do tych wszystkich przewodzikow od turbin ???

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 14 maja 2013, 07:19

EPC to kontrola przepustnicy DBW, gaśnie bez uruchamiania silnika po 2-3 sek.
Check powinien się przy uruchamianiu auta świecić i zgasnąć po uruchomieniu silnika.

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 14 maja 2013, 20:54

no wlasnie tez mi sie tak wydaje ze powinien sie swiecic... na tescie licznika vag-iem sie zapala ale tak to nie, co moze byc przyczyna ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga