Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AEB 1.8 150 KM] Jak sprawdzić turbo

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
mariuszmm2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

[ AEB 1.8 150 KM] Jak sprawdzić turbo

Post autor: mariuszmm2 » 05 maja 2013, 13:26

Witam mam podejrzenia że nie działa mi turbo albo bardzo słabo, Przesiadłem się z kumplem, on ma ten sam silnik tylko w budzie A4 quattro no i różnica dość spora wiem że masa robi swoje ale nawet jak poczytałem forum to powinno wgniatać w fotel a nie tylko spokojnie przytulać. Nie mam możliwości pojechać na hamownie i za bardzo przejechać się z podłączonym vagiem. Co odłączyć i sprawdzić czy jest różnica bez turbo i ewentualnie przy stwierdzeniu że nie działa za co się brać, co sprawdzić czy się nie zje...ało. Autko mam ponad półtora roku nie odczułem nagłego spadku mocy, ale mogło nie działać od momentu zakupu.

[ Dodano: 2013-05-05, 14:06 ]
Jeszcze jedno pytanko ma ktoś program do kompa żeby podnieść moc, słyszałem że są takie rzeczy i nie trzeba inwestować za dużej kasy, a nie obniża się żywotności silnika, coś w rodzaju upgrade softu

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 06 maja 2013, 00:46

Najpierw sprawdÂź co jest nie halo z silnikiem. Podłącz kompa i wykonaj logi. Kabel majątku nie kosztuje, a póÂźniej też się przyda. Najpierw doprowadÂź silnik do porządku, a wtedy będziesz mógł pomyśleć o chipie.
Słychać w ogóle, żeby turbina pracowała? Słychać świst przy otwartym oknie?

Awatar użytkownika
mariuszmm2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: mariuszmm2 » 06 maja 2013, 09:18

Właśnie świstu nie słychać, i tu czuje jakiś podstęp. Do vaga podłączyłem błędów nie wykrywa z elektromechanikiem gadałem to powiedział że niedziałającej turbiny nie wykaże w logach.
Co się najczęściej psuje przy turbinie może od jakieś pierdoły zacząć bo w moim mieście dobrego mechanika to ze świeczką szukać, wolę już sam pogrzebać metodą prób i błędów tylko nie chce zaczynać od najdroższych wymian.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 06 maja 2013, 09:40

Zmień mechanika! Logi pokażą jak na tacy co się dzieje z osprzętem silnika. Zrób logi grupy 115 i wrzuć na serwer vaglog.rtnet.pl, a bezpośredniego linka, którego dostaniesz wrzuć tutaj.
Jeśli nie masz kabla to go kup, bo wydatek jest znikomy, a naprawdę się przydaje, domyślam się, że komputer masz, więc największy wydatek za tobą. <okok> Logi sam zrobisz, poczytaj jak się to robi-to nic trudnego.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 06 maja 2013, 10:55

Witam
Kolega ma racje najpierw zrób porządek z silnikiem a potem dopiero możesz pokombinować.
W przpadku AEB mechanik miał racje, gdyż ten silnik nie ma jeszcze czujnika doładowania w dolocie i na logach nie widać jak ładuje turbinka i czy ładuje.
Jadynym sposobem na to jest podłączenie manometru który mierzy podciśnienie i ciśnienie doładowania do kolektora ssącego.Można kupić na allegro za niewielkie pieniądze.
Ażeby sprawdzać turbinkę odłączając wężyki trzeba mieć wiedzę jak działa turbinka.
Turbinka w AEB ładuje do 0,5 -0,6 bara. Odłączenie wężyka przy większych obrotach powoduje nadmierny wzrost ciśnienia i obrotów wirnika turbinki, wówczas może dojść do uszkodzenia, a tego byś nie chciał.
Pozdrawiam Stanisław

Awatar użytkownika
mariuszmm2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: mariuszmm2 » 06 maja 2013, 18:26

Silnik sprawny bez wycieków obroty w miejscu jak zaczarowane zawieszenie i resztę doprowadziłem do porządku, tylko to TURBO coś nie chce mi dać spokoju. Może pogadam z kumplem żeby po zamieniać kilka części i sprawdzić kiedy zacznie działać.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 06 maja 2013, 18:41

SprawdÂź dokładnie wszystkie wężyki od podciśnienia, sprawdÂź sztangę od gruszki i przede wszystkim N75. Podmień to w pierwszej kolejności.

PS. Nie wiedziałem, że AEB nie ma czujki ciśnienia doładowania. <milczek>

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 07 maja 2013, 13:16

metyoo pisze: PS. Nie wiedziałem, że AEB nie ma czujki ciśnienia doładowania. <milczek>
Potwierdzam, nie ma. Sam szukałem w VAGu, mechanik też mi to potwierdził. To najbardziej mechaniczny silnik ze wszystkich 1.8T. Prawie żadnych czujek nie ma;p

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 07 maja 2013, 13:21

Prawda, to, mierzy ciśnienie doładowania przepływem MAF - debilne rozwiązanie :(, ale ma swoje plusy :)
Moje stare 1.8T pompuje 1.2-1.3 bara w piku - nie wiem ile to ma PS, ale plecy masuje baaardzo konkretnie, jakiś czas temu zmieniony został sterownik i MAF na wersję od 180PS, i potwierdzam, jedyny sposób na AEB to manometr.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 08 maja 2013, 19:08

Najprostszym, domowym sposobem możesz sprawdzić turbinę w ten oto sposób; bierzesz kumpla i jeden z Was trzyma gaz na ok.1800 i potem podnosi do 2000 obrotów, a drugi łapie ręką za przewód ciśnieniowy, który wychodzi od turbiny. W momencie podnoszenia obrotów przewód twardnieje, co oznacza że rośnie w nim ciśnienie, które powinna wytwarzać turbina. Dodam że jest to taki trochę druciarski sposób, ale można sprawdzić czy w ogóle turbina kręci czy nie. I wiadomo że trzeba uważać przy pracującym silniku na ręce :]
Warsztat, naprawy Audi A6.

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 12 maja 2013, 17:32

Witam
AEB jest prymitywnym silnikiem ,ale ma to sporo zalet.Nie można sprawdzić ciśnienia doładowania podnosząc obroty na biegu jałowym.Turbinka zaczyna doładowywać podczas obciążenia silnika.Można sprawdzić czy turbinka jest "dobra"zdejmując wąż po stronie zimnej turbinki. Dotykając wirnika który nie powinien mieć luzu poprzecznego i lekko dał się obrócić wokół własnej osi.(oczywiście na niepracującym silniku)

"Prawda, to, mierzy ciśnienie doładowania przepływem MAF - debilne rozwiązanie"
Przepraszam ,ale MAF służy wyłącznie do przybliżonego pomiaru ilości przepływającego przezeń powietrza.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 17:50 przez mstan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Stanisław

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 maja 2013, 17:48

mstan pisze:Witam
AEB jest prymitywnym silnikiem ,ale ma to sporo zalet.Nie można sprawdzić ciśnienia doładowania podnosząc obroty na biegu jałowym.Turbinka zaczyna doładowywać podczas obciążenia silnika.
Nie mogę się z tym zgodzić - miałem AEB i sprawa sprawdzenia jest prosta i do wykonania samemu. Otwierasz przepustnicę sam bo jest na linkę więc bez trudu. A drugą ręką chwytasz wąż przed przepustnicą i czujesz czy twardnieje. A twardnienie węża wyraÂźnie czuć, więc nie wiem skąd domysły, że bez obciążenia turbo nie działa...

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 12 maja 2013, 18:23

Witam
Mogę się zgodzić z tym że podczas gwałtownego dodania gazu turbinka zacznie ładować, ale wyłącza ją wspomniany zaworek poprzez ,gruszkę i klapę zmieniającą kierunek przepływu spalin.Jest to zabezpieczenie przed przeładowaniem i właśnie ładowaniem na nie obciążonym silniku.
Pozdrawiam Stanisław

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 maja 2013, 19:01

mstan pisze:Witam
Mogę się zgodzić z tym że podczas gwałtownego dodania gazu turbinka zacznie ładować, ale wyłącza ją wspomniany zaworek poprzez ,gruszkę i klapę zmieniającą kierunek przepływu spalin.Jest to zabezpieczenie przed przeładowaniem i właśnie ładowaniem na nie obciążonym silniku.
Tak, efekt jest krótkotrwały, ale wystarczający by stwierdzić że turbinka pracuje. Samo sprawdzenie tą metodą oczywiście nie powie nam nic szczegółowego o samej pracy i kondycji turbiny, ale będziemy wiedzieć, że nie umarła na zatarcie na przykład <okok>

Awatar użytkownika
mariuszmm2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

Post autor: mariuszmm2 » 14 maja 2013, 10:20

Ok w sobotę rozkręciłem cały układ doładowania okazało się ze jakiś bardzo inteligentny mechanik ścisnął wężyk który idzie od zaworu podciśnienia do kolektora, to pierwsza rzecz, następnie nie poodpychane wszystkie rurki od turbo. Zainwestowane 11 zł na nowe zaciski i wężyk i autko lepiej się zbiera. Może nie jak 2,7 BiT ale różnica jest. Turbinę sprawdziłem luzów nie ma ale jeszcze podpowiedziano mi żebym wymienił zawór podciśnienia podobno to jest częstą przyczyną spadku mocy.
A jak już tak wielu klubowiczów zajrzało na ten temat, to mam inne pytanko. TEMPOMAT!!!
Wymieniłem już manetkę bo przy próbie czyszczenia ścieżek uszkodziłem oryginał. Ale nadal się nie włącza a na VAG-u nie daje się włączyć. Zna ktoś przyczynę i rozwiązanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl