[ AEB 1.8 150 KM] Jak sprawdzić turbo
- mariuszmm2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontakt:
[ AEB 1.8 150 KM] Jak sprawdzić turbo
Witam mam podejrzenia że nie działa mi turbo albo bardzo słabo, Przesiadłem się z kumplem, on ma ten sam silnik tylko w budzie A4 quattro no i różnica dość spora wiem że masa robi swoje ale nawet jak poczytałem forum to powinno wgniatać w fotel a nie tylko spokojnie przytulać. Nie mam możliwości pojechać na hamownie i za bardzo przejechać się z podłączonym vagiem. Co odłączyć i sprawdzić czy jest różnica bez turbo i ewentualnie przy stwierdzeniu że nie działa za co się brać, co sprawdzić czy się nie zje...ało. Autko mam ponad półtora roku nie odczułem nagłego spadku mocy, ale mogło nie działać od momentu zakupu.
[ Dodano: 2013-05-05, 14:06 ]
Jeszcze jedno pytanko ma ktoś program do kompa żeby podnieść moc, słyszałem że są takie rzeczy i nie trzeba inwestować za dużej kasy, a nie obniża się żywotności silnika, coś w rodzaju upgrade softu
[ Dodano: 2013-05-05, 14:06 ]
Jeszcze jedno pytanko ma ktoś program do kompa żeby podnieść moc, słyszałem że są takie rzeczy i nie trzeba inwestować za dużej kasy, a nie obniża się żywotności silnika, coś w rodzaju upgrade softu
- mariuszmm2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontakt:
Właśnie świstu nie słychać, i tu czuje jakiś podstęp. Do vaga podłączyłem błędów nie wykrywa z elektromechanikiem gadałem to powiedział że niedziałającej turbiny nie wykaże w logach.
Co się najczęściej psuje przy turbinie może od jakieś pierdoły zacząć bo w moim mieście dobrego mechanika to ze świeczką szukać, wolę już sam pogrzebać metodą prób i błędów tylko nie chce zaczynać od najdroższych wymian.
Co się najczęściej psuje przy turbinie może od jakieś pierdoły zacząć bo w moim mieście dobrego mechanika to ze świeczką szukać, wolę już sam pogrzebać metodą prób i błędów tylko nie chce zaczynać od najdroższych wymian.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Zmień mechanika! Logi pokażą jak na tacy co się dzieje z osprzętem silnika. Zrób logi grupy 115 i wrzuć na serwer vaglog.rtnet.pl, a bezpośredniego linka, którego dostaniesz wrzuć tutaj.
Jeśli nie masz kabla to go kup, bo wydatek jest znikomy, a naprawdę się przydaje, domyślam się, że komputer masz, więc największy wydatek za tobą.
Logi sam zrobisz, poczytaj jak się to robi-to nic trudnego.
Jeśli nie masz kabla to go kup, bo wydatek jest znikomy, a naprawdę się przydaje, domyślam się, że komputer masz, więc największy wydatek za tobą.

Witam
Kolega ma racje najpierw zrób porządek z silnikiem a potem dopiero możesz pokombinować.
W przpadku AEB mechanik miał racje, gdyż ten silnik nie ma jeszcze czujnika doładowania w dolocie i na logach nie widać jak ładuje turbinka i czy ładuje.
Jadynym sposobem na to jest podłączenie manometru który mierzy podciśnienie i ciśnienie doładowania do kolektora ssącego.Można kupić na allegro za niewielkie pieniądze.
Ażeby sprawdzać turbinkę odłączając wężyki trzeba mieć wiedzę jak działa turbinka.
Turbinka w AEB ładuje do 0,5 -0,6 bara. Odłączenie wężyka przy większych obrotach powoduje nadmierny wzrost ciśnienia i obrotów wirnika turbinki, wówczas może dojść do uszkodzenia, a tego byś nie chciał.
Kolega ma racje najpierw zrób porządek z silnikiem a potem dopiero możesz pokombinować.
W przpadku AEB mechanik miał racje, gdyż ten silnik nie ma jeszcze czujnika doładowania w dolocie i na logach nie widać jak ładuje turbinka i czy ładuje.
Jadynym sposobem na to jest podłączenie manometru który mierzy podciśnienie i ciśnienie doładowania do kolektora ssącego.Można kupić na allegro za niewielkie pieniądze.
Ażeby sprawdzać turbinkę odłączając wężyki trzeba mieć wiedzę jak działa turbinka.
Turbinka w AEB ładuje do 0,5 -0,6 bara. Odłączenie wężyka przy większych obrotach powoduje nadmierny wzrost ciśnienia i obrotów wirnika turbinki, wówczas może dojść do uszkodzenia, a tego byś nie chciał.
Pozdrawiam Stanisław
- mariuszmm2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontakt:
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Prawda, to, mierzy ciśnienie doładowania przepływem MAF - debilne rozwiązanie
, ale ma swoje plusy 
Moje stare 1.8T pompuje 1.2-1.3 bara w piku - nie wiem ile to ma PS, ale plecy masuje baaardzo konkretnie, jakiś czas temu zmieniony został sterownik i MAF na wersję od 180PS, i potwierdzam, jedyny sposób na AEB to manometr.


Moje stare 1.8T pompuje 1.2-1.3 bara w piku - nie wiem ile to ma PS, ale plecy masuje baaardzo konkretnie, jakiś czas temu zmieniony został sterownik i MAF na wersję od 180PS, i potwierdzam, jedyny sposób na AEB to manometr.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Najprostszym, domowym sposobem możesz sprawdzić turbinę w ten oto sposób; bierzesz kumpla i jeden z Was trzyma gaz na ok.1800 i potem podnosi do 2000 obrotów, a drugi łapie ręką za przewód ciśnieniowy, który wychodzi od turbiny. W momencie podnoszenia obrotów przewód twardnieje, co oznacza że rośnie w nim ciśnienie, które powinna wytwarzać turbina. Dodam że jest to taki trochę druciarski sposób, ale można sprawdzić czy w ogóle turbina kręci czy nie. I wiadomo że trzeba uważać przy pracującym silniku na ręce ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Warsztat, naprawy Audi A6.
Witam
AEB jest prymitywnym silnikiem ,ale ma to sporo zalet.Nie można sprawdzić ciśnienia doładowania podnosząc obroty na biegu jałowym.Turbinka zaczyna doładowywać podczas obciążenia silnika.Można sprawdzić czy turbinka jest "dobra"zdejmując wąż po stronie zimnej turbinki. Dotykając wirnika który nie powinien mieć luzu poprzecznego i lekko dał się obrócić wokół własnej osi.(oczywiście na niepracującym silniku)
"Prawda, to, mierzy ciśnienie doładowania przepływem MAF - debilne rozwiązanie"
Przepraszam ,ale MAF służy wyłącznie do przybliżonego pomiaru ilości przepływającego przezeń powietrza.
AEB jest prymitywnym silnikiem ,ale ma to sporo zalet.Nie można sprawdzić ciśnienia doładowania podnosząc obroty na biegu jałowym.Turbinka zaczyna doładowywać podczas obciążenia silnika.Można sprawdzić czy turbinka jest "dobra"zdejmując wąż po stronie zimnej turbinki. Dotykając wirnika który nie powinien mieć luzu poprzecznego i lekko dał się obrócić wokół własnej osi.(oczywiście na niepracującym silniku)
"Prawda, to, mierzy ciśnienie doładowania przepływem MAF - debilne rozwiązanie"
Przepraszam ,ale MAF służy wyłącznie do przybliżonego pomiaru ilości przepływającego przezeń powietrza.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 17:50 przez mstan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Stanisław
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie mogę się z tym zgodzić - miałem AEB i sprawa sprawdzenia jest prosta i do wykonania samemu. Otwierasz przepustnicę sam bo jest na linkę więc bez trudu. A drugą ręką chwytasz wąż przed przepustnicą i czujesz czy twardnieje. A twardnienie węża wyraÂźnie czuć, więc nie wiem skąd domysły, że bez obciążenia turbo nie działa...mstan pisze:Witam
AEB jest prymitywnym silnikiem ,ale ma to sporo zalet.Nie można sprawdzić ciśnienia doładowania podnosząc obroty na biegu jałowym.Turbinka zaczyna doładowywać podczas obciążenia silnika.
Witam
Mogę się zgodzić z tym że podczas gwałtownego dodania gazu turbinka zacznie ładować, ale wyłącza ją wspomniany zaworek poprzez ,gruszkę i klapę zmieniającą kierunek przepływu spalin.Jest to zabezpieczenie przed przeładowaniem i właśnie ładowaniem na nie obciążonym silniku.
Mogę się zgodzić z tym że podczas gwałtownego dodania gazu turbinka zacznie ładować, ale wyłącza ją wspomniany zaworek poprzez ,gruszkę i klapę zmieniającą kierunek przepływu spalin.Jest to zabezpieczenie przed przeładowaniem i właśnie ładowaniem na nie obciążonym silniku.
Pozdrawiam Stanisław
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tak, efekt jest krótkotrwały, ale wystarczający by stwierdzić że turbinka pracuje. Samo sprawdzenie tą metodą oczywiście nie powie nam nic szczegółowego o samej pracy i kondycji turbiny, ale będziemy wiedzieć, że nie umarła na zatarcie na przykładmstan pisze:Witam
Mogę się zgodzić z tym że podczas gwałtownego dodania gazu turbinka zacznie ładować, ale wyłącza ją wspomniany zaworek poprzez ,gruszkę i klapę zmieniającą kierunek przepływu spalin.Jest to zabezpieczenie przed przeładowaniem i właśnie ładowaniem na nie obciążonym silniku.

- mariuszmm2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 27 lut 2012, 16:40
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontakt:
Ok w sobotę rozkręciłem cały układ doładowania okazało się ze jakiś bardzo inteligentny mechanik ścisnął wężyk który idzie od zaworu podciśnienia do kolektora, to pierwsza rzecz, następnie nie poodpychane wszystkie rurki od turbo. Zainwestowane 11 zł na nowe zaciski i wężyk i autko lepiej się zbiera. Może nie jak 2,7 BiT ale różnica jest. Turbinę sprawdziłem luzów nie ma ale jeszcze podpowiedziano mi żebym wymienił zawór podciśnienia podobno to jest częstą przyczyną spadku mocy.
A jak już tak wielu klubowiczów zajrzało na ten temat, to mam inne pytanko. TEMPOMAT!!!
Wymieniłem już manetkę bo przy próbie czyszczenia ścieżek uszkodziłem oryginał. Ale nadal się nie włącza a na VAG-u nie daje się włączyć. Zna ktoś przyczynę i rozwiązanie.
A jak już tak wielu klubowiczów zajrzało na ten temat, to mam inne pytanko. TEMPOMAT!!!
Wymieniłem już manetkę bo przy próbie czyszczenia ścieżek uszkodziłem oryginał. Ale nadal się nie włącza a na VAG-u nie daje się włączyć. Zna ktoś przyczynę i rozwiązanie.