mstan pisze:Witam
AEB jest prymitywnym silnikiem ,ale ma to sporo zalet.Nie można sprawdzić ciśnienia doładowania podnosząc obroty na biegu jałowym.Turbinka zaczyna doładowywać podczas obciążenia silnika.Można sprawdzić czy turbinka jest "dobra"zdejmując wąż po stronie zimnej turbinki. Dotykając wirnika który nie powinien mieć luzu poprzecznego i lekko dał się obrócić wokół własnej osi.(oczywiście na niepracującym silniku)
"Prawda, to, mierzy ciśnienie doładowania przepływem MAF - debilne rozwiązanie"
Przepraszam ,ale MAF służy wyłącznie do przybliżonego pomiaru ilości przepływającego przezeń powietrza.
Oczywiście że tak, ale jednocześnie jest jedynym układem w przypadku awarii N75, który powie sterownikowi, że T za dużo powietrza napompowało, i sterownik obetnie zapłon, żeby uchronić silnik przed wybuchem - może to zbyt daleko idący skrót myślowy - ale można powiedzieć, że za jego pośrednistwem ECU mierzy ciśnienie doładowania - graniczne-maksymalne ciśnienie oczywiście, bo o zadanym/odpracowanym ECU nie wie nic
