Witam.
Być może pytałem już o to, ale nie uzyskałem odpowiedzi. A dość już mam jazdy moim autem ze względu na niemiłosierne dudnienie, buczenie wydechu. Jazda powyżej 100kmh jest mordęgą, cholernie głośno jest w kabinie - gorzej niż w Golfie 4 1.9tdi. Mechanik mówi, że to któryś z tłumików - środkowy lub końcowy - wypala się od środka i zamiast tłumić wpada w rezonans, dlatego wszystko mi buczy.
Problemem jednak jest to, co mam tam wstawić? Do aso po oryginał nie pojadę, bo pewnie zapłacę kosmiczne pieniądze. Mechanik mówi (i potwierdzili to goście z zakładu specjalizującego się w tłumikach), że zamiennik będzie głośniejszy, niż to, co mam - jakoś nie chce mi się w to wierzyć, ale jeśli 2 Âźródła mi to samo mówią, to może coś w tym jest. Trzecia opcja to kupno używki, ale chyba nie sprawdzę co jest warta, póki nie wspawam tego u siebie. Tak więc loteria.
Doradzi ktoś, jakie puszki mam wstawić na środek i koniec? Może ma ktoś dostęp do dobrego zamiennika lub używki?
Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam. I mam nadzieję, że dobry dział wybrałem - nie ma nic związanego z wydechami, a z tunningiem nie ma to nic wspólnego, bo interesują mnie jak najcichsze tłumiki
[ AEB 1.8 150 KM] Jaki wydech / tłumik?
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Najlepiej wymontować i zobaczyć co jest w środku katalizatora. Ja ostatnio na przeglądzie w ASO poprosiłem o sprawdzenie kata, to wyjęli go, obejrzeli i zmierzyli przepływ powietrza. U mnie jest OK.
Nie chcę być posłańcem przynoszącym złe wieści, ale może się zdarzyć, że jest tam "kupa" proszku zamiast wkładu, co pogarsza osiągi w wprowadza buczenie i wibracje wydechu.
Jeśli jest tak jak przypuszczam (obym się mylił !) to bardzo polecam wymianę kata na zamiennik jakiś, a nie wywalenie go, i zastąpienie rurką. W poprzedniej niuni wyrzuciłem kata i posypał się cały wydech bo - jak mi powiedział tłumikarz- szły zbyt szybko i zbyt gorące spaliny które wypaliły tłumiki. Taki idealnie pasujący nowy zamiennik (a nie uniwersalny wspawany w mocowanie wycięte ze starego) można kupić za ok 700-800 zł.
Nie chcę być posłańcem przynoszącym złe wieści, ale może się zdarzyć, że jest tam "kupa" proszku zamiast wkładu, co pogarsza osiągi w wprowadza buczenie i wibracje wydechu.
Jeśli jest tak jak przypuszczam (obym się mylił !) to bardzo polecam wymianę kata na zamiennik jakiś, a nie wywalenie go, i zastąpienie rurką. W poprzedniej niuni wyrzuciłem kata i posypał się cały wydech bo - jak mi powiedział tłumikarz- szły zbyt szybko i zbyt gorące spaliny które wypaliły tłumiki. Taki idealnie pasujący nowy zamiennik (a nie uniwersalny wspawany w mocowanie wycięte ze starego) można kupić za ok 700-800 zł.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
HattoriHonza, A nie obija Ci się przypadkiem układ wydechowy o podwozie???
Może w którymś miejscu delikatnie się stykać z jakąś częścią podwozia czy z osłoną, i to wystarczy żeby robiło takie dziadostwo Podnieś auto i sprawdÂź jeszcze to. Tylko zwróć uwagę, że w miarę podnoszenia obrotów i obciążenia, cały układ wydechowy też minimalnie zmienia swoje położenie. Tzn że na biegu jałowym będzie trochę inaczej ustawiony niż podczas jazdy
Stawiam że to będzie rozwiązanie problemu
Aha, i sprawdÂź jeszcze łącznik elastyczny
Może w którymś miejscu delikatnie się stykać z jakąś częścią podwozia czy z osłoną, i to wystarczy żeby robiło takie dziadostwo Podnieś auto i sprawdÂź jeszcze to. Tylko zwróć uwagę, że w miarę podnoszenia obrotów i obciążenia, cały układ wydechowy też minimalnie zmienia swoje położenie. Tzn że na biegu jałowym będzie trochę inaczej ustawiony niż podczas jazdy
Stawiam że to będzie rozwiązanie problemu
Aha, i sprawdÂź jeszcze łącznik elastyczny
Lektor.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
ÂŁącznik elastyczny wymieniałem 2x w ciągu ponad 2 lat, to nie to. Bo od jakichś 2 lat mi wydech buczy. Sprawdzane były wszystkie osłony termiczne, 2 lata temu ze 2 się obijały. Po poprawce nie zmieniło się absolutnie nic, nie było ich nawet słychać w takim razie. Na biegu jałowym też buczy, w tych samych obrotach i niestety tłumik absolutnie o nic się nie obija. Nie wiem, co to za cholera jest, przeczesałem cały internet i okazuje się, że to sięw VAGu zdarzało. Nawet w Passatach B4. Cośwpada w wibracje i jest wiele przyczyn. Albo jakaś masa przeciwwibracyjna, albo katalizator (mój drożny i niewypalony), albo tłumiki (ale to rzadko), albo kolektor(mój cały), albo miliard innych rzeczy. Najgorsze, że ani mój mechanik ani goście z zakładu zajmującego się wyłącznie tłumikami nie są w stanie zdiagnozować CO mi buczy i dlaczego wydech tak rezonuje. Dlatego napisałem temat, miałęm nadzieję, że ktoś to już przerabiał u siebie.
Mimo że nasze autka mają już parę lat to myślę że wydech da się odwracalnie zdemontować i obejrzeć każdy tłumik z osobna.Ja mam ok.300 tys najechane i częściowo uszkodzone zewnętrzne płaszcze tłumików ale do ich śmierci jeszcze daleko.Zakup nowych to masakra ,a szczególnie środkowy.Zastanawiałem się nad środkowym od Passata B5 z tym silnikiem ale nikt nie jest w stanie powiedzieć zdecydowanie że pasuje.Na szczęście są używki.Tak więc pozostaje ci demontaż i opukiwanie każdego osobno,coś wyjdzie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga