Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] ÂŚruby antykradzieżowe na felgi

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] ÂŚruby antykradzieżowe na felgi

Post autor: krzysiekhhns » 06 maja 2013, 14:10

Witam

pomieszkuje we wrocku i moja Audica stoi pod chmurką.

Zamontowałem działo na oknie u siebie w mieszkaniu i każdy niepowołany trefniś który zakręci się koło mojej Niuni zostanie ostrzelany

Aczkolwiek nie mogę całego życia spędzić na oknie :)

We Wrocku jest istna plaga kradzieży felg,

widziałem nawet jak auto w jednym miejscu stało na .... i tu uwaga !!! pustej butelce po żubrze

Albo ostatnio sąsiadowi zawalili jedno koło sprzodu od pasażera i też dobrze że mu kto inny zwrócił uwagę bo mówił że nawet by się nie popatrzył i by zjechał z tych cegłówek i wiadomo co by było ....byłaby lipa

felgi nie są niewiadomo jakie ale gorsze kradli, jeszcze ktoś mówił że złomiarze potrafią sobie wziąść odkręcić.

zawsze obchodze swoje auto jak przychodze czy stoi na kołach

zdecydowałem się i kupiłem śruby antykradzieżowe za 70pln o wymiarach M14 x 1,5 26,7 mm

od moich zwykłych są krutsze może o jeden zwój....

miałem przypadek w starym aucie że wulganizator się za głowe złapał i powiedział jaki kretyn założył na te moje felgi takie krótkie szpilki które trzymaja koła na max 3 zwojach i jak ja przejechałem Polske z Wrocławia do Jarosławia 500km

dodałem fotke śrub i fotke felg


Moje wątpliwości ::

1. czy te śruby będą dobre do tych felg ? mam zaokrąglone te śruby, bo przyniosłem jedną do sklepu wykręconą i dobraliśmy a nie stożkowate
(i tu też ktoś wcześniej mógł dać takie śruby - jakie powinny być ?)


2. powiedziano mi że jak będe musiał zmieniać na autostradzie koło niedaj Boże jak urwę gwint bo śruba zapieczona to tylko laweta


3. może posmarować te śruby smarem miedzianym albo jeszcze jakimś innym specyfikiem ? jakim najlepiej ?





fotka śrub
Obrazek

fotka felg standardowych 16``
[img]http://[/img] Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 maja 2013, 09:31 przez krzysiekhhns, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] Szpilki antykradzieżowe na felgi

Post autor: krzysiekhhns » 07 maja 2013, 09:10

dzięki wielkie

czyli wychodzi że do Audi ma być 14m x1,5 28 mm

moje kupione są 14m x1,5 26,7 mm czyli o 1,3 mm krutsza,

śrub na jedno koło jest 5, jak myślicie dobrzy ludzie ? mogą zostać te szpilki antywłamaniowe, czy lepiej pogonić do sklepu i je oddac ??



dziękuje za pomoc bardzo
Ostatnio zmieniony 07 maja 2013, 09:32 przez krzysiekhhns, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Szpilki antykradzieżowe na felgi

Post autor: pastaldo » 07 maja 2013, 09:17

krzysiekhhns pisze:dzięki wielkie

czyli wychodzi że do Audi ma być 14m x1,5 28 mm

moje kupione są 14m x1,5 26,7 mm czyli o 1,3 cm krutsza,

śrub na jedno koło jest 5, jak myślicie dobrzy ludzie ? mogą zostać te szpilki antywłamaniowe, czy lepiej pogonić do sklepu i je oddac ??



dziękuje za pomoc bardzo
od kiedy 28mm - 26,7mm = 1,3cm? Chyba chodziło o 1,3mm krótsza <lol>

Trzeba zobaczyć ile ona się wkręca w porównaniu do standardowych szpilek.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 maja 2013, 09:28

krzysiekhhns, poczekaj z tym gonieniem :)

Wiem, że długosć śrub wg podanej tu tabelki jest 28 mm, ale ETKA podaje 27 mm i w rzeczywistości też tak jest - zmierz zwykłą śrubę <okok>

Aby zweyfikować jednoznacznie: odkręć koło, wsadż taką śrubę w otwór i zmierz ile Ci wystaje z felgi. Potem zmierz grubość kołnierza piasty (łącznie z gruboscią tarczy hamulcowej). Jeśli wielkość wystawania tej śruby jest wieksza niż grubośc piasty z tarcza to wszystko w porządku <okok>
Dłuższa śruba będzie tylko po wkręceniu wystawać poza piastę a zbyt długa (np. 30 mm) może już mechanicznie haczyć o zwrotnicę.

Poza tym prośba: mógłbys edytować temat i zmienić słowo :"szpilki" na "śruby" ?

Szpilkami zwykło się nazywać inne rozwiązanie techniczne, takie gdzie śruby są zamontowane na stałe w piaście a koło mocuje się nakręcając na nie nakrętki <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
krzysiekhhns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] ÂŚruby antykradzieżowe na felgi

Post autor: krzysiekhhns » 07 maja 2013, 09:35

dzięki, już wszystko poprawiłem i stwierdziłem że śruba antywłamaniowa jest o jeden zwój krótsza i nie będzie to nic przeszkadzało...


co to robi te 1,3 mm, a skoro ktoś napisał że 27 mm też jest dobra wyżej to nie będe panikował....


skocze tylko po smar miedziany


i posmaruje


dziękuje

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 maja 2013, 22:43

RomanS pisze:krzysiekhhns, poczekaj z tym gonieniem :)

Wiem, że długosć śrub wg podanej tu tabelki jest 28 mm, ale ETKA podaje 27 mm i w rzeczywistości też tak jest - zmierz zwykłą śrubę <okok>

Aby zweyfikować jednoznacznie: odkręć koło, wsadż taką śrubę w otwór i zmierz ile Ci wystaje z felgi. Potem zmierz grubość kołnierza piasty (łącznie z gruboscią tarczy hamulcowej). Jeśli wielkość wystawania tej śruby jest wieksza niż grubośc piasty z tarcza to wszystko w porządku <okok>
Dłuższa śruba będzie tylko po wkręceniu wystawać poza piastę a zbyt długa (np. 30 mm) może już mechanicznie haczyć o zwrotnicę.

Poza tym prośba: mógłbys edytować temat i zmienić słowo :"szpilki" na "śruby" ?

Szpilkami zwykło się nazywać inne rozwiązanie techniczne, takie gdzie śruby są zamontowane na stałe w piaście a koło mocuje się nakręcając na nie nakrętki <okok>
standartowo grubość piasty z gwintem wynosi 10 mm w nielicznych przypadkach12 mm
10 mm dzielimy przez skok gwintu w grupie vag 1.5 co daje nam ok 6.5 i tyle pełnych obrotów musi się wkręcać szpilka do osiągnięcia momentu 110 nM
jeśli się wkręca mniej - niebezpiecznie jeśli więćej też żle bo na wystającym gwińcie zbiera się syf rdza osad z klocków i przy odkręcaniu rżnie gwint doprowadzająć do uszkodzenia śruby jak i gwintu w piaście

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2013, 17:38

enduro7 pisze:standartowo grubość piasty z gwintem wynosi 10 mm w nielicznych przypadkach12 mm
Jakoś inaczej to zapamiętałem <mysli>

Niedawno miałem to na widoku i ni huhu nie wyglądała mi ta grubość piasty na 10 mm. Bardziej na jakieś 8mm. <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 maja 2013, 22:47

na co dzień dobieram sruby do alu i aut w większości jest 10 mm w mojej a6 też wygląda na 10 mm ale przyznam żę nie mierzyłem suwmiarką mojej audi za to inne marki wiele razy i genaralnie było 10 mm

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 09 maja 2013, 00:11

Spokojnie wkręcaj, 1mm się nie przejmuj. Tylko jedna sprawa, te śruby to marne zabezpieczenie ;)

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 09 maja 2013, 00:14

truckman, a co polecasz?

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 09 maja 2013, 00:36

pastaldo, pisząc te miałem na myśli ogólnie śruby zabezpieczające. Nie jednemu ukradli koła z takimi śrubami. Dzieciak może nie ukradnie, ale jak ktoś ''zawodowo'' się tym zajmuje to zdejmie. Ja dwa razy zgubiłem nasadkę, raz w Golfie, raz w Audi i oba razy bez kłopotu w ciągu 10 minut miałem wszystkie 4 śruby wykręcone( ori) i wsadzone nowe bez zabezpieczenia.

Po prostu nie traktujmy tego jak odcięcia zapłonu, że nie da się odpalić ;)

Awatar użytkownika
pastaldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 358
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:28
Imię: Janusz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pastaldo » 09 maja 2013, 18:35

truckman pisze:pastaldo, pisząc te miałem na myśli ogólnie śruby zabezpieczające. Nie jednemu ukradli koła z takimi śrubami. Dzieciak może nie ukradnie, ale jak ktoś ''zawodowo'' się tym zajmuje to zdejmie. Ja dwa razy zgubiłem nasadkę, raz w Golfie, raz w Audi i oba razy bez kłopotu w ciągu 10 minut miałem wszystkie 4 śruby wykręcone( ori) i wsadzone nowe bez zabezpieczenia.

Po prostu nie traktujmy tego jak odcięcia zapłonu, że nie da się odpalić ;)
Ok rozumiem. Myślałem że masz na mysli jakieś szczególne śruby z którymi jest choćby mniejsze prawdopodobieństwo kradzieży :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja