Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.6 193 KM] Pomieszane wężyki podćiśnienia

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
przemek191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 wrz 2011, 20:43
Lokalizacja: Katowice

[ ACK 2.6 193 KM] Pomieszane wężyki podćiśnienia

Post autor: przemek191 » 19 mar 2012, 09:08

Witam.Od jakiegos czasu jestem szczęśliwym posiadaczem autka <radocha> .Niestety troche kasy już zeżarła tj. remont automatu z wymianą konwertera <uoee> i ostatnio miałem duże ubytki płynu chłodniczego.Diagnozy były różne, uszczelka pod głowicą,potem ze leci miedzy silnikiem a skrzynia,fakt wylatywało spod koła zamachowego,skrzynia była sciągana okazało sie ze jest sucha(trzeba było zapłacic za robocizne), ze jednak z góry leci.W konću wyszło na to że leciało z jednej z rurek metalowych co idzie pod kolektorem ssącym i spływało po silniku centralnie na koło zamachowe a to już pryskało wszędzie.Wszystko ładnie pieknie było,nic nie leci jest sucho, tylko ze po poskładaniu na gazie autko zaczeło strasznie kuśtykac. U gazowników okazało się ze rozjeżdzaja sie połówki szczególnie na jednym cylindrze cos psociło ze nie dało sie nawet kalibracji zrobic.po paru godzinach szukania,przekładania listew,kompa z gazu itd. okazało sie ze źle byłowpięte jedno z podcisnien.po zamianie od razu autko zaczeło normalnie chodzic. Problem mam taki ze mam jeszcze jeden przewód podcicnieniowy luzny i nie wiadomo gdzie go wpiąć.Pod ezektorem wychodzą 2 krućce z przepustnicy.jeden gruby gumowy wąż idzie na lewo silnika(patrząc na silnik) no i wychodzi jeszcze taki zwykły podcisnieniowy cienki gdzie nie mam pojecia gdzie go wpiąc bo skoro jest to gdzies wpiety musi byc.objaw jest taki ze na pb chodzi idealnie,zero błędów,przepustnica zaadaptowana na gazie obroty mu falują i potrafi zgasnąc jak jest silnik jeszcze nie rozgrzany. CZy ktos mółby wrzucic jakąś fote jak gdzie ten wężyk powinien isc? Ewentualnie czy ktos jest z okolic katowic i pobliskich miast co by sie gdzies spotkac i zobaczyc? Aha...według schematu z etki konkretnie pod ten vin, model skrzyni nie zabardzo mi to pasowało co było na schematach a co u mnie.Audi a6 c4 2.8 ACK Quattro automat.Dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 19 mar 2012, 17:49

witam. ten wężyk idzie z przepustnicy do plastikowego łącznika który idzie z filtra powietrza i łączy się z przepustnicą jest w nim czujnik temperatury zasysanego powietrza i całkiem pod spodem tej jak to etka mówi prowadnicy ssącej powietrza jest tam taki mały ''cycek '' na który nakłada sie ten wężyk . pozdro
tylko quatrro !!!

przemek191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 wrz 2011, 20:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: przemek191 » 20 mar 2012, 05:56

Witam.Dziś po robocie sprawdzę i mam nadzieje że to bedzie własnie to. Wczoraj wyszła jeszcze jedna ważna rzecz w tych wszystkich anomaliach które mam, mianowicie jak gazownicy grzebali,kalibrowali itd.wyszło że jedna sonda sie zawiesza i nie pracuje.Mają je wpięte pod gaz i widzą jak pracują.Co u nich byłem to akurat pracowały i wszystko fajnie wyglądało.Tłumaczyło by to błąd na vagu bo co jakis czas miałem własnie od sondy błąd.DAm znać jak wymienie sonde i ten wężyk podcisnienia wtrafi na swoje miejsce.Na razie go zaslepiłem.Dzięki śliczne i pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-30, 21:06 ]
Witam.Więc zaczne po kolei.Wężyk podcisnienia znalazł swoje miejsce,pare rzeczy jeszcze powymieniałem w tym tyg. tj.sonde, hamulce komplet przód tył, uszczelki pod klawiaturą.Niestety ostatnio jest tak ze jak cos jedno zrobie to sie nastepny temat rodzi.Chyba mam do wymiany czujnik temperatury wody, co by wpływało na prace na gazie i wysokie spalanie.JAk silnik jest jeszcze zimny to dostaje strasznej głupawki z obrotami(gaz) po czym po chwili sie uspokaja ale po dodaniu gazu znów zaczyna.Jak juz chwyci wyższą temp. to na gazie juz jest igła . Temperatura na wskazniku cały czas wedruje raz stoi na 90 po czym w kilka sekund spadsa ponizej 70 i tak w kółko.Ostanio byłem w trasie, ciepły dzien i tez takie wachania, wiec raczej wykluczam termostat.Cena czujnika oryginalnego jest z kosmosu poprostu a czytałem dużo na forum o tych wszystkich zamienikach to są duże problemy z nimi i nie wiem co kupic.Gdzieś tam czytałem posty i wtrafiłem na twój ze tez ten temat nie dawno przerabiałes badz przerabiasz:) i masz jakis czujnik na zbyciu tak?U mnie jest niby ten 3 pinowy taki brązowawy

dragonek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 cze 2012, 22:10
Lokalizacja: Ochodze

Post autor: dragonek » 22 paź 2012, 14:19

przemek191, a mógłbyś zdradzić gdzie ten właśnie wężyk podciśnienia znalazł swoje miejsce? Mam dokładnie ten sam problem, czyli kompletny brak pomysłu gdzie jest miejsce rzeczonego wężyka podciśnienia. Póki co zaślepiłem go przy wymianie eżektora i silnik zaczął mi zdecydowanie częściej gasnąć po wrzuceniu na luz, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, przy jeździe na gazie oczywiście, obroty wtedy spadają dość mocno i zanim komputer zareaguje i poda więcej paliwa silnik gaśnie. Wcześniej miało to również miejsce ale bez porównania rzadziej. W tym samym momencie wymieniłem też eżektor tak więc nie mam jeszcze pewności czy na problem nie wpływa eżektor, który subiektywnie ma większe opory przy dmuchaniu na zaworkach w porównaniu do oryginalnego eżektora.

przemek191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 wrz 2011, 20:43
Lokalizacja: Katowice

Post autor: przemek191 » 02 maja 2013, 22:24

Witaj. Troche mnie tu nie było i przypadkiem natrafiłem na tego posta. Tak jak pisał tam Marek jest taki cienki "cycek" całkiem z dołu obudowy która wchodzi do przepustnicy. Niestety troche trzeba sie nagimnastykowac reką aby to wymacac i wcisnąc ale sie da. Pozdrawiam

lukaszz2369
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 14 lis 2012, 16:09
Lokalizacja: Konin

Post autor: lukaszz2369 » 05 maja 2013, 11:48

Schemat podciśnienia w ACK może się komuś przyda <okok> najprawdopodobniej chodziło wam o przewód 10 ja też go szukałem

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja