[ AEB 1.8 150 KM] Kopci przy uruchamianiu
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
[ AEB 1.8 150 KM] Kopci przy uruchamianiu
Witam gdy auto stoi zimne i je odpalam przez pierwszą minutę auto strasznie kopci na biały dym, po minucie wszystko wraca do normy i już nie kopci, chodzi normalnie,...
gość mi powiedział że to mogą być uszczelki pod zaworami i one przepuszczają olej, i on się gdzieś tam skrapla i sobie kapie i jak odpalam auto to ten olej co nakapał to się spala
proszę o radę, co to może być ?
gość mi powiedział że to mogą być uszczelki pod zaworami i one przepuszczają olej, i on się gdzieś tam skrapla i sobie kapie i jak odpalam auto to ten olej co nakapał to się spala
proszę o radę, co to może być ?
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
Dodam że założyłem gaz (problem występował przed założeniem)
Tech 214 komputer reduktor ACR01 i wtryski Hana - zestaw taki podawał kolega fassi1
auto miesiąc temu miał robiony rozrząd+ wymiana płynów i filtrów
dzisiaj sprawdzałem olej i jest w porządku
po instalacji gazu gość kazał dolać płynu do chłodnicy (bo reduktor od gazu też potrzebuje) a brakowało prawie litr odkąd miał wymieniany płyn i dzisiaj dolałem
Tech 214 komputer reduktor ACR01 i wtryski Hana - zestaw taki podawał kolega fassi1
auto miesiąc temu miał robiony rozrząd+ wymiana płynów i filtrów
dzisiaj sprawdzałem olej i jest w porządku
po instalacji gazu gość kazał dolać płynu do chłodnicy (bo reduktor od gazu też potrzebuje) a brakowało prawie litr odkąd miał wymieniany płyn i dzisiaj dolałem
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2013, 22:17 przez krzysiekhhns, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
krzysiekhhns pisze:Dodam że założyłem gaz (problem występował przed założeniem)
Tech 214 komputer reduktor ACR01 i wtryski Hana - zestaw taki podawał kolega fassi1
auto miesiąc temu miał robiony rozrząd+ wymiana płynów i filtrów
dzisiaj sprawdzałem olej i jest w porządku
po instalacji gazu gość kazał dolać płynu do chłodnicy (bo reduktor od gazu też potrzebuje) a brakowało prawie litr odkąd miał wymieniany płyn i dzisiaj dolałem
obserwuj poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. jak będzie dalej ubywać to najprawdopodobniej czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2013, 22:18 przez dam, łącznie zmieniany 2 razy.
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
a może to zrobic ?
[a6 c5 2.4/2.8] jak wymienic ezektor (fotostory)
jest nawet na naszej stronie instrukcja
a6-c5-24-28-jak-wymienic-ezektor-fotostory-vt7526.htm
jest napisane że to głowny winowajca cieknącego oleju w silnikach v6
[a6 c5 2.4/2.8] jak wymienic ezektor (fotostory)
jest nawet na naszej stronie instrukcja
a6-c5-24-28-jak-wymienic-ezektor-fotostory-vt7526.htm
jest napisane że to głowny winowajca cieknącego oleju w silnikach v6
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
[ AEB 1.8 150 KM] Kopci przy uruchamianiu
chciałbym się podzielić z wami diagnozą 3 innych osób (a więc 3 diagnozami)
Auto jak jest zimne i odpalam to po 20 sekundach strasznie zaczyna kopić i tak przez 30s - do minuty.
Potem wszystko wraca do normy, miesiąc temu miałem robiony rozrząd wraz z wymianami płynów i założony gaz.
Ubytku płynu chłodniczego nie stwierdziłem, jedynie przy zakładaniu gazu go ubyło ale gość od gazu sam powiedział że ten reduktor do gazu potrzebuje chłodzenia i musze dolać, a więc uzupełniłem prawie o litr i jak na razie go nie ubywa.
1) zły olej mam 10/40 W Castrola, a powinien być 5 ponoć do tych samochodów do końca użytkowania.
to jest przyczyną dlaczego kopci na biało mocno po odpaleniu. Ponoć jest za gęsty i mówił mi nawet sprawdÂź sobie na forum jaki v
powinien być, mówił że z czasem zrobi się rzadszy albo żebym wymienił, ale w niczym to nie przeszkadza, ewentualnie w turbinie bierze
olej i dlatego kopci
2) komputer podaje na ssaniu za dużo paliwa i spalo
3) uszczelniacze na zaworach zawiodły i pasuje nowe, trzeba rozbierać silnik
Proszę o rade
Auto jak jest zimne i odpalam to po 20 sekundach strasznie zaczyna kopić i tak przez 30s - do minuty.
Potem wszystko wraca do normy, miesiąc temu miałem robiony rozrząd wraz z wymianami płynów i założony gaz.
Ubytku płynu chłodniczego nie stwierdziłem, jedynie przy zakładaniu gazu go ubyło ale gość od gazu sam powiedział że ten reduktor do gazu potrzebuje chłodzenia i musze dolać, a więc uzupełniłem prawie o litr i jak na razie go nie ubywa.
1) zły olej mam 10/40 W Castrola, a powinien być 5 ponoć do tych samochodów do końca użytkowania.
to jest przyczyną dlaczego kopci na biało mocno po odpaleniu. Ponoć jest za gęsty i mówił mi nawet sprawdÂź sobie na forum jaki v
powinien być, mówił że z czasem zrobi się rzadszy albo żebym wymienił, ale w niczym to nie przeszkadza, ewentualnie w turbinie bierze
olej i dlatego kopci
2) komputer podaje na ssaniu za dużo paliwa i spalo
3) uszczelniacze na zaworach zawiodły i pasuje nowe, trzeba rozbierać silnik
Proszę o rade
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- krzysiekhhns
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 09 kwie 2013, 14:47
- Lokalizacja: Wrocław
[ AEB 1.8 150 KM] Kopci przy uruchamianiu
prosze-o-pomoc-w-ocenie-logow-vcds-lite ... f8332fd28b
powyższy link to moje logi z programu VCDS Lite
problem z kopceniem wciąż występuje...
Proszę o pomoc i podanie która z diagnoz (kilka postów wyżej) jest najpewniejsza ?
[ Dodano: 2013-05-20, 17:43 ]
stwierdzam iż ubywa płyn chłodniczy, olej wygląd ok...
po ok. miesiącu sprawdziłem i brakuje ok 0,4L, natomiast olej jest w normie
[ Dodano: 2013-07-02, 09:24 ]
nikt nie jest mi w stanie pomóc w diagnozie
dodam iż płyn od chłodnicy uszedł - ok 1L jest ze 2 cm poniżej minimum i już więcej nie ubywa, jest na tym samym poziomie....
co z tym kopceniem na początku
zauważyłem iż także spod silnika leci dym....
czyźby to była nieszczęsna uszczelka pod głowicą /
może warto zainwestować 100 pln w jakiegoś doktora/uszczelniacz/jakiś inny wynalazek ?
[ Dodano: 2013-07-26, 13:33 ]
zauważyłem po miesiącu ubytek płynu do chłodnicy, ok 1 litra...
dodam iż auto przestało kopcic, jak się okazało ponieważ płynu do chłodnicy było mniej, teraz gdy dolałem litr i jest powyżej minimum zaczeło znowu kopcic...
proszę o pomoc
powyższy link to moje logi z programu VCDS Lite
problem z kopceniem wciąż występuje...
Proszę o pomoc i podanie która z diagnoz (kilka postów wyżej) jest najpewniejsza ?
[ Dodano: 2013-05-20, 17:43 ]
stwierdzam iż ubywa płyn chłodniczy, olej wygląd ok...
po ok. miesiącu sprawdziłem i brakuje ok 0,4L, natomiast olej jest w normie
[ Dodano: 2013-07-02, 09:24 ]
nikt nie jest mi w stanie pomóc w diagnozie
dodam iż płyn od chłodnicy uszedł - ok 1L jest ze 2 cm poniżej minimum i już więcej nie ubywa, jest na tym samym poziomie....
co z tym kopceniem na początku
zauważyłem iż także spod silnika leci dym....
czyźby to była nieszczęsna uszczelka pod głowicą /
może warto zainwestować 100 pln w jakiegoś doktora/uszczelniacz/jakiś inny wynalazek ?
[ Dodano: 2013-07-26, 13:33 ]
zauważyłem po miesiącu ubytek płynu do chłodnicy, ok 1 litra...
dodam iż auto przestało kopcic, jak się okazało ponieważ płynu do chłodnicy było mniej, teraz gdy dolałem litr i jest powyżej minimum zaczeło znowu kopcic...
proszę o pomoc
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga