Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Pęknieta obudowa rozrządu = większa moc?

Silniki wysokoprężne
harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 10:04

czyli sadzisz ze wisko krecilo sie razem z obrotami silnika tak? bylo spiete na sztywno? powiedz mi prosze w takim razie jak zachowuje sie zdrowe wisko?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2013, 10:16

tx-didi pisze: mysle ze zgodzimy sie ze jest wyrazna i odczuwalna roznica (z i bez wiska) - co bez problemu mozna doswiadczyc eksperymentalnie ....
Szczerze mówiac nigdy nie jeÂździłem bez wentylatora więc nie wiem jak to jest :)

Jak dla mnie w 2,5 TDI nawet załączenie klimy nie bardzo wpływa na osiągi auta. No na pewno nie tak, że z klimą to muł a bez klimy to rakieta. A co dopiero samo wisko ? :)
Może po prostu mam zdrowy silnik <luzik>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 29 kwie 2013, 10:27

harnasm, tia uszkodzone wisko jest spiete na stale i kreci sie razem z obrotami silnika :> im wieksze obroty tym mocniej sie kreci i wydaje glosniejszy szum :> spiete jest caly czas na zimnym jak i na ciepym silniku, nawet na wylaczonym silniku.
Zdrowe wisko dziala tak ze po odpaleniu silnika wiadomo kreci sie razem z silnikiem ale mozna je zatrzymac powiedzmy reka w bezpieczny sposob :) a po dodaniu gazu tez wkreca sie na obroty ale tylko do pewnego stopnia-obrotow :) dopiero gdy silnik sie bardzo mocno nagrzeje wisko spina sie i kreci razem z obrotami silnika :) wtedy wydaje dzwieki mile dla ucha :p no i czasami chlodzenie wspomaga maly wentylator klimy na chlodnicy :)
Szkoda ze jestem w DE bo bym podjechal pogadal itp. ;)
PS. Jesli sie myle to prosze innych Usherow o sprostownie :]
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 10:33

no szkoda ze Cie nie ma w kraju :-) dzieki za wyjasnienia. orientujesz sie ile moze mnie wyniesc taka wymiana wiska?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 29 kwie 2013, 10:47

hmmm w Twoim przypadku trzeba rozebrac caly przod auta tak jak do rozrzadu :| bo musowo trzeba sprawdzic czy resztki lopatek i oslony rozrzadu nie powpadaly w rozrzad i czekaja aby wpasc miedzy pasek a zeby <zalamka> a wtedy masakra :[
przy okazji wymiana wiska bo chyba trzeba sciagac przod do wymiany wiska <mysli>
Cena pewnie ze 400 zeta za robote :|
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 10:51

a to pierdziele sam rozbiore, idzie wolne to sie rozloze na ogrodzie, chyba nie ma duzej filozofii przy tym?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 29 kwie 2013, 10:58

raczej nie ma :) i masz manual to odpada klopotliwe odpinanie przewodow olejowych z automata w chlodnicy wody <okok> ale kanal to raczej potrzeba no chyba ze na koziolkach postawic bo troche roboty jest od dolu :|
Widze Jestes tutaj nowy na forum ale w dziale Warsztat czyli zrób to sam jest cos opisane ze zdjeciem przodu <okok> albo jego odchyleniem tzw. odchylenie w pozycje serwisowa :)
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6. ;)

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 11:03

super, poszukam. kanal mam w garazu a wiec jakos sobie poradze :-)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 29 kwie 2013, 11:14

RomanS pisze:
tx-didi pisze: mysle ze zgodzimy sie ze jest wyrazna i odczuwalna roznica (z i bez wiska) - co bez problemu mozna doswiadczyc eksperymentalnie ....
Szczerze mówiac nigdy nie jeÂździłem bez wentylatora więc nie wiem jak to jest :)

Jak dla mnie w 2,5 TDI nawet załączenie klimy nie bardzo wpływa na osiągi auta. No na pewno nie tak, że z klimą to muł a bez klimy to rakieta. A co dopiero samo wisko ? :)
Może po prostu mam zdrowy silnik <luzik>
:)
samo wisko to wiecej niz klima.... tylko zazwyczaj sie jezdzi w komplecie wiec brak porownania :)


harnasm
kolega Jarecki dobrze sugeruje aby wisko dokladnie zweryfikowac - chociaz niekoniecznie musi byc uszkodzone... lopatki wentylatora sa plastikowe - z wiekiem plastik robi sie duzo bardziej kruchy, zwlaszcza narazony na roznice temperatur w okolicach 100 stopni (w zimie). Dodatkowo wystarczy mala nieostroznosc przy np: wymianie rozrzadu i taki delikatnie pekniety wentylator moze sie rozleciec pod wplywem sily odsrodkowej. Wisko w pelni zagrzane kreci sie praktycznie synchronicznie z silnikiem (oczywiscie ze wzgledu na roznice w srednicy kol pasowych -> kreci sie wyraznie szybciej) poslizg na zagrzanym oleju wiskotycznym praktycznie nie wystepuje.
Zreszta nie jestes bynajmniej odosobnionym przypadkiem - jezeli nie uszkodzona zostala chlodnica, maska, weze ... to na razie masz duzo szczescia..

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 11:30

ehh, tydzien temu to auto kupilem... dam znac po pracy jak to wyglada po dokladnych ogledzinach.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2013, 11:51

tx-didi pisze:Zreszta nie jestes bynajmniej odosobnionym przypadkiem - jezeli nie uszkodzona zostala chlodnica, maska, weze ... to na razie masz duzo szczescia..
To prawda :)
Ja straciłem w takim przypadku chłodnicę <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 16:34

Posprawdzane ile mozna na "oko", nic nie cieknie, chlodnica, maska, weze wygladaja na całe. Wisko sie kreci a wiec nie jest spiete... W takim razie rozumiem ze wszystko sie rozsypalo ze starosci?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 29 kwie 2013, 18:19

harnasm pisze:Posprawdzane ile mozna na "oko", nic nie cieknie, chlodnica, maska, weze wygladaja na całe. Wisko sie kreci a wiec nie jest spiete... W takim razie rozumiem ze wszystko sie rozsypalo ze starosci?
wisko sprawdzisz jeszcze dokladniej, jak juz bedziesz mial nowe 'lopatki' - w ASO koszt <> 200 pln - od razu poczujesz roznice w elastycznosci plastiku.....

wg mnie rozlecialo sie ze starosci.... samochod ma 15 lat....

harnasm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: harnasm » 29 kwie 2013, 18:22

ok ale tak teraz sobie mysle skad wczesniej opisywany duzy szum powietrza powyzej 2000rpm? mowicie ze ten typ tak jednak nie ma a wisko sprawne...

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 29 kwie 2013, 18:33

harnasm
wisko musisz bezwzglednie sprawdzic (nie tylko zreszta pod katem 'sily spiecia', lecz np czy nie ma zbyt duzego luzu, czy nie wpada w wibracje itp). Na forum byly juz poruszane te kwestie, wiec mozna znalezc instrukcje, lecz jezeli masz watpliwosci to bezpieczniej bedzie udac sie do jakiegos mechanika (przynajmniej skonsultowac).

Sprawne wisko, przy mocno zagrzanym silniku ze szczypta 'ciezkiej nogi' robi efekt odrzutowca... i powoduje duzego banana na twarzy kierowcy..... :) ..... i to wszystko w marnej cenie 'kilku' KM ....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga