[ AKN 2.5 150 KM] Pęknieta obudowa rozrządu = większa moc?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Szczerze mówiac nigdy nie jeÂździłem bez wentylatora więc nie wiem jak to jesttx-didi pisze: mysle ze zgodzimy sie ze jest wyrazna i odczuwalna roznica (z i bez wiska) - co bez problemu mozna doswiadczyc eksperymentalnie ....
Jak dla mnie w 2,5 TDI nawet załączenie klimy nie bardzo wpływa na osiągi auta. No na pewno nie tak, że z klimą to muł a bez klimy to rakieta. A co dopiero samo wisko ?
Może po prostu mam zdrowy silnik
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
harnasm, tia uszkodzone wisko jest spiete na stale i kreci sie razem z obrotami silnika im wieksze obroty tym mocniej sie kreci i wydaje glosniejszy szum spiete jest caly czas na zimnym jak i na ciepym silniku, nawet na wylaczonym silniku.
Zdrowe wisko dziala tak ze po odpaleniu silnika wiadomo kreci sie razem z silnikiem ale mozna je zatrzymac powiedzmy reka w bezpieczny sposob a po dodaniu gazu tez wkreca sie na obroty ale tylko do pewnego stopnia-obrotow dopiero gdy silnik sie bardzo mocno nagrzeje wisko spina sie i kreci razem z obrotami silnika wtedy wydaje dzwieki mile dla ucha no i czasami chlodzenie wspomaga maly wentylator klimy na chlodnicy
Szkoda ze jestem w DE bo bym podjechal pogadal itp.
PS. Jesli sie myle to prosze innych Usherow o sprostownie
Zdrowe wisko dziala tak ze po odpaleniu silnika wiadomo kreci sie razem z silnikiem ale mozna je zatrzymac powiedzmy reka w bezpieczny sposob a po dodaniu gazu tez wkreca sie na obroty ale tylko do pewnego stopnia-obrotow dopiero gdy silnik sie bardzo mocno nagrzeje wisko spina sie i kreci razem z obrotami silnika wtedy wydaje dzwieki mile dla ucha no i czasami chlodzenie wspomaga maly wentylator klimy na chlodnicy
Szkoda ze jestem w DE bo bym podjechal pogadal itp.
PS. Jesli sie myle to prosze innych Usherow o sprostownie
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
hmmm w Twoim przypadku trzeba rozebrac caly przod auta tak jak do rozrzadu bo musowo trzeba sprawdzic czy resztki lopatek i oslony rozrzadu nie powpadaly w rozrzad i czekaja aby wpasc miedzy pasek a zeby a wtedy masakra
przy okazji wymiana wiska bo chyba trzeba sciagac przod do wymiany wiska
Cena pewnie ze 400 zeta za robote
przy okazji wymiana wiska bo chyba trzeba sciagac przod do wymiany wiska
Cena pewnie ze 400 zeta za robote
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
raczej nie ma i masz manual to odpada klopotliwe odpinanie przewodow olejowych z automata w chlodnicy wody ale kanal to raczej potrzeba no chyba ze na koziolkach postawic bo troche roboty jest od dolu
Widze Jestes tutaj nowy na forum ale w dziale Warsztat czyli zrób to sam jest cos opisane ze zdjeciem przodu albo jego odchyleniem tzw. odchylenie w pozycje serwisowa
Widze Jestes tutaj nowy na forum ale w dziale Warsztat czyli zrób to sam jest cos opisane ze zdjeciem przodu albo jego odchyleniem tzw. odchylenie w pozycje serwisowa
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
RomanS pisze:Szczerze mówiac nigdy nie jeÂździłem bez wentylatora więc nie wiem jak to jesttx-didi pisze: mysle ze zgodzimy sie ze jest wyrazna i odczuwalna roznica (z i bez wiska) - co bez problemu mozna doswiadczyc eksperymentalnie ....
Jak dla mnie w 2,5 TDI nawet załączenie klimy nie bardzo wpływa na osiągi auta. No na pewno nie tak, że z klimą to muł a bez klimy to rakieta. A co dopiero samo wisko ?
Może po prostu mam zdrowy silnik
samo wisko to wiecej niz klima.... tylko zazwyczaj sie jezdzi w komplecie wiec brak porownania
harnasm
kolega Jarecki dobrze sugeruje aby wisko dokladnie zweryfikowac - chociaz niekoniecznie musi byc uszkodzone... lopatki wentylatora sa plastikowe - z wiekiem plastik robi sie duzo bardziej kruchy, zwlaszcza narazony na roznice temperatur w okolicach 100 stopni (w zimie). Dodatkowo wystarczy mala nieostroznosc przy np: wymianie rozrzadu i taki delikatnie pekniety wentylator moze sie rozleciec pod wplywem sily odsrodkowej. Wisko w pelni zagrzane kreci sie praktycznie synchronicznie z silnikiem (oczywiscie ze wzgledu na roznice w srednicy kol pasowych -> kreci sie wyraznie szybciej) poslizg na zagrzanym oleju wiskotycznym praktycznie nie wystepuje.
Zreszta nie jestes bynajmniej odosobnionym przypadkiem - jezeli nie uszkodzona zostala chlodnica, maska, weze ... to na razie masz duzo szczescia..
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
wisko sprawdzisz jeszcze dokladniej, jak juz bedziesz mial nowe 'lopatki' - w ASO koszt <> 200 pln - od razu poczujesz roznice w elastycznosci plastiku.....harnasm pisze:Posprawdzane ile mozna na "oko", nic nie cieknie, chlodnica, maska, weze wygladaja na całe. Wisko sie kreci a wiec nie jest spiete... W takim razie rozumiem ze wszystko sie rozsypalo ze starosci?
wg mnie rozlecialo sie ze starosci.... samochod ma 15 lat....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
harnasm
wisko musisz bezwzglednie sprawdzic (nie tylko zreszta pod katem 'sily spiecia', lecz np czy nie ma zbyt duzego luzu, czy nie wpada w wibracje itp). Na forum byly juz poruszane te kwestie, wiec mozna znalezc instrukcje, lecz jezeli masz watpliwosci to bezpieczniej bedzie udac sie do jakiegos mechanika (przynajmniej skonsultowac).
Sprawne wisko, przy mocno zagrzanym silniku ze szczypta 'ciezkiej nogi' robi efekt odrzutowca... i powoduje duzego banana na twarzy kierowcy..... ..... i to wszystko w marnej cenie 'kilku' KM ....
wisko musisz bezwzglednie sprawdzic (nie tylko zreszta pod katem 'sily spiecia', lecz np czy nie ma zbyt duzego luzu, czy nie wpada w wibracje itp). Na forum byly juz poruszane te kwestie, wiec mozna znalezc instrukcje, lecz jezeli masz watpliwosci to bezpieczniej bedzie udac sie do jakiegos mechanika (przynajmniej skonsultowac).
Sprawne wisko, przy mocno zagrzanym silniku ze szczypta 'ciezkiej nogi' robi efekt odrzutowca... i powoduje duzego banana na twarzy kierowcy..... ..... i to wszystko w marnej cenie 'kilku' KM ....
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga