Panowie. Stało się.
Dziś dodając gazu dość mocno,( z racji, że czasami daje w dupę turbo, aby je przepalić, ponieważ na co dzień jeżdże jak emeryt) przy wysokich obrotach w okolicy 4000, nagle coś strzeliło, jakby z tłumika, pod samochodem, trudno zlokalizować jednoznacznie, w każdym bądź razie po strzale, ukazał się biały cholernie duży dym, turbina się odłączyła, samochod automatycznie zamulił, i tak robiąc za sobą zasłonę białego dymu zajechałem na parking. Odpaliłem ponownie auto, dalej biały dym, wielka chmura i nierówne obroty, w zakresie 1000-800.
Co to może być? Dodam, że 3-4 miesiace temu wymieniany był rozrząd kompletny.
[ INNY] [tdi 2.0 140km] Wybuch, biały dym i nierówne obroty
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie sądzę, ze to uszczelka. Mi to wy gląa na padniete turboi i to jednoszncznie. Turbina strzeliła a najprawdopodobniej pękł wałek środkowy, łopaty postawiło bokiem, i zassała olej do komory spalania. Dlatrego jest zasłona dymna - włąśnie biała.
JAk by to była UPG to nie odcięło by mocy, i nie byłoby strzału.
JAk by to była UPG to nie odcięło by mocy, i nie byłoby strzału.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mogło jeszcze rozsadzić intercooler co powoduje pływanie obrotów . Powąchaj zapach dymu , płyn chłodniczy to para prawie bezwonna , a swąd spalenizny to olej w układzie wydechu .
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

Panowie.
Padła turbina.
Turbinka była podkręcona. Dodanie gazu spowodowało dostanie się znacznie dużej mieszanki niż zwykle i turbinka się 'przeładowała', rozleciał się cały wirnik i łopatki.
Turbinka już jest nowa, po regeneracji, jednak kręci się dopiero od 2500/obr, wina najprawdopodobniej przelotki znajdujacej się przy komorze fitra powietrza. Przeczyszczonie nic nie pomogło, będzie wymieniana.
Padła turbina.
Turbinka była podkręcona. Dodanie gazu spowodowało dostanie się znacznie dużej mieszanki niż zwykle i turbinka się 'przeładowała', rozleciał się cały wirnik i łopatki.
Turbinka już jest nowa, po regeneracji, jednak kręci się dopiero od 2500/obr, wina najprawdopodobniej przelotki znajdujacej się przy komorze fitra powietrza. Przeczyszczonie nic nie pomogło, będzie wymieniana.