Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] [tdi 2.0 140km] Wybuch, biały dym i nierówne obroty

Silniki wysokoprężne
negroz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 cze 2011, 02:11
Lokalizacja: Brzeg/Oława/Wrocław

[ INNY] [tdi 2.0 140km] Wybuch, biały dym i nierówne obroty

Post autor: negroz » 26 kwie 2013, 22:56

Panowie. Stało się.
Dziś dodając gazu dość mocno,( z racji, że czasami daje w dupę turbo, aby je przepalić, ponieważ na co dzień jeżdże jak emeryt) przy wysokich obrotach w okolicy 4000, nagle coś strzeliło, jakby z tłumika, pod samochodem, trudno zlokalizować jednoznacznie, w każdym bądź razie po strzale, ukazał się biały cholernie duży dym, turbina się odłączyła, samochod automatycznie zamulił, i tak robiąc za sobą zasłonę białego dymu zajechałem na parking. Odpaliłem ponownie auto, dalej biały dym, wielka chmura i nierówne obroty, w zakresie 1000-800.

Co to może być? Dodam, że 3-4 miesiace temu wymieniany był rozrząd kompletny.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 26 kwie 2013, 23:09

Biały dym - płyn chłodniczy leje się w któryś cylindrów - poszła uszczelka pod głowicą :(
Tak mi to wygląda...

negroz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 cze 2011, 02:11
Lokalizacja: Brzeg/Oława/Wrocław

Post autor: negroz » 26 kwie 2013, 23:16

A co mogło być powodem tego?
Dodanie dynamicznie gazu? No bez jaj, panowie inż. z Audi, nie pierwszy raz jeżdże autem i nigdy podobna sytuacja sie nie przytrafiła.
Zbyt duże ciśnienie w komorze?

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 26 kwie 2013, 23:20

Pytanie czy wiązanie jednego z drugim ma jakiś sens ?? Uszczelkę mogło wypierdzieć nawet podczas spokojnej jazdy... Sprawdź ile ubyło płynu chłodniczego.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 27 kwie 2013, 07:42

Nie sądzę, ze to uszczelka. Mi to wy gląa na padniete turboi i to jednoszncznie. Turbina strzeliła a najprawdopodobniej pękł wałek środkowy, łopaty postawiło bokiem, i zassała olej do komory spalania. Dlatrego jest zasłona dymna - włąśnie biała.
JAk by to była UPG to nie odcięło by mocy, i nie byłoby strzału.

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 27 kwie 2013, 10:26

Mogło jeszcze rozsadzić intercooler co powoduje pływanie obrotów . Powąchaj zapach dymu , płyn chłodniczy to para prawie bezwonna , a swąd spalenizny to olej w układzie wydechu .

negroz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 cze 2011, 02:11
Lokalizacja: Brzeg/Oława/Wrocław

Post autor: negroz » 27 kwie 2013, 14:10

Właśnie bardziej prawdopodobne było dla mnie, że to turbina, może dlatego, że dodanie gazu spowodowało nagłe zwiększeniee ciśnienia, które zapchaną turbinę przez emerycką jazdę rozsadziło. Czy do dobry trop?

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 29 kwie 2013, 17:33

Jak koledzy pisza 2 opcje turbo lub intercooler.Znajomemu w VW Jetta 2.0 tdi padl intercooler brak mocy i siwy dym.Podobne objawy.Czy jak dales mu buta silnik byl rozgrzany do 90C?

negroz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 12 cze 2011, 02:11
Lokalizacja: Brzeg/Oława/Wrocław

Post autor: negroz » 03 cze 2013, 00:54

Panowie.
Padła turbina.
Turbinka była podkręcona. Dodanie gazu spowodowało dostanie się znacznie dużej mieszanki niż zwykle i turbinka się 'przeładowała', rozleciał się cały wirnik i łopatki.
Turbinka już jest nowa, po regeneracji, jednak kręci się dopiero od 2500/obr, wina najprawdopodobniej przelotki znajdujacej się przy komorze fitra powietrza. Przeczyszczonie nic nie pomogło, będzie wymieniana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja