Panowie. Stało się.
Dziś dodając gazu dość mocno,( z racji, że czasami daje w dupę turbo, aby je przepalić, ponieważ na co dzień jeżdże jak emeryt) przy wysokich obrotach w okolicy 4000, nagle coś strzeliło, jakby z tłumika, pod samochodem, trudno zlokalizować jednoznacznie, w każdym bądź razie po strzale, ukazał się biały cholernie duży dym, turbina się odłączyła, samochod automatycznie zamulił, i tak robiąc za sobą zasłonę białego dymu zajechałem na parking. Odpaliłem ponownie auto, dalej biały dym, wielka chmura i nierówne obroty, w zakresie 1000-800.
Co to może być? Dodam, że 3-4 miesiace temu wymieniany był rozrząd kompletny.
			
			
									
									
						[ INNY] [tdi 2.0 140km] Wybuch, biały dym i nierówne obroty
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- 
				
				Fontesen
Nie sądzę, ze to uszczelka. Mi to wy gląa na padniete turboi  i to jednoszncznie. Turbina strzeliła a najprawdopodobniej pękł wałek środkowy, łopaty postawiło bokiem, i zassała olej do komory spalania. Dlatrego jest zasłona dymna - włąśnie biała.
JAk by to była UPG to nie odcięło by mocy, i nie byłoby strzału.
			
			
									
									
						JAk by to była UPG to nie odcięło by mocy, i nie byłoby strzału.
- 
				
				malymk45
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Mogło jeszcze rozsadzić intercooler co powoduje pływanie obrotów  . Powąchaj zapach dymu , płyn chłodniczy to para prawie bezwonna , a swąd spalenizny to olej w układzie wydechu .
			
			
									
									Pomogłem  A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4
 A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4
						 A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4
 A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4Panowie.
Padła turbina.
Turbinka była podkręcona. Dodanie gazu spowodowało dostanie się znacznie dużej mieszanki niż zwykle i turbinka się 'przeładowała', rozleciał się cały wirnik i łopatki.
Turbinka już jest nowa, po regeneracji, jednak kręci się dopiero od 2500/obr, wina najprawdopodobniej przelotki znajdujacej się przy komorze fitra powietrza. Przeczyszczonie nic nie pomogło, będzie wymieniana.
			
			
									
									
						Padła turbina.
Turbinka była podkręcona. Dodanie gazu spowodowało dostanie się znacznie dużej mieszanki niż zwykle i turbinka się 'przeładowała', rozleciał się cały wirnik i łopatki.
Turbinka już jest nowa, po regeneracji, jednak kręci się dopiero od 2500/obr, wina najprawdopodobniej przelotki znajdujacej się przy komorze fitra powietrza. Przeczyszczonie nic nie pomogło, będzie wymieniana.
 
							







 Uszczelkę mogło wypierdzieć nawet podczas spokojnej jazdy... Sprawdź ile ubyło płynu chłodniczego.
 Uszczelkę mogło wypierdzieć nawet podczas spokojnej jazdy... Sprawdź ile ubyło płynu chłodniczego.





 
 
