Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C6 - Wymiana stacyjki

Elektryka
MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

A6 C6 - Wymiana stacyjki

Post autor: MarcinSendi80 » 26 kwie 2013, 15:22

Witam Was mam pytanko. Czy przy wymianie stacyjki wymagane jest kodowanie immobilisera czy wystarczy przełożyć środek z ordinalnego kluczyka? Jesli ktos przerabiał temat wymiany stacyjki prosze o pomoc ewentualnie znawców tematu o opinie. Dzięki
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

bosmman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia

Post autor: bosmman » 26 kwie 2013, 21:32

Witam nie bardzo rozumiem co chcesz wymienic. stacyjke czy klucze? przy wymianie stacyjki bez wymiany kluczy nie musisz nic kodowac tylko uwazaj stacyjki do automatow i manuali sa ruzne. z kluczami juz nieco gozej.

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 26 kwie 2013, 23:10

bosmman pisze:Witam nie bardzo rozumiem co chcesz wymienic. stacyjke czy klucze? przy wymianie stacyjki bez wymiany kluczy nie musisz nic kodowac tylko uwazaj stacyjki do automatow i manuali sa ruzne. z kluczami juz nieco gozej.
Kupilem zastaw (stacyjka dwa klucze plus dodatkowy plastikowy oraz zamek do drzwi i klapy) czyli po prostu caly set. A chce wymienic bo mam ogolnie rzecz biorąc dupe. Temat poruszany nikt nie raz ale jak to bywa nikt nie napisal po rozwiązaniu problemu co bylo sednem sprawy. Do rzeczy stacyjka prawdopodobnie przesluzyla swoje za każdym razem po wyciagnieciu kluczyka był charakterystyczny dzwiek teraz go brak co za tym idzie auto jakoby widzi kluczyk w stacyjce i nie dziala centralny zatem musze otwierać i zamykać kluczykiem. A to mjie wqur..ia dlatego tez chcę wymienić
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 26 kwie 2013, 23:21

klucze przypisuje się raz do danego samochodu. to że masz stacyjkę i komplet kluczy to za mało!, musiałbyś jeszcze mieć ezs oraz sterownik silnika. twój problem to najprawdopodobniej ezs z którego wykodowały się klucze twoje klucze i nie przekazywana jest informacja do modułu komfortu dla zamknięcia samochodu. (stacyjka nie ma tu nic do rzeczy robi tylko za czytnik immo i jest elementem podwykonawczym dla ezs). jeśli nośna jest tej samej częstotliwości to możesz zmenić nawet od wersji z automatem problem będzie z wyciąganiem klucza, ale wracając do tematu zapewne niepotrzebnie kupiłeś ten komplet. ezs czyli sterownik zezwolenia wejścia i uruchomienia samochodu (grupa 05) jest odpowiedzialny za blokowanie i odblokowywanie kierownicy bo zapewne o ten dźwięk ci chodzi,a także przekazuje info do mmodułu komfortu. potrzeba jest zdiagnozować dlaczego nie rygluje ci kiery, a będzie potrzebny do tego vcds,vas - napisz coś więcej co już robiłeś bo info o kupnie stacyjki problemu nie rozwiąże. podmień samą stacyjkę o klucz się nie martw pasują twoje i zobacz czy się poprawiło ale zanim to zrobisz srawdź dlaczego tak się dzieje.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 27 kwie 2013, 12:17

W audi w uk powiedzieli mi że stacyjka wiec dlatego kupiłem. Czy o ten dÂźwięk chodzi do konca nie wiem bo kiery fakt nir blokuje ale razem z tym dÂźwiękiem wyłączalo sie mmi teraz tego brak. Vag nie wykazal nic poza błędem stacyjki i błąd zostal wykasowany ale sam problem nie znikł. Tak czy innaczej dzieki Jasper za porade i opinię do środy powinna dotrzeć stacyjka. Zobaczymy co będzie jam wymienię nie omieszkam napisać czego szkoda że nie robią inni gdy rozwiążą problem
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

bosmman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia

Post autor: bosmman » 27 kwie 2013, 12:40

Calkiem mozliwe ze po wymianie stacyjki wszystko bedzie ok. stacyjka w c6 jest uniwersalna nie nalezy do kompletu kluczy. (Byly przystosowane mechanicznie jak zwykle zamki do drzwi ale tylko w pierwszych autach z seri bardzo watpie zebys mial jeden z takich) Klucze napewno ci sie nie wykodowaly (imobilaizer) jak pisze jasper bo bys go juz nie uruchomil. pozostala by ci juz tylko wizyta w aso i kodowanie online immobileizera na nowo ewentualna wymiana stera jesli bylby padniety.

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 27 kwie 2013, 15:21

U mnie odpala bez problemów jedynie mam alarm z symbolem kluczyka i stacyjki i info (ignition lock deactivate) do tego jak pisalem nie działa centralny z pilota. Podłączyłem u znajomego pod kompa ktory naprawdę zna sie na rzeczy brak błędów co do immobilisera pokazywało jedynie błąd stacyjki.
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 28 kwie 2013, 09:15

jeśli w ezs został zapisany błąd stacyjki należało go podać było by łatwiej napisać co się stało. jeśli auto ci odpala tzn że część stacyjki działa (jako czytnik immo) tzn. działa pętla indukcyjna i rozpoznaje transponder umieszczony w kluczyku, stacyjka nie widzi momentu wyjęcia grotu klucza, nie jest widziany pilot klucza z anteny podpiętej do stacyjki, (info po szynie danych LIN ze stacyjki do modułu ezs oraz po can z ezs do modułu komfortu nie działa i dlatego nie otwierasz samochodu pilotem). zablokowanie kiery, wyłączenie zacisku kl 15 (czyli tzw plus po stacyjce wyłączający między innymi MMI), uruchomienie silnika, a działanie pilota to różne historie obsługiwane przez jeden sterownik i jego elementy podwykonawcze.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 28 kwie 2013, 11:35

jasper, dzięki stary nie napisałem o błędach po podpinał mi go znajomy z audi maniasc.com ale wierz mi zna się na tym co robi stąd też wiem o stacyjce, słyszałem też że to taka przypadłość w audi ale nie wiem czy nie dałem ciała bo kupiłem set 868MHZ 4F0837220D zaś orginalnie na kluczyku mam numer 868 MHZ 4F0837220D, podobno ma być ok jeśli nie mam przełożyć transporder ze swojego ori kluczyka.
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 28 kwie 2013, 15:55

piszesz: "bo kupiłem set 868MHZ 4F0837220D zaś orginalnie na kluczyku mam numer 868 MHZ 4F0837220D" przecież to to samo :) będzie pasował. nośna jest ta sama. stacyjka ma być na taką właśnie nośną i będzie ok.
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 28 kwie 2013, 17:39

jasper pisze:piszesz: "bo kupiem set 868MHZ 4F0837220D zaś orginalnie na kluczyku mam numer 868 MHZ 4F0837220D" przecież to to samo :) będzie pasował. nośna jest ta sama. stacyjka ma być na taką właśnie nośną i będzie ok.
Sorki jesper mam 868MHZ a kupiłem 868MHZ 4F089375P a mam 4F0837220D ale że niby ma pasować
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

jasper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 512
Rejestracja: 15 cze 2011, 08:07
Imię: Jacek
Rocznik: 2000
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 155KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: jasper » 28 kwie 2013, 21:35

oznaczenie klucza nie powinno mieć wpływu najważniejsza jest częstotliwość nośnej a ponieważ w obu jest taka sama więc powinno pasować. numer zastąpił poprzedni i tak samo będzie ze stacyjką, część ewoluuje i zastępuje drugą taka kolej rzeczy. pozatym w numerze części 4F089375P brakuje cyferki :)
oprócz tego co nie mam to mam wszystko i
tu już nie ma nic do roboty :)
----------------------------------------------
CCCO 2015
kolejne nieuki nauczam jazdy po naszemu :)

MarcinSendi80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 22 wrz 2012, 21:35
Lokalizacja: Krak/leic uk

Post autor: MarcinSendi80 » 28 kwie 2013, 22:05

jasper, czepiasz się ;) 4F0 898 375P

[ Dodano: 2013-05-08, 21:12 ]
jasper, a więc tak jasperku z mojego punktu widzenia masz rację gdyż po pierwsze stacyjka którą kupiłem nie pasi po prostu wyglada innaczej co dalej po rozebrabiu okazalo się że ja zawinilem psikajac w środek środkiem do czyszczenia czym spowodowałem błąd. Kilka ciepłych dni środek wyparowal błąd znikł wszystko wróciło do normy. Tak więc w tym temacie tylko spokój zanim wydacie tysiąca bądÂź lepiej na set stacyjki zagłębić należy się w temat większość można ogarnąć samemu. Nie psikajcie nic w środek nie szarpcie kluczykiem. Rozkręcić sprawdzić i złożyć z powrotem
3.2 V6 Gdzie zaczyna się pasja, kończy się ekonomia :)

marcin968
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2012, 22:20
Lokalizacja: Oslo

wymiana stacyjki i zamka drzwi

Post autor: marcin968 » 21 wrz 2014, 10:20

Czy jak wymienie stacyjkę z nowymi kluczami to czy trzeba coś jeszcze kombinować?Mój problem jest taki że mam tylko jeden kluczyk który w dodatku nie pasował do wkładki w drzwiach i padł mi akumulator i musiałem zamek rozwiercić.Musze dorobić drugi kluczyk i wymienić wkładka w drzwiach koszt ok 1600zl. Znalazłem komplet stacyjkę,2 kluczyki i wkładka w drzwi za 500zl.Czy opłaca się w to bawić czy to nie wszystko?
Wykonane mody:
-Full pakiet S-Line
-Lusterko Fotochrom
-Spolszczenie MMI
-TV Fiscube

Maniioo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 20 paź 2016, 19:07
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Maniioo » 13 gru 2016, 20:41

ponawiam pytanie odnosnie ignition lock w audi znalazł ktos rozwiązanie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja