Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ INNY] AWT 150KM mało mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

[ INNY] AWT 150KM mało mocy

Post autor: eldozet » 16 kwie 2013, 23:00

Witam

Mam problem z audi 1.8T troche brakuje mocy pod nogą i na banzynie i na gazie. Na komputerze nic nie widać zero błędów czy jest ktoś w WWA z forumowiczów żeby się spotkać popodmieniać zawory i przepływkę? Macie jakieś pomysły co jeszcze mozna sprawdzić i jak nie kupując pół sklepu motoryzacyjnego?
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 17 kwie 2013, 08:03

Hej

SprawdÂź czy turbo ładuje, to podstawa, brak błędów sugeruje uszkodzenie mechaniczne nie diagnozowane przez ECU ale wiesz jak jest komp kompem a życie życiem więc dobrze podmienić na chwilę to i owo

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 kwie 2013, 21:24

eldozet pisze: Macie jakieś pomysły co jeszcze mozna sprawdzić i jak nie kupując pół sklepu motoryzacyjnego?
Zakup kabelka, koszt około 30 pln, vag 311 z sieci, trochę lektury forumowej dotyczącej logów i resztę podpowiedzą koledzy ;)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 19 kwie 2013, 11:25

grzemo, kolega eldozet, pisze że błędy już sprawdził,więc kabelek już ma.Teraz pozostaje kwestia czytania logów.eldozet, przyczyn może być wiele,choć osprzęt w AWT jest dość trwały.Jakiś czas temu miałem przygodę z katalizatorem,zwyczajnie się zapadł (po podróży do Francji i Niemiec-autobany),zmniejszając swobodny przepływ spalin (kat nie był przytkany przez osady,nagar itd).ECU nie pluł błędami a logi mieściły się w normie.Tak jakby silnik nie oddychał poprawnie.Po wymianie kata...nie mogłem wyjść z podziwu że to tylko 1.8T,kolega z 2,5TDI nie dał rady mnie dogonić.

Dodam że katalizator wydawał niegłośny metaliczny stukot (nieregularny) kiedy się zapadł,co się potem okazało-wkład był lużny.

Oczywiście u ciebie może być coś innego...ale warto było wspomnieć.Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 20 kwie 2013, 00:31

to może być to też czuje na jałowym taki stukot jakby tłumik...

[ Dodano: 2013-04-20, 01:43 ]
Może być zamiennik tego kata? czy musi być ori?

[ Dodano: 2013-04-20, 17:05 ]
...i jeszcze jedno pytanie... Czy w przypadku kiedy są uszkodzone elektrozawory, przepływomierz będą widoczne błedy? Czy trzeba wszystko wymieniać na nowe dopiero wtedy sprawdzać czy jest jakaś różnica?
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 21 kwie 2013, 01:50

To było słyszalne na wolnych obrotach z okolic katalizatora.

Chłopy meldują że zamienniki się sprawują bardzo dobrze.Choć mi się udało dostać Ori z rozbitego Passata 1.8T AWT który miał przelatane 65k km-miałem szczęście.
Osprzęt silnika warto sprawdzić DV,N75,EGR (a szczególnie jego sterowanie podciśnieniem),przepływka,turbo-ciśnienie robocze ,odma itd.
Generalnie,musisz ocenić kondycję motoru i jego osprzętu.Nie kupuj częśći na zapas,najpierw oględziny a potem wydatki.

Od czego chcesz zacząć i jakie są twoje możliwośći ?
Co masz na myśli elektrozawory ?
Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 21 kwie 2013, 15:34

Czy zawory DV,N75,EGR i przepływka ze skody octavi 1.8T będą pasowały na podmiankę?
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 21 kwie 2013, 15:38

eldozet, Tak,bez problemu.Pod warunkiem,że jest silnik AWT.Choć często jest tak że te same częśći są montowane do innych silników.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 21 kwie 2013, 16:18

silnik ma inny symbol już nie pamiętam jaki. Fajnie by było jakby znalazł się ktoś w WWA kto by chciał przejechać się moim i powiedzieć czy tam ma jeżdzić 150Koni w Avancie
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 21 kwie 2013, 16:31

eldozet, jedziesz za miasto z kolegą na jakieś zacisze z długą prostą.Kolega siada z stoperem za twoimi plecami na komendę start dajesz jej pups ile się da aż do 100tki,kolega oczywiście zatrzymuje pomiar po osiagnięciu zamierzonej prędkości.Zrób kilka prób,aby uzyskać najlepszy czas.Jeśli będzie poniżej 10 sek do 100 to jest OK.Natomiast jeśli będziesz miał czas poniżej 9 sek to jest rewelacja <okok> .Pozdro
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

MBiały
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 26 wrz 2012, 20:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MBiały » 21 kwie 2013, 22:36

kolego jak chcesz to wpadaj do Góry Kalwarii i porównasz sobie z moim:) 1.8T AWT avant 2002r :P ja nie narzekam na elastycznosc i przyspieszenie, pozdro

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 21 kwie 2013, 23:27

Zmierzyłem czas od 0-100 kilka razy na benzynie i na gazie wychodzilo od 8.9 - 9.4 oczywiście 2 pierwsze biegi
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 21 kwie 2013, 23:35

eldozet, wynik świetny.Audi podaje,że nasze bunie są zdolne przyspieszać od 0-100 9,9 sek na manualu.A automat 9,8,także tylko się cieszyć że autko jest zdrowe <brawo> Nie martw się na zapas,zachowaj złocisze i idż na browara bo masz ku temu powody.Pozdro.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

eldozet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 130
Rejestracja: 29 sty 2013, 23:31
Lokalizacja: Warszawa/Lublin

Post autor: eldozet » 22 kwie 2013, 23:48

Dzieki za pomoc
Trochę się znam, a trochę nie znam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja