Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Prośba o ocenę czujnika poziomowania (G78 i może G76)

Elektryka
ODPOWIEDZ
Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Prośba o ocenę czujnika poziomowania (G78 i może G76)

Post autor: Zajec » 19 kwie 2013, 11:55

Przestało mi działać poziomowanie oryginalnych kseonów. Po uruchomieniu silnika i świateł widzę w garażu na ścianie, że światła się podnoszą a następnie zjeżdżają na sam dół. W efekcie jazda po zmroku jest męcząca i niebezpieczna.

Dzięki forum dowiedziałem się o silniczkach, bezpiecznikach, czujnikach i możliwych pomiarach. Od razu zaznaczę, że błędów nie mam, więc zostaje chyba jakaś analiza stanu czujników i ich pomiarów.

1) Silniki poziomowania są moim zdaniem OK, skoro po odpaleniu wyraÂźnie widać że "regulują" (próbują) poziom świateł.

2) Bezpieczniki sprawdziłem dwa: 20 i 21. Z tego co wyczytałem to one są odpowiedzialne za regulację przy moim silniku (beznzyna, bez turbo).

3) Skręciłem koła w lewo i przyjrzałem się przedniemu czujnikowi. Wygląda OK, przewody są moim zdaniem całe, wtyczka raczej dociśnięta. Byłbym jednak wdzięczny gdyby ktoś kto widział sprawne czujniki (i ramię idące do wachacza) rzucił na to okiem:
Obrazek Obrazek
Jedyne co mi się nie podoba, to konstrukcja mocowania czujnika. Nie wygląda to zbyt solidnie, no ale to już poza tematem :)

4) Pomiary z czujników:
Obrazek
Tutaj mam wątpliwości co do parametrów z przedniego czujnika. Na w miarę płaskim terenie widzę wartości jak na powyższym zrzucie ekranu: 3.58V i 2.32V. Pierwsza wartość skakała o 0.02V, druga była stabilna.
Ustawiłem się na delikatnym podjeÂździe (zupełnie na oko jakieś 10°) i pierwsza wartość wynosiła 3.48V, a druga 1.88V.
W jednym poście na forum nawet wyczytałem, że wartości z przedziału 2.5V do 3.5V świadczą o zepsutym czujniku (niestety nie było napisane w jakich warunkach - nachyleniu).

Czy na podstawie tego jesteście w stanie mi coś pomóc? Czy powyższe pomiary świadczą o walniętym czujniku? Czy fizycznie wygląda on OK? Czeka mnie zakup nowego czujnika?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Prośba o ocenę czujnika poziomowania (G78 i może G76)

Post autor: kot919 » 19 kwie 2013, 13:29

Zajec pisze:... Jedyne co mi się nie podoba, to konstrukcja mocowania czujnika. Nie wygląda to zbyt solidnie, no ale to już poza tematem :)
Na ten czujnik nie działa wcale duża siła, więc im lżejsza konstrukcja tym lepiej :-)
Zajec pisze:Pomiary z czujników:

Tutaj mam wątpliwości co do parametrów z przedniego czujnika. Na w miarę płaskim terenie widzę wartości jak na powyższym zrzucie ekranu: 3.58V i 2.32V. Pierwsza wartość skakała o 0.02V, druga była stabilna.
Ustawiłem się na delikatnym podjeÂździe (zupełnie na oko jakieś 10°) i pierwsza wartość wynosiła 3.48V, a druga 1.88V.
W jednym poście na forum nawet wyczytałem, że wartości z przedziału 2.5V do 3.5V świadczą o zepsutym czujniku (niestety nie było napisane w jakich warunkach - nachyleniu).

Czy na podstawie tego jesteście w stanie mi coś pomóc? Czy powyższe pomiary świadczą o walniętym czujniku? Czy fizycznie wygląda on OK? Czeka mnie zakup nowego czujnika?
Szczerze nigdy tego nie mierzyłem - zawsze działało. Jednakże uważam, że pierwsze co powinieneś sprawdzić to liniowość pomiarów. Tzn odczepiasz czujnik od wahacza, opuszczasz go na dół, bierzesz koło siebie kompa z wynikami pomiarów i powoli ręcznie podnosisz czujnik do góry - wartości powinny rosnąć|maleć liniowo - wydaje mi się wartości powinny cały czas rosnąć i wszelkie znaczne 'cofnięcia' (było 1 a za moment jest 0,5) lub zaniki pomiarów są niedopuszczalne. Po wykonaniu pomiaru zrobić to samo z tylnym czujnikiem. Jeżeli wszystko będzie OK, a moduł poziomowania nie zwraca błędów, pozostaje tylko wykonać raz jeszcze adaptację zgodnie z tą procedurą (ROSS-TECH WIKI)

Powyższa strona podaje że czujniki powinny przyjmować wartości od 0-5V :-) więc Twoje wyniki mieszczą się w normie <okok>

BadBoyKing
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 09 lis 2012, 16:48
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: BadBoyKing » 19 kwie 2013, 14:39

A nie mozesz poprostu wyregulowac swiatel recznie na rownej powierzchni? po co kombinowac i cudowac.

Zajec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 27 gru 2010, 15:01
Lokalizacja: Włocławek/Poznań

Post autor: Zajec » 19 kwie 2013, 16:05

BadBoyKing pisze:A nie mozesz poprostu wyregulowac swiatel recznie na rownej powierzchni? po co kombinowac i cudowac.
Chciałem mieć to zrobione porządnie, żeby cała ta automatyczna regulacja działała. Nie chce ani nikogo oślepiać jak załaduję czymś więcej bagażnik ani w drugą stronę.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 20 kwie 2013, 11:57

Zajec pisze:
BadBoyKing pisze:A nie mozesz poprostu wyregulowac swiatel recznie na rownej powierzchni? po co kombinowac i cudowac.
Chciałem mieć to zrobione porządnie, żeby cała ta automatyczna regulacja działała. Nie chce ani nikogo oślepiać jak załaduję czymś więcej bagażnik ani w drugą stronę.
Kolego regulacja może być konieczna - jeżeli czujniki są OK (możesz to sprawdzić ręcznie lub jeżeli moduł nie wyrzuca błędów) tzn jest duże prawdopodobieństwo że steruje poprawnie. Następnie stajesz na płaskiej powierzchni i dokonujesz adaptacji - w taki sposób czujniki zczytują położenie samochodu w normalnej pozycji i właśnie do niej ustawiają silniczki regulacji. Ostatnim krokiem jest podjechanie na jakąś stację diagnostyczną i ręczne wyregulowanie regulacji świateł na odpowiednim przyrządzie (w osi X i Y). Po takiej operacji wszystko powinno być OK.
Aby to sprawdzić w zależności czy masz układ dynamicznej czy statycznej stabilizacji możesz:
- dla statycznej:
- stajesz pod ścianą i włączasz światła mijania - zaznaczasz na ścianie kreskę z poziomem świecenia świateł, wyłączasz światła
- odczepiasz przedni czujnik od wahacza (może być tylny, jednak przedni łatwiej to zrobić na skręconych kołach), ustawiasz go w skrajnej niskiej pozycji, a następnie włączasz światłą - poziom świecenia świateł na ścianie powinien być poniżej narysowanej kreski (dla przedniego czujnika) lub powyżej (dla tylnego czujnika) wyłączasz światła
- ustawiasz czujnik w skrajnie górnej pozycji, i włączasz światłą -poziom świecenia świateł na ścianie powinien być powyżej narysowanej kreski (dla przedniego czujnika) lub poniżej (dla tylnego czujnika) wyłączasz światła
- dla dynamicznej:
- robisz to samo, z tym że nie musisz za każdym razem włączać i wyłączać świateł mijania (ciągła stabilizacja, w wersji statycznej stabilizuje tylko podczas włączenia świateł)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga