Witam Serdecznie.
Od kupna auta nie ma ABSu.JeÂździłem kilka tygodni ale wiadomo czas to w końcu naprawić.
Wymieniłem sterownik pompy(miałem szczęście i dostałem taki jak trzeba) i czujniki-przedni lewy i tylny prawy.
Jak ABSu nie było tak nie ma,pomijając fakt ze kontrolka na desce wogole sie nie pali.
Po zeskanowaniu VAGiem mam następujące błędy:
00287-ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
30-00-Open Or Short to B+
18258-Powetrain Data Bus Missing Message from ECU
P1850-30-00--
18084-EPC Warning Lamp (K132) Circuit Electrical Malfunction
P1676-35-00--
Jeżeli chodzi o czujnik to był wymieniony a błąd jest nie do skasowania , zresztą jak pozostałe dwa.
Sterownik byl wymieniony i tutaj pytanie czy ja muszę go jakoś programować? Jezeli tak to poprosil bym link o jakieś namiary na mały tutorial.
Bardzo bym prosił szanownych kolegów o jakaś podpowiedz/wskazówkę gdzie szukać przyczyny.
Pozdrawiam
Wymieniony sterownik i czujniki-brak ABS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
- Lokalizacja: Poole,Dorset,UK
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Wymieniony sterownik i czujniki-brak ABS
Kolego masz też ESP? Najlepiej jakbyś napisał numer BOSCHa modułu (na wlepce na dole po prawej stronie, pod kodem kreskowym)
Poniższe instrukcje są dla samochodu z ESP (moduł ma 1 dużą wtyczkę osiemdziesiąt parę konektorów)
Powinno być przejście z konektora nr 1 wtyczki czujnika (przewód czarny) do konektora nr 14 sterownika abs (przewód czarny), oraz z konektora nr 2 wtyczki czujnika (przewód biały) do konektora nr 13 sterownika ABS (przewód biały)
Oczywiście należy sprawdzić też, czy przypadkiem któryś z sygnałów nie jest zwarty do GND oraz +12V.
Jeżeli wszystko będzie OK, to są 2 możliwości, albo masz uszkodzony czujnik, albo zakupiony moduł
gdzie:
T0k, złącze 10 konektorowe pomarańczowe umieszczone w lewym słupku w nogach kierowcy
T32a, złącze 32 konektorowe zielone licznika
T32, złącze 32 konektorowe niebieskie licznika
a na dole masz legendę z kolorami przewodów
Jakbyś miał jakieś pytania to pisz. I jeszcze jedno jeżeli nie masz ESP to daj znać to przygotuję rozpiskę do innego modelu sterownika
Powodzenia w uruchamianiu systemu
Poniższe instrukcje są dla samochodu z ESP (moduł ma 1 dużą wtyczkę osiemdziesiąt parę konektorów)
Pierwsze co możesz zrobić, to odłączyć ten czujnik z nadkola, odłączyć wtyczkę od sterownika ABS i sprawdzić następujące połaczenia.Gregigregi pisze:00287-ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
30-00-Open Or Short to B+
Powinno być przejście z konektora nr 1 wtyczki czujnika (przewód czarny) do konektora nr 14 sterownika abs (przewód czarny), oraz z konektora nr 2 wtyczki czujnika (przewód biały) do konektora nr 13 sterownika ABS (przewód biały)
Oczywiście należy sprawdzić też, czy przypadkiem któryś z sygnałów nie jest zwarty do GND oraz +12V.
Jeżeli wszystko będzie OK, to są 2 możliwości, albo masz uszkodzony czujnik, albo zakupiony moduł

Możliwe, że Twój moduł pochodzi z samochodu z automatyczną skrzynią biegów, dlatego musiałbyś go przekodować. Optymalnie byłoby podłączyć stary, spisać ustawienia, i przepalić je do nowego sterownika. Jeżeli jednak z jakiejś przyczyny nie jesteś w stanie podłączyć oryginalnej wersji, to proponuję zajrzeć na tę stronę: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... d_%284B%29Gregigregi pisze:18258-Powetrain Data Bus Missing Message from ECU
P1850-30-00--
W liczniku jest kilka lampek ostrzegawczych, poniżej masz schemat ich podłączenia:Gregigregi pisze:18084-EPC Warning Lamp (K132) Circuit Electrical Malfunction
P1676-35-00--
gdzie:
T0k, złącze 10 konektorowe pomarańczowe umieszczone w lewym słupku w nogach kierowcy
T32a, złącze 32 konektorowe zielone licznika
T32, złącze 32 konektorowe niebieskie licznika
a na dole masz legendę z kolorami przewodów
Jakbyś miał jakieś pytania to pisz. I jeszcze jedno jeżeli nie masz ESP to daj znać to przygotuję rozpiskę do innego modelu sterownika
Powodzenia w uruchamianiu systemu

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
- Lokalizacja: Poole,Dorset,UK
Hej Piotr
Dziękuje za poświęcony czas
Nie mam ESP.
Jeżeli chodzi o czujnik to piszesz (jeżeli dobrze zrozumiałem) o białym kablu i czarnym.U mnie jest tylko czarny,podpinałem go nad nadkolem(kupiony kilka dni temu).
Biały to chyba od ESP tak?
Tak wogole w ilu miejscach on się łączy i gdzie są te połączenia przy pompie?
Gdzieś muszą przecież kable od czujników ABS się zbiegać.
Czujniki ABS mam wymienione dwa.Przedni lewy i tylny prawy.Wymieniałem je stosunkowo niedawno.
Jeżeli chodzi o stary sterownik to tak mam go ale jest kompletnie bezużyteczny.Nie moglem się z nim połączyć.
Co do żarówki przy liczniku to obstawiam właśnie ta od ABS bo wogole się nie zapala a powinna.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
...jutro po pracy podrzucę ten nr sterownika![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Dziękuje za poświęcony czas
Nie mam ESP.
Jeżeli chodzi o czujnik to piszesz (jeżeli dobrze zrozumiałem) o białym kablu i czarnym.U mnie jest tylko czarny,podpinałem go nad nadkolem(kupiony kilka dni temu).
Biały to chyba od ESP tak?
Tak wogole w ilu miejscach on się łączy i gdzie są te połączenia przy pompie?

Czujniki ABS mam wymienione dwa.Przedni lewy i tylny prawy.Wymieniałem je stosunkowo niedawno.
Jeżeli chodzi o stary sterownik to tak mam go ale jest kompletnie bezużyteczny.Nie moglem się z nim połączyć.
Co do żarówki przy liczniku to obstawiam właśnie ta od ABS bo wogole się nie zapala a powinna.
...jutro po pracy podrzucę ten nr sterownika
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Przepraszam Cię najmocniej - odczytałem że masz problem z czujnikiem prawym z przoduGregigregi pisze:Nie mam ESP.
Jeżeli chodzi o czujnik to piszesz (jeżeli dobrze zrozumiałem) o białym kablu i czarnym.U mnie jest tylko czarny,podpinałem go nad nadkolem(kupiony kilka dni temu).

Dla czujnika prawego z tyłu G44 połączenie wygląda tak:
Na końcu przewodu czujnika masz 2 konektorowe złącze. Konektor nr 1 (przewód koloru brązowego) zmierza na konektor nr 1 złącza sterownika ABS, natomiast konektor nr 2 (przewód koloru czarnego) zmierza na konektor nr 3 złacza sterownika (może wystąpić zamiennie z konektorem nr 2 - dlatego sprawdÂź i jeden i drugi).
Wiązka od systemu ABS jest odseparowana od pozostałych wiązek, i sygnały od czujników nigdzie po drodze nie są łączone kostkami (idzie bezpośrednio do sterownika). U Ciebie złącza sterownika ABS będzie miała 31 konektorów (płaskich), która jest podłączona bezpośrednio do modułu ABS, koło wlewu płynu do spryskiwaczy.Gregigregi pisze:Tak wogole w ilu miejscach on się łączy i gdzie są te połączenia przy pompie?Gdzieś muszą przecież kable od czujników ABS się zbiegać.
Dziś znalazłem informację, że lampka o symbolu K132, to lampka odpowiadająca za kontrolkę 'EPC', która z kolei jest sterowana z modułu ECU silnika. Jak usuniesz pozostałe dwa błędy, to może i ten błąd zniknie.Gregigregi pisze:Co do żarówki przy liczniku to obstawiam właśnie ta od ABS bo wogole się nie zapala a powinna.
Jeżeli chodzi o kodowanie - 00012 to wynika z niego że masz zakodowany silnik diesel, oraz manualną skrzynię z obsługą CAN-bus. Moim zdaniem powinieneś zaprogramować kod 00020 - silnik 1.8 + manualna skrzynia bez CAN (). Wykasować błędy, i sprawdzić czy się pojawiają. Możesz też spróbować ustawić kod 00022 - silnik 1.8 + manualna skrzynia z CAN, jednakże informacje które posiadam na ten temat są niekompletne (jedne Âźródła mówią, że występowała tylko z silnikami V6, inne że trzeba sprawdzać co jest w grupie 125 w liczniku). Tak czy inaczej złe ustawienie tego modułu, nie powinno uszkodzić modułu - lecz powinno zwrócić odpowiednie błędy

Z vaga wynika że to pompa z systemu 5.3 (a informację z poprzedniego postu były z wersji 5.7)

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
- Lokalizacja: Poole,Dorset,UK
Witam
Czyli programowanie pompy i kasowanie błędów teoretycznie powinno rozwiązać problem.Powiedz mi jeszcze kolego gdzie znajdę login bo nie mogę bez tego nic przeprogramować
. Czy opcje WorkshopCode(zdjęcie nr 2) muszę również zmieniać?
Fajnie jak by sie udalo ja przeprogramowac w miare bezproblemowo.
Koncze prace wieczorem to się odezwę i napisze jak poszło![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Czyli programowanie pompy i kasowanie błędów teoretycznie powinno rozwiązać problem.Powiedz mi jeszcze kolego gdzie znajdę login bo nie mogę bez tego nic przeprogramować

Fajnie jak by sie udalo ja przeprogramowac w miare bezproblemowo.
Koncze prace wieczorem to się odezwę i napisze jak poszło
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2013, 12:18 przez Gregigregi, łącznie zmieniany 1 raz.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Szczerze wcześniej tego nie robiłem, jednakże ten filmik wyjaśnia wszystkoGregigregi pisze:Witam
Czyli programowanie pompy i kasowanie błędów teoretycznie powinno rozwiązać problem.Powiedz mi jeszcze kolego gdzie znajdę login bo nie mogę bez tego nic przeprogramować. Czy opcje WorkshopCode(zdjęcie nr 2) muszę również zmieniać?
Koncze prace wieczorem to się odezwę i napisze jak poszło

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
- Lokalizacja: Poole,Dorset,UK