Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymieniony sterownik i czujniki-brak ABS

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Gregigregi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
Lokalizacja: Poole,Dorset,UK

Wymieniony sterownik i czujniki-brak ABS

Post autor: Gregigregi » 18 kwie 2013, 00:24

Witam Serdecznie.
Od kupna auta nie ma ABSu.JeÂździłem kilka tygodni ale wiadomo czas to w końcu naprawić.
Wymieniłem sterownik pompy(miałem szczęście i dostałem taki jak trzeba) i czujniki-przedni lewy i tylny prawy.
Jak ABSu nie było tak nie ma,pomijając fakt ze kontrolka na desce wogole sie nie pali.
Po zeskanowaniu VAGiem mam następujące błędy:


00287-ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
30-00-Open Or Short to B+

18258-Powetrain Data Bus Missing Message from ECU
P1850-30-00--


18084-EPC Warning Lamp (K132) Circuit Electrical Malfunction
P1676-35-00--


Jeżeli chodzi o czujnik to był wymieniony a błąd jest nie do skasowania , zresztą jak pozostałe dwa.
Sterownik byl wymieniony i tutaj pytanie czy ja muszę go jakoś programować? Jezeli tak to poprosil bym link o jakieś namiary na mały tutorial.

Bardzo bym prosił szanownych kolegów o jakaś podpowiedz/wskazówkę gdzie szukać przyczyny.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wymieniony sterownik i czujniki-brak ABS

Post autor: kot919 » 18 kwie 2013, 23:30

Kolego masz też ESP? Najlepiej jakbyś napisał numer BOSCHa modułu (na wlepce na dole po prawej stronie, pod kodem kreskowym)
Poniższe instrukcje są dla samochodu z ESP (moduł ma 1 dużą wtyczkę osiemdziesiąt parę konektorów)
Gregigregi pisze:00287-ABS Wheel Speed Sensor Rear Right (G44)
30-00-Open Or Short to B+
Pierwsze co możesz zrobić, to odłączyć ten czujnik z nadkola, odłączyć wtyczkę od sterownika ABS i sprawdzić następujące połaczenia.
Powinno być przejście z konektora nr 1 wtyczki czujnika (przewód czarny) do konektora nr 14 sterownika abs (przewód czarny), oraz z konektora nr 2 wtyczki czujnika (przewód biały) do konektora nr 13 sterownika ABS (przewód biały)
Oczywiście należy sprawdzić też, czy przypadkiem któryś z sygnałów nie jest zwarty do GND oraz +12V.
Jeżeli wszystko będzie OK, to są 2 możliwości, albo masz uszkodzony czujnik, albo zakupiony moduł :/
Gregigregi pisze:18258-Powetrain Data Bus Missing Message from ECU
P1850-30-00--
Możliwe, że Twój moduł pochodzi z samochodu z automatyczną skrzynią biegów, dlatego musiałbyś go przekodować. Optymalnie byłoby podłączyć stary, spisać ustawienia, i przepalić je do nowego sterownika. Jeżeli jednak z jakiejś przyczyny nie jesteś w stanie podłączyć oryginalnej wersji, to proponuję zajrzeć na tę stronę: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... d_%284B%29
Gregigregi pisze:18084-EPC Warning Lamp (K132) Circuit Electrical Malfunction
P1676-35-00--
W liczniku jest kilka lampek ostrzegawczych, poniżej masz schemat ich podłączenia:
Obrazek
gdzie:
T0k, złącze 10 konektorowe pomarańczowe umieszczone w lewym słupku w nogach kierowcy
T32a, złącze 32 konektorowe zielone licznika
T32, złącze 32 konektorowe niebieskie licznika
a na dole masz legendę z kolorami przewodów

Jakbyś miał jakieś pytania to pisz. I jeszcze jedno jeżeli nie masz ESP to daj znać to przygotuję rozpiskę do innego modelu sterownika
Powodzenia w uruchamianiu systemu <okok>

Gregigregi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
Lokalizacja: Poole,Dorset,UK

Post autor: Gregigregi » 19 kwie 2013, 00:23

Hej Piotr

Dziękuje za poświęcony czas

Nie mam ESP.

Jeżeli chodzi o czujnik to piszesz (jeżeli dobrze zrozumiałem) o białym kablu i czarnym.U mnie jest tylko czarny,podpinałem go nad nadkolem(kupiony kilka dni temu).
Biały to chyba od ESP tak?
Tak wogole w ilu miejscach on się łączy i gdzie są te połączenia przy pompie? :| Gdzieś muszą przecież kable od czujników ABS się zbiegać.
Czujniki ABS mam wymienione dwa.Przedni lewy i tylny prawy.Wymieniałem je stosunkowo niedawno.

Jeżeli chodzi o stary sterownik to tak mam go ale jest kompletnie bezużyteczny.Nie moglem się z nim połączyć.

Co do żarówki przy liczniku to obstawiam właśnie ta od ABS bo wogole się nie zapala a powinna.




Obrazek

Obrazek


...jutro po pracy podrzucę ten nr sterownika :]

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 19 kwie 2013, 08:18

Gregigregi pisze:Nie mam ESP.

Jeżeli chodzi o czujnik to piszesz (jeżeli dobrze zrozumiałem) o białym kablu i czarnym.U mnie jest tylko czarny,podpinałem go nad nadkolem(kupiony kilka dni temu).
Przepraszam Cię najmocniej - odczytałem że masz problem z czujnikiem prawym z przodu :(
Dla czujnika prawego z tyłu G44 połączenie wygląda tak:
Na końcu przewodu czujnika masz 2 konektorowe złącze. Konektor nr 1 (przewód koloru brązowego) zmierza na konektor nr 1 złącza sterownika ABS, natomiast konektor nr 2 (przewód koloru czarnego) zmierza na konektor nr 3 złacza sterownika (może wystąpić zamiennie z konektorem nr 2 - dlatego sprawdÂź i jeden i drugi).
Gregigregi pisze:Tak wogole w ilu miejscach on się łączy i gdzie są te połączenia przy pompie? :| Gdzieś muszą przecież kable od czujników ABS się zbiegać.
Wiązka od systemu ABS jest odseparowana od pozostałych wiązek, i sygnały od czujników nigdzie po drodze nie są łączone kostkami (idzie bezpośrednio do sterownika). U Ciebie złącza sterownika ABS będzie miała 31 konektorów (płaskich), która jest podłączona bezpośrednio do modułu ABS, koło wlewu płynu do spryskiwaczy.
Gregigregi pisze:Co do żarówki przy liczniku to obstawiam właśnie ta od ABS bo wogole się nie zapala a powinna.
Dziś znalazłem informację, że lampka o symbolu K132, to lampka odpowiadająca za kontrolkę 'EPC', która z kolei jest sterowana z modułu ECU silnika. Jak usuniesz pozostałe dwa błędy, to może i ten błąd zniknie.

Jeżeli chodzi o kodowanie - 00012 to wynika z niego że masz zakodowany silnik diesel, oraz manualną skrzynię z obsługą CAN-bus. Moim zdaniem powinieneś zaprogramować kod 00020 - silnik 1.8 + manualna skrzynia bez CAN (). Wykasować błędy, i sprawdzić czy się pojawiają. Możesz też spróbować ustawić kod 00022 - silnik 1.8 + manualna skrzynia z CAN, jednakże informacje które posiadam na ten temat są niekompletne (jedne Âźródła mówią, że występowała tylko z silnikami V6, inne że trzeba sprawdzać co jest w grupie 125 w liczniku). Tak czy inaczej złe ustawienie tego modułu, nie powinno uszkodzić modułu - lecz powinno zwrócić odpowiednie błędy :)

Z vaga wynika że to pompa z systemu 5.3 (a informację z poprzedniego postu były z wersji 5.7) <okok>ROSS-TECH WIKI

Gregigregi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
Lokalizacja: Poole,Dorset,UK

Post autor: Gregigregi » 19 kwie 2013, 11:52

Witam
Czyli programowanie pompy i kasowanie błędów teoretycznie powinno rozwiązać problem.Powiedz mi jeszcze kolego gdzie znajdę login bo nie mogę bez tego nic przeprogramować :| . Czy opcje WorkshopCode(zdjęcie nr 2) muszę również zmieniać?
Fajnie jak by sie udalo ja przeprogramowac w miare bezproblemowo.
Koncze prace wieczorem to się odezwę i napisze jak poszło :]
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2013, 12:18 przez Gregigregi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 19 kwie 2013, 12:06

Gregigregi pisze:Witam
Czyli programowanie pompy i kasowanie błędów teoretycznie powinno rozwiązać problem.Powiedz mi jeszcze kolego gdzie znajdę login bo nie mogę bez tego nic przeprogramować :| . Czy opcje WorkshopCode(zdjęcie nr 2) muszę również zmieniać?
Koncze prace wieczorem to się odezwę i napisze jak poszło :]
Szczerze wcześniej tego nie robiłem, jednakże ten filmik wyjaśnia wszystko :-)

Gregigregi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2012, 02:16
Lokalizacja: Poole,Dorset,UK

Post autor: Gregigregi » 19 kwie 2013, 12:54

Spoko po pracy działam <mysli>

[ Dodano: 2013-04-19, 22:08 ]
Nie mogę wygenerować loginu.
Znalazłem pompę taka jak mam i próbowałem wygenerować kod wg tego ale dalej mi go nie przyjmuje.
Wychodzi mi 07575 i nic z tego.Co robię nie tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja