Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MULTI] wymiana koła dwumasowego w automacie co i jak

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

[ MULTI] wymiana koła dwumasowego w automacie co i jak

Post autor: kociak3000 » 17 kwie 2013, 18:31

witam
ostatnio mam problem z kołem dwu-masowym i skrzynią biegów automatyczna , problem ze skrzynią jest taki ze czasami muszę ruszać z trybu awaryjnego, problem z jakimś sensorem

-multi-pomocy_problem-po-wymianie-filtr ... t55538.htm

ok do rzeczy
ostatnio szukałem niedrogiego mechanika (dalej szukam w west sussex uk ) znalazłem jednego nie dowierzał ze w automacie jest dwumas powiedział ze się raczej podejmie ale co sie okazało zrezygnował bo jak to określił do tego są potrzebne jakies specjalne narzędzia do ustawienia /zsynchronizowania ze skrzynią/ze sprzęgłem (czy wogóle jest coś takiego i jakich narzedzi potrzeba , bo niechce narafić na kogoś kto niema pojecia lub niejest zaopatrzony w odpowiedni sprzęt

dziś miałem taki problem że wszytko pięknie ładnie lekkie drgania na postoju dojechałem do domu zaparkowałem , zostawiłem włączony silnik na 5min. było ok , wsiadam a tu psikus niejedzie do tyłu (znaczy na dużych obrotach ledwo się co suną do przodu było ok , zgasiłem silnik odpaiłem i musiałem użyć trybu awaryjnego do ruszania póÂźniej wysztko było ok

czy to problem skrzyni czy tez mozę koła dwumasowego ?

kilka info

audi a6 c6 s-line 2006 150000 mil silnik BRE 140 KM
oraz samochód chyba ma za duze spalanie okolo 10l w trybie mieszanym
góry wielkie dzieki za podpowiedzi

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 17 kwie 2013, 23:53

...zdecydowanie problem skrzyni. sprawdź stan oleju albo najlepiej wymień olej - polecam FEBI do skrzyni CVT - jest sporo tańszy a to samo co oryginał. Wymieniałem ostatnio dwumase w swoim drugim wozie - a4 b8 2.0 TDI też na multitronicu. Problemów nie było żadnych. ÂŻadnych specjalnych kluczy mieć nie trzeba - za wyjątkiem kluczy nasadowych w kształcie "słoneczka" bo na takie przykręcona jest skrzynia z silnikiem. Pamiętać przy demontażu trzeba o tym, żeby odkręcić przez otwór 2 śruby które trzymają dwumas z kołem zamachowym. Trzeba kręcić wałem przez koło pasowe i szukać tych śrub przez otwór w dole skrzyni :) No i do wymiany trzeba wyjąć wałek napędowy lewego koła, który przechodzi na wskroś przez skrzynię. Ja kupiłem dwumas na allegro za 1100 PLN (nowy - SACHS). U mnie samochód wpadał w straszne metaliczne drgania przy obrotach 1200-1400 RPM. Przy gaszeniu / zapalaniu nie było charakterystycznego jarmolenia...

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 18 kwie 2013, 01:27

Warto zapiac vcds i zbadac bloki pomiarowe plus bledy jesli jakies sa zapisane w sterowniku skrzyni. Czy historie wymiany atf w skrzyni posiadasz? Skoro twierdzisz ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny moze byc problem ze sterownikiem elektr.skrzyni

kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

Post autor: kociak3000 » 18 kwie 2013, 07:16

gregor100 pisze:Warto zapiac vcds i zbadac bloki pomiarowe plus bledy jesli jakies sa zapisane w sterowniku skrzyni. Czy historie wymiany atf w skrzyni posiadasz? Skoro twierdzisz ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny moze byc problem ze sterownikiem elektr.skrzyni

witam
olej chyba nigdy nie był wymieniany nie mam żadnej wzmianki na ten temat w książce servisowej ani w żadnych papierach
i z tego co to właśnie ten sterownik siadł

tak pokazywał komputer : diagnostic OBD 9.12.002
02-gearbox electronics
4f1910155h 01J927156JG
V30 01J 2.0L PD RdW H02 0020
Coding1
dealership number 02325




17090 P0706 000
Transmission range sensor "A"bcircuit range/preformance intermittent

Krzysztof1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
Lokalizacja: Ahlen

Post autor: Krzysztof1972 » 18 kwie 2013, 07:23

Sprawdz grupe 10 , 11 , 12, i jak bedzie dostepna to 65

Sterownik masz taka czy tak do naprawy - oleju narazie nie wymieniaj bo przy wyciaganiu sterownika i tak go bedziesz musial spuscic

Jezeli olej nie byl do tej pory wymieniany to przy tym przebiegu moze byc nieciekawie w skrzyni:(

Awatar użytkownika
gregor100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 150
Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
Lokalizacja: dublin/irlandia

Post autor: gregor100 » 18 kwie 2013, 11:08

kociak3000 pisze:
gregor100 pisze:Warto zapiac vcds i zbadac bloki pomiarowe plus bledy jesli jakies sa zapisane w sterowniku skrzyni. Czy historie wymiany atf w skrzyni posiadasz? Skoro twierdzisz ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny moze byc problem ze sterownikiem elektr.skrzyni

witam
olej chyba nigdy nie był wymieniany nie mam żadnej wzmianki na ten temat w książce servisowej ani w żadnych papierach
i z tego co to właśnie ten sterownik siadł

tak pokazywał komputer : diagnostic OBD 9.12.002
02-gearbox electronics
4f1910155h 01J927156JG
V30 01J 2.0L PD RdW H02 0020
Coding1
dealership number 02325




17090 P0706 000
Transmission range sensor "A"bcircuit range/preformance intermittent
Dokladnie tak jak kolega Krzysztof napisal, sterownik do regeneracji olej sprawdzisz przy jego dematazu.
Znajdz magikow od multi, wiem ze na wyspach nie jest latwo o dobrego mechanika zwlaszcza od skrzyn, ja swoja skrzynie wolalem wyslac do pl na remont.

kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

Post autor: kociak3000 » 19 kwie 2013, 14:13

witam
na początek chce wymienić koło dwumasowwe
zaczełem poszukiwania na alegro http://allegro.pl/show_item.php?item=3184439906 znalazłem to
zapytałem sie czy pasuje do automatycznej skrzyni i otrzymałem odpowiedz ze do skrzyni automatycznej kosztuje 1940 zł to czyli dwukrotna cena jak do manuala
czy ktoś mógłby mi zapodać jakiś konkretny model koła lub jakieś linki gdzie co i jak moge dostać
z góry wielkie dzieki

STraits
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:33
Lokalizacja: Lublin

Post autor: STraits » 20 kwie 2013, 21:29

Nie wiem jak w A6, ale w moim drugim aurku - A4 B8 jest coś takiego :

http://allegro.pl/kolo-dsg-dwumasowe-au ... 42918.html

Cena uważam dobra jak za dwumas, roboty tylko trochę było z wymianą bo trzeba wyjąć półoś bo przechodzi przez koło dwumasowe w środku. Podejrzewam, że podobnie będzie przy multitronic w A6. W A4 na oryginalnym kole miałem napisane SACHS więc kupiłem SACHS nie LUK bo był też trochę tańszy niż LUK.

Tak z ciekawości zapytam - jakie masz objawy ? Bo ja w swoim dwumas słyszałem tylko przy przyspieszaniu i obrotach w przedziale 1200-1400 RPM. Było takie dzwonienie jakby ktoś do silnika wrzucił kilogram śrubek :P Przy odpalaniu / gaszeniu nic nie było słychać - postanowiłem wymienić w ciemno i po wyjęciu widać było jak duży luz miało koło....

kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

Post autor: kociak3000 » 22 kwie 2013, 18:30

witam

to tak z tymi objawami, kiedy odpalam samochód to słyszę przez chwile jargot, i teraz tak kiedy mam na P i bez gazu na obrotach około 900 skacze miedzy 850 a 1000 drży samochód(ale nie zawsze nie wiem od czego to zależy ) kiedy włącze klime to juz w ogóle wariuje kiedy jest na N to jest różnie czasem drży czasem nie , pod czas jazdy nie zauważyłem żadnych podejrzanych rzeczy i kiedy gasze silnik tez sie zdarz ze słychac coś
i chyba tyle

pozdrawiam

rafald
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 12 cze 2012, 13:44
Lokalizacja: 100lica

Post autor: rafald » 21 sie 2013, 10:44

joł

podepne sie pod temat. jutro bede wymieniał dwumase u siebie w CVT. zakupiłem dwumase LUKa o numerze 038 105 317 B , mam nadzieje że jutro nie będzie zonk'a :)

ma ktos jakiegos manuala demontazu skrzyni? przy okazji chce też olej wymienić, filtr juz zakupiłem, olej jaki chce wlac to RAVENOL ATF CVT FLUID (norma G052180)
jakies rady, sugestie od szanownego grona?
pozdr

[ Dodano: 2013-08-23, 13:57 ]
operacja zakończona sukcesem.

sama wymiana oleju w multitronicu to bułka z masłem (pod warunkiem że ma się klucz splin M16 z otworem w środku, wg audi ten klucz ma numer 3357). do wlania oleju użyłem lejka do paliwa, lejek wcisnąłem do węża do paliwa o długości 2m orazśrednicy chyba 16 mm, w drugą końcówkę węża wkręciłem plastikową redukcję (chyba do kranów) :) która pasowała wymiarem idealnie z jednej strony do węża a z drugiej do dziury do nalewania oleju. reszte zrobiła grawitacja.

wymiana koła dwumasowego w multitronicu to masakra. generalnie samo wyjęcie skrzyni (poodkręcanie wszystkich gadżetów) zajeło chyba 3 h, sama wymiana dwumasy po wyjeciu skrzyni trwa 3 min :), no i potem montaż skrzyni kolejne 3h...
skrzynia CVT wazy chyba ze 170 kg. we dwóch mielismy problem żeby ją wyciągnąć z kanału (podpielismy pasy materiałowe i wciągnelismy ja od góry). jak ktos nie ma podnośnika w kanale to nie polecam się w ogóle zabierać za tą operację.
szczęśliwy posiadacz:
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga