[ MULTI] wymiana koła dwumasowego w automacie co i jak
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
- Lokalizacja: crawley -west sussex- uk
[ MULTI] wymiana koła dwumasowego w automacie co i jak
witam
ostatnio mam problem z kołem dwu-masowym i skrzynią biegów automatyczna , problem ze skrzynią jest taki ze czasami muszę ruszać z trybu awaryjnego, problem z jakimś sensorem
-multi-pomocy_problem-po-wymianie-filtr ... t55538.htm
ok do rzeczy
ostatnio szukałem niedrogiego mechanika (dalej szukam w west sussex uk ) znalazłem jednego nie dowierzał ze w automacie jest dwumas powiedział ze się raczej podejmie ale co sie okazało zrezygnował bo jak to określił do tego są potrzebne jakies specjalne narzędzia do ustawienia /zsynchronizowania ze skrzynią/ze sprzęgłem (czy wogóle jest coś takiego i jakich narzedzi potrzeba , bo niechce narafić na kogoś kto niema pojecia lub niejest zaopatrzony w odpowiedni sprzęt
dziś miałem taki problem że wszytko pięknie ładnie lekkie drgania na postoju dojechałem do domu zaparkowałem , zostawiłem włączony silnik na 5min. było ok , wsiadam a tu psikus niejedzie do tyłu (znaczy na dużych obrotach ledwo się co suną do przodu było ok , zgasiłem silnik odpaiłem i musiałem użyć trybu awaryjnego do ruszania póÂźniej wysztko było ok
czy to problem skrzyni czy tez mozę koła dwumasowego ?
kilka info
audi a6 c6 s-line 2006 150000 mil silnik BRE 140 KM
oraz samochód chyba ma za duze spalanie okolo 10l w trybie mieszanym
góry wielkie dzieki za podpowiedzi
ostatnio mam problem z kołem dwu-masowym i skrzynią biegów automatyczna , problem ze skrzynią jest taki ze czasami muszę ruszać z trybu awaryjnego, problem z jakimś sensorem
-multi-pomocy_problem-po-wymianie-filtr ... t55538.htm
ok do rzeczy
ostatnio szukałem niedrogiego mechanika (dalej szukam w west sussex uk ) znalazłem jednego nie dowierzał ze w automacie jest dwumas powiedział ze się raczej podejmie ale co sie okazało zrezygnował bo jak to określił do tego są potrzebne jakies specjalne narzędzia do ustawienia /zsynchronizowania ze skrzynią/ze sprzęgłem (czy wogóle jest coś takiego i jakich narzedzi potrzeba , bo niechce narafić na kogoś kto niema pojecia lub niejest zaopatrzony w odpowiedni sprzęt
dziś miałem taki problem że wszytko pięknie ładnie lekkie drgania na postoju dojechałem do domu zaparkowałem , zostawiłem włączony silnik na 5min. było ok , wsiadam a tu psikus niejedzie do tyłu (znaczy na dużych obrotach ledwo się co suną do przodu było ok , zgasiłem silnik odpaiłem i musiałem użyć trybu awaryjnego do ruszania póÂźniej wysztko było ok
czy to problem skrzyni czy tez mozę koła dwumasowego ?
kilka info
audi a6 c6 s-line 2006 150000 mil silnik BRE 140 KM
oraz samochód chyba ma za duze spalanie okolo 10l w trybie mieszanym
góry wielkie dzieki za podpowiedzi
...zdecydowanie problem skrzyni. sprawdź stan oleju albo najlepiej wymień olej - polecam FEBI do skrzyni CVT - jest sporo tańszy a to samo co oryginał. Wymieniałem ostatnio dwumase w swoim drugim wozie - a4 b8 2.0 TDI też na multitronicu. Problemów nie było żadnych. ÂŻadnych specjalnych kluczy mieć nie trzeba - za wyjątkiem kluczy nasadowych w kształcie "słoneczka" bo na takie przykręcona jest skrzynia z silnikiem. Pamiętać przy demontażu trzeba o tym, żeby odkręcić przez otwór 2 śruby które trzymają dwumas z kołem zamachowym. Trzeba kręcić wałem przez koło pasowe i szukać tych śrub przez otwór w dole skrzyni
No i do wymiany trzeba wyjąć wałek napędowy lewego koła, który przechodzi na wskroś przez skrzynię. Ja kupiłem dwumas na allegro za 1100 PLN (nowy - SACHS). U mnie samochód wpadał w straszne metaliczne drgania przy obrotach 1200-1400 RPM. Przy gaszeniu / zapalaniu nie było charakterystycznego jarmolenia...

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
- Lokalizacja: crawley -west sussex- uk
gregor100 pisze:Warto zapiac vcds i zbadac bloki pomiarowe plus bledy jesli jakies sa zapisane w sterowniku skrzyni. Czy historie wymiany atf w skrzyni posiadasz? Skoro twierdzisz ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny moze byc problem ze sterownikiem elektr.skrzyni
witam
olej chyba nigdy nie był wymieniany nie mam żadnej wzmianki na ten temat w książce servisowej ani w żadnych papierach
i z tego co to właśnie ten sterownik siadł
tak pokazywał komputer : diagnostic OBD 9.12.002
02-gearbox electronics
4f1910155h 01J927156JG
V30 01J 2.0L PD RdW H02 0020
Coding1
dealership number 02325
17090 P0706 000
Transmission range sensor "A"bcircuit range/preformance intermittent
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 108
- Rejestracja: 12 lut 2013, 18:41
- Lokalizacja: Ahlen
- gregor100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 150
- Rejestracja: 02 lis 2011, 21:21
- Lokalizacja: dublin/irlandia
Dokladnie tak jak kolega Krzysztof napisal, sterownik do regeneracji olej sprawdzisz przy jego dematazu.kociak3000 pisze:gregor100 pisze:Warto zapiac vcds i zbadac bloki pomiarowe plus bledy jesli jakies sa zapisane w sterowniku skrzyni. Czy historie wymiany atf w skrzyni posiadasz? Skoro twierdzisz ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny moze byc problem ze sterownikiem elektr.skrzyni
witam
olej chyba nigdy nie był wymieniany nie mam żadnej wzmianki na ten temat w książce servisowej ani w żadnych papierach
i z tego co to właśnie ten sterownik siadł
tak pokazywał komputer : diagnostic OBD 9.12.002
02-gearbox electronics
4f1910155h 01J927156JG
V30 01J 2.0L PD RdW H02 0020
Coding1
dealership number 02325
17090 P0706 000
Transmission range sensor "A"bcircuit range/preformance intermittent
Znajdz magikow od multi, wiem ze na wyspach nie jest latwo o dobrego mechanika zwlaszcza od skrzyn, ja swoja skrzynie wolalem wyslac do pl na remont.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
- Lokalizacja: crawley -west sussex- uk
witam
na początek chce wymienić koło dwumasowwe
zaczełem poszukiwania na alegro http://allegro.pl/show_item.php?item=3184439906 znalazłem to
zapytałem sie czy pasuje do automatycznej skrzyni i otrzymałem odpowiedz ze do skrzyni automatycznej kosztuje 1940 zł to czyli dwukrotna cena jak do manuala
czy ktoś mógłby mi zapodać jakiś konkretny model koła lub jakieś linki gdzie co i jak moge dostać
z góry wielkie dzieki
na początek chce wymienić koło dwumasowwe
zaczełem poszukiwania na alegro http://allegro.pl/show_item.php?item=3184439906 znalazłem to
zapytałem sie czy pasuje do automatycznej skrzyni i otrzymałem odpowiedz ze do skrzyni automatycznej kosztuje 1940 zł to czyli dwukrotna cena jak do manuala
czy ktoś mógłby mi zapodać jakiś konkretny model koła lub jakieś linki gdzie co i jak moge dostać
z góry wielkie dzieki
Nie wiem jak w A6, ale w moim drugim aurku - A4 B8 jest coś takiego :
http://allegro.pl/kolo-dsg-dwumasowe-au ... 42918.html
Cena uważam dobra jak za dwumas, roboty tylko trochę było z wymianą bo trzeba wyjąć półoś bo przechodzi przez koło dwumasowe w środku. Podejrzewam, że podobnie będzie przy multitronic w A6. W A4 na oryginalnym kole miałem napisane SACHS więc kupiłem SACHS nie LUK bo był też trochę tańszy niż LUK.
Tak z ciekawości zapytam - jakie masz objawy ? Bo ja w swoim dwumas słyszałem tylko przy przyspieszaniu i obrotach w przedziale 1200-1400 RPM. Było takie dzwonienie jakby ktoś do silnika wrzucił kilogram śrubek :P Przy odpalaniu / gaszeniu nic nie było słychać - postanowiłem wymienić w ciemno i po wyjęciu widać było jak duży luz miało koło....
http://allegro.pl/kolo-dsg-dwumasowe-au ... 42918.html
Cena uważam dobra jak za dwumas, roboty tylko trochę było z wymianą bo trzeba wyjąć półoś bo przechodzi przez koło dwumasowe w środku. Podejrzewam, że podobnie będzie przy multitronic w A6. W A4 na oryginalnym kole miałem napisane SACHS więc kupiłem SACHS nie LUK bo był też trochę tańszy niż LUK.
Tak z ciekawości zapytam - jakie masz objawy ? Bo ja w swoim dwumas słyszałem tylko przy przyspieszaniu i obrotach w przedziale 1200-1400 RPM. Było takie dzwonienie jakby ktoś do silnika wrzucił kilogram śrubek :P Przy odpalaniu / gaszeniu nic nie było słychać - postanowiłem wymienić w ciemno i po wyjęciu widać było jak duży luz miało koło....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
- Lokalizacja: crawley -west sussex- uk
witam
to tak z tymi objawami, kiedy odpalam samochód to słyszę przez chwile jargot, i teraz tak kiedy mam na P i bez gazu na obrotach około 900 skacze miedzy 850 a 1000 drży samochód(ale nie zawsze nie wiem od czego to zależy ) kiedy włącze klime to juz w ogóle wariuje kiedy jest na N to jest różnie czasem drży czasem nie , pod czas jazdy nie zauważyłem żadnych podejrzanych rzeczy i kiedy gasze silnik tez sie zdarz ze słychac coś
i chyba tyle
pozdrawiam
to tak z tymi objawami, kiedy odpalam samochód to słyszę przez chwile jargot, i teraz tak kiedy mam na P i bez gazu na obrotach około 900 skacze miedzy 850 a 1000 drży samochód(ale nie zawsze nie wiem od czego to zależy ) kiedy włącze klime to juz w ogóle wariuje kiedy jest na N to jest różnie czasem drży czasem nie , pod czas jazdy nie zauważyłem żadnych podejrzanych rzeczy i kiedy gasze silnik tez sie zdarz ze słychac coś
i chyba tyle
pozdrawiam
joł
podepne sie pod temat. jutro bede wymieniał dwumase u siebie w CVT. zakupiłem dwumase LUKa o numerze 038 105 317 B , mam nadzieje że jutro nie będzie zonk'a
ma ktos jakiegos manuala demontazu skrzyni? przy okazji chce też olej wymienić, filtr juz zakupiłem, olej jaki chce wlac to RAVENOL ATF CVT FLUID (norma G052180)
jakies rady, sugestie od szanownego grona?
pozdr
[ Dodano: 2013-08-23, 13:57 ]
operacja zakończona sukcesem.
sama wymiana oleju w multitronicu to bułka z masłem (pod warunkiem że ma się klucz splin M16 z otworem w środku, wg audi ten klucz ma numer 3357). do wlania oleju użyłem lejka do paliwa, lejek wcisnąłem do węża do paliwa o długości 2m orazśrednicy chyba 16 mm, w drugą końcówkę węża wkręciłem plastikową redukcję (chyba do kranów)
która pasowała wymiarem idealnie z jednej strony do węża a z drugiej do dziury do nalewania oleju. reszte zrobiła grawitacja.
wymiana koła dwumasowego w multitronicu to masakra. generalnie samo wyjęcie skrzyni (poodkręcanie wszystkich gadżetów) zajeło chyba 3 h, sama wymiana dwumasy po wyjeciu skrzyni trwa 3 min
, no i potem montaż skrzyni kolejne 3h...
skrzynia CVT wazy chyba ze 170 kg. we dwóch mielismy problem żeby ją wyciągnąć z kanału (podpielismy pasy materiałowe i wciągnelismy ja od góry). jak ktos nie ma podnośnika w kanale to nie polecam się w ogóle zabierać za tą operację.
podepne sie pod temat. jutro bede wymieniał dwumase u siebie w CVT. zakupiłem dwumase LUKa o numerze 038 105 317 B , mam nadzieje że jutro nie będzie zonk'a

ma ktos jakiegos manuala demontazu skrzyni? przy okazji chce też olej wymienić, filtr juz zakupiłem, olej jaki chce wlac to RAVENOL ATF CVT FLUID (norma G052180)
jakies rady, sugestie od szanownego grona?
pozdr
[ Dodano: 2013-08-23, 13:57 ]
operacja zakończona sukcesem.
sama wymiana oleju w multitronicu to bułka z masłem (pod warunkiem że ma się klucz splin M16 z otworem w środku, wg audi ten klucz ma numer 3357). do wlania oleju użyłem lejka do paliwa, lejek wcisnąłem do węża do paliwa o długości 2m orazśrednicy chyba 16 mm, w drugą końcówkę węża wkręciłem plastikową redukcję (chyba do kranów)

wymiana koła dwumasowego w multitronicu to masakra. generalnie samo wyjęcie skrzyni (poodkręcanie wszystkich gadżetów) zajeło chyba 3 h, sama wymiana dwumasy po wyjeciu skrzyni trwa 3 min

skrzynia CVT wazy chyba ze 170 kg. we dwóch mielismy problem żeby ją wyciągnąć z kanału (podpielismy pasy materiałowe i wciągnelismy ja od góry). jak ktos nie ma podnośnika w kanale to nie polecam się w ogóle zabierać za tą operację.
szczęśliwy posiadacz:
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)
- S6 C5 2001 (4.2 V8 Quattro)
- A6 C6 2007 (2.0 TDI)
- A6 C7 2012 (3.0 TDI Quattro)