Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Denerwujące buczenie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Audi A7 Klub

[ TIP+Q] Denerwujące buczenie

Post autor: Audi A7 Klub » 15 kwie 2013, 10:04

Witajcie.

Tydzień temu jak byłem w PL zaczęło mi coś delikatnie buczeć, tak jakby łożysko się zacierało. W sobotę wracając do NL te buczenie stało się już głośniejsze. Możecie mi pomóc zdiagnozować czy to na bank wina łożyska któregoś? Zaczyna się te dziwne wycie tak od 70km/h i w górę. Jak jadę na tempomacie 100km/h wtedy jest najgłosniej. Nie jest to wina opon, bo na zimówkach jeÂździłem trochę w PL i to samo było. Co innego może powodować takie wycie? Mam nadzieję, że nie skrzynia bądÂź quattro....

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 15 kwie 2013, 18:04

KL4K50N, Jedyne co mi się nasuwa to w czasie jazdy wrzucić N i posłuchać czy dÂźwięk dalej występuje. Jeśli przestanie to coś w napędzie, jeśli nadal będzie buczeć to któreś łożysko. Gdy samochód wytraci prędkość i wrzucisz D z powrotem bez gazu skrzyni na bank nic nie będzie. Dobrze też posadzić kogoś z tyłu - będziesz mieć jakieś odniesienie skąd dÂźwięk pochodzi :)
Myślę, że te obserwacje pozwolą wyeliminować przynajmniej jedno podejrzenie.
Podporę wału napędowego też trzeba by było sprawdzić.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 15 kwie 2013, 18:07

I na bank się nic nie stanie skrzyni jak podczas jazdy wrzucę N? Bo jak tak to jadę przetestować.

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 15 kwie 2013, 18:33

KL4K50N pisze:I na bank się nic nie stanie skrzyni jak podczas jazdy wrzucę N? Bo jak tak to jadę przetestować.
Ja bym nie zaryzykował podczas jazdy wrzucać N

Awatar użytkownika
stinger
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 783
Rejestracja: 20 mar 2011, 07:42
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Landsberg/Lubuskie

Post autor: stinger » 15 kwie 2013, 18:35

Miałem dokładnie to samo po zakupie autka. Nasilało się to przy skręcie z lewo przy prędkości ok 70 km/h. Winne było łożysko koła prawego. Po wymianie cisza.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 15 kwie 2013, 18:54

Gdzieś widziałem w sieci temat co robić w sytuacji przypadkowego wrzucenia luzu :)
U mnie zdarzyło się to raz - wbiłem N przy około 80km/h, zwolniłem do 40km/h wrzuciłem D - żadnego szarpnięcia nawet. Myślę, że jedyne ryzyko to chwilowe zwiększone obciążenie dla pompy oleju skrzyni gdy wrzucimy N.
Myślę też, że gdyby to było niebezpiecznie nie było by możliwe przełączanie między D-N-D bez przycisku.
Auto przecież holujemy na pozycji N oczywiście.
Może się jeszcze ktoś wypowie w tej sprawie.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 kwie 2013, 19:15

nikos pisze:
KL4K50N pisze:I na bank się nic nie stanie skrzyni jak podczas jazdy wrzucę N? Bo jak tak to jadę przetestować.
Ja bym nie zaryzykował podczas jazdy wrzucać N
Ja również bym nie zaryzykował <stres>

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 15 kwie 2013, 19:53

0x4B25A, A ja zaryzykowałem <okok>. Jestem po jeździe próbnej. Nic się nie stalo, nawet po wrzuceniu powtórnie biegu D nic nie szarpneło. Wyniki testu, po wrzuceniu na N dalej te buczenie/huczenie słychać. Dodam, że jak jechałem po łuku w lewo to była cisza. Jak koła się naprostowały dźwięk powrócił. Czyli wygląda to na łożysko, ale którego koła? <mysli>

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 15 kwie 2013, 20:29

KL4K50N, bo do odważnych świat należy <okok>
A tak przynajmniej najdroższe masz wyeliminowane <rotfl>
Przy skręcie w lewo - siła odśrodkowa w prawo - więc po prawej stronie <okok>
Chwyć za oponę każdego koła poruszaj u góry i szarpnij - zużyte łożysko może mieć jakiś delikatny, ale wyczuwalny luz, podnieś każde koło na lewarku i posłuchaj czy przy obracaniu nie ma suchego dÂźwięku, bądÂź oporu toczenia.
Czasochłonne, ale inaczej chyba nie da się skontrolować <luzik>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 15 kwie 2013, 20:38

Najlepiej jak byś zabrał jakiegoś pasażera do pomocy.
Oczywiście tak jak pisze tomekkk1, jadąc slalomem skręcając w lewo dociążasz prawe łożyska, analogicznie skręcając w prawo dociążasz lewe. Odciążone łożysko przestanie hałasować lub poziom hałasu wyraÂźnie się zmniejszy. Potem pozostaje zlokalizować czy hałas swoje Âźródło ma z przodu czy z tyłu.
Przy quattro daruj sobie podnoszenie auta i próbę kręcenia kołem... .
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, 20:59 przez MaTyS, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 15 kwie 2013, 20:43

Siła odśrodkowa przy skręcie w lewo to dociąża prawą stronę auta. Jak na rowerze ktoś "złamie" kierownicę w lewo, to gdzie poleci ??
I to dociążone łożysko będzie głośniejsze (większy opór a sucha bieżnia). Dlatego przy małych prędkościach jest cisza, a hałas narasta wraz z nią.

MaTyS, racja - quattro <okok>

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 16 kwie 2013, 10:11

W aucie siedział komplet osób, także wstępnie wywnioskowaliśmy, że prawy przód wyje. Ale wymienie oba łożyska. Proszę Was możecie mi napisać numery tych łożysk? I ile w ASO moga kosztować?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 16 kwie 2013, 11:02

RUVILLE, FAG, SKF (VKBA 6546) - ok. 350 PLN poza ASO. O ile dobrze pamiętam to w ASO (4E0498625B, 4F0498625A, 4F0598625A) z rabatem wydatek 550PLN... .
https://a6klub.pl/-a6-c6-wymiana-lozyska-przod-vt34523.htm#510457

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 19 maja 2013, 20:51

Temacik do zamknięcia. W autku znów nastała cisza :]. Padło lewe łożysko, wymieniłem na FAG i miodzio <radocha>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja