[ TIP+Q] Denerwujące buczenie
[ TIP+Q] Denerwujące buczenie
Witajcie.
Tydzień temu jak byłem w PL zaczęło mi coś delikatnie buczeć, tak jakby łożysko się zacierało. W sobotę wracając do NL te buczenie stało się już głośniejsze. Możecie mi pomóc zdiagnozować czy to na bank wina łożyska któregoś? Zaczyna się te dziwne wycie tak od 70km/h i w górę. Jak jadę na tempomacie 100km/h wtedy jest najgłosniej. Nie jest to wina opon, bo na zimówkach jeÂździłem trochę w PL i to samo było. Co innego może powodować takie wycie? Mam nadzieję, że nie skrzynia bądÂź quattro....
Tydzień temu jak byłem w PL zaczęło mi coś delikatnie buczeć, tak jakby łożysko się zacierało. W sobotę wracając do NL te buczenie stało się już głośniejsze. Możecie mi pomóc zdiagnozować czy to na bank wina łożyska któregoś? Zaczyna się te dziwne wycie tak od 70km/h i w górę. Jak jadę na tempomacie 100km/h wtedy jest najgłosniej. Nie jest to wina opon, bo na zimówkach jeÂździłem trochę w PL i to samo było. Co innego może powodować takie wycie? Mam nadzieję, że nie skrzynia bądÂź quattro....
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
KL4K50N, Jedyne co mi się nasuwa to w czasie jazdy wrzucić N i posłuchać czy dÂźwięk dalej występuje. Jeśli przestanie to coś w napędzie, jeśli nadal będzie buczeć to któreś łożysko. Gdy samochód wytraci prędkość i wrzucisz D z powrotem bez gazu skrzyni na bank nic nie będzie. Dobrze też posadzić kogoś z tyłu - będziesz mieć jakieś odniesienie skąd dÂźwięk pochodzi 
Myślę, że te obserwacje pozwolą wyeliminować przynajmniej jedno podejrzenie.
Podporę wału napędowego też trzeba by było sprawdzić.

Myślę, że te obserwacje pozwolą wyeliminować przynajmniej jedno podejrzenie.
Podporę wału napędowego też trzeba by było sprawdzić.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gdzieś widziałem w sieci temat co robić w sytuacji przypadkowego wrzucenia luzu 
U mnie zdarzyło się to raz - wbiłem N przy około 80km/h, zwolniłem do 40km/h wrzuciłem D - żadnego szarpnięcia nawet. Myślę, że jedyne ryzyko to chwilowe zwiększone obciążenie dla pompy oleju skrzyni gdy wrzucimy N.
Myślę też, że gdyby to było niebezpiecznie nie było by możliwe przełączanie między D-N-D bez przycisku.
Auto przecież holujemy na pozycji N oczywiście.
Może się jeszcze ktoś wypowie w tej sprawie.

U mnie zdarzyło się to raz - wbiłem N przy około 80km/h, zwolniłem do 40km/h wrzuciłem D - żadnego szarpnięcia nawet. Myślę, że jedyne ryzyko to chwilowe zwiększone obciążenie dla pompy oleju skrzyni gdy wrzucimy N.
Myślę też, że gdyby to było niebezpiecznie nie było by możliwe przełączanie między D-N-D bez przycisku.
Auto przecież holujemy na pozycji N oczywiście.
Może się jeszcze ktoś wypowie w tej sprawie.
0x4B25A, A ja zaryzykowałem
. Jestem po jeździe próbnej. Nic się nie stalo, nawet po wrzuceniu powtórnie biegu D nic nie szarpneło. Wyniki testu, po wrzuceniu na N dalej te buczenie/huczenie słychać. Dodam, że jak jechałem po łuku w lewo to była cisza. Jak koła się naprostowały dźwięk powrócił. Czyli wygląda to na łożysko, ale którego koła? 


- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
KL4K50N, bo do odważnych świat należy
A tak przynajmniej najdroższe masz wyeliminowane
Przy skręcie w lewo - siła odśrodkowa w prawo - więc po prawej stronie
Chwyć za oponę każdego koła poruszaj u góry i szarpnij - zużyte łożysko może mieć jakiś delikatny, ale wyczuwalny luz, podnieś każde koło na lewarku i posłuchaj czy przy obracaniu nie ma suchego dÂźwięku, bądÂź oporu toczenia.
Czasochłonne, ale inaczej chyba nie da się skontrolować

A tak przynajmniej najdroższe masz wyeliminowane

Przy skręcie w lewo - siła odśrodkowa w prawo - więc po prawej stronie

Chwyć za oponę każdego koła poruszaj u góry i szarpnij - zużyte łożysko może mieć jakiś delikatny, ale wyczuwalny luz, podnieś każde koło na lewarku i posłuchaj czy przy obracaniu nie ma suchego dÂźwięku, bądÂź oporu toczenia.
Czasochłonne, ale inaczej chyba nie da się skontrolować

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Najlepiej jak byś zabrał jakiegoś pasażera do pomocy.
Oczywiście tak jak pisze tomekkk1, jadąc slalomem skręcając w lewo dociążasz prawe łożyska, analogicznie skręcając w prawo dociążasz lewe. Odciążone łożysko przestanie hałasować lub poziom hałasu wyraÂźnie się zmniejszy. Potem pozostaje zlokalizować czy hałas swoje Âźródło ma z przodu czy z tyłu.
Przy quattro daruj sobie podnoszenie auta i próbę kręcenia kołem... .
Oczywiście tak jak pisze tomekkk1, jadąc slalomem skręcając w lewo dociążasz prawe łożyska, analogicznie skręcając w prawo dociążasz lewe. Odciążone łożysko przestanie hałasować lub poziom hałasu wyraÂźnie się zmniejszy. Potem pozostaje zlokalizować czy hałas swoje Âźródło ma z przodu czy z tyłu.
Przy quattro daruj sobie podnoszenie auta i próbę kręcenia kołem... .
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2013, 20:59 przez MaTyS, łącznie zmieniany 3 razy.
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
RUVILLE, FAG, SKF (VKBA 6546) - ok. 350 PLN poza ASO. O ile dobrze pamiętam to w ASO (4E0498625B, 4F0498625A, 4F0598625A) z rabatem wydatek 550PLN... .
https://a6klub.pl/-a6-c6-wymiana-lozyska-przod-vt34523.htm#510457
https://a6klub.pl/-a6-c6-wymiana-lozyska-przod-vt34523.htm#510457