Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Ubytek płynu chłodzącego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

[ AEB 1.8 150 KM] Ubytek płynu chłodzącego

Post autor: wojciech007 » 11 kwie 2013, 01:33

Witam!
Od kiedy kupiłem auto (3 lata temu) ubywa płynu chłodzącego.
Rok temu wymieniłem komplet uszczelek w reduktorze gazu, ale problem nie rozwiązał się.
Wcześniej płynu ubywało niewiele (litr/2miesiące), ale teraz to już jest Âźle. Na 1000km muszę dolać litr. Powoli mnie to denerwuje. Szukałem wycieków, ale nie widać.
Czy to będzie świadczyło o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą czy jeszcze coś innego może być?
Co jeszcze warto byłoby sprawdzić?
Jak sprawdzić czy to do komory spalania dostaje się płyn, bo w oleju go nie widać?

bombel1862
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
Lokalizacja: Kutno/Łódź

Post autor: bombel1862 » 11 kwie 2013, 09:43

SprawdÂź chłodnice u mnie oryginalna puściła w prawym dolnym rogu od przodu bo tam jest najmniejszy przepływ wody i zbiera się syf.Więc kupiłem używkę i wytrzymała 2 miechy,puściła w tym samym miejscu.Teraz mam nówkę od roku jest ok.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 11 kwie 2013, 10:39

wojciech007, sprawdź korek w zbiorniczku wyrównawczym, może nie trzyma ciśnienia, zerknij pod dywaniki kierowcy i pasażera, czy sucho.

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 11 kwie 2013, 14:45

zobacz plastykowa flansze ktora jest przykrecona z tylu glowicy, tam gdzie jest czyjnik temp

xkrzychux
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 12 lis 2009, 08:55
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: xkrzychux » 11 kwie 2013, 21:03

Tak jak napisał dark79, ten kruciec lubi czasem puszczać płyn.

Obrazek

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 17 kwie 2013, 04:48

Obejrzałem wszystkie miejsca, o których mówicie i nic nie znalazłem. W zeszłym tygodniu dolałem płynu do max'a, a teraz mam poniżej min. Szok!

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 17 kwie 2013, 21:26

wojciech007, korek sprawdzony ??

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 17 kwie 2013, 22:14

Korek podmieniałem, bo mam dwa, ale to nic nie zmieniło. Nie wiem do końca czy te korki są sprawne, ale raczej tak, bo jak na ciepłym silniku odkręcam to słychać delikatne syknięcie.

damaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2013, 16:11
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: damaszek » 21 kwie 2013, 16:43

Witam. Chciałbym się podłączyć pod temat. Od miesiąca mam Audi A6 C5 1.8T AEB. Od początku mam problem z układem chłodzenia, cały czas ubywa płynu. Wymieniony został wspomniany wcześniej króciec w tylnej części głowicy oraz chłodnica (była rozwarstwiona w lewym dolnym rogu patrząc od strony kierowcy). Niestety mimo wymiany tych części płyn nadal znika ze zbiorniczka wyrównawczego. Mam również pęknięcie na kolektorze wydechowym, z którego zaraz po odpaleniu zimnego silnika pojawia się mokra plama, która po chwili wyparowuje z racji nagrzewania się kolektora... Podejrzewam, iż uszczelka pod głowicą jest do wymiany. Ma ktoś może jakiś inny pomysł?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 21 kwie 2013, 16:55

damaszek, _powitania

mart73301

Post autor: mart73301 » 21 kwie 2013, 20:39

A ja miałem podobny problem i rozwiązanie było zupełne gdzie indziej. Mianowicie do nagrzewnicy idą dwa węże doprowadzający i odprowadzający płyn chłodniczy. Jeden z nich ze starości sparciał i puszczał płyn chłodniczy. Ujawniłem to po zdjęciu podszybia gdy zobaczyłem, że podstawa akumulatora i rejon dookoła niego są mokre. Może masz ten sam problem co i ja. Dla pewności wymieniłem oba :)

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 11 maja 2013, 13:01

Wracając do tematu sprawa wygląda następująco:
Zauważyłem, że płyn wycieka gdzieś z okolic czujnika temperatury. Pomyślałem, że pojeżdżę z odkręconym korkiem i zobaczę co będzie się działo przy mniejszym ciśnieniu w układzie. Ruszyłem w trasę z poluzowanym korkiem i po 20km patrzę, a tu temperatura płynu idzie na 100 stopni. Zatrzymałem się, podnoszę maskę sprawdzam płyn (stan jest OK), myślę sobie pewnie to przez odkręcony korek. Zakręciłem go, ale temperatura nadal nie spadła. SkoĂączyłem jazdę i po 8h przychodzę to samochodu, a tu pusto w zbiorniczku. Dolałem płynu, zakręciłem korek i w trasę. Temperatura płynu OK i niby wszystko OK.
Nasuwa mi się tu pytanie: czy zaistniała sytuacja oznacza uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i przedostawanie się ciśnienia z silnika do układu chłodzenia?

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 11 maja 2013, 13:11

Raczej przy tym wycieku uciekło sporo płynu z układu ,ze zbiorniczka nie został zassany dopiero przy stygnięciu auta.

"Zmniejszenie ciśnienia wybitnie obniża temperaturę wrzenia. "
Odkręcając więc korek płyn zagotował się szybciej.
Usuń wyciek inaczej zagotujesz wreszcie auto i uszczelka głowicy strzeli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga